Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on aina luonani enkä saa omaa aikaa

Vierailija
19.02.2023 |

Ärsyttää niin julmetusti

Mieshen kanssa oltu yhdessä vuosi ja hän punkkaa luonani lähes joka yö. Silloin tällöin käy kotonaan katsomassa postit ja kastelemassa viherkasvit mutta ei ole yöpynyt siellä kuukausiin. Luonani osallistuu kotitöihin tasavertaisena (patisteltuna ja vähän aikaa sen jälkeen kun olen sanonut että saisi osallistua enemmän) ja maksaa puolet yhteisistä kustannuksista (sähkö, vesi, ruuat yms)

Kaipaisin kuitenkin älyttömästi omaa aikaa. Sitä että saisin olla rauhassa omassa kodissani ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä asioita. Nyt en voi esimerkiksi jättää siivoamatta koska saan valitusta siitä että miksi minä edellisviikolla sanoin että miehen pitää siivota jos itsekään en nyt jaksa niin tehdä. En voi myöskään kutsua ystävää kahville kävelyn jälkeen ilman että soitan ja kysyn että käyhän varmasti, oletko pukeissa. Ei siis sanoisi että en voi kutsua, mutta ärsyttää olla tilivelvollinen silti.

Olen luonnostani muut huomioon ottava, toisin kuin mies joka varmasti luo tämän ongelman. Siinä missä minä automaattisesti kysyn hänenkin mielipidettään, hän ei tajuaisi tehdä samaa. Mutta en vain osaa olla huomioimatta toista joka täällä kuitenkin on. Siksi olen ehdottanut, että mies menisi joskus vaikka viikoksi kotiinsa. Tästä ehdotuksesta alkaakin sitten kamala vinkuminen että eikö hän muka tee tarpeeksi ja vastahan hän maksoi kauppaostokset tai siivosi viemärit tai jotain muuta. Ja lopulta jos hän johonkin lähtee niin lähtee ovet paukkuen ja en voi nauttia siitä omasta ajasta kun olemme riidoissa.

Mitä helvettiä tässä nyt tekisi? Ärsyttää.

Niin ja minä olen päivät töissä 8h + tunti matkoihin, mies tekee sillä välin noin 6h etätöitä ja katsoo elokuvia tai pelaa tuomallaan pleikkarilla loppuajan. Hän siis saa joka arkipäivä omaa aikaa ja tuo on se asia jonka koen eniten epäreiluksi.

.

Kommentit (611)

Vierailija
261/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hän maksaa jo osan luonasi asumisen kuluista ja tekee kotitöitä, siivoaa niin eikö hän jo käytännössä ole jo asukas siellä?

Miksi olet päästänyt hänet vieraan statuksesta tuohon yhteisasumistilanteeseen? Pyydät maksuja ja kotitöitä, eihän niitä vieraalta pyydetä. Olet ottanut nyt yhdessä asumisesta hyödyt, mutta et kestä, että kämppis asuu luonasi.

Eihän se nyt noin mene. Mies maksaa luonasi asumisesta, niin miten sinulla olisi oikeus potkaista hänet ulos kun hänen seuransa ei huvita.

Mies maksaa vain puolet sähkölaskusta ja puolet vesimaksusta, joka on yhteensä ehkä 100 euroa kuukaudessa. Lue aloitus.

Ja ihan takuulla ei maksa ruokiaan, kuin joskus.Että lokkeilija se on.

Vierailija
262/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia kundeja on pilvin pimein. Mimmit on niin hyväksikäytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen mies, ja tulin lukemaan vinkkejä.

Juuri olin viikonlopun yksin omassa kotona, ja hän on koko viikonlopun laittanut viestejä tasaiseen tahtiin, miten on ikävä. Oikeasti, kun yhdessä ollessa hän seuraa mua huoneesta toiseen.

Mistä onnistuit löytämään takertujan?Hei hanki normaali kaveri.

Vierailija
264/611 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä bunkkaa. Käyttää sun kämppää, saa pil lua, ruoanlaittajan ja kaiken. Oma kämppä pysyy koskemattomana. fiksu mies.

Vierailija
265/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat että mies punkkaa lähes joka yö luonasi ja kun pyydät häntä lähtemään kotoasi pois vaikka viikoksi, hän lähtee silloin ovet paukkuen. Samalla kuitenkin kirjoitat ettei mies ole kuukausiin käynyt omassa asunnossaan. Mihin ihmeeseen hän sitten menee, jos ei sunkaan luona kuitenkaan ihan koko ajan ole?

Vierailija
266/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat että mies punkkaa lähes joka yö luonasi ja kun pyydät häntä lähtemään kotoasi pois vaikka viikoksi, hän lähtee silloin ovet paukkuen. Samalla kuitenkin kirjoitat ettei mies ole kuukausiin käynyt omassa asunnossaan. Mihin ihmeeseen hän sitten menee, jos ei sunkaan luona kuitenkaan ihan koko ajan ole?

Ja kukahan niitä kukkia nyt kastelee, jos mies ei ole asunnolla kuukausiin käynyt?

Vierailija
267/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Yllätyin ihan, ettei minua haukuttu täällä 100%. Tiedän toki että omaa tyhmyyttä olen tilanteen päästänyt tähän. Alussa oli vain niin ihanaa olla koko ajan yhdessä. Ja edelleen on mukavaa yhdessä, niin arjessa kuin silloin kun tehdään jotain erikoisempaakin. Mutta kaipaan omaa aikaa itselleni sen rinnalle.

Aluksi yritin ehdottaa jos saisin päivän silloin tällöin, tai jos mies kävisi joskus vaikka treenaamassa silloin kun minä olen kotona. Ei oikein tarttunut näihin, ja sen takia nyt tuntuu että kaipaankin pitemmän ajan itselleni, kun en ole sitä saanut nyt ollenkaan.

On puhuttu jo alussa että molemmat kaipa suhteelta arjen jakamista ja tätähän se on. Mies ei ehkä vain ymmärrä sitä että minä olen kotoa pois töissä joka päivä sen 9 tuntia ja mies tekee työtä tuosta ajasta vain osan, eli ottaa myös oman ajan sille pelaamiselle ja treenaamiselle minun työajastani. Ei ehkä oikeasti tajua, että olen 9h päivässä ihan vain töissä ja se ilta on se kaikki muu elämäni. Hän viettää sitä elämääkin tuon yhdeksän tunnin sisällä. Varmaan itsekin olisin valmis nyhjäämään kiinni toisessa koko toisen vapaan, jos toinen olisi töissä kolme tuntia pidempään mitä itse olen.

Siis mitä?! Mies on käytännössä muuttanut luoksesi, ja SINÄ olet se joka joutuu tekemään kaikessa kompromissin? Missä arjen asioissa mies sitten joustaa?

Onko pelikone teidän yhteinen vai miehen? Jos miehen, mitä jos sanoisit että vie pelikoneensa kotiinsa ja pelaisi siellä. Ja miksi annat miehen kuunnella musiikkia joka aamu jos et itse halua? Ettekö voi sopia että teillä ollaan hiljaa aamuisin ja jos musiikki on miehelle tärkeää, hän voisi olla ne aamut kotonansa tai sitten tehdä aamutoimet sen jälkeen kun sinä olet lähtenyttä töihin.

Ensiavuksi kannattaa nyt pyytää miestä olemaan kotonaan aluksi esim. joka torstai ja perjantai. Sanot että haluat välillä olla yksin, etkä ala selitellä.

Vierailija
268/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaa. Miksi hän ylipäätään on sun luonas jos ette ole sopineet muuttavanne yhteen?

Samaa mietin. Rajan veto olisi nyt tärkeää. Mies on mies eikä tajua ellet puhu selkeästi.

Vierailija
269/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä hälle tämä ketju?

Vierailija
270/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole varsinaisesti se ongelma vaan sinun riippuvuutesi. Jos olet itsenäinen rajasi tunteva nainen selvinnät sen miesystävällesi. Älä uhriudu!!! Kun haluat kutsua ystäviä sanot luonnollisesti miehelle että tänään on ystävät meillä joten.....

Taidat hakea hyväksyntää mieheltä hyväksymällä kaiken mitä hän tekee. Huono alku pitkäaikaiselle suhteelle sorry vaan.

Vierailija
271/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole varsinaisesti se ongelma vaan sinun riippuvuutesi. Jos olet itsenäinen rajasi tunteva nainen selvinnät sen miesystävällesi. Älä uhriudu!!! Kun haluat kutsua ystäviä sanot luonnollisesti miehelle että tänään on ystävät meillä joten.....

Taidat hakea hyväksyntää mieheltä hyväksymällä kaiken mitä hän tekee. Huono alku pitkäaikaiselle suhteelle sorry vaan.

Jos ollaan tulossa lenkin jälkeen kahville, niin ihan normaalia kysyä voiko nyt tulla. En minä ainakaan tykkäisi, jos puoliso vain tulisi kaverinsa kanssa noin vain ilmoittamatta etukäteen. Voin olla vaikka jumppaamassa juuri silloin. Ap puhuu tilivevollisuudesta, mutta ei tuo ole kuin tavallista huomaavaisuutta.

Vierailija
272/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne oman kotisi eteiseen ja hahmotat missä siellä on ulko-ovi. Sinun asunnossa asuu yksi henkilö. Siirrät kaikki muut sen oven toiselle puolelle ja laita ovi kiinni. Siksi se ovi on siellä eteisessä, että sinä päätät kuka siitä kulkee ja milloin. Kaikki muut kuin sinä kuuluu oven ulkopuolelle pysyvästi.

Vierailija
273/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan tulossa lenkin jälkeen kahville, niin ihan normaalia kysyä voiko nyt tulla. En minä ainakaan tykkäisi, jos puoliso vain tulisi kaverinsa kanssa noin vain ilmoittamatta etukäteen. Voin olla vaikka jumppaamassa juuri silloin. Ap puhuu tilivevollisuudesta, mutta ei tuo ole kuin tavallista huomaavaisuutta.

Hän voi vain ilmoittaa että tulemme nyt, ei kai nyt tarvitse kysyä että voiko tulla omaan kotiinsa kaverin kanssa mieheltä jolla on itsellään koti toisaalla.

Vierailija
274/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän voi vain ilmoittaa että tulemme nyt, ei kai nyt tarvitse kysyä että voiko tulla omaan kotiinsa kaverin kanssa mieheltä jolla on itsellään koti toisaalla.

Normaali ihminen kysyy onko sopiva hetki tulla nyt kaverin kanssa. En voisi ikinä puhua noin, että me tullaan nyt vaan. Ihan jo sinä kaverina haluaisin toisen varmistavan asian. En haluaisi mennä toisen kotiin, jos siellä hillutaan vaikka puoli alasti.

Vierailija
275/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali.

Puhu sille tai lähde menemään. Mutta teet jotain muuta kun valitat täällä.

Vierailija
276/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttäsi olet ajautunut tilanteeseen,sitä saa mitä tilaa.Eli älä ulise,itseppä olet soppasi keittänyt!

Vierailija
277/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi esimerkki huijarista. Esittää ihanaa ja sitten pääsi asumaan asuntoosi vaikket sitä halunnut. Mutta koska oli niin ihanaa yhdessä alussa. Hän saa päättää kuka tulee vierailulle omaan asuntoosi. Koska kysyt luvan kohteliaisuudesta. Käyttää siis sun luontaisia ominaisuuksia hyväksi. Ei välitä tunteistasi eikä kuuntele toiveitasi. Jos olisi toiminut noin alunperin, tuskin olisi päässyt enään kyläänkään. Tämäkö on sitä ihanaa rakkautta? Ei, vaan henkistä väkivaltaa. En jäis tohon hetkekskään.

Vierailija
278/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä rupesit parisuhteeseen , se , joka leikkiin ryhtyy sen leikin kestäkööt . Mutta se EI sulle sovi Paras kun heität moisen ja oot Lopun elämäsi yksin!

279/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se niskapersotteella pihalle.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
280/611 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen kysyy onko sopiva hetki tulla nyt kaverin kanssa. En voisi ikinä puhua noin, että me tullaan nyt vaan. Ihan jo sinä kaverina haluaisin toisen varmistavan asian. En haluaisi mennä toisen kotiin, jos siellä hillutaan vaikka puoli alasti.

Joo ei meilläkään tuoda kotiin yllätysvieraita vaan ensin kysytään onko ok hetki tulla nyt. Kuka yleensäkään tykkää yllätysvieraista vaikka yksin asuisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän