Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin äsken eka kertaa ruokajonossa ja kyllä kannatti!

Vierailija
24.02.2023 |

Sain
Maitoa 2 l
Juoksevaa margariinia
Pehmenneen kahvipaketin (magnifika)
2annosta paikallisen kiinalaisen ravintolan ruokaa
3 pkt nakkeja
Oivallus-leipää
Muna-riisipasteijoita 4
15 kpl kananmunia
Riisikakkuja
Marmeladia

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä, mutta palkka on pieni. Menen aina jonoon kun työajat sallivat.

Vierailija
62/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa kirjoittaa, että kannatti käydä leipäjonossa. Tuossa ei ole kehumista. Ap:n pitäisi tulla toimeen omillaan. Pois tuollaiset leipäjonot. Opettavat passiiviseksi

Ei maistu työnteko.

Käyn mäkin säännöllisesti leipäjonossa vaikka olen töissä. Nytkin on vain tonni tilillä laskujen jälkeen ja seuraavaan palkkapäivään 3 viikkoa.

Tonni tilillä laskujen jälkeen on 333€/viikko. Mihin ei riitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä, mutta palkka on pieni. Menen aina jonoon kun työajat sallivat.

Liian pieni palkka.

Vierailija
64/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni palkka.

Tiedän.

Varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
65/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa kirjoittaa, että kannatti käydä leipäjonossa. Tuossa ei ole kehumista. Ap:n pitäisi tulla toimeen omillaan. Pois tuollaiset leipäjonot. Opettavat passiiviseksi

Ei maistu työnteko.

Käyn mäkin säännöllisesti leipäjonossa vaikka olen töissä. Nytkin on vain tonni tilillä laskujen jälkeen ja seuraavaan palkkapäivään 3 viikkoa.

Tonni tilillä laskujen jälkeen on 333€/viikko. Mihin ei riitä?

Monella työssäkävijällä ei jää tonnia laskujen maksun jälkeen. Kyllä tuolla pärjää kolme viikkoa. Ellei, et osaa hoitaa talousasioita.

Vierailija
66/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain seuraavat

Puolikkaan leipomon leivän, luult hapanjuurta tai vst arvokasta

Korvapuusti

Rahkapulla

4 kananmunaa

Oululaisen leipää

Reissumies, pieni pussi

Basilikapuntti, parhaat päivät oli jo mennyt

Kahvia, pakettiin päässyt ilmaa

Olivat 2 muovipussissa.

Pussi kestää roskapussina 2-3 viikkoa

Vierailija
67/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni palkka.

Tuliko palkkataso yllätyksenä, kun kuitenkin lähdit opiskelemaan alalle?

Vierailija
68/86 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni palkka.

Tuliko palkkataso yllätyksenä, kun kuitenkin lähdit opiskelemaan alalle?

Tuli.

Vierailija
69/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinka tämä ruoka-apu muuttuu siihen 40 euron korttiin?

Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.

Eihän kyse ole kauppojen antamasta ruoka-avusta, vaan siitä EU-avusta. Kyllä sen pitäisi lähiaikoina muuttua 40 e korttijakoon. Nyt helmikuussa kai sitä jo valmistellaan siten, että ne kortit lähtevät jaettavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt. 

Eihän aloituksen apu ole eu-apua, vaan juuri kauppojen antamia päiväysvanhoja tuotteita. Eihän se ole muuttumassa mihinkään.

Ohis

En vastannut aloittajalle. Vastasin tälle joka oli kirjoittanut, etteivät avustukset muutu korteiksi. 

Vierailija
70/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuli tämä uusi hyvinvointialue niin osa kaupungeista ei myönnä enää palveluseteliä kodin siivoukseen eli eläkeläiset joutuvat ostamaan kodin siivouksen normaalilla hinnalla.

Vierailija
71/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 euron eläkkeestä ei mene veroa eli ei saa verovähennystä kodin siivouksen ostoon.

Vierailija
72/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia jonotit?

