Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Ainakin aloitus venäläiseen tapaan lasillisella vodkaa.
Jääkylmä snapsi, kaksi keitettyä munaa ja makkaranpätkä. Päälle kaksi jääkylmää olutta. Ja johan lähti myyntihenkilö myymään.
Ensinnäkin aamiaispaikan pitää olla näköalapaikka, ei mikää luola. Toisekseen henkilökunnan pitää olla rivissä tervehtimässä ja hovimestarin siinä etummaisena tervehtiä Minua nimeltä. Sitten minut pitää ohjata parhaaseen pöytään riittävän kauas sätkättävistä mummoista tai kännykkään rääkyvistä keski-ikäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi meillä oli hotellin aamiaisella yli sataa tuotetta tarjolla.
-The highest quality, freshness, naturalness
-Delicious waffles
-Hot dishes a day
-Regional cheeses and cold meats
-Super foods
-Home-made products
-Fresh fruit and vegetables
-A wide range of breads
Ihan must on munakokkeli, pekoni, tuoremehu, kurkku ja tomaatti.
Mitä enemmän lajikkeita, sen enemmän menee haaskuun.
Kaupunkilomalla ei aamupalan kuulukaan olla tönkköön asti täyttävä. Sen verran että jaksaa kävellä pari tuntia. Sitten voikin poiketa jonnekin paikalliseen kahvilaan.
Väljyyttä. Vaikka sitten niin, että jaetaan etukäteen ruokailuajat.
Ihan kaikkea! Ei sitä tiedä mitä haluaa syödä.
Mun herkkuaamiainen oli niin epäilyttävä, että jäi moderointiin. 🤣 Olikohan syynä sana per simon, vai koti maiset marjat?
Aattelin täräyttää yhtä Marttaa munalla keskelle persesilimää!
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla hotelliaamiaisella ilahdutti mm. chiakookospuuro, jonka päällä oli kuivattuja omenapaloja sekä omenakanelihilloa. Oli alkukaurapuuroa ja päälle esim lakritsisokeria. Tyrni-porkkana-inkivääri -shotti oli myös hyvää.
Itse tykkään tuorepuristetuista mehuista, marjoista ja eksoottisista hedelmistä. Ulkomailla paikalliset juustot ym myös usein hyviä.
Syötkö näitä aina kotonakin aamupalalla?
Mulle riittää aamupalaksi kahvi ja ehkä joku terävä siihen kaveriksi.
En vaan tajua näitä aamupalaruikuttajia
Mihin mahaan te syötte noi teidän valtavat aamupalatoiveet? Onko teillä monta vatsalaukkua?
Majoittukaa jossain missä on oma keittiö, ja tehkää sellainen aamiainen kuin haluatte. Veikkaan että valikoima olisi aika pieni, kun itse pitäisi tehdä.
Minulle riittää kuppi kahvia pitkälle aamupäivään, sitten voikin lähteä lounaalle. Eikä se kahvikaan ole pakollinen, pärjään hyvin ilmankin.
Helsingissä Havenissa oli aika täydellinen
Vierailija kirjoitti:
Mihin mahaan te syötte noi teidän valtavat aamupalatoiveet? Onko teillä monta vatsalaukkua?
No läskejähän ne on.
Laadukas munakokkeli ja paistettu pekoni kertoo paikan tason.
Plussaa on jos kokki paistaa halutun munakkaan ja mansikoita ja kuoharit.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan opettelette ottamaan aina uuden lautasen kun haette lisää. Hotelli ei ole mikään pizzapuffa ja siellä pitää käyttäytyä. Samalle lautaselle santsaaminen on kuin käsien pesemättä jättäminen kakkoshädän jälkeen. Hyväkin ruoka menee pilalle huonotapaisten seurassa.
Ei ole tapana kaivella persusta aamiaisella meillä muilla syöjillä.
Mikä v...n hotelliketju on Green Star? Ei ainakaan tähtiluokitettu, varmaan joku vihrerpiiperöiden suosima ketju. Hilton ja Hyatt, Marriot ja Westin, siitä kun valitsee niin on aamiaisetkin sen mukaiset ettei tarvi vinkua.
Ensinnäkin: hurmykke.
Toiseksi: kakaroitten.
Kolmanneksi: more is better.
Paitsi sinä.