Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette, jos aikuista ihmistä pyydetään kassalla avaamaan reppu ilman, että on mitään todisteita siitä, että olisi jotain nähty sinne laittavan?

Vierailija
17.02.2023 |

Itselle tuli sellainen olo, eipä tarvitse tuohon kauppaan mennä toista kertaa. Ei se, että ihmisellä on reppu selässä, tee hänestä automaattisesti varasta. Onhan ihmisillä taskut takeissa ja housuissa, ei niitäkään käsketä näytämään kassalla, ellei ole erityistä epäilystä, että olisi jotain niihin laittanut.

Kommentit (234)

Vierailija
141/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy jatkuvasti jossain kaupassa, tulee tutuksi - sen jälkeen ei enää pyydetä avaamaan kassia. Joskus on täysi ostoskorillinen jäänyt kassalle, kun asiakkasta pyydettiin avaamaan ostoskassi. Itselläni oli outo tapahtuma - Suomen halvimmassa elintarvikeliikkeessä - kassa sanoi, ettei saa tulla jonoon ensimmäiseksi, kun toisessa jonossa oli ihmisiä, jotka olivat kuulemma kauan odottaneet...

Vierailija
142/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.

En kyllä lähtis mihinkään takahuoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pyydettiin näyttämään kassi kun hälytinlaite oli joko rikki, tai sitten lähistöllä ollut mies varasti xD ihanaa oli alkaa apteekin bakteeripinnoille levittelee omaa laukkua jossa noin miljoona tavaraa 😂😂 ja jonoa takana 10m. Sellanen teinin olonen pyysi näyttämään kassin xD

Olsit ottanut munat esille

Kikkeli, TYRSKISTÄ, kikkeli! Hihi!

toinen yksinkertainen palstamiesoletettu

Vierailija
144/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy jatkuvasti jossain kaupassa, tulee tutuksi - sen jälkeen ei enää pyydetä avaamaan kassia. Joskus on täysi ostoskorillinen jäänyt kassalle, kun asiakkasta pyydettiin avaamaan ostoskassi. Itselläni oli outo tapahtuma - Suomen halvimmassa elintarvikeliikkeessä - kassa sanoi, ettei saa tulla jonoon ensimmäiseksi, kun toisessa jonossa oli ihmisiä, jotka olivat kuulemma kauan odottaneet...

Jälkimmäisen pitäisi olla kaikille kohteliaille selvä asia. Myös pisteiden perusteella keski-ikäiselle.

Vierailija
145/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen töistä ja menen kauppaan, repussani on yli 3000e arvoinen 3D-mallinnukseen koottu macin läppäri. Siinä on koko pienyritykseni sisältö sillä koneella, toki backupattuna pilveen mutta silti koneen katoaminen olisi katastrofi hetkeksi. En todellakaan jätä sitä mihinkään kaupan muovirempula-lukolla varustettuun "säilytykseen". Sama kirpparit jotka kieltää reput, jos en voi työmatkalla käydä repun takia, jää käymättä.

Vierailija
146/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytin kassit kun piippasi turhaan. Oli kuitit ja muut. Hälytarra oli jäänyt toisesta kaupasta ostamaani tuotteeseen. Vartija ohjeisti, että jokaisen kaupan jälkeen on vietävä tavarat kotiin ja tultava vasta sitten uuteen kauppaan :D

No johan tuollaisessa menisi päivä, jos kaikkia ostoksia ei syystä tai toisesta saa samasta kaupasta. Minäkin olen joutunut joskus kauppareissulla käymään kolmessa kaupassa, jos jotain muutakin ostettavaa, kuin ruoka juttuja.

Vierailija
147/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran aamuvarhaisella (vuosia sitten) paikallisessa isossa marketissa puoli tuntia, koska piti sulatella auton ovia kaupan parkkihallissa. Autoon ei päässyt kuin takaluukun kautta, kun edellisen päivän autopesu ja sää eivät oikein olleet synkassa.

Kerroin tämän kassalla.

Niinpä sama kassahenkilö pyysi näyttämään tyhjän kassini, kun sen puolituntisen jälkeen lähdin kaupasta ja ostin korkeintaan jonkun leivän tms. pientä.

Suutuin - siis hiljaa mielessäni - niin, etten käynyt liikkeessä ainakaan puoleen vuoteen.

Kauppa toimi tietenkin oikein kun vahti minua pientä naisihmistä, olin suunnilleen ainut asiakas niin aikaisin. Käyttäydyin varmaan epäilyttävästi ensinnäkin selityksineni, toiseksi katsellen vähän kaikkea, varmaan koskinkin tavaroihin.

Kauppa ei "tiennyt" - asiakkuuskortit olivat kyllä jo olemassa -, että 4 lastamme olivat nuoria aikuisia, ja elettiin sitä vaihetta, että kutsuin kaikki lapset joka viikonloppu parinsa kanssa meille syömään ja sitä varten ostimme hirveästi ruokaa viikonlopuiksi. Loput laitettiin heille evääksi... (Elämänvaihe oli se, etten vielä osannut ostaa vain 2 hengelle ruokaa vaan aiemman käytännön mukaan, kun perhe oli iso.)

