Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ihmiset on selvänä koko viikon

Vierailija
19.02.2023 |

Tylsät

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajalle: normaalit ja tasapainoiset työssä käyvät ihmiset. Ja ihmiset, jotka nauttivat elämästä ja kohtaavat sen iloineen ja suruineen täysissä järjissään, eivätkä ole addiktoituneet mihinkään. Minä puolestani kysyn, millainen ihminen tarvitsee alkoholia viikoittain?

Vierailija
42/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tämä kieroutunut suhde alkoholiin? Italiassa, ranskassa jne. viini on elintarvike, ruokajuoma. Meillä olet heti alkoholisti jos juot maanantaisin illallisella tai lounaalla viiniä.

No ei se ole. Olen asunut Italiassa ja ei siellä normaali perheellinen ihminen vedä viiniä edes joka päivä, saati ruokajuomana. :D

Viiniä saa ihan mistä vain ja milloin vain, mutta vesi on kelpo juoma sielläkin. Yritäpä kiistää tämä asia.

Olen myös asunut italiassa ja ystäväpiirini on ympäri maailmaa. Mene vaikka lounaalle johonkin trattoriaan niin ihan varmasti 95% juo viiniä.

No tietenkin sinäkin olet yhtäkkiä asunut siellä! Luonnollisesti. Varmaan kaikki, jotka täällä viinin juomisellaan kehuvat ovat asuneet siellä. Tottakai!

Ajatella. Luuletko että olet ainut italiassa asunut. Meillä on kakkosasunto siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon selvänä, mutta en mä mikään absolutisti ole.

Joskus otan ja joskus en. En mun kroppa kestäisi jatkuvaa alkoholin juomista.

Vierailija
44/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tämä kieroutunut suhde alkoholiin? Italiassa, ranskassa jne. viini on elintarvike, ruokajuoma. Meillä olet heti alkoholisti jos juot maanantaisin illallisella tai lounaalla viiniä.

Mä kyllä laitan jo aamukahviin kunnon lorauksen likööriä, loiventaa kivasti krapulaa. Sit lastaan lapset autoon ja vien heidät kouluun.

T. Alkkis

Vierailija
45/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli kolmekymppinen. Paras aika olla humalassa on jo mennyttä. Juominen ei koskaan enää tule olemaan niin kivaa kuin nuorena jolloin kaikki olivat mukana menossa, ei ollut vielä elämänsä pilalle juoneita surkimuksia eikä tullut krapulaa.

Tämä. Eli juominen on nähty ja koettu jo, eikä alkoholista tullut sittenkään mitään niin erikoishyviä fiiliksiä, että sitä pitäisi vetää enää.

Itsellä perhe, lapset ja heidän äitinä oleminen on nyt tärkeämpää kuin joku päihde. Viime yönä näin unta lapsenlapsestakin, joten sitä aikaa odottelen innolla!

En tarvitse alkoholia, kun elämä on ilman sitäkin oikein mukavaa.

Minulle kyllä tuli erikoishyvät fiilikset ja olen rehellisesti viettänyt monet nuoruuden parhaat hetket humalassa. Siihen on kuitenkin liittynyt kaikki muukin siinä ympärillä eikä alkoholi ilman samoja puitteita ja fyysisesti rapistuvana ihmisenä ole yhtään sama asia.

Vierailija
46/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit. Millaisten ihmisten on päästä humalaan joka viikko?

Vierailija
47/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä johtuu tämä kieroutunut suhde alkoholiin? Italiassa, ranskassa jne. viini on elintarvike, ruokajuoma"

Ruokajuoma, koska eivät saaneet mehua säilymään muuten. Siitä ei mihinkään pääse, että suurin osa viineistä maistuu hirvittäviltä ja pilaavat ruoan maun, vesi on ruokajuomana paras, toki muutama hyväkin viini löytyy, mutta ovat tosi harvinaisia, suurin osa itäblogin maista, espanjasta löysin yhden, ranskasta en yhtään.

Vierailija
48/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon lasin viiniä tai yhden oluen muutaman kerran viikossa. En koe tarvetta juoda enempää kerralla koska a tulee huono olo ja b humalassa törttöily on moukkamaista. Olen perheellinen nainen joka haluaa antaa lapselle mallin normaalista alkoholin käytöstä. En ymmärrä perheellisiä jotka vääntävät kättä lapsivapaista viikonlopuista jotta pääsee kaveriporukan kanssa baariin tai mökille dokaamaan. Kaikin mokomin, ystäviä voi tavata, mutta jos pääpaino on siinä että juodaan humala ja sikaillaan ja sitten maataan krapulassa niin yöksis! Ja on muka olevinaan niin hienoa ja rentouttavaa! Kerran oli työpaikalla tulossa iltajuhlat niin aikuiset naiset kyselivät toisiltaan että aiotko tulla ja aiotko juoda ja mitä juot? Opiskelijabileissä varmaan meno on kosteaa ja ilo ylimmillään mutta yllättävän moni nuorikin miettii jo juomista. Ihan kaupassakin moni ostaa alkoholitonta siideriä tai olutta. Myös oma teini on sitä mieltä ettei koske alkoholiin vaikka ikä tulisikin täyteen. 

Vierailija
49/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on ainakin ollut kieroutunut asenne siinä mielessä, että känneillä ja krapuloilla kehutaan, ikään kuin se olisi joku saavutus. Kuuntelin ratikassa taannoin, kun nuori nainen ylpeänä kertoi joutuneensa kolmannen kerran vatsahuuhteluun alkoholimyrkytyksen takia. Toivottavasti suurin osa nuorista on kuitenkin päihdevapaita, kuulemma streittaus lisääntyy.

Vierailija
50/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa että lähes kaikilla on ongelma alkon kanssa eli ei pystytä juomaan yhtä lasillista vaan täytyy olla absolutisti.

Vierailija
51/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen, ihminen joka välittää terveydestään. En itse käytä lainkaan alkoholia. Olen aina ajokunnossa, ei ole krapulaa, rahaa säästyy. En pakene alkoholiin.

Vierailija
52/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa että lähes kaikilla on ongelma alkon kanssa eli ei pystytä juomaan yhtä lasillista vaan täytyy olla absolutisti.

Entä jos ei halua juoda edes yhtä lasillista, koska se ei houkuta?

Vierailija
53/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat yleensä näitä "kunnollisia ihmisiä", jotka elävät yhteiskunnan toiveiden mukaan. Eivät uskalla/ymmärrä nauttia elämästään ja tehdä mitä itse haluavat. Purkavat sitten tiedostamattoman pettymyksensä lähimmäisiinsä.

Mun mielestä aika vääristynyttä ajattelua. Luulee että ns. tavallinen elämä on useimmille pelkkää tympeää suorittamista ja ihan kamalaa muutenkin, ilman mitään kiksejä mistään. Koska tuollaista elämä on sinulle ilman alkoholia ongelmiesi vuoksi? Alkoholin orjana oleminen= teen rohkeasti mitä haluan ja nautin elämästä?

Vierailija
54/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi juoda väkisin edes yksi lasillinen? Alkoholi maistuu pahalle

Vierailija
55/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!! Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan tuon videon. Itsekin oivalsin ja ymmärsin monen monta asiaa tuon videon ansiosta. Täytyy kyllä todeta ettei sitä viinaa tarvitse mihinkään. Elämässä on niin paljon  positiivisia asioita mistä saa oikeasti hyvän mielen.

Vierailija
56/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole. Olen asunut Italiassa ja ei siellä normaali perheellinen ihminen vedä viiniä edes joka päivä, saati ruokajuomana. :D

Viiniä saa ihan mistä vain ja milloin vain, mutta vesi on kelpo juoma sielläkin. Yritäpä kiistää tämä asia.

Olen myös asunut italiassa ja ystäväpiirini on ympäri maailmaa. Mene vaikka lounaalle johonkin trattoriaan niin ihan varmasti 95% juo viiniä.

No tietenkin sinäkin olet yhtäkkiä asunut siellä! Luonnollisesti. Varmaan kaikki, jotka täällä viinin juomisellaan kehuvat ovat asuneet siellä. Tottakai!

Tyypillinen hyökkäys henkilöä kohti, kun "faktasi" todistettiin virheellisiksi.

-eri

Vierailija
57/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se selvin päin oleminen on AP:lle niin tuskallista? Sitä kannattaisi miettiä.

Vierailija
58/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

möttöspössö kirjoitti:

Ap!! Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan tuon videon. Itsekin oivalsin ja ymmärsin monen monta asiaa tuon videon ansiosta. Täytyy kyllä todeta ettei sitä viinaa tarvitse mihinkään. Elämässä on niin paljon  positiivisia asioita mistä saa oikeasti hyvän mielen.

Näin on. On mukavaa, kun ei ole mitään "pakkoa". Joskus ennen aloin miettimään jo alkuviikosta perjantaita, kun "saan juoda viiniä tai lonkeroa" ja sitten piti alkaa miettimään onko sitä nyt tarpeeksi kotona, että kuinkas paljon siihen tönikkään jäikään, riittääköhän se viikonlopuksi vai pitäisikö käydä ostamassa varmuuden vuoksi uusi tönikkä ja lonkerolasti saunajuomaksi? Sitten kun lauantaiaamuksi osuikin vaikka jonkun lapseni kuskaaminen harrastukseen tai kisamatkalle, niin harmitti.

Se ei ollut elämää, se oli kamalaa.

Vierailija
59/59 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko (loppu)elämän - se on vasta saavutus. Säälittäviä ovat alkoholistit eli eivät voi elää ilman tietoa seuraavasta kerrasta.

Ei mulla ole koskaan tietoa seuraavasta kerrasta.

Seuraava kerta tulee sitten kun taas alkaa janottaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme