Uskotko kadotuksen olemassaoloon?
Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?
Kommentit (2114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teistit, vastatkaa nyt jne.
Kuka tahansa teisti, jonka mielestä "ateistit uskoo että kivi on luonut heidät" on järkevä argumentti, tai tosiasia tmv.
Olisin vastannut sinulle vielä toissapäivänä, mutta tein päätöksen, etten kirjoita enää mitään kristinuskosta.
Hyvä päätös!
Minä taas tulen jatkamaan kristinuskosta kirjoittaminen. Mikään ei tule estämään sen, koskaan ja milloinkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 20v kristinuskossa ja uskoin taivaaseen ja helvettiin.
Kissani kuolema muutti kaiken.
Olen alkanut epäilemään.
Agnostikoksi voisin kai kutsua itseäni tällä hetkellä.
Miksi? Tarkoitan kissasi kuolemaa?
Kyseessä oli elämäni kissa ja elämäni suurin rakkaus heti aviomieheni jälkeen.
Se oli minulle kuin oma lapsi, vaikken sitä ollutkaan synnyttänyt.
Masennuin sen kuoleman jälkeen täysin.
Tuntui kuin koko pohja olisi kadonnut elämältä.
Huoli siitä, että mitä sille tapahtui kun henki lähti.
Toive että se on jossain paremmassa paikassa, kissojen taivaassa. Toisaalta pelko siitä, että mitä jos se onkin vain kaunis ajatus, ei muuta :(
Entä jos kaikki päättyy kuolemaan ja toivoa ei ole?
-se kissan kuolemaa sureva epäilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
Se oli minulle kuin oma lapsi, vaikken sitä ollutkaan synnyttänyt.Masennuin sen kuoleman jälkeen täysin.
Tuntui kuin koko pohja olisi kadonnut elämältä.Huoli siitä, että mitä sille tapahtui kun henki lähti.
Toive että se on jossain paremmassa paikassa, kissojen taivaassa. Toisaalta pelko siitä, että mitä jos se onkin vain kaunis ajatus, ei muuta :(
Kaikkea hyvää Sinulle ja Voimia suruusi. Lemmikin kuolema on iso asia. Toivon että olet saanut ymmärrystä ja tukea läheisiltä ja ystäviltä.
Siitä voit olla varma että kissallasi ei ole hätää. Raamattu antaa viitteitä siitä että vain ihmisellä on ikuinen sielu. Se ei aina ole hyvä asia, niille jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Eläin ei joudu tuomion eteen. Eläintä ei kertakaikkiaan ole enää kun kuolee.
Olen uskovaisena itse kamppaillut omaisten sielujen kohtalosta. Minulla on omaisia jotka eivät ole uskossa, rukoilen heidän puolesta.
Jeesus lupaa meille että taivaassa ei ole surua eikä tuskaa, eikä kyyneleitä. Taivas on ikuisen rauhan, ilon ja rakkauden paikka.
Näin ei olisi jos kaipaisimme omaista/ omaisia jotka eivät ole siellä. Saamme luottaa siihen että Jumala hoitaa asian. Taivaassa emme muista enää niitä jotka eivät ole sinne päässeet.
Minulta ei ole kuollut rakas lemmikki mutta muuten elämässäni myrskyää nyt. On sairauksia ja muita ongelmia, ei ole helppoa. Jumalan armosta jaksan päivästä toiseen, Jeesus on aina mukana.
Välitän sinusta, rukoilen mielelläni puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
Se oli minulle kuin oma lapsi, vaikken sitä ollutkaan synnyttänyt.Masennuin sen kuoleman jälkeen täysin.
Tuntui kuin koko pohja olisi kadonnut elämältä.Huoli siitä, että mitä sille tapahtui kun henki lähti.
Kaikkea hyvää Sinulle ja Voimia suruusi. Lemmikin kuolema on iso asia. Toivon että olet saanut ymmärrystä ja tukea läheisiltä ja ystäviltä.
Siitä voit olla varma että kissallasi ei ole hätää. Raamattu antaa viitteitä siitä että vain ihmisellä on ikuinen sielu. Se ei aina ole hyvä asia, niille jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Eläin ei joudu tuomion eteen. Eläintä ei kertakaikkiaan ole enää kun kuolee.
Olen uskovaisena itse kamppaillut omaisten sielujen kohtalosta. Minulla on omaisia jotka eivät ole uskossa, rukoilen heidän puolesta.
Jeesus lupaa meille että taivaassa ei ole surua eikä tuskaa, eikä kyyneleitä. Taivas on ikuisen rauhan, ilon ja rakkauden paikka.
Näin ei olisi jos kaipaisimme omaista/ omaisia jotka eivät ole siellä. Saamme luottaa siihen että Jumala hoitaa asian. Taivaassa emme muista enää niitä jotka eivät ole sinne päässeet.Minulta ei ole kuollut rakas lemmikki mutta muuten elämässäni myrskyää nyt. On sairauksia ja muita ongelmia, ei ole helppoa. Jumalan armosta jaksan päivästä toiseen, Jeesus on aina mukana.
