Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?
Kommentit (1230)
Tuttiritari. Kai sen oli tarkoitus olla ironisesti huvittava, mutta ei sitä lapsena ymmärrä miksi aikuinen mies on tosissaan leikkihevosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arja-täti tenavatuokiossa. Ja se outo Kylli-täti samassa ohjelmassa.
Lienen liian vanha tähän ketjuun. Muut ehdottelevat hahmoja, joita lapseni ovat katsoneet.
Mainitsemani ovat oikeita ihmisiä, mutta roolinsa kautta "hahmoja".
Olen suunnilleen samaa ikäluokkaa. Olen sen verran outo, että en tainnut inhota juuri mitään ikäisilleni lapsille tarkoitettua. Pelkäsin kyllä Ceciliä ja Cissyä Hello hello hellossa, mutta en voi sanoa niitäkään inhonneeni.
Etäisesti muistan Hello hello hellon ja siinä olleet Cecilin ja Cissyn. Yhdessä jaksossa oli kohtaus, missä ne poliisit joutuivat kaivoon, ja sitten nää hyökkäsivät niiden poliisien kimppuun. Lapsena kauhistuttava kohtaus.😀
Tuosta jaksosta näin pitkään lapsena painajaisia
Cecil ja Cissy olivat minunkin mielestäni pelottavia, en oikein uskaltanut katsoa yksin.
Nyt kun tarkemmin muistelen, olihan siinä "Hellossa" pelottavia kohtia muutenkin. Täysikuu mutta muuten synkkä metsä ja se naukuva kissa.
Mutta oikaiskaa, te paremmin muistavat, oliko niillä Cecilillä tai Cissyllä sellaiset vampyyrinhampaat?
Oen tainnut itse kuvitella ne.
Kasper-nukke oli niin stanan pelottavan näköinen, pelkäsin pitkään myös Matti Raninia sen karmean nuken vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katto-Kassinen! "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson".AFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
(Kissa tuli kertomaan asioitaan ja kirjoitti tuon AFF-jutun tallustellessaan näppäimistön päällä. On kuulema tärkeä viesti, ei saa poistaa)
Bärtil-lammas, nokkava Mikki Hiiri joka pisti kilttiä Hessua ihan 6-0, Hannu Hanhi, ärsyttävine permanenttikiharoineen.
Titi-nalle, en tajunnut koko hypetystä ja sitä eukkoa joka siihen liittyi.
Teletapit.
Ja mikä rautalanka-väännös se oli Esa Pakarinen Juniorin keskarissa?
Histamiini, pitkästyttävässä joulukalenterissa, teennäinen. (Eräs tuttu tyttö nimesi kissansa Cindy Histamiiniksi, yök, voitteko kuvitella. Kissa-parka)
Pikku-Myy, jumalauta, saisi turpaansa jos tulisi mulle aukomaan päätään.
Anteeksi, meni nyt vähän tunteisiin.
T. 56-vuotias
Tuosta Ti-Ti-nallesta oli joskus puhetta, että perheenisän veivät mukuloitaan katsomaan Ti-Ti-nallen esityksiä, jotta pääsivät katselemaan sitä muijaa ja sen muotoja.😀 Oli ihan makoisan näköinen pakkaus silloin nuorempana, kun tää sen nallejuttu oli tuore ja pinnalla.
Arja-täti oli minusta kauniimpi. Nyt oli juttua jossain kuvalehdessä ja kaunis oli vieläkin.
Liisa Ihmemaassa. Ihmettelen, ettei tätä ole kukaan muu maininnut. Kammottavat vääristyneet ja ilkeät hahmot kuin lsd-tripissä tehdyt. Muita puistattavia hahmoja oli itselle jo mainitut Pelle Hermanni ja Katto Kassinen.
Noita vanhempia hahmoja on pitkä lista, mutta lasten kanssa kun olen katsonut nyt pikkukakkosta, niin siinä on sellainen nalleksi pukeutunut nainen, miten voi olla niin helvatan ärsyttävä.
Tamburiinimajava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoiset muumit olivat jotenkin synkkiä. (Sarjakuvat siis)
Muumisarjikset, ne mustavalkoiset joo on synkkiä mutta niistä pidin.
Inhokkeja Kössi Kenguru, tv- muumit, nalle puh ja etenkin se saakutin nasu.
Pisti myös vihaksi jos kyläpaikassa ei ollut akuankkoja vaan Maailman vahvin Nalle -lehtiä...
Ärsyttävästi piirretty se vahva nalle, jotenkin kulmikkaasti. Ja typerät kledjut.
Olkoon vaikka koko universumin vahvin nalle, mutta inhotuksia tulee täältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsin Pikku Kakkosen Nukkumattia. Rupesin aina itkemään, kun se heitti unihiekkaa.
Sitäkö itä-saksalaista ukkelia, joka saapui aina vaikka minkälaisellä vehkeellä?
MInä tykkäsin, samoten siitä biisistä.
Mutta kuka muistaa mikä punk/uuden aallon bändi esitti sen biisin rock-versiona?
