Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää taas "taistella" kesälomista

Vierailija
20.02.2023 |

Kaikki haluavat samaan aikaan heinäkuussa, koska lapset ja/tai mies. Katsotaan miten tässä käy mutta suoraan sanoen en jaksaisi. Haluaisin kuitenkin olla lasten kanssa edes hetken samaan aikaan.

Muita samassa jamassa?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen vain sijaisuuksia. Olen tainnut olla heinäkuussa töissä viimeksi 18-vuotiaana 🤔 Nyt ikää 34 ja lapsia kaksi ollut jo 10 vuotta. Päätän itse milloin pidän kesäloman.

En tajua mikä hinku ihmisillä on niihin vakipaikkoihin. Harvassa duunissa nykyään kannattaa vakkari olla (jotkut virat ehkä).

Elääkkeellä sitten huomaat.

Aivan samalla tavalla niistä pätkistä kertyy eläkettä. Luuleeko joku vielä oikeasti että vakipaikasta on jotain taloudellista hyötyä? Lomat ja lomarahat maksetaan ihan samalla tavalla.

Hoitoalalla tällä hetkellä palkka voi olla lyhyissä sijaisuuksissa lisäksi jopa reippaasti parempi.

Vierailija
62/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään työkaveria, joka tekee samaa tai suurinpiirtein samaa työtä kuin itse ja hänelle kertyy ylitöitä (tai plussaa) viikon verran vuodessa, kun itselle ei kerry yhtään. Ja sitten pitää aina saada käyttää nämä ylimääräiset sellaiseen aikaan, että muiden elämä menee hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lomailen mielellään elo- ja syyskuun

Vierailija
64/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kuusi samaa työtä tekevää miestä työpaikalla. Aluksi lomia järjesteltiin kaikkien toiveiden mukaisesti siten, että ainoa poikamies jousti ja perheelliset pitivät lomansa lastensa loma-aikojen kanssa yht'aikaa. Sitten ilmeni, että yksi halusi aina pitää lomansa juhannuksesta neljä viikkoa eteenpäin, "kun vaimolla on silloin loma", ilman muita varsinaisia perusteluja. Koska tämä ei ole tasapuolista, siirryimme vuorojärjestelmään. Kaksi kerrallaan kesä-, heinä- tai elokuussa ja seuraavana vuonna kuukautta myöhemmin kiertoon. Tällöin jokainen tiesi etukäteen loma-aikansa ja järjestelmä pelasikin sitten varsin hyvin.

Vierailija
65/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle teillä on siitä heinäkuusta?? En vain ymmärrä. Lapset voi olla kesäkuun alussa leireillä, tai mitä nyt onkaan tarjolla, ja vanhemmat jakaa loput viikot koulun alkuun asti.

Vierailija
66/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä katsotaan niin, että kenenkään syyt lomatoiveille eivät ole huonompia kuin jonkun toisen. Niillä syillä ei siis ole käytännössä väliä, vaan pyritään siihen että jokainen pääsee joskus siihen parhaimpaan aikaan lomalle. Jos viime vuonna pääsi, niin tänä vuonna joutuu vähän väistämään.

Tämä on mielestäni ainoa reilu tapa.

Niin mikä on se paras aika?

Vierailija
67/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn malli ois parempi, ei lakisääteistä palkallista lomaa ollenkaan ja työnantajat reiluina antavat 1-2 viikkoa vuodessa. Eipähän tartte tapella

Vierailija
68/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin tänä vuonna ottaa loman vasta heinäkuun lopulle ja elokuun alulle. Usein olen halunnut aloittaa heti juhannuksesta, mutta sitten tuntuu, että kesä loppuu, kun loma loppuu. Vaikka oikeastihan kesä usein kestää pitkälle elokuuhun. Nyt ajattelin testata näin. Jotenkin sitä osaa nauttia kesästä ennen lomaa enemmän kuin loman jälkeen.

Toisaalta viimevuosina kesäkuut ovat olleet kovin lämpimiä ja jopa helteisiä, voisin jonain vuona testata pitää lomani silloin. Lapsia on minullakin, mutta heillähän lomat ovat niin pitkät, että eivät mielestäni ole syy vaatia lomaa juuri heinäkuulle.

