Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää taas "taistella" kesälomista

Vierailija
20.02.2023 |

Kaikki haluavat samaan aikaan heinäkuussa, koska lapset ja/tai mies. Katsotaan miten tässä käy mutta suoraan sanoen en jaksaisi. Haluaisin kuitenkin olla lasten kanssa edes hetken samaan aikaan.

Muita samassa jamassa?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena vuonna on ollut nyt kesäkuu lämpimämpi kuin heinäkuu.

Vierailija
42/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsotaan niin, että kenenkään syyt lomatoiveille eivät ole huonompia kuin jonkun toisen. Niillä syillä ei siis ole käytännössä väliä, vaan pyritään siihen että jokainen pääsee joskus siihen parhaimpaan aikaan lomalle. Jos viime vuonna pääsi, niin tänä vuonna joutuu vähän väistämään.

Tämä on mielestäni ainoa reilu tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuuksi sitten vaan saikkua tai palkatonta jostain akuutista syystä esim. uupumisen tai mielenterveysongelmien takia.

Näinhän ne monet tekevät kuormittaen sillä kollegoita. Todella itsekästä. Minä ensin, ja jos en automaattisesti, niin olen huijaamalla. 

Vierailija
44/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä systeemikään ei ole kiva - meillä yksi haluaa loman kesäkuun alusta ja itse mieluiten elokuun puolivälin jälkeen tai syyskuussa.

Vierailija
45/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niiden lasten kanssa voi olla muulloin kuin heinäkuussa?

Niillä on koulua suuren osan vuodesta. Ja pienimpiä alakoululaisia on vähän kurja jättää yksin koko heinäkuuksi, kun silloin ei ole leirejäkään, minne voisivat mennä. Ainakin meidän paikkakunnalla kaikki leirit ovat ennen juhannusta ja sitten taas elokuun alussa. Koko maa on suunniteltu sen varaan, että lapsiperheiden vanhemmilla on loma juuri heinäkuussa.

Eikö koulusta ole enää lomaa kesäkuussa ja puolet elokuustakin ? Miksi vanhempien pitää olla lomalla jos lapset on heinäkuussa jossain leirillä ?

Vierailija
46/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain sijaisuuksia. Olen tainnut olla heinäkuussa töissä viimeksi 18-vuotiaana 🤔 Nyt ikää 34 ja lapsia kaksi ollut jo 10 vuotta. Päätän itse milloin pidän kesäloman.

En tajua mikä hinku ihmisillä on niihin vakipaikkoihin. Harvassa duunissa nykyään kannattaa vakkari olla (jotkut virat ehkä).

Vierailija
47/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat lomakuukaudet ovat toukouu ja elokuu 🌱🍁.

N48, lapseton

Vierailija
48/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä katsotaan niin, että kenenkään syyt lomatoiveille eivät ole huonompia kuin jonkun toisen. Niillä syillä ei siis ole käytännössä väliä, vaan pyritään siihen että jokainen pääsee joskus siihen parhaimpaan aikaan lomalle. Jos viime vuonna pääsi, niin tänä vuonna joutuu vähän väistämään.

Tämä on mielestäni ainoa reilu tapa.

Näin sen pitää olla. Syillä kilpailu on älyttömintä. 

Tiedän tapauksen, jossa 'me ensin äiti' vaati aina lasten varjolla itselleen suosituimmat loma-ajankohdat. Mm. eräs tahattomasti lapseton, raskaat hoidot ilman tulosta juuri kärsinyt joutui hänen hurvittelujaan paikkaamaan. Todella väärin. En ihmettele, ettei tästä äidistä pidetty.

PS. Et koskaan tiedä muiden syitä, eikä niitä sinulle kerrota.

Vierailija
49/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertävä systeemikään ei ole kiva - meillä yksi haluaa loman kesäkuun alusta ja itse mieluiten elokuun puolivälin jälkeen tai syyskuussa.

Meillä on kiertävä syteemi vain haluttuihin ajankohtiin, ei kaikkiin.

Vierailija
50/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vain sijaisuuksia. Olen tainnut olla heinäkuussa töissä viimeksi 18-vuotiaana 🤔 Nyt ikää 34 ja lapsia kaksi ollut jo 10 vuotta. Päätän itse milloin pidän kesäloman.

En tajua mikä hinku ihmisillä on niihin vakipaikkoihin. Harvassa duunissa nykyään kannattaa vakkari olla (jotkut virat ehkä).