Vierailija
73/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi lakkauttaa ruokajonot. Miten kehtaatte täällä kehua. Tuo asia muuttuu vielä kevään aikana. Tulee uusi oikeistohallitus ja laiskat saavat tienata ruokarahansa. Odotan.

Tulee pöljän pojan talousoppi, myydään valtion omaisuutta ja odotellaan että ajat paranevat.

Vierailija
74/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paltamossa ei oo ruoan jakelua köyhille. Ainakaan en oo missään nähnyt. Ennen oli kun tuli eu ruokapaketit. Ehkä kävisin jos olisi, en tiedä.

Vierailija
75/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää Suomessa tämmöiset ruoka jonot. Suurin osa käy siellä ihan huvikseen säästämällä rahaa viinaan, tupakkaan, lemmikkeihin, auton pitoon tai johonkin muuhun kalliiseen harrastukseensa kuten lasten lapsien kalliisiin lahjoihin kuten tuttuni siellä käy. Pitää ostaa lapsenlapsille koko ajan kalliita synttäri lahjoja eikä eläke oikein riittäisi siihen. 

Ei siellä ruokajonoissa ihan oikeasti ole mitään nälkää näkeviä, vaan pitää elintasoa saada jollain lisää. 

Tämä on ihan koettua faktaa. Oli ihan kohtuutuloisia ihmisiä jotka kertoivat että käyvät siksi leipäjonossa että saavat ostettua enemmän esim. lastenlapsille tms. Siellä käy oikeasti ihan hyvin omillaan pärjääviä ihmisiä.

Minäkin olen joskus käynyt kun on ollut tiukkaa. Kyllä se on ollut aikamoista se sakki. Vanhat kulahtaneet vaatteet ja monella rollaattorit, joten en tunnista tuota ilmiötä.

Minulla on t-paitoja 1000, mutta jos menisin leipäjonoon niin laittaisin joka viikko yhden ja saman kulahtaneen.

Vierailija
76/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 euron eläkkeestä ei mene veroa eli ei saa verovähennystä kodin siivouksen ostoon.

Vero sivuilla on eläkeläisten verotaulukko, sieltä näkee, että 900 euron eläkkeestä ei mene veroa.

Ei voi saada verovähennystä, jos ei maksa veroja.

Vierailija
77/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero sivuilla on eläkeläisten verotaulukko, sieltä näkee, että 900 euron eläkkeestä ei mene veroa.

Ei voi saada verovähennystä, jos ei maksa veroja.

Eikö tämä edellinen juuri kertonut sen saman asian??????

Vierailija
78/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tammikuussa kinkun. Sellaisen lähes kahdeksankiloisen. Se odottaa vielä pakkasessa.

Vierailija
79/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raha tuokaan onnea omaan elämään, kun kadehditaan jopa ruokajonon varassa eläviä?

Vierailija
80/86 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinka tämä ruoka-apu muuttuu siihen 40 euron korttiin?

Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.

Eihän kyse ole kauppojen antamasta ruoka-avusta, vaan siitä EU-avusta. Kyllä sen pitäisi lähiaikoina muuttua 40 e korttijakoon. Nyt helmikuussa kai sitä jo valmistellaan siten, että ne kortit lähtevät jaettavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt. 

Eihän aloituksen apu ole eu-apua, vaan juuri kauppojen antamia päiväysvanhoja tuotteita. Eihän se ole muuttumassa mihinkään.

Ohis

En vastannut aloittajalle. Vastasin tälle joka oli kirjoittanut, etteivät avustukset muutu korteiksi. 

Ei kai kukaan ole eu-kasseista ketjussa puhunut, paitsi joku alkoi väittää että ruoka-apu muuttuu korteiksi. Ja ei kai niitä eu-kasseja ole jaettu enää pitkään aikaan.

Ketjussa on puhe ruoasta jota avustustahot kaupoista saavat, ja sitä vanhaa ruokaa on paha korteiksi taikoa.

Eu-kassi sisälsi vain jotain jauhoja ja mysliä yms. kuiva-aineita, niitä ei aloittaja tai muut maininneet kai saaneensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi