Tekeekö teidän miehet viikonloppuisin muuta kuin makaa?
Makaa sohvalla tai sängyssä koko viikonlopun. Ei tee kotitöitä, ei kolaa pihaa, ei käy koiran kanssa ulkona (tai lasten), hengailee lapsien kanssa siellä telkkarin vieressä... Kivaa viikonlopun viettoa perheen kanssa...
Kommentit (66)
Niin, joillekin vapaa kirjaimellisesti tarkoittaa vapaata, ei tarvitse tehdä yhtään mitään jos ei huvita.
Toki jos lorvii ja samalla odottaa että toinen tekee, se on väärin, sama kummasta sukupuolesta kyse.
Mun exä ei tehnyt viikonloppuisin muuta kuin veti kaljaa. Siksi jätinkin sen, onneksi ei ollut yhteisiä lapsia ja muutenkin jo lapset aikuisia.
Enimmäkseen makaa päälläni tai allani, mutta kyllä se välillä syö ja käy vessassakin.
Me ollaan kahden miehen kanssa. Mies hoitaa kaiken autoon liittyvän, tekee lumityöt, tamppaa matot, täyttää ja tyhjentää tiskikoneen vuorollaan, imuroi, pesee ikkunat ja laittaa verhot paikoilleen, kun mun selkä on sökö, siivoaa kylppärin, veskin ja saunan (mä siivoon pienemmän veskin), vaihtaa petivehkeet ja käy joskus kaupassa. Mä laitan ruokaa ja pyykkään ja onhan tässä muutakin tekemistä.
Mun mies raivosiivoaa, käy monen tunnin lenkkejä koiran kanssa ja pyörii kaupoilla sekä kuntosalilla... Eipä paljon mun kanssani aikaa vietä.
Ei, mutta enpä tee minäkään. Miksi vapaapäivänä pitäisi pitää jotain työleiriä?
Meillä ei kauheasti teekemistä enää ole, ollaan jo kaksin ja kotina kerrostalo-osake. Maataan jos siltä tuntuu, tällä hetkellä molemmat samalla sohvalla.
Makaa sohvalla tai sängyssä koko viikonlopun. Ei tee kotitöitä, ei kolaa pihaa, ei käy koiran kanssa ulkona (tai lasten), hengailee lapsien kanssa siellä telkkarin vieressä... Kivaa viikonlopun viettoa perheen kanssa...
No niin, näillä lähtötiedoilla on vaikea lähteä arvailemaan. Onko asiasta puhuttu asiallisesti ja kunnioittavasti? Mikä on miehen kanta? Jos ei ole puhuttu, miksi ei ole? Kuinka kauan tilanne on jatkunut näin?
Kuka tekee kotityöt, kolaa pihan, käy koiran kanssa ulkona, hoitaa lapset ja kaiken muun, jos mies ei hoida?
Onko miehellä viikolla elämäntavat kunnossa, eli riittävästi unta, säännölliset ruokailut ja niin eespäin?
On mökillä lapsen kansssa. En päässyt mukaan, kun sanoi, että otat rento vkloppu ja lue kirjoja kato leffoja ja käy lenkillä. Tyhjennä pääsi heippa. Olin ok aha ja joo. Tullaan sunnuntai illalla. Ps. Ostin pari viiniä ja suklaata. Ole yksin ja nauti elämästä. Nähdään, eikä soitella. Etkä soittele, koska meillä on kaikki hyvin. Nyt olet itekses. Sunnuntai illalla tullaan kotiin.. Etkä soita kertaakaan vaan nyt teet nämä asiat, kun tekisit muutenkin, mutta nyt teet ilman häiriötä. Aloin nauraa, mutta olen tehnyt nämä asiat.
Mun mies on superenerginen. Keksii aina jotain hyödyllisiä hommia, joita kyllä löytyy , kun on okt ja mökki.
Siis kaikkea mieluista hän tekee. Tietysti käy kaupassa, jos on tarpeen, kolaa lumia nytkin.
Minä teen omiani nautin vapaapäivästä, teen ruokaa, heitän pyykkiä koneeseen,nukun päikärit ,käyn juoksemassa, milloin salilla tai vaan lekottelen.
Meillä toimii hyvin näin lapset on jo teinejä.
Tekee. Käydään yhdessä kaikissa tapahtumissa ja ravintoloissa tai kutsutaan ystäviä tänne viettämään iltaa.
Ei se makoile koskaan sohvalla, eikä anna minunkaan makoilla. Kerran kello oli 20.30 lauantai iltana, mies oli ollut ulkohommissa koko päivän, itse olin siivonnut, huolehtinut lapsista, laittanut ruoat yms yms yms koko päivän ajan tehnyt. Lopulta olin rojahtanut sohvalle ja mies juuri tuli sisälle. Oli todella vihainen, kun täällä vaan lorvin ja hän on koko päivän tehnyt töitä. Ei tälläinenkään mies ole hyvä. Riitahan siinä tuli. Saisi makoilla enemmänkin, niin ei tarvitsisi itsekään koko ajan näyttää kiireiseltä ja voisi vaikka makoilla ihan sylityksin, mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta enpä tee minäkään. Miksi vapaapäivänä pitäisi pitää jotain työleiriä?
Ei kukaan pysty rentoutumaan jos koti ei ole putipuhdas. Kaikki ylimääräiset esineetkin häiritsee.
Enää ei siippaa, mutta exä pelasi. Suurinpiirtein klo 11-24 yleensä. Kaupassa ja saunassa kävi.