Miksi visa electron on nolo aikuisella?
Kommentit (110)
Eihän mastercard kerro muuta kuin, että joskus on ollut töissä ja luottotiedot kunnossa. Olen nyt taas opiskelija, mutta mastercard myönnettiin silloin kun olin välissä töissä. Köyhä olen.
Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.
Ainoastaan juopoilla ja narkeilla täysikäisillä oli electron.
Osoitus kyvyttömyydestä raha-asioiden hallinnointiin.
Vierailija kirjoitti:
Visa Electron on työttömien, lasten ja maksuhäiriöisten maksukortti. Kukaan asiansa hoitava aikuinen ei sellaista käytä.
Mä käyttäisin, mutta kun ei sitä saa enää.
No onhan se "lasten" pankkikortti siinä mielessä, ettei tiliä voi ylittää.
On minullakin käytössä edelleen kun on vaan jäänyt --> en ole jaksanut vaihtaa pankkikorttiin, pääpankista on myös luottokortti.
Lisäksi on S-pankin kautta pankki- ja luottokortti, mutta ensimmäinen vai;n bonuskortti käytössä (en maksa silöä koskaan) ja luottokortti vain matkoilla varakorttina.
Ruokakaupassa ym. ihan sama millä maksan (=electronilla) mutta sen verran "häpeän" tuota että esim. työkaverien kanssa syömässä ollessa tmv. maksan käteisellä/luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää, kun se automaattisesti tarjottiin. Luottokortti piti erikseen hakea. Kukaan ei hae luottokorttia, jos ei tarvi.
Eikö luottokortissa mee kuukausimaksu? miksi vaihtaisin sellaiseen?
Mistä sinä tiedät kenellä on debit ja kenellä electron? Itse en ainakaan kyttää kenenkään kortteja.
Vierailija kirjoitti:
On minullakin käytössä edelleen kun on vaan jäänyt --> en ole jaksanut vaihtaa pankkikorttiin, pääpankista on myös luottokortti.
Lisäksi on S-pankin kautta pankki- ja luottokortti, mutta ensimmäinen vai;n bonuskortti käytössä (en maksa silöä koskaan) ja luottokortti vain matkoilla varakorttina.
Ruokakaupassa ym. ihan sama millä maksan (=electronilla) mutta sen verran "häpeän" tuota että esim. työkaverien kanssa syömässä ollessa tmv. maksan käteisellä/luottokortilla.
Häpeät?! Minulla on ihan tavallinen pankkikortti. On rahaa, en tarvi luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on nolostelija-aikuinen.
Henkisesti aikuiset ei mieti liikaa muiden mielipiteitä.
Sehän on käteistä, luotoksi ei voi ostaa, eikä moni edes tahdo! 3 korttia tämä yksi lompakossa. Luottokortti hyvä joissakin tapauksissa.
Visa Electon oli varmasti turvallisin kortti, koska sitä ei voinut käyttää ilman saldotarkistusta. Tosin oli kallis pankeille, kun jokainen limuosto vaati tarkistuksen.
Esim. Etelä-Amerissa oli hyvä, kun sillä sai nostaa rahaa Visa-automaateista jne.
Persaukisilla on aina luottokortti mukana.
Ahaa, en ole edes ajatellut, että pitäisi hävetä. En ole myöskään ajatellut, että pitäisi käyttää luottokorttia todistellakseen jotain jollekin. Ei ihme, että suomalaiset ovat niin onnettomia, kun ei tohdita luottaa omiin valintoihin, vaan pitää elää muitten sanelemaa kulissi-feikki-muka elämää. Sanon tälle pelkästään, että hoh-hoijaa taas.
Se on nykyisin debit-kortti. Minulla on se arkikäytössä eikä nolostuta. Mastercardia käytän isommissa ostoksissa kun siinä on parempi turva (kuten vaikkapa lennot tai kodinkoneet) ja tietysti ulkomailla kaikki ostot pl. hämärät pikkuputiikit joissa maksan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeät ?
Nolo on jos niin itse ajattelee.
Mitä väliä kortilla jos rahat on omia ja "puhtaita".