Kävin äsken eka kertaa ruokajonossa ja kyllä kannatti!
Sain
Maitoa 2 l
Juoksevaa margariinia
Pehmenneen kahvipaketin (magnifika)
2annosta paikallisen kiinalaisen ravintolan ruokaa
3 pkt nakkeja
Oivallus-leipää
Muna-riisipasteijoita 4
15 kpl kananmunia
Riisikakkuja
Marmeladia
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää Suomessa tämmöiset ruoka jonot. Suurin osa käy siellä ihan huvikseen säästämällä rahaa viinaan, tupakkaan, lemmikkeihin, auton pitoon tai johonkin muuhun kalliiseen harrastukseensa kuten lasten lapsien kalliisiin lahjoihin kuten tuttuni siellä käy. Pitää ostaa lapsenlapsille koko ajan kalliita synttäri lahjoja eikä eläke oikein riittäisi siihen.
Ei siellä ruokajonoissa ihan oikeasti ole mitään nälkää näkeviä, vaan pitää elintasoa saada jollain lisää.
Tämä on ihan koettua faktaa. Oli ihan kohtuutuloisia ihmisiä jotka kertoivat että käyvät siksi leipäjonossa että saavat ostettua enemmän esim. lastenlapsille tms. Siellä käy oikeasti ihan hyvin omillaan pärjääviä ihmisiä.
Minäkin olen joskus käynyt kun on ollut tiukkaa. Kyllä se on ollut aikamoista se sakki. Vanhat kulahtaneet vaatteet ja monella rollaattorit, joten en tunnista tuota ilmiötä.
Mä myös kävin joskus kun olin työtön ja kyllä siellä silminnähden köyhää porukkaa oli. Toki osalla köyhyys voi johtua päihdeongelmista, mutta mitä sitten? Sinne saa mennä kuka vaan.
Moni haluaa tulla toimeen omillaan. Sitä arvostan.
Hah! Arvostus itsessään on yli-arvostettua! Mitä väliä arvostaako joku random tyyppi omia tekemisiä ja elämäntapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on jako näin aikaisin aamusta?
Täällä
Helsinki 92. Myllypuron metroaseman vieressä heti aamusta jonot : Maanantai- Keskiviikko-Perjantai.Kai sama asia On Kaliossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on jako näin aikaisin aamusta?
Porvoossa, Provontie kuusysissä. Minä käyn siellä teini-ikäisestä.
M 48
Kuvitteleeko kaikki provon huutelijat että koko suomessa ruokajako on kaikkialla samaan aikaan klo 12 päivällä?!
Olen tiennyt että täällä käy yksinkertaisia ihmisiä, mutta että ihan näin vajaita..
Missä jaetaan vielä nykyäänkin noin hyviä kasseja? Täällä noin hyviä kasseja on saanut viimeksi ennen koronaa. Nykyään kassit on surkeita, ja esim. viimeksi sain vain yhden muna-riisipasteijan, suklaavanukkaan, purkillisen maustettua ruokakermaa, 2 pussia leipää ja päärynän. Jonottamiseen meni yli tunti ja siihen vielä matkat päälle, joten tarpeeseen tuli koska muuten ei todellakaan kannattaisi nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä jaetaan vielä nykyäänkin noin hyviä kasseja? Täällä noin hyviä kasseja on saanut viimeksi ennen koronaa. Nykyään kassit on surkeita, ja esim. viimeksi sain vain yhden muna-riisipasteijan, suklaavanukkaan, purkillisen maustettua ruokakermaa, 2 pussia leipää ja päärynän. Jonottamiseen meni yli tunti ja siihen vielä matkat päälle, joten tarpeeseen tuli koska muuten ei todellakaan kannattaisi nähdä vaivaa.
Olipahan rupunen saalis.
Porvoossa, Provontie kuusysissä. Minä käyn siellä teini-ikäisestä.
M 48