Onko oikein että asiakas rohmuaa 17,90€/kg salaattibuffasta pelkästään kaiken lohen ja jättää rehut muille?
Kampin K-market meinaa jo hermostua tähän touhuun ja miettii vaihtoehtoja.
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalla on oikeus ostaa salaattibaarista mitä haluaa. Itse otan kalleimpia tuotteita enkä ajattele sitä rohmuamisena. Se on rohmuamista jos olisi vaikka hääjuhlassa buffetissa ja noukkisi savulohisalaatista kaikki lohen palaset.
Älä viitsi. Ihan samanlainen suomalainen juntti sinä olisit siellä hääjuhlissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kauppiaan, ei asiakkaan ongelma.
Ja muille asiakkaille EI JÄÄ lohta!
Muuut asiakkaat saa tuoreempaa "lohta", kun joku kerrankin tyhjentää ne eilisen tähteet laareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17,90e/kg jostain porkkanaraasteesta ja jäävuorisalaatista. 😂 tuohon hintaan en ostaisi edes sitä lohta. Lohi lähtee mukaan 10e/kg. K-kaupan kierrän kaukaa. Se on hinnoiteltu hulluille.
Ei kyllä tuohon hintaan saa kuin korkeintaan raakaa lohta joskus. Kaksi eri tuotetta.
17,9€/kg on siitä vakuumiin tehtaalla pakatustakin lohesta ylisuuri hinta. "Salaatti"baariin käytetään halvempaa kala-ainesta.
Nyt on pakko sanoa ettei ole ap ollut ekana älyjonossa jos ei osannu ihan itse tätäkään asiaa ajatella.
Mietipäs kerrankin IHAN ITSE OMILLA AIVOILLA
Kukaan tervepäinen ravintelin seisovasta pöydästäkään täytä lautastaan perunoilla, perunoita voi syödä kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä täyttää rikoksen tunnusmerkit. Suosittelen ottamaan yhteyttä keskusrikospoliisiin
Ainut rikos tässä on se, että kauppias myy keitettyjä kananmunia ja raejuustoa kymmenkertaisella ylihinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kauppias tekee miljoonavoitot muilla tuotteillaan ja kenen selkänahasta ne voitot on? Asiakkaiden. Ja nyt jos jostain syystä asiakas kerrankin saa jotain halvemmalla, niin hän mukamas "riistää" pyytetöntä k-kauppista. Apua. Kyynel. Toivottavasti K-kauppias saa vielä yönsä nukuttua. Vertailun vuoksi olisi jutussa voinut kertoa myös mikä kyseisen kaupan liikevoitto on ja mietitään sitten kuka riistää ja ketä.
Kyllähän nuo taloustiedot selviää ihan googlesta.
K-supermarket Kamppi. Liikevaihto vuonna 2022: 31,4 miljoonaa. Tilikauden tulos -0,3 miljoonaa. Ymmärtäähän sen, että kauppiasta voi vähän harmittaa.
Tuskin kauppias kuitenkaan tyhjätasku on. Aiempina vuosina miltei joka vuosi yli miljoonan voitot. Vain viime vuosi oli tappiollinen. Ehkä juuri lohet syynä?
Viime verotuksessa ansiot 180t, vrt Citymarket Ruoholahti kauppias 270t. Kukaan kauppias ei ole tyhjätasku. Sen lohen tappiollinen hinta tulee kyllä muualla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalla on oikeus ostaa salaattibaarista mitä haluaa. Itse otan kalleimpia tuotteita enkä ajattele sitä rohmuamisena. Se on rohmuamista jos olisi vaikka hääjuhlassa buffetissa ja noukkisi savulohisalaatista kaikki lohen palaset.
Ja mitenhän tuo on muka jotenkin eri asia? Kummassakin tapauksessa rohmutaan parhaat päältä, eikä itsekkäästi jätetä mitään muille. Mutta auta armias, jos jonkun toisen toiminnan vuoksi itse jäisi lohia vaille, niin mikä valitus ja tuomitseminen siitä syntyisi. Juuri niinhän se menee.
Ovatko porukat niin uusavuttomia, etteivät osaa kypsentää itse lohta omassa uunissa. Halvimmillaan tuota rsaa alle kympin kilo ja jopa ihan valmiiksi fileerattuna, jos ei hallitse tuota hommaa. Buffahamstraaminen on jotain aivan lapsellista touhua ja ikinä en noista mitään ota, kun tuon puolen hygieniataso ei välttämättä ole ihan priimaa, kun astioita sörkkivät päivittäin kymmenet tai sadat asiakkaat mm. erittäin tehokas noron levittämisen paikka, kun joku sairastunut aivastaa ja koskee paskaisilla sormillaan tuotteisiin. On tutkittua tietoa, että monet eivät pese käsiään vessareissujen jälkeen ja luurien näytötkin täynnä ulosteperäisiä bakteereita, kun ei osata noitakaan putsata säännöllisesti. Itse joudun duunissa tekemisiin käytettyjen kannettavien ja luurien kanssa, niin täytyy olla kk-hanskat kädessa kun noita käsittelee. Monesti aivan järkyttävän paskaisia ja huonosti pidettyjä välineitä. Välillä tuntuu, että pitävätkö noita ruoka-alustoina tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenhän tuo on muka jotenkin eri asia? Kummassakin tapauksessa rohmutaan parhaat päältä, eikä itsekkäästi jätetä mitään muille. Mutta auta armias, jos jonkun toisen toiminnan vuoksi itse jäisi lohia vaille, niin mikä valitus ja tuomitseminen siitä syntyisi. Juuri niinhän se menee.
Siellä buffetissa siitä lohesta maksaa ihan itse. Häissä ruoasta harvemmin joutuu maksamaan itse.
Kauppias ei jää tappiolle, vaikka joku kävisi lappamassa kaikki lohet ämpäriin joka päivä, kunhan maksaa ostoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Lohen vois poistaa siitä.
Totta. salaattibaarissa ei saa olla mitään muuta kuin SALAATTIA (Lactuca sativa). Pois siis lohet, raejuustot, kananmunat, broilerroippeet, kaali- ja porkkanaraasteet, oliivit, siemenet, kutongit, ananasmurskat, kurkut, tomaatit jne. Jäljelle jää vain salaattikasvin lajikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä täyttää rikoksen tunnusmerkit. Suosittelen ottamaan yhteyttä keskusrikospoliisiin
Ainut rikos tässä on se, että kauppias myy keitettyjä kananmunia ja raejuustoa kymmenkertaisella ylihinnalla.
Me nyt maksetaan muutenkin kaikesta suurimmaksi osaksi ilmaa. Ostat mitä tahansa tavaraa, ei tässä kohtaa ruokaa, niin kaupassa sen hinta on tonnin ja kun olet sen maksanut ja kantanut kaupan ovesta ulos, niin akrabadabra simsalabim ja ananasakäämä, ei sillä tavaralla ole enää mitään arvoa.
Aina kun noista ostan, kokoan itselleni mieluisen salaattiannoksen, jonka sitten syön sellaisenaan. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne tuumailemaan mikä on kallista ja ostaa kurkut sun muut erikseen. Ihan niin huonosti ei vielä mene!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kauppias tekee miljoonavoitot muilla tuotteillaan ja kenen selkänahasta ne voitot on? Asiakkaiden. Ja nyt jos jostain syystä asiakas kerrankin saa jotain halvemmalla, niin hän mukamas "riistää" pyytetöntä k-kauppista. Apua. Kyynel. Toivottavasti K-kauppias saa vielä yönsä nukuttua. Vertailun vuoksi olisi jutussa voinut kertoa myös mikä kyseisen kaupan liikevoitto on ja mietitään sitten kuka riistää ja ketä.
Kyllähän nuo taloustiedot selviää ihan googlesta.
K-supermarket Kamppi. Liikevaihto vuonna 2022: 31,4 miljoonaa. Tilikauden tulos -0,3 miljoonaa. Ymmärtäähän sen, että kauppiasta voi vähän harmittaa.
Tuskin kauppias kuitenkaan tyhjätasku on. Aiempina vuosina miltei joka vuosi yli miljoonan voitot. Vain viime vuosi oli tappiollinen. Ehkä juuri lohet syynä?
Lain suomin porsaanrei'in saa näppärästi tilikauden tuloksen nollarajalle (tai vähän alle) eli välttää veronmaksun. Kirjanpidollista erityisosaamista. Se on täysin laillista, vaikkakaan ei osoita hyvää moraalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä buffetissa siitä lohesta maksaa ihan itse. Häissä ruoasta harvemmin joutuu maksamaan itse.
Kauppias ei jää tappiolle, vaikka joku kävisi lappamassa kaikki lohet ämpäriin joka päivä, kunhan maksaa ostoksensa.
No, mutta kummassakin tapauksessa se vituttaa, kun olisi tehnyt mieli vähän lohta ottaa, mutta kun sitä ei siellä sitten enää ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka uuno lastaa missään mukaanotettavassa buffassa jotain perunaa, pastaa tai riisiä kippoon?
Tasan kalleimpia tuotteitä lähtee mukaan.
Ja lounastarjous pitseriassa? Tottakai salaattipöydästä maha täyteen ja se pitsa "sittenkin mukaan, kun tuli kiire töihin". Se syödään sitten duunin jälkeen illalla uunissa lämmitettynä.
Minäminäminä....
Onko oikein, että kauppa ei päivitä tarjoushintaa kassajärjestelmään, ja silti kauppias välttyy asiakkaiden harhaanjohtamissyytteiltä?
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Mutta minäpoika suomalaisena lampaana tyydyn siihen ettei lohta ole ja lappaan kupin täyteen kylmää tölkkimaissia ja pakasteherneitä 17,99 kilohintaan.
Ei kipollinen lohta ole salaatti, uuno. Sanoo järkikin, että salaattiin otetaan muitakin aineksia kuin vain liha-/kalalisuketta.
Buffan koko idea on, että saa ottaa juuri sitä mitä haluaa.
En minäkään tuolla hintaa heiniä ottaisi, pelkkää lohta ja muuta roteiinia mättäsin kipon täyteen.
Kyllä viksumpi kauppias ällyy laittaa lissää lohta salaattiin jos aikoo sitä myyjä, kukaan järissään oleva ei mistään heinästä maksa parikymppiä kilo.