Kaupan mielestä olin siis potentiaalinen rosvo. Omasta mielestäni olin sekä ostohaluinen että maksukykyinen asiakas, joka otti epäluulon nokkiinsa, kun sen ainoan kerran en ostanut täyttä kärryllistä.

Vierailija
148/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytin kassit kun piippasi turhaan. Oli kuitit ja muut. Hälytarra oli jäänyt toisesta kaupasta ostamaani tuotteeseen. Vartija ohjeisti, että jokaisen kaupan jälkeen on vietävä tavarat kotiin ja tultava vasta sitten uuteen kauppaan :D

No johan tuollaisessa menisi päivä, jos kaikkia ostoksia ei syystä tai toisesta saa samasta kaupasta. Minäkin olen joutunut joskus kauppareissulla käymään kolmessa kaupassa, jos jotain muutakin ostettavaa, kuin ruoka juttuja.

Vartijalla oli varmaan jo täysi 18-vuotiaan elämänkokemus takanaan, joten osasi neuvoa. :D

Vierailija
149/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.

Alku meni oikein, loppu väärin. Se joka pitää oikeuksistaan kiinni ei jää odottelemaan poliisia vaan lähtee tyynen rauhallisesti pois, ellei hän ole varastanut mitään. Jos vartija estää poistumisen ilman painavaa syytä, hän syyllistyy vapaudenriistoon.

Vierailija
150/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina reppu selässä eikä milloinkaan olla pyydetty näyttämään repun sisältöä.

Voisiko olla ulkonäkö seikka, että epäilyttävän näköisille tyypeille sanotaan että näyttäkää reppunne?

Vierailija
151/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään aina auta, että on kaupassa tuttu asiakas. Isoisäni kävi parikymmentä vuotta samassa marketissa asiakkaana. Käytti samaa kauppakassiakin monta vuotta ongelmitta. Sitten jostain syystä - parinkymmenen vuoden moitteettoman asioinnin jälkeen - hänen käskettiin avata kassi kassalla.

Hän oli aika pitkävihainen eikä mennyt tuohon markettiin enää koskaan.

Vierailija
152/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina reppu selässä eikä milloinkaan olla pyydetty näyttämään repun sisältöä.

Voisiko olla ulkonäkö seikka, että epäilyttävän näköisille tyypeille sanotaan että näyttäkää reppunne?

Minkä näköinen on epäilyttävän näköinen tyyppi?

Vierailija
153/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköinen on epäilyttävän näköinen tyyppi?

Tulkinnan varaista mikä kellekin näyttää epäilyttävältä.

Elehdintä, liikkuminen ja vaatetus voivat asettaa ennakkoluuloja miyä tyyppiä onkaaan.

Vierailija
154/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on repussa kännykkä ja lääkkeet (migreenilääkkeet jotka pitää ottaa heti kun kohtaus iskee), en jätä reistailevaan lokerikkoon varastettavaksi. Lisäksi pakkaan reppuun tavarat, pitäiskö minun kävellä ostokset sylissä kassalta lokerikoille? Ja ei, en osta muovipussia kun reppu on nimenoman sen takia ettei tarvitse ostaa muovipussia!

Vierailija
155/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu kassi on luottamuspassi! Avaattehan samalla myös meikkipussit ja muut, jotta kaikki näkee minkä merkkisiä kuukautissuojia, kortsuja yms. kuljetatte mukananne. Luottamus on kaiken A ja O!

Vierailija
156/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole varastanut mitään, niin reppua tai laukkua ei tarvitse avata ja matkaa voi jatkaa heti ilman mitään poliisin odottelua. Jos sitten vartija pysäyttää, niin lienee parasta jäädä odottamaan poliisin saapumista ja esittää liikkeen johdolle myöhemmin kirjallinen korvausvaatimus aiheutetusta henkisestä kärsimyksestä ja sotkun selvitykseen kuluneesta ajasta 150€ tunnilta.

Vierailija
157/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin repun/laukun sisällön, mutta sanoisin että oon syytön ja en enää koskaan asioi siinä kaupassa. Jättäisin myös ostokset kassalle. Enkä enää koskaan menisi sinne.

Vierailija
158/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaiseen kauppaan toista kertaa. Vartijiden mukaan älä mene jos meinaat välttyä hakkaamiselta.

Vierailija
159/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että kyseinen henkilö tekee työtään. Avaisin reppuni ja todettaisiin, ettei siellä mitään ole ja sitten jatkaisin elämääni.

Vierailija
160/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole varastanut mitään, niin reppua tai laukkua ei tarvitse avata ja matkaa voi jatkaa heti ilman mitään poliisin odottelua. Jos sitten vartija pysäyttää, niin lienee parasta jäädä odottamaan poliisin saapumista ja esittää liikkeen johdolle myöhemmin kirjallinen korvausvaatimus aiheutetusta henkisestä kärsimyksestä ja sotkun selvitykseen kuluneesta ajasta 150€ tunnilta.

Jos vartija pysäyttää ihan aiheetta, ei pidä alistua heti vaan vasta sitten, kun on koittanut kävellä rauhassa pois ja vartija on joko estänyt poistumasta tai suorittanut sanallisen kiinnioton. Kyse ei ole vapaudenriistosta, jos jää kiltisti odottamaan heti kun vartija huutaa "Odota!" ja haluaa vähän jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme