Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille tarkoitettu hahmo jota inhosit lapsena?

Vierailija
21.02.2023 |

Itseni puolesta täytyy sanoa Katto Kassinen.

Kommentit (1230)

Vierailija
281/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle Hermanni tai ylipäätään clownit.

Pelle Hermannia voi jotenkin sietää, kun tiesi, että hahmon takana on mainio Veijo Pasanen.

Mutta yleensä clownit tai sirkuspellet ovat sitä sakkia, että vähiten heidän temppuilunsa naurattaa.

Eivät ole pelottavia mutta tunnen sellaista vaivaantuneistuutta ja myötähäpeää.

Se, että toinen potkaisee klovnia persiille, niin että klovnin tekotukka lennähtää ilmaan tai kukkasta haistaessa saa vesisuihkun naamalleen...äh ei, ei.

Vierailija
282/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasper-käsinukke oli kammottava. Lapsena en olisi osannut kuvailla sitä, mutta nyt aikuisena osaan: rietas psykopaatti.

Apua kyllä. Se karmea traitraitrallallaa ja se ilme. Hirveä virnistys. Menin sohvan taakse piiloon. Teeskentelevän venyttävällä äänellä puhuva Kylli-täti oli myös suuri inhokkini ja sarjakuvissa monen jo mainitsema Mikki Hiiri, jonka mielestä kaikessa oli aina jotain mätää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arja-täti tenavatuokiossa. Ja se outo Kylli-täti samassa ohjelmassa.

Lienen liian vanha tähän ketjuun. Muut ehdottelevat hahmoja, joita lapseni ovat katsoneet.

Mainitsemani ovat oikeita ihmisiä, mutta roolinsa kautta "hahmoja".

Olen suunnilleen samaa ikäluokkaa. Olen sen verran outo, että en tainnut inhota juuri mitään ikäisilleni lapsille tarkoitettua. Pelkäsin kyllä Ceciliä ja Cissyä Hello hello hellossa, mutta en voi sanoa niitäkään inhonneeni.

Etäisesti muistan Hello hello hellon ja siinä olleet Cecilin ja Cissyn. Yhdessä jaksossa oli kohtaus, missä ne poliisit joutuivat kaivoon, ja sitten nää hyökkäsivät niiden poliisien kimppuun. Lapsena kauhistuttava kohtaus.😀

Tuosta jaksosta näin pitkään lapsena painajaisia

Cecil ja Cissy olivat minunkin mielestäni pelottavia, en oikein uskaltanut katsoa yksin.

Nyt kun tarkemmin muistelen, olihan  siinä "Hellossa"  pelottavia kohtia muutenkin. Täysikuu mutta muuten synkkä metsä ja se naukuva kissa.

Mutta oikaiskaa, te paremmin muistavat, oliko niillä Cecilillä tai Cissyllä sellaiset vampyyrinhampaat?

Oen tainnut itse kuvitella ne.

Kasper-nukke oli niin stanan pelottavan näköinen, pelkäsin pitkään myös Matti Raninia sen karmean nuken vuoksi.

Ei ihan vampyyrihampaat, mutta kyllä sinnepäin! Cecil käkätti hehhehheh ja Cissy sähisi tssst! ja minua pelotti niin.

Hello hello hellota tehtiin kolme sarjaa, kissa, talo (johon kuului myös kaivo) ja kolmas, jota minä en muista, mutta kolmisen vuotta minua vanhempi mieheni muistaa. King Arthur's horn ja lentävä kylpyamme ilmeisesti liittyvät siihen tarinaan.

https://areena.yle.fi/1-50088879

Vierailija
284/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä ihmetytti lapsuudessa oli Pikku Hukka- ja Veli Kani-sarjiksissa ollut Nalle. 

Ensimmäisessä oli hyvis joka suojeli possuja Sepe Sudelta, mutta toisessa sitten yritti pyydystääkin Veli Kania. 

Muistan kun jossain Aku Ankassa olikin kysymys, että miksi näin niin oli vastattu, että se Veli Kanien Nalle ei ole sama vaan tyyliin, että on hänen kaksoisveljensä. 

Vierailija
285/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaahteramäen Eemeli oli ärsyttävä, tottelematon juippi. Aina jotain "jekkuja" tekemässä... ai että otti päähän jos äiti luki niitä ääneen. Eemeli oli ihan pässi!

No mutta eihän Emil tehnyt mitään tuhmuuksia! Hän oli oikeudentuntoinen siinä missä aikuiset nostivat kädet pystyyn.

Hän vei urheasti sairaan Aatu-rengin lääkäriin hirveässä lumimyräkässä, toi vaivaistalon asukkaat syömään Lönnebergaan ja sai sen huonosti pidetyn hevosenkin sieltä markkinoilta itselleen.

Olen aina ihmetellyt miten hän muka teki kepposia? Emilhän joutui oikeastaan tilanteisiin mitä aikuiset eivät olisi osanneet selvittää, mutta hän rohkeasti ryhtyi asiaan. 

Eikös Emilistä kerrottu vielä, että hän aikuisena oli kunnallislautakunnassakin?

Vierailija
286/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arja-täti tenavatuokiossa. Ja se outo Kylli-täti samassa ohjelmassa.

Lienen liian vanha tähän ketjuun. Muut ehdottelevat hahmoja, joita lapseni ovat katsoneet.

Mainitsemani ovat oikeita ihmisiä, mutta roolinsa kautta "hahmoja".

Olen suunnilleen samaa ikäluokkaa. Olen sen verran outo, että en tainnut inhota juuri mitään ikäisilleni lapsille tarkoitettua. Pelkäsin kyllä Ceciliä ja Cissyä Hello hello hellossa, mutta en voi sanoa niitäkään inhonneeni.

Etäisesti muistan Hello hello hellon ja siinä olleet Cecilin ja Cissyn. Yhdessä jaksossa oli kohtaus, missä ne poliisit joutuivat kaivoon, ja sitten nää hyökkäsivät niiden poliisien kimppuun. Lapsena kauhistuttava kohtaus.😀

Tuosta jaksosta näin pitkään lapsena painajaisia

Cecil ja Cissy olivat minunkin mielestäni pelottavia, en oikein uskaltanut katsoa yksin.

Nyt kun tarkemmin muistelen, olihan  siinä "Hellossa"  pelottavia kohtia muutenkin. Täysikuu mutta muuten synkkä metsä ja se naukuva kissa.

Mutta oikaiskaa, te paremmin muistavat, oliko niillä Cecilillä tai Cissyllä sellaiset vampyyrinhampaat?

Oen tainnut itse kuvitella ne.

Kasper-nukke oli niin stanan pelottavan näköinen, pelkäsin pitkään myös Matti Raninia sen karmean nuken vuoksi.

Ei ihan vampyyrihampaat, mutta kyllä sinnepäin! Cecil käkätti hehhehheh ja Cissy sähisi tssst! ja minua pelotti niin.

Hello hello hellota tehtiin kolme sarjaa, kissa, talo (johon kuului myös kaivo) ja kolmas, jota minä en muista, mutta kolmisen vuotta minua vanhempi mieheni muistaa. King Arthur's horn ja lentävä kylpyamme ilmeisesti liittyvät siihen tarinaan.

https://areena.yle.fi/1-50088879

Öö, otetaanpa sen verran takaisin, että taitaa niitä sarjoja olla sittenkin vain kaksi, ainakaan mistään ei löydy faktatietoa kolmannesta. Taisi nyt mies muistaa väärin, sellaista se on kun 50 vuotta kuluu välissä.

Vierailija
287/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nasse-setä🙈

Nasse-setä oli  aikuisille tarkoitettu parodia lapsille suunnatuista hahmoista. Ei ollut siis mikään  "lapsille tarkoittettu hahmo".'

Kai sitä  lapsetkin katsoivat mutta ei kuulu tähän ketjuun

Vierailija
288/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Myy

Vierailija
289/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut kotona telkkaria, mutta mummon luona sain katsella. Mikä ihme se ohjelma olikaan, missä joku noita (?) lakaisi aina mökkinsa edustaa ja katolla istui kommentoiva pöllö?

Ruotsinkielinen ehkä??

Ruotsalainen(SVT) sarja, jossa juna vaunussa asuva Hedwig oppi katolla asuvalta viisasta pöllöltä sanoja aakkosjärjestyksessä. En muista ohjelman nimeä mutta se tuli jo 70-luvulla kun olin varhaisteini. Tuli lauantai-iltapäivisin.

