Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi on ydinvoimaa. Jos olisimme olleet tuulivoiman varassa tänään, yhteiskunta olisi romahtanut.

Vierailija
22.02.2023 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuulivoiman-tuotanto-kavi-tanaan-po…

"Fingridin datan mukaan tuulivoiman tuotanto Suomessa oli keskiviikkona hetkellisesti todella alhaisissa lukemissa vain 11 megawattia. Suomen sähkönkulutus taas on kylmän päivän aikana käynyt 11 000 megawatin kieppeillä."

Aurinkovoimakin tuotti 10 kertaa enemmän kuin tuulivoima. Juuri kylminä päivinä kun sähköä tarvitaan, ei tuule ja tuulivoimaa ei saa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoimasekopäiden mielestä talvella pakkaspäivinä tuulee eniten 🤭

Vierailija
2/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee on uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä. Joka päivä on sähköä riittänyt eikä hintakaan ole paha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee on uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä. Joka päivä on sähköä riittänyt eikä hintakaan ole paha. 

Tuleeko se vihreää sähköjohtoa pitkin, vai mistä tiedät, että on juuri uusiutuvalla energialla tuotettua?

Vierailija
4/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se energia tulee monesta eri lähteestä. Eikä uusiutuva energia ole välttämättä aina niin uusiutuvaa kuin väitetään.

Vierailija
5/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hankalaa näkyy olevan ydinvoimalan käyttökuntoon saaminen.

Eipä ole luottamista senkään vuoksi. Olkiluoto on viivästynyt kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
6/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puolet aurinkopaneeleista tuotti tänään sähköä yli oman tarpeen.. Aurinko sulatti hyvin lumia pois osan päältä ja tuotanto alkoi.

En valita.

Vierailija
7/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinvoima tuottaa tällä hetkellä noin 2700 MW ja tuulivoima 2000. Vesivoima toiset 2000. Onneksi on tuulivoimaa ja vettä

Vierailija
8/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla puolet aurinkopaneeleista tuotti tänään sähköä yli oman tarpeen.. Aurinko sulatti hyvin lumia pois osan päältä ja tuotanto alkoi.

En valita.

Tosin siihen menee vielä kauan ennen kuin ne maksavat itsensä takaisin.

Vierailija
9/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulivoiman varassa on tämä talvi menty.

Vierailija
10/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sähkö tulee töpselistä aina on riittänyt.

Vierailija
11/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreet voisivat mennä pyörittämään rupeleita käsityönä ja talkoohengessä kun seuraava tuuli on alle 2m/s.

Vierailija
12/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole luottamista senkään vuoksi. Olkiluoto on viivästynyt kerta toisensa jälkeen.

Se on vain yksi ydinvoimala. Kun ei tuule, mikään tuulivoimala ei tuota.

Vierailija
13/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitten se vasta romahtaakin kun räjähtää jäte kaasut ja liemet ydinjäteluolassa. Ei jää Suomesta jäljelle kuin iso monttu.

Vierailija
14/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sitten se vasta romahtaakin kun räjähtää jäte kaasut ja liemet ydinjäteluolassa. Ei jää Suomesta jäljelle kuin iso monttu.

Miksi ne siellä räjähtäisi? :D

Vierailija
15/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain yksi ydinvoimala. Kun ei tuule, mikään tuulivoimala ei tuota.

Harvemmin sitä tuulematta on. Nytkin tulee ihan hyvin.

Vierailija
16/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa että sulle töpselistä tuleva sähkö on just sillä sekunnilla tuotettu nimenomaan uusiutuvasti.

Kun ostat uusiutuvaa sähköä sähköyhtiöltä se sitoutuu ostamaan sun kulutuksen verran uusiutuvaa sähköä sun sopimuskauden aikana.

Vierailija
17/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei takaa että sulle töpselistä tuleva sähkö on just sillä sekunnilla tuotettu nimenomaan uusiutuvasti.

Kun ostat uusiutuvaa sähköä sähköyhtiöltä se sitoutuu ostamaan sun kulutuksen verran uusiutuvaa sähköä sun sopimuskauden aikana.

... ja kun tuulivoimaa ei oikeasti voi säilöä mihinkään eikä vesivoimaloiden tehoa säätää alas kovan tuulen aikana niin tuosta on pikemminkin haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
18/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuuleekin siellä maston korkeudella. Ei maan pinnassa.

Aloituksessa ei muuten kerrota mitään ydinvoiman tuotantomääristä. Otsikko ja sisältö siis pahassa ristiriidassa.

Perseröllien venäjämielisyys alkaa ottaa hermoon. En ainakaan teitä äänestä, viskon makkaranne hankeen :D

Vierailija
19/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja kun tuulivoimaa ei oikeasti voi säilöä mihinkään eikä vesivoimaloiden tehoa säätää alas kovan tuulen aikana niin tuosta on pikemminkin haittaa kuin hyötyä.

Tuulivoimaa voidaan säilöä sekä akustolaitoksiin, vesivoimavarastoihin että lämpönä maaperään. Mutta mitäpä sinä peruskoulusta hädin tuskin selvinnyt toope siitä tietäisit.

Vesivoimaloiden teho on helppo säätää vähentämällä juoksutusta. Nyt ovat vesistöt jäässäkin, joten juoksutus on vähäistä.

Vierailija
20/57 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuuleekin siellä maston korkeudella. Ei maan pinnassa.

Aloituksessa ei muuten kerrota mitään ydinvoiman tuotantomääristä. Otsikko ja sisältö siis pahassa ristiriidassa.

Perseröllien venäjämielisyys alkaa ottaa hermoon. En ainakaan teitä äänestä, viskon makkaranne hankeen :D

Ainoita venäjämielisiä täällä olette te vihreät, jotka koitatte viimeiseen asti pitää Suomen riippuvaisena venäläisestä energiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan