Sanooko miehenne rakastavansa teitä?
Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa yli 20 vuotta, eikä hän ole kertaakaan sanonut minulle "minä rakastan sinua". Itse sanoin joskus suhteen alussa, hän vastasi silloin "niin minäkin sinua". Se siitä. Nyt laitoin hänelle viestiä (meillä on ollut hieman vaikeita aikoja) että kaipa tiedät että rakastan sinua, hän vastasi "tiedän".
Ei mitään vastavuoroista minulle. Olen epäillytkin, että tässä suhteessa se olen minä joka rakastaa enemmän, mutta kyllähän tuo nyt löi naamalle kun märkä rätti. Ei meillä ole ollut tapana sitä sanoa, mutta olisi se kiva kuulla kerran 20 vuodessa!
Miten muilla, tuleeko nuo sanat teillä luonnostaan ja onko miehenne sanoneet niitä teille?
Kommentit (47)
Yhdessä oltu 40 vuotta, ei kertaakaan ole lausunut näitä sanoja, mutta pillua vonkuu vaan. Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Miehenne ovat selvästi jämähtäneet ns. luolamies tasolle. Heidän mieli toimii niin että kaikki tunteiden esittäminen on epämiehekästä ja homomaista. Itsepähän olette miehenne valinneet. Onneksi suurin osa vuonna 1990 tai sen jälkeen syntyneet miehet ovat päässeet tuosta irti.
Ikävä kyllä sama koskettaa niitä jotka kokivat sodan, niille tunteiden näyttäminen on mahdotonta ja kasvatuksen johdosta se on vieläkin lapsissa/lapsenlapsissa.
Ratkaisu on helppo mutta johtanee todennäköisesti eroon eli teidän on kaivettava miestenne femiininen puoli esiin ja ruokittava sitä. Kyllä ne tunteet alkavat näkymään.
Eli pitäisi erota, koska toinen ei sano rakastavansa minua niin usein kuin haluan?
Olemme olleet 44 vuotta naimisissa ja erittäin usein kuulen kehut ja rakastan sinua enemmän kuin
Näin nämä vuodet on hitsannut meidät yhteen.
Kyllä sanoo silloin tällöin. Olemme olleet naimisissa 24 vuotta.
Joillekin ihmisille tuon sanominen on sellaisen kynnyksen takana, etten tekisi kovin pahoja johtopäätöksiä vaikka tällainen ihminen ei sitä sanoisikaan (viitaten siis vaikka ap:n tilanteeseen).
Sanoi ja osoitti teoin 22vuotta..Enää ei sano kuoli 03/22
Sanoo välillä. Minä en saa sanottua, on sen verran huonosti kohdellut ja solvaa välillä.
En kaipaisi sanoja, vaan sitä että tosiaan näkisin että arvostaisi sen verran että kohtelisi hyvin
Ei sano. Yhdessä 20 vuotta, alussa sanoi muutaman kerran.
Nyt väittää että näyttää sen. Kysyin miten. Vastasi, että vaihtaa autooni renkaat. Ok, kelpaa, onhan se iso homma. Seuraava talvi yllätti ja naapurin yh äiti oli taloyhtiön pihassa pulassa renkaiden vaihdon kanssa. Mieheni riensi apuun ja vaihtoi naapurin naisenkin renkaat. Kysyin, miten mun pitäisi suhtautua nyt kun tämä rakkauden tunnustus on tehty naapurin naisellekin. En saanut vastausta.
Tarinan opetus: teot ei merkkaa mitään. Jos ei pysty huulia liikuttamaan sen vertaa, että lausuu nuo kolme kaunista sanaa, niin ei tarvii luulla että hyväksyn vastineeksi mitään typeriä tekoja.
N40
Mies sanoi rakastavansa ja sanoi sen myös muutamalle muulle. Naiset vaihtuneet paljon, pelimies oli ja nyt olen onnellinen sinkku!
Sanoo usein ja pusut & halit tulee päälle
Naimisissa 28 vuotta
Naimisissa kohta 23 vuotta. Hän sanoo rakastavansa minua, joka päivä. Myös näyttää sen teoilla, kosketuksella ja muulla. Minä rakastan myös häntä, joka päivä enemmän ja enemmän. Olemme onnekkaita rakkaudessa. Voimia kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Ei sano. Vaan näyttää. Koska puhua voi mitä vaan, teot on ne, millä on merkitystä.
Näin ajattelin yli 30 vuotta.
Miehen teot, joilla osoitti rakkautensa pysyi viimeiseen yhteiseen päivään asti samana, pusut, kosketukset, hellyys ja intohimo makuuhuoneessa, teki ruokaa ja oli arjessa mukana. Sitten mies ilmoitti, että ei tunne mitään minua kohtaan ja on jo vuoden ajan kamppaillut itsensä kanssa. Ero tuli itselleni puskista.
Ei sano. Kertoi jo suhteemme alussa, että hän ei koe luontevaksi tuollaisia eikä muutenkaan "harlekiiniromantiikkaa". Teoillaan osoittaa rakkautensa joka päivä. Viimeksi tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sano. Vaan näyttää. Koska puhua voi mitä vaan, teot on ne, millä on merkitystä.
Miten näyttää, anna esimerkkejä?
Minun mieheni ei kysele kuulumisiani, jos kysyn häneltä nukkuiko hyvin, vastaa siihen mutta ei kysy minulta samaa. Tuntuu ettei ole kiinnostunut asioistani. Jos joudun jäämään ylitöihin, ei edes huomaa etten tullut normaaliaikaan kotiin puhumattakaan, että laittaisi viestiä onko kaikki hyvin. Tuntuu ettei hän välitä pätkääkään.
Niin. Ehkä ei välitäkään,
Puhu. Jos välittää, niin on valmis opettelemaan.
Kerro miten tärkeää se sinulle on ja miten tyhjältä tuntuu,,kun kumppani ei osoita kiinnostusta tai välittämistä.
Kerrro rohkeasti tunteesi.
Mitä menetät? Et mitään. Saada voit jotain.
Olen sanonut näin nykyisessä suhteessa n. 2200 päivänä putkeen. Yleensä useamman kerran, ettei pääse vahingossa unohtumaan. M49
Sanoo monta kertaa viikossa, samoin sanoo lapselle lähes päivittäin. Näyttää myös tunteensa tekojen myötä. Huomioi pienillä asioilla, ja tekee puolestani sellaisia isompia asioita joita en jaksa tai jotka ovat minulle tervanjuontia ja hänelle luontevampia. Käy kaupassa ja kantaa isot kassit ruokaa kotiin. Sängyssä on tasapuolista ja -arvoista, en ole mikään hänelle tyhjennysastia.
On meilläkin erimielisyytemme ja riitamme, joskus kovaäänisetkin. Selvitämme ne kuitenkin viimeistään iltaan mennessä ja toivotamme toisillemme aina kauniisti hyvää yötä.
En kyllä jaksaisi mitään luolamiehiä, jotka ottaisivat minut itsestäänselvyytenä.
Ei tollasta liirumlaarumia jaksa.
Ei sano, sillä olen itse mies ja sanon niin vaimolleni.
Nyt varmaan pilasin täällä sekä tapetit, että tunnelman.
Ei olisi minun miehekseni koskaan päätynyt, jos ei olisi sanonut. Sanoo edelleenkin usein.
Sanoo, jos asia tulee jostain syystä puheeksi. Muuten ei.