Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
901/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ja tuoreet leivät, vaalea ja ruis. Kummastelen, että usein leipävalikoima on huono. Tai ei ole kuin valmiikssiivutettua kuivunutta ruisvuokaa.

Maustamatonta jugurttia.

Tuoreita hedelmiä. EI missään tapauksessa tölkkihedelmäsalaattia!

Joku hyvä pieni marjapiiraspala.

Vierailija
902/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kaupunkilomilla hyvä, tumma kahvi. Lisäksi paahtoleipä paahdettuna hillolla tai lämmin croissant ja lasi tuoremehua. Rantalomalla all inclusivessa haluan tilata toiselta puolelta paistetun kananmunan ja pari siivua pekonia lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tähden hotelleista löytyykin kaikki.Munakkaat yms paistetaan pyynnöstä ja vihannes/hedelmä tarjonta hyvää.Englannissa ei 4 tähden hotellissakaan saanut kuin kuivaa vaaleaa leipää,ei yhtään vihannesta,lötköä pekonia ja muroja ja papuja...Suomessa Sokoshotellien yms aamupalat ihan ok.

Vierailija
904/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokirapuja, kuorittuja katkarapuja, iberiankinkkua, prosciuttoa, kirjolohenmätiä, graavilohta, paistettuja kantarelleja, aurinkokuivattuja tomaatteja, karhunvatukoita, juusto- ja hillolajitelma, cahew-karpalo-ciabattaa, tuoretta pestoa aidoista pinjansiemenistä ja kylmäpuristettua tuoremehua.

Vierailija
905/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarin graavi siikaa sai aamupalalla Inarissa Aanarissa.  Hyvät on ollut aamumurkinat niissä hotelleissa missä oon ollut. Ulkomailla taas onnetonta. 

Vierailija
906/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana saada joskus hyvä haudutettu gluteeniton puuro. Ei mitään tee-se-itse-mikrossa pussipuuroa.

Arvostan tuoreita marjoja ja hedelmiä. Ei säilykehedelmille.

Hyvää maustamatonta jugurttia.

Munakas, jonka joku pyynnöstä paistaa oikeista munista haluamillani täytteillä.

Hyvä cappucino, ei sitä hirveää automaattikahvia, jota Suomessa on joka hotellissa. Hyvää tuorepuristettua mehua.

näillä pärjäisin!

Vierailija
907/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Konepajan Folks hotellin Albina-ravintolassa erinomaista gluteenitonta puuroa! Lisäksi tuorepuuro ja granola olivat myös gluteenittomia (kaikille). Muutenkin hyvä aamiainen: ei sataa sorttia ruokia, mutta kaikki hyvää. 

Vierailija
908/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää kaupunkilomilla hyvä, tumma kahvi. Lisäksi paahtoleipä paahdettuna hillolla tai lämmin croissant ja lasi tuoremehua. Rantalomalla all inclusivessa haluan tilata toiselta puolelta paistetun kananmunan ja pari siivua pekonia lisäksi. 

Samoilla linjoilla, sillä aamulla riittää muutama kuppi mustaa kahvia ja juustopaahtoleipää, ja lasi tuoremehua. Kahvi on pääasia. Ihmettelen, miten paljon monet jaksavat syödä heti aamulla, isoja munakkaita ja paistettuja muikkuja. Minun pöydässäni niitä näkee vasta lounaalla.

Vierailija
909/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon puuron perään kyselijöitä. Miksi kukaan haluaisi syödä kalliissa hotellissa puuroksi kutsuttua limamössöä, jonka pelkkä suutuntuma saa oksentamaan. Lähes ilmaista puuroa voi jokainen syödä kotonaan, mutta hotelliaamiaisilta voi ja pitääkin  odottaa reippaasti enemmän kuin päiväkotien aamupaloilta.

Vierailija
910/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kahvi ja voileipä. Siinäpä se. En minä kotonakaan muuta aamulla syö. Kai sitä on tapojensa orja. 

Jos aamulla ämppää itsensä tukkoon, niin koko päivän on huono olo. Kohtuudella myös siellä runsaiden pöytien ääressä. 

Vierailija
911/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla, sillä aamulla riittää muutama kuppi mustaa kahvia ja juustopaahtoleipää, ja lasi tuoremehua. Kahvi on pääasia. Ihmettelen, miten paljon monet jaksavat syödä heti aamulla, isoja munakkaita ja paistettuja muikkuja. Minun pöydässäni niitä näkee vasta lounaalla.

No, erilaisilla ihmisillä on erilaiset tarpeet ja mieltymykset. Tässä on varmaan hyvä huomioida sekin, että hotelleissa yhdet ovat lomallaan ja toiset työmatkalla. Jos olet vaikka messureissulla, niin voi olla, että se runsaampi lounas jää väliin ja aamiaisella mennään vaikka kello viiteen asti päivällä. Itse kun nautin vähemmän hiilihydraattia, niin jokin paahtoleipä ei ole oikein se toimiva aamupala.

Vierailija
912/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä syön ja muut syököön ihan vapaasti niitäkin, mitä en ymmärrrä. Yksi toive hotelliaamiaiselle kuitenkin on: kaikki voimakkaasti haisevat makkara-, pekoni- ja muut mitkä hyvänsä hajulaarit jonnekin omaan soppeensa kauemmas ei millekään haisevista ja neutraalihajuisista elintarvikkeista. Monessa hotellissa on kahvipisteki omanaan ja niin kuuluisi olla hajuruokapistekin.

Vierailija
913/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä jossain hostellissa? Aamiainen oli niukka , mutta laadukas. Sopii minulle. Joku sodasta säästynyt pieni vanha rakennus.

Vierailija
914/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon puuron perään kyselijöitä. Miksi kukaan haluaisi syödä kalliissa hotellissa puuroksi kutsuttua limamössöä, jonka pelkkä suutuntuma saa oksentamaan. Lähes ilmaista puuroa voi jokainen syödä kotonaan, mutta hotelliaamiaisilta voi ja pitääkin  odottaa reippaasti enemmän kuin päiväkotien aamupaloilta.

Kun asuu hotellissa useamman yön joka viikko niin ainoa mitä haluaa syödä on se puuro. Kaikkeen muuhun kyllästyy totaalisesti ja jos haluaa myös katsoa terveytensä perään niin siitä kaikesta muusta kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
915/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ja lihapullia. Muuta ei tarvita.

Vierailija
916/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.

Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...

Ymmärryksessä vikaa? En tunne ainuttakaan lapsivihamielistä henkilöä, mutta piittaamattomia lasten vanhempia inhoaa moni. Mikä hitto teitä vaivaa? Ei kai ole millään järjellä aateltuna perusteltua antaa lasten mättää lautasilleen liikaa sapuskaa? Toki samaan syyllistyy aikuisetkin, ja se on ällöttävää. Miksi lasten pitäisi omaksua huonot tavat?

Vierailija
917/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.

Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...

Nimenomaan. Tyypillistä suomalaisten junttien "syödään nyt koko rahalla". Unohtuu ajatus ruokahävikistä, kun mennään more is more -periaatteella. Otetaan kaikkea eikä jakseta syödä.

Itsekin sain joskus kommentin, että mitä mä närpin, kun nyt on kaikkea tarjolla. Söin siis lautasellisen jugurttia, johon laitoin mysliä, marjoja ym härpäkkeitä ja muutaman vesimelonisiivun. Ei mun nälkä muutu niin paljoa, etten voisi syödä niinkun normaalisti

Hotelliaamiaiset on ihania, mutta kyllä ruokahävikki hirvittää. Yhdessä hotellissa tilattiin aamiainen huoneeseen ja respaan palautettiin illalla lomake, mitä aamiaiselle haluttiin. Erittäin järkevää, eikä hävikkiä pääse syntymään. Toivottavasti useampi hotelli ottaisi saman käytännön.  Myös tuo, että munakkaita tehdään sitä mukaa, kun kukin tilaa, on hyvä juttu. Viikonloppuisin aamiaisella lasi skumppaa paremmissa paikoissa on ihanaa. 

Vierailija
918/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän paras aamiainen: ruusukuoharia, talon marjamehua, juuri uunista tulleet munakkaat, paikallista makkaraa, homejuustoa, paikalla paistettuja sämpylöitä, marjasmoothie, mansikoita (heinäkuu!), talon sokerikakkua jnpp. En edes kaikkea muista, mutta ihan huippua siihen ennalta arvattavaan tavanomaiseen hotelliaamiaiseen verrattuna.

Vierailija
919/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiainenhan on ihan parasta.

Vierailija
920/1098 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiaisilla on lähes aina kaikkea, mitä haluan eli puuroa, hilloa, maitoa, kahvia, leipää, juustoa, kasviksia, kananmunia, tuoremehua ja joku pieni makea.

Joku ihmetteli, miksi hotelliaamiaisella söisi puuroa, kun sitä saa aina muutenkin. Siksi, että sillä lähtee päivä hyvin käyntiin. Silloinkin, kun on hotellissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan