Miksi uskot/et usko horoskooppeihin?
Kommentit (126)
Nikola Tesla was convinced that crystals had their own form of consciousness, since they emit their own unique vibration and frequency.
Oliko Tesla väärässä? Ilmeisesti täälä palstalla on häntä fiksumpia ihmisiä? :D
Jaa, tietävätköhän kaikki, kuka oli Nikola Tesla vaikka kaikki varmaan tietävät hänen mukaansa nimetyt Tesla-autot? Itse en tyypistä juuri mitään tiennyt entuudestaan, myönnän. Kiitos sivistämisestä. On ilmeisesti ollut loistava fyysikko, josta saamme paljolti kiittää monia sähköön liittyviä keksintöjä, joihin nyky-yhteiskunta perustuu.
Mutta... tässä vain kopsaan, mitä Wikipedia hänestä kertoo. On ollut ilmeisesti hieman haasteita mielenterveyden kanssa myös.... kuten ehkä voi jo tuosta englanninkielisestä sitaatista päätellä.
"Tesla väitti tehneensä myös monenlaisia epätavallisia keksintöjä, kuten kosmisilla säteillä toimivan moottorin, uuden energiamuodon, ajatusten valokuvauksen sekä kuoleman tai rauhan säteen, jossa oli valtava sotilaallinen voima. Teslan sanotaan kärsineen pakko-oireisesta häiriöstä ja pakkomielteistä. Hän ei mennyt koskaan naimisiin eikä hänellä ollut jälkeläisiä. Tesla sanoi selibaatin ja naimattomuuden olevan luovuutensa ja energiansa lähde.
Tesla kärsi bakteerikammosta ja pelkäsi helmikoruja käyttäviä naisia. Elämänsä loppupuolella hän vietti mielellään aikaa pulujen kanssa. Teslan tiedetään rakastaneen pelastamaansa loukkaantunutta pulua koko sydämestään niin, että hän nimesi sen vaimokseen ja sanoi neroutensa kadonneen linnun kuollessa.
Tesla oli erittäin kielitaitoinen. Äidinkielensä serbokroaatin lisäksi hän puhui sujuvasti saksaa, latinaa, tšekkiä, italiaa, unkaria, ranskaa ja englantia. Tesla sanoi, että valokuvamuisti auttoi häntä oppimaan kieliä ja näkemään suunnitelmansa valmiina kuvina mielessään. Tämän vuoksi hän ei tehnyt piirroksia keksinnöistään. Omaelämäkerrassaan Elämäni keksinnöt Tesla kertoo pystyneensä lapsena kuulemaan kärpäsen laskeutuvan pöydälle ja aistineensa pimeässä esineitä lepakon tavoin."
Niin että en mä nyt väitä olevani nero fyysikko, mutta en mä myöskään pulun kanssa ole aviossa.
Ei oo muuten kauheen loogista kärsiä bakteerikammosta ja seurustella pulujen kanssa...;-DDDD
Toikin on muuten hauska tuo "puhui sujuvasti latinaa"? Kenenkähän kanssa se sitä puhui?:-D Tai ehkä se puhui itsekseen? No, tästä voimme ehkä syyttää vain Wikipediaa. Pitäisi varmaan olla että osasi hyvin latinaa tms.
Olisi aika jännä, että taivaankappaleiden tarkoitus olisi ennustaa linnunradan hiljaisella kierteellä, keskinkertaisessa tähtijoukossa, suhteellisen rauhallisessa aurinkokunnassa maa-nimisellä planeetalla asuvan, jokseenkin tyhmän ihmisapinan kohtaloja. Jopa yksittäisen homo sapiensin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika jännä, että taivaankappaleiden tarkoitus olisi ennustaa linnunradan hiljaisella kierteellä, keskinkertaisessa tähtijoukossa, suhteellisen rauhallisessa aurinkokunnassa maa-nimisellä planeetalla asuvan, jokseenkin tyhmän ihmisapinan kohtaloja. Jopa yksittäisen homo sapiensin.