Vierailija kirjoitti:
Rölli-peikko oli mielestäni yhtä aikaa sekä ärsyttävä että tylsä enkä koskaan ymmärtänyt sen suosiota. Olin lapsi niiden 80- ja 90-luvun Rölli-sarjojen aikaan, en ole nähnyt myöhemmin tehtyjä Rölli-elokuvia joten niitä en kommentoi.
Ja jouluaaton joulupukin kuuman linjan joulupukki oli tylsä jaarittelija, mieluummin olisin katsellut pelkkiä piirrettyjä.
Tämä! Olen lähemmäs 60-vuotias mutta muistelen, että jouluaattona olisi tullut aamusella ihania piirrettyjä ja nukke-animaatioita. Monet olivat mm.silloisista itä-blokin maista, erittäin taitavasti tehtyjä.
Jotkut piirretyistä olivat jopa karmeita. Eräässäkin pöllö hukkui avantoon. Se jäi mieleen suorastaan järkyttävänä. (Tarkoitan järkyttävällä, sitä miten sitä ennen tarkoitettiin) Mutta se ei suinkaan joulua pilannut, antoipahan päivään lisäjännitystä.
Mutta muistanko tosiaan tämän väärin?
Kun se aaton ohjelma muuttui jotenkin typeräksi, joulupukille soittelivat kaikki juuri puhumaan oppineet penskat soperrellen loputtomiin katsojista pitkästyttäviä jorinoitaan. Ja taustalla leikkeli joku kymmenvuotias kartonkia tonttuhattu päässään.
Häh? Mihin ne piirretyt jäi? Ja milloin?
Vierailija kirjoitti:
Peppi Pitkätossu. En koskaan nähnyt siinä punapäässä mitään feminististä. Sen voimat olivat yliluonnolliseen verrattavalla tavalla uskottavat ja eli isänsä rahoilla (ullakolla kirstu täynnä isän hankkimia kultakolikoita.)
Saakelin Peppi!
Näytti että kaikki hankaluudet voi voittaa kun on yliluonnolliset fyysiset voimat ja kultarahoja matkapakaasissa.
Ja eikös se isä ollut jonain pomona jollain etelämeren saarella, alkuperäis-kansaa sortamassa.
Voi Astrid...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut kotona telkkaria, mutta mummon luona sain katsella. Mikä ihme se ohjelma olikaan, missä joku noita (?) lakaisi aina mökkinsa edustaa ja katolla istui kommentoiva pöllö?
Ruotsinkielinen ehkä??
Ruotsalainen(SVT) sarja, jossa juna vaunussa asuva Hedwig oppi katolla asuvalta viisasta pöllöltä sanoja aakkosjärjestyksessä. En muista ohjelman nimeä mutta se tuli jo 70-luvulla kun olin varhaisteini. Tuli lauantai-iltapäivisin.
Från A till Ö.
Vierailija kirjoitti:
Kasper-nukke oli todella pelottava!
Jätkäversio Annabellestä.
Vierailija kirjoitti:
Muumit smurffit aku ankka olivat kaikki ärsyttäviä.
Muumiluoja oli karmea peikko ja luulotteli olevansa joku leesi.
Sairas yksilö. Kun luulotteli. Kuteb täällä joku kirjoitti. Skistogeenerejä luulottelijat kaikki ovat.
Muumit karmea ja pelottava sarja.
Yhden agernan tuputusta töysin pikkulapsille. Hyi hävetköön muumimuija.
Juu, varmaan näin on....
Kokeilisitko kertoa tuon saman selkosuomeksi, niin useammat ymmärtäisivät, mitä tahdoit sanoa
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti inhonnut, mutta nalle luppakorvan tunnarin loppu : " kaikki mua rakastaa", sai kiukun pintaan joka kerta, kun ajattelin silloin että : "mitenniin, en mä ainakaan rakasta".
Ja joku täällä mainitsi pellefantin, se oli muuten todella rasittava ja itsekäs.
Minkälainen se Pelle-fantti oli. Jotenkin raksuttaa mutta en saa muistoa kiinni..
Mikäs se oli se joku norsu-hahmo 70-luvun Nakke Nakuttajissa...Sipari? Se ei osannut sanoa s:ää vaan sanoi sen f:nä, "Fipari"
Ville Vallaton oli myös tosi ärsyttävä kakara.
Ei mikään "vallaton" vaan ilkeä ja vaarallinen nuorisorikollisen alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti inhonnut, mutta nalle luppakorvan tunnarin loppu : " kaikki mua rakastaa", sai kiukun pintaan joka kerta, kun ajattelin silloin että : "mitenniin, en mä ainakaan rakasta".
Ja joku täällä mainitsi pellefantin, se oli muuten todella rasittava ja itsekäs.
Minkälainen se Pelle-fantti oli. Jotenkin raksuttaa mutta en saa muistoa kiinni..
Mikäs se oli se joku norsu-hahmo 70-luvun Nakke Nakuttajissa...Sipari? Se ei osannut sanoa s:ää vaan sanoi sen f:nä, "Fipari"
Ville Vallaton oli myös tosi ärsyttävä kakara.
Ei mikään "vallaton" vaan ilkeä ja vaarallinen nuorisorikollisen alku.
Pellefantti oli sininen lelunorsu, jonka paras ystävä oli äärimmäisen pelokas hiiri nimeltä Piip. Pellefantti julisti koko ajan olevansa maailman paras ja ainoa, ja suuttuessaan se tuuttasi kärsällään niin, että talot sortuivat. Sen arkkivihollisia olivat Pahapeikko ja Lakritsipeikko.
Ville Vallaton oli tosiaan karsea kersa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli-peikko oli mielestäni yhtä aikaa sekä ärsyttävä että tylsä enkä koskaan ymmärtänyt sen suosiota. Olin lapsi niiden 80- ja 90-luvun Rölli-sarjojen aikaan, en ole nähnyt myöhemmin tehtyjä Rölli-elokuvia joten niitä en kommentoi.
Ja jouluaaton joulupukin kuuman linjan joulupukki oli tylsä jaarittelija, mieluummin olisin katsellut pelkkiä piirrettyjä.
Tämä! Olen lähemmäs 60-vuotias mutta muistelen, että jouluaattona olisi tullut aamusella ihania piirrettyjä ja nukke-animaatioita. Monet olivat mm.silloisista itä-blokin maista, erittäin taitavasti tehtyjä.
Jotkut piirretyistä olivat jopa karmeita. Eräässäkin pöllö hukkui avantoon. Se jäi mieleen suorastaan järkyttävänä. (Tarkoitan järkyttävällä, sitä miten sitä ennen tarkoitettiin) Mutta se ei suinkaan joulua pilannut, antoipahan päivään lisäjännitystä.
Mutta muistanko tosiaan tämän väärin?
Kun se aaton ohjelma muuttui jotenkin typeräksi, joulupukille soittelivat kaikki juuri puhumaan oppineet penskat soperrellen loputtomiin katsojista pitkästyttäviä jorinoitaan. Ja taustalla leikkeli joku kymmenvuotias kartonkia tonttuhattu päässään.
Häh? Mihin ne piirretyt jäi? Ja milloin?
Hyvä kysymys! Minua ei olisi saanut mikään muu ylös sängystä jouluaattoaamuna yhdeksältä kuin aattoaamun piirretyt, ne olivat niin harvinaista herkkua siihen aikaan. Ja miten hienosti tehtyjä ne olivat, vaikka suurimmaksi osaksi katsoinkin niitä mustavalkotelkkarista, väritelkkari meille ostettiin vasta kun olin 11-vuotias. Muistan yhdenkin, jossa jääkarhu ja sen pentu tallustelivat kuutamossa, kamerakulma oli vinosti niiden yläpuolella ja se tunnelma oli jotain ihan muuta. Olisiko ollut tsekkiläistä tuotantoa se?
Tämä nykyinen aamuohjelma ei kiinnosta ollenkaan tätä myös lähemmäs kuusikymppistä, ainoa kiva juttu on siinä ne Walking In The Airin alkutahdit pianolla. Lumiukko se meilläkin aloittaa sen varsinaisen joulunvieton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut kotona telkkaria, mutta mummon luona sain katsella. Mikä ihme se ohjelma olikaan, missä joku noita (?) lakaisi aina mökkinsa edustaa ja katolla istui kommentoiva pöllö?
Ruotsinkielinen ehkä??
Ruotsinkielinen, päähenkilön nenä kasvoi, jos valehteli, kai, en ymmärtänyt ruotsia ja tekstitystä ei ollut.
Liittyisikö tähän muisteluun suomenruotsalaista tuontantoa oleva ohjelma jossa oli ihana Margit Lindeman
"Lördag Lindeman". Siinä Margit ajoi jotain niittyä alas polkupyörällään.
Ja joku pörrötukkainen mies suursankaisine prilleineen oli olevinaan pöllö.
Peltiset. Aikuisten hassuttelu, jos joku vanha vielä muistaa. Oli pätkikseen verrattuna aika huono.🙁
Anteeksi ap sekä kommentoijat, täältä tulee vähän ohista.
Anni Swanin Jänis Vemmelsäären seikkailuja, kansikuvassa Jänis Vemmelsääri lyö Tervapöpöä turpaan.
Tämä nimenomainen painos on käsittääkseni 50-luvulta?
Kirja ja sen mustavalkoiset kuvat pelottivat minua lapsena ja pelottavat vieläkin.
Kuka piirtikään ne kuvat?
Kammottava kuva Kettu Repolaisesta, joka on olevinaan kuollut. Lepattavat kynttilät, iso rautasänky ja siinä laakeat lakanat...
Ehkä tarinat olivat hauskoja, mutta kuvat herättivät minussa ahdistusta ja pelkoa. En uskaltanut katsoa kirjan kuvia yksin.
Tuosta Ti-Ti-nallesta oli joskus puhetta, että perheenisän veivät mukuloitaan katsomaan Ti-Ti-nallen esityksiä, jotta pääsivät katselemaan sitä muijaa ja sen muotoja.😀 Oli ihan makoisan näköinen pakkaus silloin nuorempana, kun tää sen nallejuttu oli tuore ja pinnalla.