Elääkkeellä sitten huomaat.

Vierailija
51/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan valitsin työpaikan niin, että olen lomalla kun lapsetkin. Opettajana se onnistuu, rehtoriksi meitä (minua ja miestäni) on kosiskeltu, ei ikinä, pitkät lomat mieluummin.

Vierailija
52/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvi taistella. Meillä perheelliset saa valita ensin. Onneksi vielä löytyy reiluutta ja inhimillisyttä.

Ei, tuo ei ole inhimillistä. Se on epäreilua. Pidät sitä inhimillisenä, koska se on sitä sinulle.

Vierailija
53/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan pienellä porukalla (pieni tiimi) heinäkuu niin, että jokainen saa siitä osan (koska meillä pystyy olemaan pari lomalla samanaikaisesti). Nyt kyllä yksi on vaatimassa koko heinäkuuta, koska ei halua muuta ajankohtaa lomalleen. Muilla ei ole väliä.

Vierailija
54/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aikoinaan valitsin työpaikan niin, että olen lomalla kun lapsetkin. Opettajana se onnistuu, rehtoriksi meitä (minua ja miestäni) on kosiskeltu, ei ikinä, pitkät lomat mieluummin.

Sama meillä.

Vierailija
55/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on koulua suuren osan vuodesta. Ja pienimpiä alakoululaisia on vähän kurja jättää yksin koko heinäkuuksi, kun silloin ei ole leirejäkään, minne voisivat mennä. Ainakin meidän paikkakunnalla kaikki leirit ovat ennen juhannusta ja sitten taas elokuun alussa. Koko maa on suunniteltu sen varaan, että lapsiperheiden vanhemmilla on loma juuri heinäkuussa.

Eikö koulusta ole enää lomaa kesäkuussa ja puolet elokuustakin ? Miksi vanhempien pitää olla lomalla jos lapset on heinäkuussa jossain leirillä ?

Niitä leirejä oikeasti on hyvin vähän heinäkuussa, tuurilla saattaa löytyä, kuten meille mökkikunnasta.

Leirit on suurin piirtein kaikki yhtä aikaa, kesäkuussa ennen juhannusta.

Vierailija
56/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin pomo halusi aina heinäkuun verovirastossa.

Äitini oli aina hänen sijaisensa, joten Äidilläni ei sitten koskaan ollut oikeutta saada parasta loma-aikaa.

Mun miehellä sama.

Tosin tämä kerrottiin heti työpaikkahaastattelussa.

Pomon mies on kanadalainen ja hänen työpaikalla onnistui heinäkuu vapaaksi.

Perhe lähti koko kk Kanadaan ja pomo sanoi tämä asia toivottavasti ei muutu.

Mies sitten oli lomalla elokuussa, kunnes lapset meni kouluun, kesä ja elokuussa.

Sitten pomo keksi vaihtaa lomarahat vapaaksi ja oli 6 viikkoa. Se oli ikävää, mutta ei voinut mitään

Vierailija
57/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiertävä syteemi vain haluttuihin ajankohtiin, ei kaikkiin.

Tuo olisi hyvä systeemi itselleni - tuntuu, että talvi on lyhyempi, kun aloittaa sen levänneenä, enkä ole himo auringonottajakaan, heinänuha iskee heinäkuun puolivälissä ja kestää elokuun puoliväliin(jokin heinä). Vaihto ei tahdo onnistua työnkuvien vuoksi.

Vierailija
58/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on syy minkä takia aion joko olla kotiäitinä tai tehdä vain sijaisuuksia lasten ollessa pieniä. Ei ole mitään mummolaa yms josta saisi apua ja en halua pienten koululaisten olevan yksinkään. Kesät voi huoletta lomailla.

Tein noin. Vasta kun lapset olivat 11 ja 14v, olin kokopäivätöissä ja kesälomaa oli vain 3 viikkoa.

Vierailija
59/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä.

Tämä kuulostaa reilulta ja asialliselta. Valitsee työpaikan itselleen sopivaksi, eikä vaadi että työpaikka muiden kustannuksella muuttuu sellaiseksi.

Vierailija
60/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tämä juuri!! Toimin juuri samalla tavalla, enkä missään nimessä huoli vakituista työtä jossa en voi itse määrittää koska olen töissä ja koska en!

Minulla 3 lasta ja olen saman ikäinen kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän