Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa
Ärsyttää niin julmetusti
Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)
Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.
Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.
Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.
Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.
.
Kommentit (611)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hän maksaa jo osan luonasi asumisen kuluista ja tekee kotitöitä, siivoaa niin eikö hän jo käytännössä ole jo asukas siellä?
Miksi olet päästänyt hänet vieraan statuksesta tuohon yhteisasumistilanteeseen? Pyydät maksuja ja kotitöitä, eihän niitä vieraalta pyydetä. Olet ottanut nyt yhdessä asumisesta hyödyt, mutta et kestä, että kämppis asuu luonasi.
Eihän se nyt noin mene. Mies maksaa luonasi asumisesta, niin miten sinulla olisi oikeus potkaista hänet ulos kun hänen seuransa ei huvita.
Mies maksaa vain puolet sähkölaskusta ja puolet vesimaksusta, joka on yhteensä ehkä 100 euroa kuukaudessa. Lue aloitus.
Miten niin vain puolet sähkölaskusta ja vesimaksusta? Ap kirjoittaa sähkö, vesi, ruuat YMS...
Ap kyllästyi omaan trolliinsa. Nykyään näin käy aina ja joka kerta, kukaan ei enää jaksa jatkaa tarinoitaan :(
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllästyi omaan trolliinsa. Nykyään näin käy aina ja joka kerta, kukaan ei enää jaksa jatkaa tarinoitaan :(
Selvä trolli tuo on. Tuossa on kuitenkin epäjohdonmukaisuuksia yksityiskohdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole varsinaisesti se ongelma vaan sinun riippuvuutesi. Jos olet itsenäinen rajasi tunteva nainen selvinnät sen miesystävällesi. Älä uhriudu!!! Kun haluat kutsua ystäviä sanot luonnollisesti miehelle että tänään on ystävät meillä joten.....
Taidat hakea hyväksyntää mieheltä hyväksymällä kaiken mitä hän tekee. Huono alku pitkäaikaiselle suhteelle sorry vaan.
Jos ollaan tulossa lenkin jälkeen kahville, niin ihan normaalia kysyä voiko nyt tulla. En minä ainakaan tykkäisi, jos puoliso vain tulisi kaverinsa kanssa noin vain ilmoittamatta etukäteen. Voin olla vaikka jumppaamassa juuri silloin. Ap puhuu tilivevollisuudesta, mutta ei tuo ole kuin tavallista huomaavaisuutta.
Hän voi vain ilmoittaa että tulemme nyt, ei kai nyt tarvitse kysyä että voiko tulla omaan kotiinsa kaverin kanssa mieheltä jolla on itsellään koti toisaalla.
Ihanko oikeasti te viette kavereitanne kotiin ilmoittamalla vain, että me tullaan nyt? Meillä onneksi tuollaiset asiat sovitaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole varsinaisesti se ongelma vaan sinun riippuvuutesi. Jos olet itsenäinen rajasi tunteva nainen selvinnät sen miesystävällesi. Älä uhriudu!!! Kun haluat kutsua ystäviä sanot luonnollisesti miehelle että tänään on ystävät meillä joten.....
Taidat hakea hyväksyntää mieheltä hyväksymällä kaiken mitä hän tekee. Huono alku pitkäaikaiselle suhteelle sorry vaan.
Jos ollaan tulossa lenkin jälkeen kahville, niin ihan normaalia kysyä voiko nyt tulla. En minä ainakaan tykkäisi, jos puoliso vain tulisi kaverinsa kanssa noin vain ilmoittamatta etukäteen. Voin olla vaikka jumppaamassa juuri silloin. Ap puhuu tilivevollisuudesta, mutta ei tuo ole kuin tavallista huomaavaisuutta.
Hän voi vain ilmoittaa että tulemme nyt, ei kai nyt tarvitse kysyä että voiko tulla omaan kotiinsa kaverin kanssa mieheltä jolla on itsellään koti toisaalla.
Ihanko oikeasti te viette kavereitanne kotiin ilmoittamalla vain, että me tullaan nyt? Meillä onneksi tuollaiset asiat sovitaan etukäteen.
No kyllä voin tulla kotiini kaverini kanssa silloin, kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä voin tulla kotiini kaverini kanssa silloin, kun haluan.
