Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuuttaan köyhäksi kuvannut Sanna Marin asui lapsena Kruununhaassa

Vierailija
22.02.2023 |

Marin kertoo, että hän on käynyt ensimmäisen luokan Helsingin Kruunuhaassa, jossa hän asui tuohon aikaan perheensä kanssa.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/ae964ff3-5c09-49d3-947d-8802ee0…

Marin on myös kertonut kuinka Pirkkalassa heillä oli vaatimaton asunto ja köyhyyttä. Niin tuo vaatimaton asunto oli upouusi rivitalokolmio ja siinä asui siis kolme ihmistä eli todella tilavahko asunto tuohon aikaan 1990-luvulla.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi sosiaalinen nousu on Suomessa melko helppoa kansainvälisesti vertaillen, jos vain henkilökohtaiset ominaisuudet riittävät. Marin ja Ohisalo hyviä. esimerkkejä tästä. Molemmat sosiaalisesti vaatimattomista lähtökohdista. En tarkoita pelkkää varallisuutta, vaan myös sosiaalista pääomaa.

Eiköhän suurin esimerkki tuosta oo kuitenki Urho Kekkonen

Vierailija
62/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi sosiaalinen nousu on Suomessa melko helppoa kansainvälisesti vertaillen, jos vain henkilökohtaiset ominaisuudet riittävät. Marin ja Ohisalo hyviä. esimerkkejä tästä. Molemmat sosiaalisesti vaatimattomista lähtökohdista. En tarkoita pelkkää varallisuutta, vaan myös sosiaalista pääomaa.

Eiköhän suurin esimerkki tuosta oo kuitenki Urho Kekkonen

Kekkosen idä oli työnjohtaja, iso tappi niissä ympyröissä. Kyllä Koiviston tausta oli vaatimattomampi, samoin Halosen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku asui 90-luvulla Kruunuhaassa, eikä ollut tosiaankaan rikas, eikä edes keskituloinen. Siellä oli joku halpa ja vanha, remppaamaton vuokrakämppä.

Noihin aikoihin Helsinki ei ollut vielä niin eriytynyt, vaan siellä asui ihmisiä eri tuloluokista. Rikkailla oli vain isommat asunnot ja köyhemmät elivät ahtaammin. 

Kotikatukin kertoo työläisperheestä ja paremmin toimeentulevasta perheestä, jotka asuvat Helsingin kantakaupungissa samassa talossa. Tämä oli aivan normaalia. 

Kotikatu kuvasi hienosti gentrifikaatiota.

Ensin oli ihan normaalia että duunarit asuivat Eirassa. Sitten sarja siirrettiin Kallioon, kunnes alkoi olla epäuskottavaa että he olisivat asuneet Kalliossakaan.

Tuoko Helsinginkatu vielä vienon hymyn huulille.

Vierailija
64/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku asui 90-luvulla Kruunuhaassa, eikä ollut tosiaankaan rikas, eikä edes keskituloinen. Siellä oli joku halpa ja vanha, remppaamaton vuokrakämppä.

Ja tästä teemme johtopäätöksen, että ei siellä asu rikkaita tai paremmintienaavia. Nämä on aina kivoja: "Munkin kaverilla, serkulla, tädillä oli..."

Vierailija
65/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä teemme johtopäätöksen, että ei siellä asu rikkaita tai paremmintienaavia. Nämä on aina kivoja: "Munkin kaverilla, serkulla, tädillä oli..."

Oli miten oli, Marin ei asunut siellä varakkaissa oloissa. Faija dokasi kaikki rahat.

Vierailija
66/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duoda duoda...wikipediassa lukee vieläkin, että "Marin vietti lapsuutensa Pirkkalassa".

Pitkä on ollut koulumatka, heh.

Voi teitä. Olen myös itse asunut kaksi ensimmäistä vuotta eri paikkakunnalla kuin siellä missä vietin suurelta osalta lapsuuteni ja vielä eri paikassa asuin nuoruuteni ja jos joku kysyy niin vastaan heittämällä sen missä olen asunut suurimman osan ajasta ja tietysti saatan mainita muut, mutta jos asia esim. Yhden kesäloman jossain (niin kuin asuimmekin, kunnes saimme oman asunnon käyttöömme) en ala mainitsemaan sitä erikseen. Täällä ihmiset selkeästi asuneet koko elämänsä samalla paikkakunnalla ja ei välttämättä koskaan poistuneet sieltä, sen verran juntit jutut.

Vierailija
67/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku persu selittää, että mikä tässä oli nyt ongelma?

