Haluan kotivaimoksi. Ruutumekko ja hapanjuuritaikina
Usassa ja meillä leviävät tradwife'en blogit joissa kotivaimo elää miehen apuna tämän rahoilla ja johdatuksessa. Vaimo vääntää .1950 luvun ruutumekossa ja esiliinassa HAPANJUURItaikinaa. Perhekuvaukset ovat auvoisia. Lapset leikkii sovussa. Mies lukee Raamattua ja munavoikarjalanpiirakat tuoksuvat. Äiti menee vielä lisäunille uuden raskauden kanssa. Toisessa kuvassa perhoset lentää ja kukat tuoksuu. Äiti astelee huivi päässsä pitkässä karjakonmekossa. Mutta tämä vaatii HYVÄPALKKSISEN miehen.
Kommentit (23)
Mä oon jo. Osa-aikainen kotivaimo. Noin 4 kk vuodessa. Lapset jo aikuisia.
Oli hyvä kuvaus. Sisareni on nyt tradwife. Nuttura huivi ja mekko nilkkoihin. Maalaisnainen.
Tuo hapanjuuritaikina on olennainen.
Miehenä sano . Ottaisin jos löydän
Ei lupaa tavata kodin ulkopuolisia ihmisiä ilman miehen lupaa. Jos ei tottele, saa nyrkistä.
Tämän "kotivaimon" elämä on kyllä TÄYSIN erilaista kuin tuossa kuvauksessa :-D
Tasa-arvoisessa suhteessa, omilla rahoilla.
Voihan tuo olla ihan kivaa, jos planeetat osuu kohdilleen. En ole kohdannut vielä yhtään miestä, jonka johdatettavaksi haluaisin ja nyt on jo myöhäistä kaikelle paitsi hapanjuuritaikinalle. Elämä on kuitenkin ihan kivasti. t. Nainen, päällikkö, yli 50.
Maailman säälittävimmät ihmiset on naisia
Hah, mun äiti oli kotiäiti eikä kyllä millekään päiväunille päässyt. Muutenkin oma persoona jäi vähän kehittymättä kun aina piti passata muita. Mutta hyvä jos joku kokeilee niin ehkä tyttäret ymmärtävät hankkia omat ammatit ja rahat yms.
Pahimmassa tapauksessa siihen ruutuessuun pyyhitään verta nenästä, mutta keittiön hiljaisuudessa...
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sano . Ottaisin jos löydän
Miten paljon saat palkkaa? Miten muu omaisuus, kuinka paljon sitä on?
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuota useimmat naiset haluavat.
Ehkä menneellä vuosituhannella tai jossakin muussa maassa, harvemmin nyky-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat miehet ei halua antaa palkkaansa ja muuta omaisuuttaan naisen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hapanjuuritaikina on olennainen.
Ei, vaan se, että mies lukee Raamattua.
.
.
Tietysti vain siksi, että siellä sanotaan naisten kuuluvan miesten vallan alle. Eivät ne miehet oikeasti ole uskovaisia.
Tykkään että muutkin naiset kärsii. Ihanaa, jos moni joutuu väkivaltaisen miehen kotivaimoksi.
Miksi housewife käännetään suomeksi kotivaimo? House on talo eikä koti. Sen pitäisi olla homewife, tai suomeksi talovaimo. Vai eikö perisuomalainen termi "emäntä" kelpaa neiti hienohelmalle?
Ja perinteisillä "kotivaimoilla" ei ollut instagram-tilejä, joissa louskuttaa itsekehu-elämäntapaansa, joten eivät todellisuudessa ole kovin "trad" nämä kotileikkivaimokkeet.
Mutta sen kun vain ihannoit influenssaajia, heille ei ihailullasi ole mitään arvoa ellet lahjoita heille dollareita ihailusi merkiksi.
Ala ennemmin sisarvaimoksi, niin ei välttis tarvitse edes tehdä kaikkia kotitöitä itse, tai aina miellyttää miestä vuoteessa. Jaettu taakka, ja mies elättää tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun äiti oli kotiäiti eikä kyllä millekään päiväunille päässyt. Muutenkin oma persoona jäi vähän kehittymättä kun aina piti passata muita. Mutta hyvä jos joku kokeilee niin ehkä tyttäret ymmärtävät hankkia omat ammatit ja rahat yms.
Pahimmassa tapauksessa siihen ruutuessuun pyyhitään verta nenästä, mutta keittiön hiljaisuudessa...
Samoin. Mummoni oli aikoinaan enemmän kuin kotivaimo eli emäntä, jolla oli myös lehmät hoidettavana. Näin siihen aikaan, kun ei ollut sähköjä eikä edes vesijohtoja, ja leivinuuniin piti työntää metrisiä halkoja, jotta pääsi paistamaan ruisleipää.
Sekä äitini että mummoni harmittelivat sitä, että eivät saaneet aikanaan opiskella halujensa ja kykyjensä mukaan.