Kävin äsken eka kertaa ruokajonossa ja kyllä kannatti!
Sain
Maitoa 2 l
Juoksevaa margariinia
Pehmenneen kahvipaketin (magnifika)
2annosta paikallisen kiinalaisen ravintolan ruokaa
3 pkt nakkeja
Oivallus-leipää
Muna-riisipasteijoita 4
15 kpl kananmunia
Riisikakkuja
Marmeladia
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut sellaisen, että ei tarvitse välttämättä tehdä mitään työkseen. Kela maksaa.
Niin minäkin. Kela maksoi jopa kolmen tonnin vuokrarästit, en olisi itsekään ikinä uskonut ennen kuin näin...
Ei ihme, että Suomen velkataakka nousee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lakkauttaa ruokajonot. Miten kehtaatte täällä kehua. Tuo asia muuttuu vielä kevään aikana. Tulee uusi oikeistohallitus ja laiskat saavat tienata ruokarahansa. Odotan.
Eikun tulee vasemmistohallitus ja aktiivimalli 3. Loputkin lakko-oikeudet viedään ja huvittelupaikat suljetaan muilta paitsi pääministerin jengiltä. Rikkaat laitetaan siihen jamaan, että joutuvat köyhien kanssa tappelemaan ruoka-avusta.
joo mäkin just hain safkat nyt ostamaa oluet ei paljoo töissä tartte käydä ku käyttää järkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinka tämä ruoka-apu muuttuu siihen 40 euron korttiin?
Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.
Eihän kyse ole kauppojen antamasta ruoka-avusta, vaan siitä EU-avusta. Kyllä sen pitäisi lähiaikoina muuttua 40 e korttijakoon. Nyt helmikuussa kai sitä jo valmistellaan siten, että ne kortit lähtevät jaettavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt.
Miten ne kortit sitten jaetaan? Mistä niitä saisi?
Nyt ei oikein tästä saa tolkkua.
ESR+ lupajärjestelyn ilmoitus (ruokavirasto.fi)
Tuollaiselta sivustolta löytyy jotain tietoa siitä, että korttihakemuksia saa jo järjestöt tehdä ruokavirastolle. Mutta en tosiaan itsekään löytänyt tietoa, tuleeko se sitten sosiaalitoimen kautta jakoon, tai Kelan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.
Eihän kyse ole kauppojen antamasta ruoka-avusta, vaan siitä EU-avusta. Kyllä sen pitäisi lähiaikoina muuttua 40 e korttijakoon. Nyt helmikuussa kai sitä jo valmistellaan siten, että ne kortit lähtevät jaettavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt.
Eihän aloituksen apu ole eu-apua, vaan juuri kauppojen antamia päiväysvanhoja tuotteita. Eihän se ole muuttumassa mihinkään.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ei täällä mitään eukasseja ole kukaan saanut pitkään aikaan, mutta kaupat ovat lahjoittaneet vanhentuneita tai rikkinäisiä tuotteita seurakunnille ja seurakunta jakaa ruokajaossa eteenpäin. Viimeeksi tuli monta lavallistapian päiväysvanhaa äidinmaidonkorviketta ja kun siitä koetimme kieltäytyä, ettemme saisi jaettua eteenpäin, oli kauppias tiukkana että kuuluu lahjoituserään, ottakaa tai jättäkää, mutta jos otatte, otatte koko erän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut sellaisen, että ei tarvitse välttämättä tehdä mitään työkseen. Kela maksaa.
Niin minäkin. Kela maksoi jopa kolmen tonnin vuokrarästit, en olisi itsekään ikinä uskonut ennen kuin näin...
Kela ei maksa kolmen tonnin vuokrarästejä ,harkinnanvaraisesti sosiaalitoimi voi yhden kerran maksaa yhden kuukauden vuokrarästin.asiasta on ollut useissa medioissa useamman kerran ja siinä on kerrottu että monelle tulee yllätyksenä kun toista kertaa ei enään avusteta vaan edessä on häätö.
Täällä missä asun ei ole leipäjonoja koska mitään jaettavaa ei ole juurikaan koska kaupoista ostetaan heti punalaputetut tuotteet.sama tilanne on myös monissa kaupungeissa tein soittokierroksen.
Vierailija kirjoitti:
Huomiosi on täysin väärä ,ota asioista paremmin selvää ja mieti asiaa tarkemmin.
Kuinka joku kehtaa kirjoittaa, että kannatti käydä leipäjonossa. Tuossa ei ole kehumista. Ap:n pitäisi tulla toimeen omillaan. Pois tuollaiset leipäjonot. Opettavat passiiviseksi
Ei maistu työnteko.
Kuinka usein päättäjät, ministerit ja kansanedustajat käyvät katsomassa ruokajonojen toimintaa reali ajassa, eikö niitä yhtään kiinnosta köyhien suomalaisten todellinen tilanne?
Sipilän hallitus ne kielsi, miksi niitä edelleen on?
Hienoa ap. Munkin pitää ensi viikolla mennä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää Suomessa tämmöiset ruoka jonot. Suurin osa käy siellä ihan huvikseen säästämällä rahaa viinaan, tupakkaan, lemmikkeihin, auton pitoon tai johonkin muuhun kalliiseen harrastukseensa kuten lasten lapsien kalliisiin lahjoihin kuten tuttuni siellä käy. Pitää ostaa lapsenlapsille koko ajan kalliita synttäri lahjoja eikä eläke oikein riittäisi siihen.
Ei siellä ruokajonoissa ihan oikeasti ole mitään nälkää näkeviä, vaan pitää elintasoa saada jollain lisää.
No ei tietenkään, koska jokaisellehan on muutenkin taattu perustoimeentulo toimeentulotuen muodossa. Kyllä se raha riittää ruoan, mutta jos haluaa sen muuhun käyttää, niin sen voi ratkaista hakemalla ruoat näistä jonoista. Itselleni ei sopisi, kun olen sen verran nirso, että en syö mitä tahansa.
Älä syö kiinalaisten hävikkiruokia, maailmalla on paljon esimerkkejä miten niihin on kuoltu ja aina varootetaan ettei edes omaa syömättä jäänyttä ruokaansa saa ottaa mukaan ellei näe sen koko pakkausprosessia.
Itse myös käyn ja aina tulee herkkuja :)
T. 4000€/kk
minä vaan kysyn kirjoitti:
Kuinka usein päättäjät, ministerit ja kansanedustajat käyvät katsomassa ruokajonojen toimintaa reali ajassa, eikö niitä yhtään kiinnosta köyhien suomalaisten todellinen tilanne?
Osa menee ahneuttaan leipäjonoon, vaikkei olisi tarvetta. Osa ei ota työtä vastaan, kun sosiaalituet saa tekemättä mitään. Onko tuo oikein esim. pienipalkkaisia työntekijöitä kohtaan. Kaikki eivät halua nostaa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku kehtaa kirjoittaa, että kannatti käydä leipäjonossa. Tuossa ei ole kehumista. Ap:n pitäisi tulla toimeen omillaan. Pois tuollaiset leipäjonot. Opettavat passiiviseksi
Ei maistu työnteko.
No käy sinäkin, jos haluat! Ei niissä kysellä oletko köyhä vai rikas! Sen kun menet, kyllä sullekin kassillinen ruokaa annetaan.
Miten ne kortit sitten jaetaan? Mistä niitä saisi?