Miksi ei? Oletko joku erillinen tapahtuma tässä kaikessa? Onko sinut heitetty tähän maailmaan jostain universumimme ulkopuolelta? En kyllä ymmärrä tälläistä ateistista humble bragiä, jossa olet jotenkin pirun fiksu, kun mukamas tiedät kuinka pieni ja merkityksetön olet. Minulle se on ihan selvää, että sinä sikiät universumista, koska sinä olet universumi. Niin sinulla on tietty ihmisen arkilogiikka, joka auttaa sinua erottamaan vaikka pöydän ja tuolin toisistaan, mutta ethän sinä oikeasti ole mikään muukalainen täällä. Siis planeettojen ja tähtien liikkeet eivät ole sinusta mitään erillisiä tapahtumia, koska se on koko universumi joka tapahtuu yhtä aikaa, etkä sinä ole mikään sivullinen seuraaja siinä.
"Minulle se on ihan selvää, että sinä sikiät universumista, koska sinä olet universumi."
MOT. Terkut puluille.
Vierailija kirjoitti:
"Minulle se on ihan selvää, että sinä sikiät universumista, koska sinä olet universumi."
MOT. Terkut puluille.
En ymmärrä mitä todistettavaa siinä on. Kyllä sinä tiedät mistä kehosi atomit tulevat. Se on vain perspektiivi, jota et ole selvästi aikaisemmin miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT. Terkut puluille.
En ymmärrä mitä todistettavaa siinä on. Kyllä sinä tiedät mistä kehosi atomit tulevat. Se on vain perspektiivi, jota et ole selvästi aikaisemmin miettinyt.
Nyt ilmaisin epäselvästi. Viittasin tällä "mikä oli todistettavaa" - ilmaisulla lähinnä niihin, krrmmmhhhh, haasteisiin, jotka ilmiselvästi tuon tekstisi perusteella ovat sinulle ja Teslalle yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa teettää kunnollinen syntymäkartta ja katsoa mitä kaikkea siellä on. Pelkkä aurinkomerkki ei paljon kerro..
Eihän kannata, sillä se on humpuukia.
Vierailija kirjoitti:
No, jännästi kaikki härät on mielettömän härkäpäisiä ja ruoka on tavalla tai toisella elämän keskiössä. Kaikki tuntemani härät (itseni mukaan lukien) myös tekee töitä hiki päässä ja meillä on taito tehdä rahaa - osittain kai juuri siksi kun teemme töitä niin paljon.
Kaikki tuntemani neitsyet ovat pikkutarkkoja kitisijöitä, ja monet heistä tosi neuroottisia, mikä sitten erilaisin kehollisin tavoin heistä purkautuu (unettomuus, tai ärtynyt suoli mille ei löydy kuitenkaan kunnon syytä, saavat burnouteja, jopa psykooseja). Parhaimmat keskustelut mulla on silti juuri neitsyiden kanssa, he ovat ns. "samalla sivulla".
Kaikki leijonat vaatii itselleen yleisöä ja huomiota, oleminen on usein sellaista esittämistä muiden kanssa, ja tekevät suuren numeron siitä jos heitä joku millään tavalla esim. kritisoi. Leijonan läheisenä voi silti olla varma että he puolustaa sua viimeiseen asti tavalla, johon monilla ei ole pokkaa, mitä arvostan.
Tuntemani oinaat on sellaisia että harrastavat urheilua lähes verenmaku suussa, tulistuvat hyvin äkkiä, heillä on 10 projektia meneillään ja niistä valmiiksi tulee ehkä 1. Arvostan oinaissa heidän draiviaan.
Kaikki kaksoset joita tunnen on hyviä tarinankertojia, mutta niistä tietenkin puolet on värikynää. Ja yhtenä päivänä kaksonen on sun paras ystävä, toisena päivänä hän on ihan erilainen; jännitys syntyy siitä ettet ikinä tiedät kumman puolen kanssa olet tekemisissä!
Sellaista vaakaa ette löydä, joka ei olis järjetön moottoriturpa - tunnen vaakoja äkkilaskemalta 7, luultavasti enemmänkin, ja ne ei tunne toisiaan, mutta KAIKKI ovat sellaisia että suu käy vaahdossa, rakastavat höpöttää ihan mistä tahansa ja ovat hyvin seurallisia ihmisiä, monet naiset tunnistaa myös siitä että naurahtelevat vähän väliä. Pidän vaaka-ihmisistä, koska he ovat diplomaattisia mutta heillä on 3 x nopeammat hoksottimet kuin muilla (en tarkoita että ovat sen älykkäämpiä kuin muutkaan, mutta ajatuksenjuoksu on huikeaa, heistä on ollut mulle työelämässä paljon apua).
Ravut on mököttäjiä, kotihiiriä. Mukavia kunnes suuttuvat jostain yhdentekevästä asiasta ja sit alkaa itku ja mökötys.
Aika monet kauriit on urakeskeisiä. Jostain syystä aina kun olen ihastunut korviani myöten mieheen, hän on paljastunut aurinko kauriiksi tai hänen kartallaan on vähintään kauris Mars tai Venus. Heillä on usein hyvin symmetriset kasvot ja upea luusto.
Skorpionit? Löytäkääpä mulle skorpioni, joka ei olisi kostonhimoinen - I'll wait. Usein myös nenästä ja pistävästä katseesta tunnistaa.
Kalat... tavalla tai toisella nämä uskovat johonkin omaan versioonsa todellisuudesta. Kestää aikansa huomata heistä tämä piirre.
Sellaista jouskaria ei ole, joka ei rakastaisi matkustamista, tai jolla ei olisi ulkomaalaisia ystäviä. Nää on aina ihmisiä jotka ovat muuttaneet toiseen maahan asumaan, tai rakastuneet ulkomaalaiseen, joilla on kertomuksia tyyliin "kävin Amazonissa/Afrikassa/Mongoliassa _yksin_ tai tuntemattomien ihmisten kanssa, kerran mua puri sellanen eksoottinen hämähäkki ja jouduin sairaalaan mut ihan paras reissu oli!"Olikohan siinä kaikki?
Boldasin kaikki jotka sopii itseeni. Olikohan mun synnytys vuoden mittainen?
Olin joskus työharjoittelussa lehdessä ja siellä oli käytäntönä, että jos myöhästyy töistä, joutuu kirjoittamaan horoskoopit kunnes joku toinen myöhästyy.
En juurikaan samaistu horodkooppimerkkini kuvaukseen tai esim. numerologisiin kuvauksiin siitä millainen minun pitäisi olla niiden perusteella. Astrologia on ihan viihdyttävää ja voihan sitä käyttää itsetutkiskelun välineenä, mutten varsinaisesti usko ennustuksiin tai siihen, että tähtikartta määrittäisi persoonaa tai elämänkulkua.
Planeetat kiinnostavat ihan noin astronomia kannalta ja myös niihin liitetyt symbolit. Kaiken lainen esoteerinen fiilistely huvittaa: mietin vaikka että mitä tuo taivaalla kumottava Jupiter voisi minulle tällä hetkellä kertoa. Mutta harvoin ne kertoo.
Mitä taas horoskooppeihin tulee niin ks Sporalogia
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan samaistu horodkooppimerkkini kuvaukseen tai esim. numerologisiin kuvauksiin siitä millainen minun pitäisi olla niiden perusteella. Astrologia on ihan viihdyttävää ja voihan sitä käyttää itsetutkiskelun välineenä, mutten varsinaisesti usko ennustuksiin tai siihen, että tähtikartta määrittäisi persoonaa tai elämänkulkua.
Mitkä ovat numerosi? :) Kokeile vielä kiinalaista astrologiaa hehe, itse tykkään siitä.
https://www.chinesefortunecalendar.com/Chineseastrology.htm (katso tuolta DAY ja YEAR-merkkisi ja googlaa kuvaukset)
Yhtä paljon uskon kuin keijuihin ja maahisiin. C'mon ihmiset oikeesti.
Sukulainen oinas tuli ja itse jousimies tuli. Ja se on yhtä hel*ettiä. Oinas hankala sarvinensa kanssa ja suuna päänä, ei saa suunvuoroa, ei kuuntele, ei ymmärrä kuulemaansa, hyökkii. Soheltaa säheltää. Jousimies haluaa rauhan.
Tähtien kieli?:-) Onhan noita. Kukkien kieli. Kivien kieli. Tuoksujen kieli. Yrttien kieli. Kuka nyt sitten mitäkin ajattelee puhuvansa:-)