No onneksi me huomioidaan toisemme ja sovitaan asiat etukäteen. Kavereita tietysti saa käydä puolin ja toisin, mutta asiat tosiaan sovitaan etukäteen. Mulle ei tulisi mielenkään mennä kaverin kanssa kotiin yllättäen noin vain ilmoitusasiana.
Itse elän samassa tilanteessa kuin Ap:n mies eli maksan vastikkeet ja muut omaan kotiini mutta asun miehen toiveesta miehen luona ja maksan sinne vielä puolet sähköistä, ruuasta ja vastikkeista ym.
Välillä hälläkin menee pinna siihen että asutaan "nokatusten", tulee mm. riitaa, jolloin häivyn yli 30km. päähän omaan asuntoon ja tyyliin päätän, että tämä oli tässä.
Sitten kk. päästä hän tekee mitä tahansa saadakseen mut takaisin.
Olen yrittänyt sanoa, että myytäis asunnot ja ostettais yhteinen koti, mutta hän on kiintynyt kotiinsa ja se on lähellä hänen työpaikkaansa.
Itse teen projektitöitä ja etätöitä joten mulla on työt aina mukana.
Nyt olen kyllä tehnyt selväksi, että asun mielummin kotonani kun maksan siitä vastikkeitakin ja koen itselleni taloudellisesti kohtuuttomaksi maksaa hänenkin kämppänsä kuluja. Hän ei vaadi minua enää osallistumaan mutta haluaa minun asuvan hänen luonaan.
Koko kuvio on kieltämättä taloudellisesti älytön.
Vierailija kirjoitti:
Itse elän samassa tilanteessa kuin Ap:n mies eli maksan vastikkeet ja muut omaan kotiini mutta asun miehen toiveesta miehen luona ja maksan sinne vielä puolet sähköistä, ruuasta ja vastikkeista ym.
Välillä hälläkin menee pinna siihen että asutaan "nokatusten", tulee mm. riitaa, jolloin häivyn yli 30km. päähän omaan asuntoon ja tyyliin päätän, että tämä oli tässä.
Sitten kk. päästä hän tekee mitä tahansa saadakseen mut takaisin.Olen yrittänyt sanoa, että myytäis asunnot ja ostettais yhteinen koti, mutta hän on kiintynyt kotiinsa ja se on lähellä hänen työpaikkaansa.
Nyt olen kyllä tehnyt selväksi, että asun mielummin kotonani kun maksan siitä vastikkeitakin ja koen itselleni taloudellisesti kohtuuttomaksi maksaa hänenkin kämppänsä kuluja. Hän ei vaadi minua enää osallistumaan mutta haluaa minun asuvan hänen luonaan.
Hän haluaa sinut vain maksamaan kulujaan eikä mitään muuta. se on ainoa syy. Pysy kotonasi ja lakkaa maksamasta muiden maksuja. Äijähän on kuin kestotilaus tai kuntosalijäsenyys mistä ei pääse edes lopettamalla eroon maksuista kun ne alkaa vaatia käyttämistä, että saa tekosyyn jatkaa laskuttamista palvelusta mitä et halua.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kk. päästä hän tekee mitä tahansa saadakseen mut takaisin.Olen yrittänyt sanoa, että myytäis asunnot ja ostettais yhteinen koti, mutta hän on kiintynyt kotiinsa ja se on lähellä hänen työpaikkaansa.
Jos teidän suhde on tuollainen, niin miten edes harkitset yhteisen kodin ostamista? Todennäköisesti ero kuitenkin tulee, kun hermot menee nokatusten asumiseen ja sitten tappelette kumpi jää siihen asuntoon asumaan tai joudutte myymään. Älä nyt omasta asunnostasi luovu. Kyläilkää toistenne luona vain, kun ei ole tuon pitempi välimatka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä menet aina hänen luokseen? Miksi ette kyläile vuorotellen toistenne luona?
No nyt ootellaan AP:n vastauksia!
Itse olin nuorempana liian kiltti enkä tajunnut "oma tupa, oma lupa"-kuviota.
Otin asumaan luokseni silloisen poikaystävän, jolla oli elämänhallinta- ja rahaongelmia. Emme tehneet omaa vuokrasopimusta hänelle, vaan hän oli vaan kirjoilla luonani ja maksoi vuokraa. Suhde ei toiminut ja pyysin häntä muuttamaan pois luotani, ja tyyppihän ykskantaan ilmoitti, että ei muuta. Ei ole rahaa, eikä paikkaa mihin mennä. Ei vaan suostunut lähtemään enkä kuulemma "voi häntä ulos heittää." Olin aivan neuvoton ja loppujen lopuksi liian pitkän ajan jälkeen lähdin itse.
Poika ei halunnut luopua "äidin huollettavana olosta".
Toinen tapailukumppanini oli hetken työttömänä. Tuli aina luokseni minun töitteni jälkeen syömään ja viettämään aikaa. Suuttui, kun pyysin joskus maksua noista ruuista tai tuomaan tullessaan jotain. Oli aina luonani kuin jossain hotellissa. Kämpässäni oli vesivahinko ja pieni remontti muutaman viikon, niin arvaatte varmaan, kutsuiko mies minut vuorostaan luokseen viettämään aikaa :D ei todellakaan.
Tarinoiden opetus - tietty ihmistyyppi on sellainen, että pitää mielellään kovaakin kiinni silloin, kun huomaa että nyt on saanut itselleen jonkun hyödyn. Eli todellakin näissä tilanteissa ei kannata olla liian sokea. Tuollainen tietynlainen lokki haluaa todellakin syödä toisen ruuat ja säästää omissa kuluissaan ja päästä helpolla, jos mahdollisuutta tarjoaa. Mitään vastavuoroisuutta eivät edes ajattele.
Ehdota miehelle, että olette hänen luonaan välillä. Ota avain pois äläkä pyydä noita maksuja enää.
Ehdotan, että keskustelette omista toiveista ja odotuksista parisuhteeseen ja elämään liittyen. Tehkää selvät säännöt. Nämä voivat myös muuttua matkan varrella, eli jos alussa haluaa olla tiiviisti yhdessä, mutta jatkossa ei. Tärkeintä on puhua. Seurustelua ei ole pakko jatkaa. Ei ole myöskään pakko tavata sinun asunnossa, vaan voitte nähdä toisenne jossain muualla. Eli jospa mies muuttaisi takaisin omaan kotiinsa ja näette siellä tai jossain muussa paikassa tai harrastuksissa. Ei kannata luovuttaa oman hyvinvoinnin hinnalla elämänsä tärkeitä asioita pois. Oma aika, hiljaisuus tai mitä se kellekin on. Niistä kaikista saa pitää kiinni ja toisen tulisi niitä kunnioittaa. Parisuhdetta voi myös hoitaa eli siihen voi hankkia työvälineitä parisuhdeterapiassa tai muulla tavalla. Harvoin kukaan on täysin valmis ja osaava puoliso toiselle. Eikä aina heti edes itse tiedä, että mitä suhteelta toivoo. Joskus toisen voi olla vaikeaa ymmärtää, että ihminen ja/tai parisuhde muuttuu, eikä tiivis yhdessä olo olekaan enää yhtä mukavaa. Suhteen aikana tulisi kasvaa samaan suuntaan ja oppia ymmärtämään toista ja myös itseään. Jos viettäisitte erillänne aikaa ja näkisitte sovitusti vain lyhyesti jossain muualla, niin ehkä ehtisi tulla ikävä tai sitten voi huomata, ettei toista edes kaipaa. Älä kuitenkaan alistu tai anna toiselle lupaa alistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sulle selvisi, ettet ole sellainen, joka haluaa olla tiiviisti yhdessä toisen kanssa, joten ei ainakaan virallisesti kannata muuttaa yhteen vaan pyydä miestä muuttamaan takaisin asuntoonsa ja voitte tapailla sillä tavalla. Jos miehelle ei käy, niin sitten eroatte.
Haluan olla tiiviisti yhdessä. Mutta etkö ymmärrä, että olemme yhdessä AIVAN. KOKO. VAPAA-AIKANI.
Herään aamulla: mies herää myös. Yritän tehdä aamutoimia hiljaisuudessa niin mies tulee viereen kuuntelemaan omaa musiikkia koska on koko elämänsä kuunnellut musiikkia aamuisin.
Lähden töihin jossa teen sosiaalista, henkisesti ja fyysisesti rasittavaa työtä 8h kymmenen minuutin kahvitauolla joka sekin kulutetaan niin että työkaverit usein yrittävät puhua työasioista. Mies sillä välin pelaa pleikkaria, katsoo elokuvia ja tekee jonkin verran etätöitä. Ei kahdeksaa tuntia.
