Puoliso valittaa minulta saamista lahjoista
Olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Pyrin ostamaan käytännön lahjoja, tuntuu vain että mikään ei kelpaa. Kerran ostin akkuporakoneen; se kelpasi. Mutta...
- toissa jouluna ostin merinovillaisen kerrasto (mies tekee paljon ulkotöitä). Nyt kertoi sen olevan ihan paska.
- ostin shampoo - saippua setin, jäi käyttämättä.
- ostin sähköhammasharjan, kuulemma huono ja ei käytä.
-ostin jouluksi sukkia (lämpö, villa, normaali jotka ei kiristä) niin huonoja sukkia.
- termospullo; oli vääränlainen.
- ostin T-paitoja, väärä materiaali.
Lähinnä että ostanko tulevaisuudessa vaan lahjakortteja, toki nekin varmaan summaltaan liian pieniä...
Vai jätänkö vaan ostamatta yhtään mitään.
Kommentit (31)
Höpö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mitä sun puoliso ostaa sulle ap lahjaksi?
Keräilen muumimukeja.
Saan aina joulu ja synttärilahjaksi sesonkimukeja, vaikea siis mennä pieleen. 😅Onko lahja silloin lahja jos se on jotain noin ennalta arvattavaa?
Niin... mutta tuntuu että tärkeintä on se että olen tyyliin tyytyväinen. Mutta onhan se toisaalta tylsää. Tai ostanko ens kerralla mukit valmiiksi niin ei hänen tarvitse vaan voisi keksiä jotain muuta.
Jos teillä on tarkkaan erilliset rahat, ja miehesi käyttää omia rahojaan, eikä taloustilin rahoja lahjaan, se on periaatteessa lahja. Mutta minusta lahja kadottaa myös yllätysmomentin noin.
Me olemme minun aloitteestani sopineet lahjan maksimaalisen arvon, en voi ostaa kallista lahjaa - nyt kumppani joutuu pohtimaan, mikä olisi oikeasti ilahduttavaa sillä summalla.
Joo ehkä todella meillä käytäntö muuttuu.
Se vaan on tylsää jos ostaa omansa 🙈
Vierailija kirjoitti:
Aivan turha ostaa miehelle, mitä hän voi itsekin ostaa. Kunnon suikkari on paljon parempi lahja.
Ei mulk ku kuulu suuhun.
Voivoi. Tähän on nyt hyvä jatkaa. Puoliso oli reissuhommassa ja täällä tuli lunta 20cm eilen. Tein lumityöt josta Puoliso tarkka. No valitustahan siitä tuli kun olin tehnyt lumityöt väärin. Minua ihan suututtaa ja itkettää kun en jaksa tätä kokoaikaista valittamista. Tein lumitöitä eilen oikeesti puoleen yöhön asti, hoidin lapset ja lemmikit.
Maailma hukkuu roinaan.
Lopeta ostaminen.
Höpö kirjoitti:
Voivoi. Tähän on nyt hyvä jatkaa. Puoliso oli reissuhommassa ja täällä tuli lunta 20cm eilen. Tein lumityöt josta Puoliso tarkka. No valitustahan siitä tuli kun olin tehnyt lumityöt väärin. Minua ihan suututtaa ja itkettää kun en jaksa tätä kokoaikaista valittamista. Tein lumitöitä eilen oikeesti puoleen yöhön asti, hoidin lapset ja lemmikit.
Sano sille puolisolle, että jos ei tekemäsi lumityöt kelpaa, niin tehköön itse!
Vierailija kirjoitti:
aikuiset ostavat itse tarvitsemansa tavarat. saa oikean kokoista, merkkistä ja mallista
Aikuisen ei kuitenkaan tulisi loukkaantua väärän kokoisesta shampoopullosta tai väärän värisistä sukista.
Paketit on niin kivoja. Viime jouluna sain niin onnistuneita lahjoja et hymyilyttää vielkii. Kivaa, pientä, tarpeellista... ja s u k l a a t a🍫
Niin... mutta tuntuu että tärkeintä on se että olen tyyliin tyytyväinen. Mutta onhan se toisaalta tylsää. Tai ostanko ens kerralla mukit valmiiksi niin ei hänen tarvitse vaan voisi keksiä jotain muuta.