Oliko se jokin "Från a till ö ja sitten kun se ei riittänyt tuli " Från ö till  a t illbaka".

Oikaiskaa toki.

Vierailija
290/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt taida ihan liittyä kysymykseen, mutta olen aina inhonnut, suorastaan raivoällötykseen asti sitä henkilöä,  (hänen ääntään siis)joka laulaa siinä Mörkö se lähti piiriin ... sellainen vähän käheä, teinimäinen

kummallinen ääni. Sekä biisin intro, joka on olevinaan "hassu ja vitsikäs" epävireisellä viululla / virsikanteleella  soitettu.

Mutta kuka perhana sen laulaa?

Ikäni puolesta sitä kappaletta ei tarvitsisi enää kuunnella, pelkästään virsiä vaan tai riehakkaimmilla hetkillä

Georg Malmstenia.

Vierailija
291/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän opettaja.

Vierailija
292/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissit

Vierailija
293/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaakohan kukaan nykyvanhempi antaa lapsukaisensa lukea tai edes selata Jörö-Jukkaa?

Oli pakko jo aikuisena lainata se ja varsinkin ne piirrokset oli edelleen kauheita. Kissa-raukat itkemässä, oliko se nyt se tulipalon sytyttänyt lapsi, jota kissansa itkivät. Kekkapää-Mikko oli yksi hahmo myös. Pitäsköhän taas lainata tuo kirja, alkaa jo unohtua kirjan sankarit.

Vierailija
294/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt yhtään Puuha-Petestä, Katti Matikaisesta tai siitä ohjelmasta missä oli ihmisiä pukeutuneina koiriksi, ja Neposta en voinut sietää, ärsyttävä oli mielestäni :D

Ja Kaapo! Hemmoteltu kakara.

Vierailija
295/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikki Hiiri. Mulle tuli Aku Ankka 10v ja yhtään Mikki-juttua en muista lukeneeni. Se on vaan niin uskomattoman ärsyttävä besservisseri...

Minä en lue vieläkään Mikki hiiri sarjoja, jätän ne välistä. Ja muistan lapsuudesta kun oli Aku ankka päivä ne ikuiset pettymykset kun inhosin myös veli pontevaa, eikä sepe sitä koskaan saanut syötyä. Siinä on kaksi inhokkiani.

Vierailija
296/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urho Kekkonen, Kalevi Sorsa

Inhosin lapsena ja inhoan yhä kaikkea missä nämä ei hauskat klovnit esiintyvät.

"Lapsille tarkoitettu hahmo" oli kysymyksenä.

Olitko olevinasi nokkela kun heitit nuo silloisen poliittisen elämän  ihmisten nimet esiin?

Nauroitko maha kippurassa, että nyt mä osasin hei pistää tollaset politiikan pässit tohon kyssäriin....kaikki dorgat ehdottaa vaan jotaa mikkihiiriä, titi-nalleja, katto-kassisii...

Vanha vitsi  sinulta, sori.

Vierailija
297/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katto Kassinen on lingrenin hahmoista paras ja sympaattisin.

Koulussa yksi Lindgren lukuvuoden alussa esitteli itsensä opettajille "Lindgren, d:llä ja g:llä". Muut vähän ihmettelivät, että miksi, mutta näköjään olisikin syytä.

Vierailija
298/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon naureskellut teidän pohdiskeluille Aku Ankasta ja Mikki hiirestä :D "Typerä paskantärkeä rotta" taitaa olla yleisin mielipide Mikistä :D Ja Iines Ankka on sellainen pissis bitch.

Vierailija
299/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urho Kekkonen, Kalevi Sorsa

Inhosin lapsena ja inhoan yhä kaikkea missä nämä ei hauskat klovnit esiintyvät.

Mummolassa ikäiseni eno hihkui riemusta, kun sai pyyhkiä huusissa Kekkosen kuvalla.

Olipa teillä raha-asiat  hyvässä mallissa kun enokin pyyhki preesensinsä peräti viissatasella.

Vierailija
300/1230 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja-täti, joka juonsi Tenavatuokio -nimistä lastenohjelmaa. En tiedä mikä hänessä tökki, karvat nousi pystyyn jo hänen äänestään. Ei varsinainen "hahmo", mutta kuitenkin hänestä sain lapsena huonoja viboja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi