Kävin äsken eka kertaa ruokajonossa ja kyllä kannatti!
Sain
Maitoa 2 l
Juoksevaa margariinia
Pehmenneen kahvipaketin (magnifika)
2annosta paikallisen kiinalaisen ravintolan ruokaa
3 pkt nakkeja
Oivallus-leipää
Muna-riisipasteijoita 4
15 kpl kananmunia
Riisikakkuja
Marmeladia
Kommentit (86)
Ihan hyvä setti.
Noilla pärjännee yksi henkilö 3-4pv, eli seuraavaan jakokertaan?
Moni ravintola on kyllästynyt esim resq sovellukseen ja antavat mielummin hävikkiruokaa ilmaiseksi kuin pelaavat sovelluksen kanssa.
Aijai, enää tarvitset jauhoja ja sokeria, niin voit paistaa lättyjä marmelaadilla!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä setti.
Noilla pärjännee yksi henkilö 3-4pv, eli seuraavaan jakokertaan?
Meillä asuu lisäkseni teini, pärjätään vajaa viikko. Meillä on jotain kotonakin kaapissa, että ei tule hätää heti.
Missä päin Suomea on jako näin aikaisin aamusta?
V***n nakkivaras, et sinä kolmea pakettia tarvitse!
Milloinka tämä ruoka-apu muuttuu siihen 40 euron korttiin?
Järkyttävää Suomessa tämmöiset ruoka jonot. Suurin osa käy siellä ihan huvikseen säästämällä rahaa viinaan, tupakkaan, lemmikkeihin, auton pitoon tai johonkin muuhun kalliiseen harrastukseensa kuten lasten lapsien kalliisiin lahjoihin kuten tuttuni siellä käy. Pitää ostaa lapsenlapsille koko ajan kalliita synttäri lahjoja eikä eläke oikein riittäisi siihen.
Ei siellä ruokajonoissa ihan oikeasti ole mitään nälkää näkeviä, vaan pitää elintasoa saada jollain lisää.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on jako näin aikaisin aamusta?
Täällä
Vierailija kirjoitti:
V***n nakkivaras, et sinä kolmea pakettia tarvitse!
En päässyt itse valkkaamaan vaan lapattiin kassiini.
Vierailija kirjoitti:
Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää Suomessa tämmöiset ruoka jonot. Suurin osa käy siellä ihan huvikseen säästämällä rahaa viinaan, tupakkaan, lemmikkeihin, auton pitoon tai johonkin muuhun kalliiseen harrastukseensa kuten lasten lapsien kalliisiin lahjoihin kuten tuttuni siellä käy. Pitää ostaa lapsenlapsille koko ajan kalliita synttäri lahjoja eikä eläke oikein riittäisi siihen.
Ei siellä ruokajonoissa ihan oikeasti ole mitään nälkää näkeviä, vaan pitää elintasoa saada jollain lisää.
Tämä on ihan koettua faktaa. Oli ihan kohtuutuloisia ihmisiä jotka kertoivat että käyvät siksi leipäjonossa että saavat ostettua enemmän esim. lastenlapsille tms. Siellä käy oikeasti ihan hyvin omillaan pärjääviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan koettua faktaa. Oli ihan kohtuutuloisia ihmisiä jotka kertoivat että käyvät siksi leipäjonossa että saavat ostettua enemmän esim. lastenlapsille tms. Siellä käy oikeasti ihan hyvin omillaan pärjääviä ihmisiä.
Minäkin olen joskus käynyt kun on ollut tiukkaa. Kyllä se on ollut aikamoista se sakki. Vanhat kulahtaneet vaatteet ja monella rollaattorit, joten en tunnista tuota ilmiötä.
Itse olen huomannut sellaisen, että ei tarvitse välttämättä tehdä mitään työkseen. Kela maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutu. Kaupat työntävät vanhat tuotteet jakoon, ettei tarvitse maksaa roskien viemisestä.
Eihän kyse ole kauppojen antamasta ruoka-avusta, vaan siitä EU-avusta. Kyllä sen pitäisi lähiaikoina muuttua 40 e korttijakoon. Nyt helmikuussa kai sitä jo valmistellaan siten, että ne kortit lähtevät jaettavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt.
Pitäisi lakkauttaa ruokajonot. Miten kehtaatte täällä kehua. Tuo asia muuttuu vielä kevään aikana. Tulee uusi oikeistohallitus ja laiskat saavat tienata ruokarahansa. Odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen joskus käynyt kun on ollut tiukkaa. Kyllä se on ollut aikamoista se sakki. Vanhat kulahtaneet vaatteet ja monella rollaattorit, joten en tunnista tuota ilmiötä.
Mä myös kävin joskus kun olin työtön ja kyllä siellä silminnähden köyhää porukkaa oli. Toki osalla köyhyys voi johtua päihdeongelmista, mutta mitä sitten? Sinne saa mennä kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös kävin joskus kun olin työtön ja kyllä siellä silminnähden köyhää porukkaa oli. Toki osalla köyhyys voi johtua päihdeongelmista, mutta mitä sitten? Sinne saa mennä kuka vaan.
Moni haluaa tulla toimeen omillaan. Sitä arvostan.
Hyvältä kuulostaa!