Vierailija
68/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa nyt saatiin oma syntymätodistus-gate Suomeenkin! Ja ketkäs muutkaan apinoisi trumpilaisia kuin persut.

Vierailija
69/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli miten oli, Marin ei asunut siellä varakkaissa oloissa. Faija dokasi kaikki rahat.

Kai nyt kun oli sateenkaari vaimona.🌈

Vierailija
70/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän salasi tämänkin?? ) v on lapsuus kokonaan. Hän valehteli.Jälleen.

Vierailija
71/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadin gimma Sanna, joka muutti yhdeksänvuotiaana landelle.

Stadin Slangi ry:ylle voisi ehdottaa valintaa seuraavaksi Stadin Gimmaksi.

Minä aloitin ainakin tokaluokan 8-vuotiaana, mutta kai teillä on asiat eri tavalla siellä Tampereella. 

Ja mä olin 7 v. tokaluokan alkaessa! Niin oli muuten Sannakin, koska on loppuvuodesta syntynyt.

Vierailija
72/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 9 vuottahan on on KOKO lapsuus ja Kruunuhaassa vielä. yleisö johdettu ihan harhaan, eipä ihme ettei kukaan Treelta kertonutkaan koulumuuistoja...ihmettelinkin tätä. Tanssiharrastus, joo....ihan köyhää.

Vierailija
73/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä talous

Vierailija
74/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin köyhiä, vaikka asuttiin Etu-Töölössä. Monen kaverinkin perhe oli köyhiä.

75/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per*ele teitä kateellisia persuja. Hän asui ekan luokan jälkeen Pirkkalassa kunnan vuokra-asunnossa yksinhuoltajan lapsena. Varsin vaatimatonta siis. Tehän olette siitä häntä haukkuneetkin, oli vielä kaupassa töissä.

Nyt haukutte rikkaaksi stadilaiseksi. Koittaakaan nyt edes olla johdonmukaisia.

Vierailija
76/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okohan vielä aatelinen tuo Marinin sukukin kuten Lenin osoittautui aateliseksi myös?

Vierailija
77/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punanen tampere oli siis vaan parempi manipulaatiossa saada äänet, ei Kruunuhaka. On tää kyllä melkoinen satutäti ja huijari.

Tämä.

Vierailija
78/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLEn postinumeroittaisen verotiedon mukaan Kruununhaassa tienataan aika lailla enemmän kuin Helsingissä keskimäärin.

-Joo, mutta kruununhaassa asuu myös tavallisen tuloisia. Etenkin jos on kaksi vuokraa maksavaa aikuista jakamassa talouden, kruununhaassa voi todella hyvin asua jossain vuokra asunnossa kaksi pienituloista.

En usko, että Sanna Marin on oikeasti asunut Hkissä. Korkeintaan ollut joku vuoden täällä lapsena, mutta syntynyt varmasti tampereella ja viettänyt siellä 99% ajastaan.

Joka paikassa asuu tavallisesti tienaavia, jopa Vuosaaressa ja Meri-Rastilassa, mutta ei se silti tarkoita sitä, etteikö Kruununhaassa mediaanitulot olisi paljon enemmän kuin itäisessä Helsingissä.

Vierailija
79/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin aika köyhiä vaikka olikin uusi omakotitalo ja käytiin ulkomailla useitakin kertoja.

Isä kirvesmies ja äiti kotiäiti. Myöhemmin siivooja. Eipä noilla aloilla nyt mitään jäätäviä summia tienata eli ihan voi laskea kuinka rikkaita sitä sitten oltiinkaan.

Kasarin lopussa sai lainaa helposti ja isäni osasi rakentaa. Teki aina uuden talon ja myi vanhan pois.

Ulkomaanreissut tehtiin aina sesongin ulkopuolella. Hotellit ihan perus huoneistohotelleja. Kahden tähden hotelleja. Reissuja varten säästettiin pitkään.

Eli ei nuo asiat kerro siitä ollaanko köyhiä vai ei.

Minun nykyinen perhe on myös köyhä. Ihan kaikilla mittapuilla.

Silti mekin ollaan reissattu ulkomailla ja ihan hienoissakin hotelleissa ja olen saanut tarjota lapsille muitakin elämyksiä. Säästäväisyydellä, kekseliäisyydellä ja vaivannäöllä pääsee pitkälle.

Vierailija
80/153 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin opiskelijatyttöni asui vielä neljä vuotta sitten Kruununhaassa. Tuloja hänellä oli kesätöiden lisäksi 400 euroa kuukaudessa + tuet. Vuokra huoneesta oli noin 350 euroa kuukaudessa. WC, kylppäri ja keittiö olivat yhteisessä käytössä kuuden muun asukkaan kanssa.