Lontoossa asumisen plussat?
Mitä hyviä asioita Lontoossa asumisessa on?
Muutto mahdollinen, mutta mietityttää. Totta kai olen jo miettinyt meidän perheelle plussat ja miinukset, mutta haluaisin kuulla vielä muiden näkemyksiä.
Kommentit (106)
Mulla oli nuorempana unelmana Lontoossa asuminen ennen Brexit juttua.
Ilmeisesti nykyisin edes vuodeksi on vaikea sinne päästä töihin?
Jon on kovapalkkainen työ eli palkka yli 10t eur kk ja löytää asunnon valkoisten alueelta eli hienostoalueelta niin miksei. Muuten se afrikasta sja intiasta arabomaista saapuvan monokulttuurin kanssa eläminen on stressaavaa väkivaltaisuuksineen ja niiden avoimen rasismin takia. Lontoo on asutettu paskareikämälaisten toimesta ja hinnat kaikessa ainakin 2 kertaiset.
Katherine.Rosemary kirjoitti:
Mulla oli nuorempana unelmana Lontoossa asuminen ennen Brexit juttua.
Ilmeisesti nykyisin edes vuodeksi on vaikea sinne päästä töihin?
Voi päästä töihin muttet sellaisella palkalla että sillä elisi ihmisen elämää lontoon hinnoilla. Siksi poliitikot suosii uudisasukkaita maista joissa on tarpeeksi slummailua ja ovat ttuneet jakamaan yksiön 10 miehen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollisuus on lähteä niin ehdottomasti kannattaa! Pari vuotta olin itse Lontoossa ja oli kyllä antoisaa aikaa!
Aina sieltä pääsee takaisinkin jos ei koe paikkaa omakseen!
Suosittelen erityisen lämpimästi muuallakin Englannissa reissaamista, Lontoo on omanlainen kuplansa, moni muu kaupunki on paljon viehättävämpi.
Cambridge, Oxford, Bath esim aivan upeita.
Lake District aivan super kaunis lomapaikka, länsirannikolla esim Tintagel suunnattoman kaunis. Paikkoja riittää!
Kun on vuoden suomesta pois on todella vaikeaa sopeutua suomen meininkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
te ette ymmärrä mitä se monikulttuurisuus oikeesti tarkotaa. Kaunis ajatus turistin mielestä, nähdä erilaisia ihmisiä, mutta kun meet lääkäriin ja vastassa on joku intiasta tullu lääkäri jonka englanti on ihan eriä kun mitä se enkun ope opetti...
Minun omalääkärini on Britanniassa Intiasta kotoisin. Oikein hyvä lääkäri vaikka aksentilla puhuukin. Lähisairaalani arvostetuin kirurgi on myös intialaistaustainen, olin onnekas kun hänen pöydelleen pääsin.
Mikset sitten muuta intiaan?
Alemmilla luokilla yksityisissä kouluissa luodaan pohja pääsykokeisiin, silti lapsille palkataan tuutorit. Taviskoulusta yksityiskouluun ponnistaminen on todella paljon vaikeampaa? koska opetussuunnitelmat eroavat toisistaan eikä näillä lapsilla ole kokemusta sen tyyppisistä testeistä joita pääsykokeissa tehdään.