Tulen kotiin: mies haluaa kertoa päivästään ja pelistään ja leffastaan. Kyselee minun kuulumisia mutta jos joku ei ollut päivässäni kivaa niin sitä ei saa kertoa koska ei jaksa kuunnella valitusta.
Juomme kahvit yhdessä. Teemme ruokaa yhdessä. Tai sitten minä teen ja mies pelaa vieressä äänet päällä. Katsomme telkkaria yhdessä. Jos lähden kävelylle, mies päättää että hänkin tarvisi liikuntaa kun ei ole koko päivänä käynyt ulkona. Tulee siis mukaan. Yrittää usein tunkea mukaan suihkuunkin, saunassa tietysti käymme yhdessä kun olisi tuhlausta käydä yksin näillä hinnoilla. Nukkumaan menemme samaan aikaan. Nukumme vierekkäin, mies yleensä keskellä sänkyä vieden tilaani sielläkin.
Vietämme siis oikeasti KOKO PÄIVÄN yhdessä. Paitsi sen ajan kun itse olen töissä ja mies tekee tuosta ajasta työtä max 6/9 ja loppuaika on omia juttuja jotka virkistävät häntä.
Olen pyytänyt ainoastaan että olisi joskus tunnin lenkillä tai salilla tai kiertelisi kauppaa ympäri. Siis tunnin. Mutta ei, kun hän voi sen tehdä jo työpäiväni aikana.
Eiköhän kuka tahansa normaali ihminen kyllästy mihin tahansa jota tekee, näkee tai kokee 24/7
Sano suoraan, että menee sinne maan asuntoonsa. Haiskahtaa siltä, ettei hänellä sitä enää ole. Nyt on aika viheltää peli poikki ja laittaa koko suhde katkolle, koska tilanne ei tule varmaankaan paranemaan, pahenee vaan.
Ennemminkin vaikuttaa siltä, että mies KYTTÄÄ sinua ja sinun menemisiäsi ettet vaan tapaile jotakuta muuta. Tilanteesi kuulostaa ahdistavalta. Ota aikalisä koko suhteesta, sano että haluat miettimisaikaa. Jos et saa häntä ulos edes nyt OMASTA ASUNNOSTASI, jotain on vialla. Tuo EI OLE normaalia. Kauhea takiainen. Kuulostaa myös erittäin läheisriippuvaiselta. Red flag!
En jaksaisi tuollaista iilimatoa viikkoakaan.
Vedät rajat ja ilmoitat, että haluat hänen menevän omaan asuntoonsa NYT. Virallisesti yhteen ei kannata muuttaa ikinä, uh.
Mikään tuossa miehen käytöksessä ei puolla edes suhteen jatkamista. Pelailee asunnollasi eikä jaksa kuunnella sinun kuulumisiasi ja varmaan odottaa että joka ilta irtoaa seksiäkin.
Eihän tuo ole aikuinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? Lienee ei koe asiassa olevan ongelmaa, kun et sano mitään.
Mitä kieltä tuo on? Mitä tuo tarkoittaa? Suomea se ei ainakaan ole.
Kielet ja niiden käyttötavat kehittyvät, niin suomikin.
Tuossa voisi ehkä täyteläisemmin ilmaistuna olla:
"ASIAN LAITA lienee NIIN ETTei MIES koe asiassa olevan..."
Sano miehelle se on moro ja näkemiin niin saat omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kuvio on kieltämättä taloudellisesti älytön.Miksi sinä menet aina hänen luokseen? Miksi ette kyläile vuorotellen toistenne luona?
Todennäköisesti miestä ei kiinnosta lähteä toisen asunnolle vaan mukavampi olla kotona, kun toinen vielä osallistuu kustannuksiin. En kyllä ymmärrä miksi tuollaisessa miehessä haluaa roikkua.
Mies maksaa kuluja joten ehkä kokee asuvansa ap:n luona?Kunnon keskustelu kehiin.Molemmat arkena omaan kotiin ja kukin maksaa oman asunnon kulut ja sitten vaan tapailette esim viikonloppuna...tai mikä nyt sopii molemmille.
Kyl nyt ois hyvä aika asua omillaan kumpikin ja kattoo miten se sit sujuu. Sano että näin tehdään, ei vaihtoehtoja.