Silmäasema epäonnistuu asiakaspalvelussa
Oma kokemukseni on nyt testattu kolmessa eri Silmäaseman pisteessä.
Yhdellä kerralla optikko tutki piilarit päässä näköni (unohdin sanoa). Toisella kerralla unohdettiin mainita silmälaseissa olevan nikkeliä, josta rajut allergiaoireet. Kertaakaan ei ole pahoiteltu tai oltu huolissaan tilanteesta tai mietitty asiakkaan kannalta että tarvitseeko korvaavat kehykset tms, vaan päinvastoin pyydetty kuljettamaan kehykset tutkimuksiin ja korvauksesta ei ole tietoakaan. Kolmannella kerralla sellaista koppavaa asiakaspalvelua yrittäjältä. Sellaista minätiedänmitätarvitset. Ei tätä päivää.
Asiakkaana olen ystävällinen ja vaadin sellaista palvelua. Sitä en nyt ole Silmäasemalta saanut. Yllätyin kuinka osaamatonta henkilökuntaa niin asiakaspalvelun kuin heidän tuotteidensa suhteen näissä liikkeissä on töissä.
Itse en mene enää uudelleen ja sitä samaa suosittelen teille muillekin. Menkää pienempiin liikkeisiin, vaikka vähän kallimpaa olisi. Palvelusta ja osaamisesta kannattaa maksaa.
Kommentit (86)
Kävin tänään Silmäasemalla ja sain erittäin hyvää palvelua.
Äidilleni yritettiin aikanaan Silmäasemalla myydä sen hetken trendikehykset, eli sellaiset suuret ja värikkäät. Siropiirteiselle äidilleni ne eivät näyttäneet sopivilta, ja myyjä näytti nyrpeätä naamaa, kun pyysin tuomaan kokeiltavaksi hillitympiä kehyksiä.
Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.
Minäkin olen saanut Silmäasemalta hyvää palvelua ja myös parhaat lasit. Meidän teini kävi myös hiljattain Silmäasemalla ja häntä kohdeltiin siellä hyvin toisin kuin eräässä toisessa optikkoliikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään Silmäasemalla ja sain erittäin hyvää palvelua.
Missä kävit?
Olen saanut sieltä hyvää palvelua, kunnes olen ostanut lasit.
Sitten kun onkin ilmennyt ongelmia lasien kanssa, niin palvelu on ollut nihkeää.
Pari kertaa on käynyt näin. Voi tietysti olla, että minua on vain sattunut palvelemaan liikkeen tympeimmät henkilöt juuri silloin, kun on ollut pakko reklamoida.
Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni yritettiin aikanaan Silmäasemalla myydä sen hetken trendikehykset, eli sellaiset suuret ja värikkäät. Siropiirteiselle äidilleni ne eivät näyttäneet sopivilta, ja myyjä näytti nyrpeätä naamaa, kun pyysin tuomaan kokeiltavaksi hillitympiä kehyksiä.
Siis onko Silmäasemalla kehykset jossain tiskin alla? Kävin tänään pienessä optikkoliikkeessä ja valikoima oli siinä asiakkaan soviteltavissa samantien, ei tarvinnut pyydellä tuomaan jotain hillitympää.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.
On totta että unohdin epähuomiossa sanoa piilareista, mutta tutkimusta ennen tästä olisi pitänyt mainita.
En tiennyt olevani nikkeliallergikko. Jos olisin tiennyt (myyjä sanonut), niin en olisi altistanut itseäni turhaan nikkelille. Jatkossa varmasti nyt sitten olen nikkeliallergikko, kiitos Silmäaseman. Ehdottomasti optikon olisi pitänyt kertoa tästä. Kuluttajaviranomainen on myös huomauttanut tästä useita silmälaseja myyviä yrityksiä.
AP
Hyllykallion Prisman Silmäasemalta sain useita vuosia sitten huonoa palvelua yhdeltä optikkonaiselta. Tämä myös riiteli jonkun uuden kollegan kanssa. Ihme sek0 pää oli.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.
On totta että unohdin epähuomiossa sanoa piilareista, mutta tutkimusta ennen tästä olisi pitänyt mainita.
En tiennyt olevani nikkeliallergikko. Jos olisin tiennyt (myyjä sanonut), niin en olisi altistanut itseäni turhaan nikkelille. Jatkossa varmasti nyt sitten olen nikkeliallergikko, kiitos Silmäaseman. Ehdottomasti optikon olisi pitänyt kertoa tästä. Kuluttajaviranomainen on myös huomauttanut tästä useita silmälaseja myyviä yrityksiä.
AP
Miten ihmeessä optikko tietää silmäsi tutkimalla, että olet allerginen nikkelille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.
AP
Kuluttajan tulee osata itse kertoa allergiansa, koska meillä on niin laaja allergioiden kirjo, ettei asiakkaalle oikeastaan voi antaa edes kehyksiä käteen selostamatta joka kerta noin 5 min ajan kehysten ominaisuuksia.
Ei oo varmaan Silmäaseman syy että tutkitutat näkösi piilarit päässä. Otitko koppavaksi kokemasi asiakaspalvelun puheeksi silloin kun kyseinen tilanne oli? Tuskinpa. Fiksumpaa olisi kommentoida negatiiviset tunteet silloin kun niitä kohtaa ja niiden ihmisten kesken keitä asia koskee eikä haukkua jälkeenpäin.
Spe.csaversilla ei palvelu parane, joten motissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi ensimmäistä on kyllä myös omaa syytäsi jos et ole saanut sanottua piilolinsseistä silmissä ja että olet nikkeliallergikko.
On totta että unohdin epähuomiossa sanoa piilareista, mutta tutkimusta ennen tästä olisi pitänyt mainita.
En tiennyt olevani nikkeliallergikko. Jos olisin tiennyt (myyjä sanonut), niin en olisi altistanut itseäni turhaan nikkelille. Jatkossa varmasti nyt sitten olen nikkeliallergikko, kiitos Silmäaseman. Ehdottomasti optikon olisi pitänyt kertoa tästä. Kuluttajaviranomainen on myös huomauttanut tästä useita silmälaseja myyviä yrityksiä.
AP
No niin olisi pitänyt mainita. Eihän se optikko voi tietää haluatko tarkastuksen piilareilla vai ilman, ellet kerro. Molempia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sieltä hyvää palvelua, kunnes olen ostanut lasit.
Sitten kun onkin ilmennyt ongelmia lasien kanssa, niin palvelu on ollut nihkeää.
Pari kertaa on käynyt näin. Voi tietysti olla, että minua on vain sattunut palvelemaan liikkeen tympeimmät henkilöt juuri silloin, kun on ollut pakko reklamoida.
Sama kokemus nyt myös minulla. Kiva palvelu (tosin osaamaton) kun kaikki menee liukuhihnalla. Nyt tässä omassa tilanteessani testattiin miten aidosti heidän asiakaspalvelunsa toimii ja pakko sanoa, etten ole vakuuttunut. Kokemus on todella huono, valitettavasti. Annoin heille mahdollisuuksia ja he mokasivat.
AP
Harmi, että sinulla on ollut ikäviä kokemuksia.
Olen saanut Helsingin Silmäasemalla erittäin hyvää palvelua, samoin silmälääkäreiltä.
Kerran vein Kaivopihalle Helsingissä käytettyjä silmälasejani Afrikkaan lähetettäväksi ja optikko älähti, mitä olen tekemässä? Olin laittanut lasipaketin tiskille, jottei se putoa kapealta tasolta. Ilmeisesti optikko oletti, että olen varastamassa tiskiltä jotain. En ollut varastamatta mitään, mutta näytin kurjalta syöpähoitojeni vuoksi. Silloin harmitti, mutta rautatieasemaa vastapäätä on varmasti hyvin monenlaisia kävijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olisivat voineet tietää, että sinulla on nikkeliallergia? Allergiat kuuluu mainita, varsinkin, jos saa rajuja oireita.
Kuluttajan oikeuksiin kuuluu tietää, jos tuotteessa on allergisoivia aineosia. Nyt ei kerrottu enkä voinut tietää. En ollut tätä ennen nikkeliallergikko.
AP
Itseasiassa ei kuulu. Tietoa ei varmasti pimitetty, se on ainoa vaatimus, jos sellaista jotain on. Mitäs et älynnyt kysyä. Jos nikkeliä sisältävien silmälasikehysten myynti on sallittua, myyjätaho ei tehnyt mitään väärin, vaan olit itse vastuussa kartoittaa kehysten materiaalin.
Itse olen saanut parasta palvelua juuri Silmäasemalta. Paikkakunta Hämeenlinna. Suosittelen.