Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Olen tyytyväinen, jos on tarjolla hyvä munakokkeli+pekoni+papuja, muutamaa eri leipää ja jotain juustoa+leikkeitä päälle sekä marjoja/hedelmiä/jugurttia. Ja kahvia, paljon kahvia.
Viimeksi meillä oli hotellin aamiaisella yli sataa tuotetta tarjolla.
-The highest quality, freshness, naturalness
-Delicious waffles
-Hot dishes a day
-Regional cheeses and cold meats
-Super foods
-Home-made products
-Fresh fruit and vegetables
-A wide range of breads
Ihan must on munakokkeli, pekoni, tuoremehu, kurkku ja tomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi meillä oli hotellin aamiaisella yli sataa tuotetta tarjolla.
-The highest quality, freshness, naturalness
-Delicious waffles
-Hot dishes a day
-Regional cheeses and cold meats
-Super foods
-Home-made products
-Fresh fruit and vegetables
-A wide range of breads
Ihan must on munakokkeli, pekoni, tuoremehu, kurkku ja tomaatti.
Yli sadasta tuotteesta valitsit sitten noinkin mielikuvitukselliset ruuat lautaselle...
En syö aamiaista.
Jos on pakko syödä niin paahtoleipä appelsiinimarmeladilla ja juustolla sekä pikakahvia maidolla.
Täydellinen aamiainen:
Eggs Benedict
Vahva kahvi maidolla
Maustamaton jugurtti
Tuorepuristettu mehu
Suomessa kukaan ei osaa kokata Eggs Benedict
Ensinnäkin siellä pitäisi olla laadukasta ruokaa (mikäli kyseessä on edes hieman tasokkaampi hotelli), eli kasvikset ja hedelmät tuoreita (muutoinkin hotelliaamiaisella toivoisin tuoreita hedelmiä valmiiksi kuorittuina ja pilkottuina, näitä saa todella harvoin!), ja ei mitään harmaita nakkeja, laimeaa mehua ja kuivaa leipää.
Tarjonnan pitäisi olla monipuolista ja ennen kaikkea astioita tulisi täyttää ihan aamiaisajan alusta loppuun saakka. Sille ei mitään voi että asiakkaat rämpii tarjoilut rumiksi, mutta tarjollepanoa voisi silti käydä vähän siistimässä välillä. Mitään erikoisuuksia en sinänsä kaipaa, jos kaikki näyttää ja maistuu hyvältä. Äärimmäisen harvoin saanut laadukkana aamiaisen, ja tätä kummastelen.
Mulle riittää ihan perus aamiainen.
En ole mikään aamusyöjä muutenkaan.
No, sen verran extraa pitää olla, kun mulle ei käy kotimaiset viljat, paitsi kaura,
Että gluteenitonta leipää ja sämpylää. Ja 8 Min kananmunia.
Vihanneksia ja hyvää kahvia.
Se riittää.
Esinnäkin se riippuu missä (maassa) olet ,se usein ratkaisee mitä on tarjolla. Itse syön Suomessa puuroa jota en muuten aamuisin koskaan syö,kananmunia (keitettyjä) ja suolaista jos on illalla maistunut juomat, Lomalla tai työ matkalla tulee syötyä aivan erilainen aamiainen.
Vierailija kirjoitti:
Israelilaisilla on se koshersäännöstö, niin siellä on hyviä ruokia. Niihinkin kyllästyy, kun on muutaman viikon syönyt.
Joo ja lehmät ja lampaat tapettu samoin kuin arabeilla halal.
Ne henkilöt jotka käyttävät maitoa kahvin kanssa,eivät tule koskaan maistamaan kahvin todellista makua. ps. Maidon juonti loppui sen jälkeen kun koulussa pakko maito loppui. Ei Valion mainoksen uhri.
mietan mielestä sietaa pitäis olla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.
Ankea, ahdistunut suomalainen taas vauhdissa. Edes lomalla ei pysty keskittymään omaan olemiseensa, vaan ainoastaan muiden inhoamiseen.
Ja ei, minulla ei ole lapsia.
Kuollutta lihaa ne syövät ne kaikki, oli se sitten kosher tai halal. Mistä nämä säännöt juontavat,lihat eivät säilyneet syötävinä pitkään,samasta syystä menehtyneet haudataan parin päivän kuluessa.
Ananaspaloja tai kaurapuuroa. Ihan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ne henkilöt jotka käyttävät maitoa kahvin kanssa,eivät tule koskaan maistamaan kahvin todellista makua. ps. Maidon juonti loppui sen jälkeen kun koulussa pakko maito loppui. Ei Valion mainoksen uhri.
Syö kaikki ruokasi raakana, niin tulet maistamaan niiden todellisen maun.
Mitä ihmeen jauhokokkelia Ap on saanut, kun kokkelissa ei mitään jauhoja edes ole? Kaikki munakokkelit, mitä itse olen syönyt, ovat olleet silkinpehmeitä - ja opin lopulta kotonakin tekemään kokkelin voihin, josta tulee makua lisää.
Itse rakastan hotellien aamiaisbuffettia, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. On ihanaa saada valikoida lautaselle monenlaista. Se on ainakin minun arjestani poikkeavaa ja ylellistä.
Vierailija kirjoitti:
Juon aina työpaikalla 85-vuotiaan mummun seurassa mustaa kahvia, mutta en silti kotona niin tee, vaan aina laitan maitoakin.
Vierailija kirjoitti:
Päätettiin tehdä itse hotelliaamiainen.
Munakokkelia, savulohta, kunnolla haudutettua kaurapuuroa, vastapaistettuja sämpylöitä, kahvia, teetä, juustoa, kinkkua, maustamatonta jogurttia, pakasteesta kotimaisia pensasmustikoita, vadelmia, mansikoita. Verigreippiä, mangoa, kiiviä ja appelsiinia. Vastapuristettua appelsiinimehua. Amerikkalaisia pannukakkuja, voita ja vaahterasiirappia. Suklaarasia.
Meitä on 4 henkeä. Syödään sunnuntaina noin klo 10.
Minäkin matkin aina joskus hotelliaamiaista kotioloissa. Se on todella piristävää. 😊 Kun tulee hinku että tarttisi päästä reissulle ja hotellin buffettiin syömään, mutta ei voi.
Mielestäni hyvän hotelliaamiaisen erottaa mm seuraavista jutuista:
Leivät on tehty itse tai ostettu suoraan leipomosta. Ei mitään tukusta ostettuja geneerisiä pakastesämpylöitä. Porvoossa Runossa ja Helsingissä esim F6:ssa on panostettu leipävalikoimaan.
Munakas on oikeista munista eikä jauheesta tehtyä.
Tarjolla on herkkujuustoja erilaisten hillojen kera.
Tarjolla on erilaisia itsetehtyjä smoothieita. Helsingissä U14:ssa on panostettu tähän.
Tuoremehu ei ole sitä halvinta valmis mehua. Helsingissä Kämpin aamiaisella on ihania itsetehtyjä mehuja.
Kesäaikaan olisi täydellistä, jos aamupalalla saisi jogurtin kanssa kotimaisia tuoreita mansikoita, vadelmia ja pensasmustikoita.
Nämä usein on 4-5 tähden hotelleissa. (No erikoiskahveja ei ehkä.)