Välitän sinusta, rukoilen mielelläni puolestasi.
Kiitän.
Kuitenkin olen eri mieltä siitä, etteikö Taivaassa voisi olla eläimiä. Raamattu ei myöskään kiellä tätä varsinaisesti.
Ja minusta Jumala on sadisti, jos eläimet eivät pääse Taivaaseen. Mikä rakkauden ja rauhan Jumala semmoinen olisi?
Ja mitä teen Taivaassa ilman rakasta kissaani?
-se epäilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
Näin ei olisi jos kaipaisimme omaista/ omaisia jotka eivät ole siellä. Saamme luottaa siihen että Jumala hoitaa asian. Taivaassa emme muista enää niitä jotka eivät ole sinne päässeet.Mitä hevonvitun sadistipaskaa tämäkin nyt sit taas on? Ei riitä että sadistijumala jakelee ikuista kadotusta omenavarkaudesta, mutta sitten vielä huumaa ne jotka säästyi kuvittelemaan että elävät jossain auvon onnelassa. Aivan sairasta.
Jumala ei ole sadisti, ihminen on. Jumala on hyvä, virheetön ja Pyhä. Kaiken luoja.
Vierailija kirjoitti:
TULINEN JÄRVI! SINNE TE KAIKKI PÄÄDYTTE JA LÄHEISENNE MYÖS!
Tämä viesti on ateistin kirjoittama. Yrittää kaiken tavoin herjata kristinuskoa ja uskovaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti on ateistin kirjoittama. Yrittää kaiken tavoin herjata kristinuskoa ja uskovaisia!
Ei ole ihan varmasti, koska viestissä on uskon kiihkoa ja fanatismia. Sen on kirjoittanut fanaattinen kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tulen jatkamaan kristinuskosta kirjoittaminen. Mikään ei tule estämään sen, koskaan ja milloinkaan!
Hillityt kristilliset laupeuden teot ovat parempia kuin tyhjät sanat täynnä kiihkoilua ja fanaattisuutta, jotka karkottavat potentiaaliset käännynnäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hillityt kristilliset laupeuden teot ovat parempia kuin tyhjät sanat täynnä kiihkoilua ja fanaattisuutta, jotka karkottavat potentiaaliset käännynnäiset.
...ja jonka tuloksena on vastenmielisyys kyseistä uskontoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen on kirjoittanut dogmaattisen uskontonne edustaja. Ateistit eivät kirjoita niin.
Vierailija kirjoitti:
Elämme vankilassa, maapallolla. Vankila on olemassa korjaamista ja puhdistamista varten, ei viihdyttämistä varten. Tämä maailma on vankila, ja luonteensa vuoksi se on kärsimyksen ja surun asuinpaikka. Maailmassa tulee aina olemaan sotia. Aina tulee olemaan sairauksia ja kuolemaa.
Mitä rikkaampi on, sitä enemmän on puutteessa. Näin on käytännössä aina.
Vuosien mittaan olen ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän uskovainen siis kirkollisessa mielessä.
En kuulu mihinkään yhteisöön, kunhan luotan luojaani.
En tarvitse siihen mitään arkin mittoja tms. todistukseksi.
Elämä itsessään ihan kaikissa muodoissaan on ihmeellistä ja armollista on, että olemme saaneet vuorollamme täällä olla tämän hetken.
Olen eronnut kirkosta, koska tuo "meno" alkoi olla loukkaavaa ja riettaallista ja kirkko yrittää miellyttää kaikin tavoin.
Uskon kuitenkin Jumalaan ehdottomasti ja siihenkin, että hänellä on huumorintajua ja ymmärrystä meitä kohtaan.
En haluaisi uskoa, mutta myös saatana jaksaa houkutella ja harhauttaa meitä mitä moninaisimmin tavoin.
Se nauttii, kun saa ihmisen tuhoamaan itsensä ja sen sielunsa.
Näin ihminen voi tehdä käsittämättömiä tekoja kuvitellen niille aina olevan jonkinlaisen oikeutuksen.
Jumala voi silti armahtaa.
Kadotus on paavin stanallisen kirkon poliittisista syistä keksimä fiktio...Sama instituutio poisti myös reinkarnaation kristinuskon kaanonista. Jesse itsekin esimerkiksi taitaa mainita että Johannes Kastaja oli jonkun tyypin reinkarnaatio?
Vierailija kirjoitti:
Kadotus on paavin stanallisen kirkon poliittisista syistä keksimä fiktio...Sama instituutio poisti myös reinkarnaation kristinuskon kaanonista. Jesse itsekin esimerkiksi taitaa mainita että Johannes Kastaja oli jonkun tyypin reinkarnaatio?
https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg
Samsara
Ajatus sielun jälleensyntymisestä oli kristinuskossa elossa aina Konstantinopolissa 6. vuosisadalla jKr. pidettyyn kristillisen kirkon 5. ekumeeniseen konsiiliin asti.
Syynä lakkauttamiseen oli keisari Justinianuksen painostuksesta annettu paavin määräys. Kun kristinuskosta tuli useiden vuosisatojen vainon jälkeen Rooman valtakunnan virallinen uskonto, siitä päätettiin tehdä yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpi. Tuon ajan ideologit uskoivat, että jos ihmiset tietäisivät, että heillä on enemmän kuin yksi elämä, he voisivat rentoutua. Tässä mielessä "kertakäyttöelämän" käsite, jonka jälkeen on joko ikuinen helvetti tai ikuinen paratiisi, vaikutti heistä käytännöllisemmältä. Poliitikkojen tarkoituksena oli, että tämä kannustaisi ihmisiä noudattamaan lakia. Sen vuoksi Raamatusta poistettiin monia tekstejä, jotka sisälsivät ajatuksen uudestisyntymisestä.
Mutta jo niistä harvoista epäsuorista lauseista, jotka ovat jäljellä, voidaan nähdä, että Kristuksen seuraajat tunsivat jälleensyntymisen ajatuksen. Kun opetuslapset eräänä päivänä kohtasivat sokean miehen Jeesuksen seurassa, he kysyivät: kenen synneistä häntä rangaistiin synnynnäisellä sokeudella - hänen omista vai hänen vanhempiensa synneistä?
Kysymys itsessään viittaa siihen, että jotkin synnit tehtiin ennen kuin sielu syntyi tähän ruumiiseen. Se tarkoittaa, että sielu on elänyt jossain toisessa ruumiissa aiemmin, ja tässä uudessa ruumiissa se niittää edellisessä elämässä tekemiensä tekojen hedelmiä. Jos Kristus olisi pitänyt tällaisia ajatuksia harhaoppisuutena, hän olisi kumonnut ne heti. Mutta hän ei tehnyt niin, vaan yksinkertaisesti palautti hänen näkönsä ja sanoi, että tämä mies oli syntynyt sokeana, jotta Herran teot tapahtuisivat hänessä.
Vuonna 553 jKr. 165 kirkon virkamiestä tuomitsi reinkarnaation. Sitä ennen se oli ollut kristillinen perusopetus.
Reinkarnaatio on tosiasia. Se, että se ei enää ole osa nykypäivän kristillistä uskomusta, johtuu yhdestä vallanhimoisesta naisesta, joka poistatti kaikki viittaukset reinkarnaatioon varhaisesta Raamatusta.
Näennäisen pieni teko, jolla on historiallisia seurauksia: miten erilainen olisi ollut kahden viime vuosituhannen historia, jos ihmiskunta olisi tiennyt, että he itse niittäisivät (väärän)tekojensa hedelmiä tulevassa maallisessa elämässä - että heidän olisi nukuttava tekemissään sängyissä?!
Karman laki ja jälleensyntyminen: Loputtomassa kierrossa palaamme maan päälle, kunnes olemme oppineet hallitsemaan energioitamme.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka meillä ei ole epäilyksiä monien nykypäivän kristittyjen hyvistä aikeista, emme voi koskaan hyväksyä heidän edellä kuvattuja tapojaan painostaa ihmisiä, sillä se on yksilön peiteltyä hyväksikäyttöä ja yksinkertaisesti sanottuna alkeellista ZOMBISOINTIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään.
Vastaan tänään eläinrakkaana ihmisenä sinulle. Olen eräässä ketjussa aiheesta kirjoittanutkin.
Minusta näyttää siltä, että eläimillekin koittaa vapautus ja ikuinen elämä kuoleman jälkeen.
Olen huolellisesti lukenut ja miettinyt perusteelliseti näitä Roomalaiskirjeen jakeita. Lue sinäkin ne. Tämä löytyy netistä. Googleta vaikka että Biblia 1776 8-23. Biblian käännös vuodelta 1776 on minusta kaikkein tarkin. Siinä puhutaan luontokappaleita. Luontokappale on sivistyssanakirjan mukaan eläin.
Itselläni on unelma. Haluan nähdä kaikki rakkaat lemmikkini taivaassa. Varmaan turha kirjoittaa noita jakeita tähän, koska viestini poistetaan kuitenkin. Toivottavasti ehdit saada nuo jakeet ylös.
Päinvastoin elämä jatkuu aina vaan loputtomasti uudestaan ja täältä ei edes pääse pois.
Kiitos Sinulle viestin 330 kirjoittaja.
Anteeksi jos joku on kokenut että kristityt yrittävät pakottaa uskomaan johonkin. Siitä ei ole kyse, kerromme vaan uskonnostamme. Uskontomme mukaan kukaan ei pysty edes uskomaan pakosta. Se on Jumala joka antaa uskon. Koen että meitä vastaan hyökätään erittäin ikävästi.