Miksi loma halutaan helteelle? Jos yhtään mitään aikoo tehdä, niin sitä pystyy tekemään vain varhain aamulla tai myöhään illalla. Jos ajattelee lähteä johonkin reissuun, niin joka paikassa on vain tukalaa, hikistä ja ihoa joutuu suojaamaan kärventymiseltä. Mulla on kuuma työpaikkakin, mutta mieluummin kärvistelen siellä kuin pilaan lomani helteellä. 😄 Lomalla haluan olla aktiivinen ja siihen parasta on alle hellerajan jäävä lämpö.

Vierailija
69/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuivat lomaväännöt asuntolainan kanssa. En ole sen koommin tehnyt kesäkuukausina töitä lainkaan. Harvoja etuja työvoimapula-aloilla, voi päättää työsuhteensa pituuden ja ajankohdan.

Vierailija
70/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle teillä on siitä heinäkuusta?? En vain ymmärrä. Lapset voi olla kesäkuun alussa leireillä, tai mitä nyt onkaan tarjolla, ja vanhemmat jakaa loput viikot koulun alkuun asti.

Ei sitä lomaa aina saa miten haluaa.

Vierailija
71/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu on paskin lomakuukausi, joka paikka on täynnä ja rääkyvät lapset pilaa monet asiat. Elokuussa on usein vielä tosi lämmintä samoin kesäkuussa. Elokuussa ei ole paljon kakaroita ja koulusta saa vapaata joten mahtavaa silloin lomailla.

Suomessa voisi muutenkin koulun kesäloma olla touko-kesä-heinä- elokuu.

Kesäkuussa harvoin on erityisen lämmintä, elokuussa saattaa ollakin.

Meille matkailusta tykkääville kesäkuu on mainio aika matkustaa. Ruuhkia ei vielä ole, kun monessa maassa vasta kesäkuun lopulla loppuu koulut.

Lapset on niin vähän aikaa pieniä, että meille oli helppoa tehdä niin, että minä jäin kotiin pienen koululaisen kanssa kesiksi. Muutama vuosi meni noin.

Vierailija
72/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin tänä vuonna ottaa loman vasta heinäkuun lopulle ja elokuun alulle. Usein olen halunnut aloittaa heti juhannuksesta, mutta sitten tuntuu, että kesä loppuu, kun loma loppuu. Vaikka oikeastihan kesä usein kestää pitkälle elokuuhun. Nyt ajattelin testata näin. Jotenkin sitä osaa nauttia kesästä ennen lomaa enemmän kuin loman jälkeen.

Toisaalta viimevuosina kesäkuut ovat olleet kovin lämpimiä ja jopa helteisiä, voisin jonain vuona testata pitää lomani silloin. Lapsia on minullakin, mutta heillähän lomat ovat niin pitkät, että eivät mielestäni ole syy vaatia lomaa juuri heinäkuulle.

Miksi loma halutaan helteelle? Jos yhtään mitään aikoo tehdä, niin sitä pystyy tekemään vain varhain aamulla tai myöhään illalla. Jos ajattelee lähteä johonkin reissuun, niin joka paikassa on vain tukalaa, hikistä ja ihoa joutuu suojaamaan kärventymiseltä. Mulla on kuuma työpaikkakin, mutta mieluummin kärvistelen siellä kuin pilaan lomani helteellä. 😄 Lomalla haluan olla aktiivinen ja siihen parasta on alle hellerajan jäävä lämpö.

On meitä, jotka tykkäävät helteestä :) Yleensä sen perässä pitää matkustaa, mutta jos lomaa voi mitenkään yrittää saada helleaikaan, niin siihen sitten, kiitos.

-eri

Vierailija
73/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti sinkkuja miehiä sorretaan tässäKIN asiassa. Ja feministit väittävät meidän olevan etuoikeutettuja... PAH!

Vierailija
74/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niiden lasten kanssa voi olla muulloin kuin heinäkuussa?

Niillä on koulua suuren osan vuodesta. Ja pienimpiä alakoululaisia on vähän kurja jättää yksin koko heinäkuuksi, kun silloin ei ole leirejäkään, minne voisivat mennä. Ainakin meidän paikkakunnalla kaikki leirit ovat ennen juhannusta ja sitten taas elokuun alussa. Koko maa on suunniteltu sen varaan, että lapsiperheiden vanhemmilla on loma juuri heinäkuussa.

Eikö koulusta ole enää lomaa kesäkuussa ja puolet elokuustakin ? Miksi vanhempien pitää olla lomalla jos lapset on heinäkuussa jossain leirillä ?

Olisiko siksi, että niitä leirejä ei järjestetä heinäkuussa?

Vierailija
75/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti sinkkuja miehiä sorretaan tässäKIN asiassa. Ja feministit väittävät meidän olevan etuoikeutettuja... PAH!

Harva AV-palstaileva Mies on vapaaehtoisesti sinkku, voisin ihan villisti veikata 😂

Vierailija
76/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kertynyt tarpeeksi lomaa niin ajattelin saikuttaa neljä viikkoa tekosyyllä. Mulla on ulkomaanmatkakin jo varattu.

Vierailija
77/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mielelläni lomaile

Jos pidän vapaata niin olen kotona

Asun Amerikassa ja saan 10 päivää vapaata per vuosi, ja sen lisäksi 5 pyhäpäivää

Kun lapset oli pieniä niin päiväkoti oli auki ympäri vuoden, ja koululaisille on kesäleiri ohjelmaa

Halpaa se ei ole, minun palkasta meni puolet näihin maksuihin.

Lapset ovat kalliita, eikö kukaan Suomessa palkkaa kotiin lapsenhoitajaa?

Tietenkin vanhemmat kustantavat ja maksavat itse lastensa hoitokulut, oletteko ihan totta noin härskejä että odotatte muiden olevan sinulle velkaa parhaat lomaviikot vain sen takia että te lisäännyitte ja nyt maailma on sinulle velkaa

Vierailija
78/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (hoitoala) pari vanhempaa perushoitajaa ilmoittivat taas tänäkin vuonna, että heillä on heinäkuussa maksettu lomamatka ja ovat lomalla silloin, piste. Muut lomailevat kun pystyvät. Itsellä viime vuonna syyskuussa, tänä vuonna toukokuussa. Meinaan irtisanoa itseni ja ruveta pelkäksi sijaiseksi/keikkalaiseksi, jolloin tasan itse päätän lomani.

Vierailija
79/84 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä (hoitoala) pari vanhempaa perushoitajaa ilmoittivat taas tänäkin vuonna, että heillä on heinäkuussa maksettu lomamatka ja ovat lomalla silloin, piste. Muut lomailevat kun pystyvät. Itsellä viime vuonna syyskuussa, tänä vuonna toukokuussa. Meinaan irtisanoa itseni ja ruveta pelkäksi sijaiseksi/keikkalaiseksi, jolloin tasan itse päätän lomani.

Jos lomat jaetaan tuolla perusteella niin eihän siinä auta muu kuin varata itse jo reissu kesäksi 2024 ja ilmoittaa lomailevansa ensi vuonna koko heinäkuun. 

Vierailija
80/84 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväni teki juuri näin.

Sanoi esimiehelle mitä ihmettö. Pomo sanoi voi voi. Seuraavassa kk palaverissa sanoi tämä ei ole reilua nopein voittaa.

Kaikki puhui samaa. Tekivät sitten pienen joukon irtisanomisen, 5 lähti.

Sanoivat tullaan takausin, kun pomo alkaa toimimaan pomona eikä villasukkana.

Eihän se pomo uskonut ja nää sitten irtisanoutui keväällä, lähtivät yhdessö juhannuksen viettoon.

Pomo sitten vielä aatteli kyllä routa porsaan kotiin ajaa .

Nämäpä kaikki alkoi keikkailemaan ja vasta seyraavaba syksynä otti vskipaikat vastaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan