Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valvotko joskus koko yön nukahtamatta? Inhoan tätä!

Vierailija
22.02.2023 |

Minusta on tullut herkkä nukkumisen suhteen, heräilen herkästi mutta pahinta on kun joskus en nukahda ollenkaan. Stressi tottakai vaikuttaa ja on laskettava kierrokset iltasella, kamomilla ja villasukat, kaikki tällainen. Vaan viime yönä, ei mitään stressaavaa mielen päällä, kipeänä kyllä hieman olen, mutta valvoin koko yön. Nyt kipeänä jos milloin uni olisi tärkeää. Miksi näin? Tässä vaiheessa nousee pelkos seuraavan yön suhteen. Keho menee sekaisin eikä luonnollista väsymystä välttämättä tule. Toivottavasti nukun. Miten muilla, onko tällaista? Miten rauhoitatte tilanteen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämäkin pitäisi normaalistaa. Luonnollista elämässä ettei uni aina tule.

Joo, mullakin on joskus, unta ei vaan tule. Mutta! Ei mua kyllä seuraavana päivänä väsytäkkään. Joskus otan päivätirsat joskus en.

En käytä melatoniinia kun siitä ei kuulema ole mitään hyötyä https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/melatoniiniohjeet-johtavat-har…

Vierailija
22/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Stressaa sitä, että unettomuudesta tulee kierre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on jo normi, haittaa kaikkea elämää todella paljon.

Vierailija
24/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään lähes joka yö ja valvon montakin tuntia. Joskus olen hereillä aamuun asti. Todella rasittavaa. Käyn ylikierroksilla opiskelun takia, siellä on kauheat paineet valmistua nopeasti.

Vierailija
25/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus on jo normi, haittaa kaikkea elämää todella paljon.

Vierailija
26/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Itse kärsinyt 20 v jo unihäiriöistä. Mitkään melatoniinit ei auta, ei edes oikein mitkään unilääkkeet jne.

Pakko vaa mennä päivästä toiseen, nytkin olen pitkällä saikulla kun ei töissä jaksa.

Tosi rasittavaa unettomuus:(

Vierailija
27/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä annostus sulla jolla opamox ja unilääke? Ja mikä unilääke ja melatoniini?

Vierailija
28/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valvonut niin paljon, etten oikeastaan edes tunne väsymystä.

Vierailija
29/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
30/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on melatoniinipaketti näitä tilanteita varten kaapissa. Jos yksi yö menee harakoille niin seuraavana iltana otan meltsun. Siitä se sitten taas lähtee. Miksi pitäisi kärsiä, kun ei ole pakko?

Ei auta melatoniini mulla. Helppoahan se olisi, jos auttaisi.

Vierailija
31/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivireä ja ärtynyt kirjoitti:

Olen valvonut niin paljon, etten oikeastaan edes tunne väsymystä.

Toisin sanoen olen valvonut niin paljon, että olen unohtanut, miten nukutaan.

Vierailija
32/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on melatoniinipaketti näitä tilanteita varten kaapissa. Jos yksi yö menee harakoille niin seuraavana iltana otan meltsun. Siitä se sitten taas lähtee. Miksi pitäisi kärsiä, kun ei ole pakko?

Ei auta melatoniini mulla. Helppoahan se olisi, jos auttaisi.

Ei mullakaan auta. Ei mitään vaikutusta.

Vierailija
33/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten katkaiset ylivirittyneisyyden?

Tekemällä jonkun rauhallisen joogan tai mindfullnesin, tarvin ite ainakin usein tällaista ns. ulkopuolista apua.

Vierailija
34/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia mulla on unilääkkeet, opamox ja melatoniini. Silloin kun ei ollut lääkkeitä, valvoin pisimmillään 5 vuorokautta putkeen. Näitä putkia oli kaksi. Nekin katkesivat vasta kun sain lääkettä.

Onko lääkäri kirjoittanut melatoniinin? Minkä vahvuisen? Sekö yksin tepsii?

Melatoniini ei ole lääke, vaan menee vitamiinien kanssa samaan luokkaan, lisäravinne. Saa ilman reseptiä kuka vain ostaa. Muistaakseni annosta kasvattamalla ei saa lisähyötyä tietyn rajan yli mentäessä. Ota paketin ohjeen mukaan.

Vierailija
35/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
36/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia mulla on unilääkkeet, opamox ja melatoniini. Silloin kun ei ollut lääkkeitä, valvoin pisimmillään 5 vuorokautta putkeen. Näitä putkia oli kaksi. Nekin katkesivat vasta kun sain lääkettä.

Onko lääkäri kirjoittanut melatoniinin? Minkä vahvuisen? Sekö yksin tepsii?

Melatoniini ei ole lääke, vaan menee vitamiinien kanssa samaan luokkaan, lisäravinne. Saa ilman reseptiä kuka vain ostaa. Muistaakseni annosta kasvattamalla ei saa lisähyötyä tietyn rajan yli mentäessä. Ota paketin ohjeen mukaan.

Vierailija
37/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on käytännössä plaseboa.

Vierailija
38/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon, jos on kova stressitila päällä. Stressaannun helposti, joten ei tarvitse olla edes mikään isompi juttu meneillään, niin joko valvon koko yön tai ainakin nukun katkonaisesti. Univaje on kyllä aivan karsea tila, vaikuttaa kaikkeen elämään, kun tuntuu ettei jaksaisi mitään.

Vierailija
39/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus on liian tuttua. Melatoniini auttaa vähän. Oikeilla nukahtamislääkkeillä saan unen aina. Niitä en vain saa enää jatkuvaan käyttöön. Niitä lääkkeitä pidetään niin pahana vaikka diaknoosi on krooninen nukahtamisen vaikeus.

Vierailija
40/61 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein joka yö valvon aamutunneille, ehkä nukun parituntia aamulla. Näin mennään yöt viikot kuukaudet ja vuodet.

Pystytkö käymään töissä, vai oletko työelämän ulkopuolella?