Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette, jos aikuista ihmistä pyydetään kassalla avaamaan reppu ilman, että on mitään todisteita siitä, että olisi jotain nähty sinne laittavan?

Vierailija
17.02.2023 |

Itselle tuli sellainen olo, eipä tarvitse tuohon kauppaan mennä toista kertaa. Ei se, että ihmisellä on reppu selässä, tee hänestä automaattisesti varasta. Onhan ihmisillä taskut takeissa ja housuissa, ei niitäkään käsketä näytämään kassalla, ellei ole erityistä epäilystä, että olisi jotain niihin laittanut.

Kommentit (234)

Vierailija
121/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mihinkään takahuoneeseen lähteä, silloinhan muut luulevat, että olet syyllinen. Joko avaat kassalla kassisi tai odotat siinä, että poliisi tulee paikalle ja avaat sitten.

Minä en edes poliisille avaa kassia .

Vierailija
122/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos minulta pyydettäisiin, niin ajattelisin, että rutiinitarkastus ja näyttäisin ilman sen kummempaa draamaa. Miksi en näyttäisi, koska ei mun repussani mitään sellaista olisi, mikä ei sinne kuulu.

Ylipäätään aikuinen/teini reppu selässä kaupassa - kun on selkeät kyltit, että jätä ne ulkopuolella oleviiin lokeroihin - ja näin et ole tehnyt, niin miksi ulista, kun joutuu tarkastukseen

Mitä ihmeen touhua tämä reppujen jätättäminen kaupan ulkopuolisiin lokeroihin on? Onko siis ok, jos kierrän kaupan, kerään ostokset koriin ja sitten kassalla sanon kassaneidille, että pieni hetki, hölkkään hakemaan reppuni tuolta lokerosta, jotta saan pakattua ostokseni mukaan kotimatkalle? Eihän tämä jumalauta nyt näin voi toimia?!?!!? Ja ei, en tosiaankaan osta muovikasseja joka ostosreissulla, jos tässä tavoitellaan kaupalle muovi- tai kestokassien avulla pakotettua lisämyyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen oli laitonta pyytää avaamaan kassi, jos ei ollut näköhavaintoa varkaudesta.

Ei ole ollut laitonta. Siihen mennään vasta jos se kassi riistetään asiakkaan käsistä ja katsotaan väkisin.

Vierailija
124/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille sitten ok, että poliisi tulee ilman kotietsintälupaa vaan kotiin tekemään kotietsintää varmistamaan, ettei vaan ole kodissa mitään varastettua?

Vain idiootin mielestä tämä oli hyvä vertaus.

Vierailija
125/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllistättekö auliisti kassalla, jos nämä epäilevät teidän piilottaneen varastetut kirsikkatomaatit tai deopullot peräsuoleen?

Vierailija
126/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilannehan sellainen on, mutta kyllä mä itse avaisin kassini/reppuni ja pyytäisin katsomaan, jos on jotain epäilyn aihetta. Vaatisin sitten siinä kaikkien kuullen pahoittelut kovaan ääneen. Luulen, että noin tilanteesta selviää nopeimmin kuin vaatimalla poliiseja paikalle. 

Joo joo,  näytin kyllä, mutta en aio mennä enää uudestaan kyseiseen kauppaan. MIelestäni asiatonta ja asiakkaan nöyryyttämistä. Eri asia, jos olisi jokin epäilys. Minun kohdalla ei voinut olla, koska marssin suoraan hyllylle, otin tavaran käteen ja siitä suoraan kassalle maksamaan. Ei ole voinut näyttää siltä, että olisin jossain hyllyjen välissä mättänyt tavaraa reppuun.

ap

Älä myöskään lähde ikinä ulkomaille. Tulli saattaa kans toimia noin, vaikkei ole nähnyt sun pistävän laukkuusi mitään laitonta.

Tämä on varmasti ihan läppä kommentti, mutta pakko ruokkia trollia.

Rajavalvonnassa on erit lait ja säädökset mitä Tulli ja rajavalvojat noudattavat. Sielä todellakin näytetään tavarat mikäli niin haluavat.

Kaupassa ei ihan samat lait päde. Onneksi!

Aiheeton tullitarkastus on aina rikos.

Vierailija
127/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko saada sakot jos valitsee vaihtoehdon että avaa kassin/repun vain poliisille, ja heille tulee sitten turha käynti? Olen sen verran vitt umainen tyyppi että jos minulla ei olisi mitään kiirettä niin saattaisin jopa tehdä noin.

Vierailija
128/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran on kassa pyytänyt avaamaan repun. En ole kertaakaan suostunut. Yleensä olen vain lähtenyt pois. Kerran olin isommassa kaupassa, jossa oli vartija paikalla. Odotettiin sitten toista tuntia takahuoneessa poliisipartiota joille näytin repun sisällön. Mitään ei löytynyt ja sain vartijalta anteeksipyynnön.

Voi mitä virkavallan ajan haaskausta! Kehtaatkin kehua vielä. Suhtaudut ylimielisesti, niinkuin sinun tarpeidesi mukaan tarvitsisi poliiseja ajeluttaa. Vaikutit jo nuorena epärehelliseltä.

Sää varmaan luovut suosiolla kaikista oikeuksistas, kuten päästät stop-merkin takaa tulevat ensin ja tasa-arvoisissa väistät kaikkia muita yms. Tsiisus mikä lammas.

Ja sinä kuulut näihin joilla on yliluonnollisia kykyjä: tiedät mitä toiset ajattelevat ja etenkin mitä he tekevät eri tilanteissa. Tai siis oletat tietäväsi.

Minun kohdallani arvauksesi meni kuitenkin vikaan. Lampaan sijasta olen "kalat, jotka luovivat eri tilanteissa sujuvasti kuin kala vedessä". Myöskin kauppa-asiointini sujuu toisia ihmisiä, henkilökuntaakin huomioiden. En ole tullut koskaan kuitenkaan ajatelleeksi, että huomioin myös virkavallan riittävyyttä. Minun takiani heitä ei tarvitse turhaan vaivata.

Vierailija
129/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa kun syyttömiä reppuselkäisiä asiakkaita pidätellään takahuoneissa, ehtivät monet kemalit ja jamalit luikahtaa myymälästä povitaskut täynnä partakoneen teriä ym. kätevää.

Ja rositan hameen alla saattaa kassan ohi luikahtaa myös pölynimuri tai pari.

Mutta näillähän ei ole väliä, koska se reppuselkäinen ja ip-kassalla liian hitaasti asioiva perusmaire on niin saakelin epäilyttävä.

Vierailija
130/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaan reppu levälleen julkisella paikalla vartijoiden tutkittavaks! ;)

Vierailija
131/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini joutuu tietylle myyjälle aina näyttämään reppunsa paikallisessa K-Supermarketissa. Eikä siis ole koskaan varastanut mitään. Sama kohtalo ilmeisesti kaikilla teineillä kyseisessä kaupassa.

Huvittavinta on se, että reppujen tarkastusmahdollisuudesta kyllä kerrotaan sisääntulon yhteydessä ja pyydetään jättämään reput lähellä olevaan lokerikkoon. Ikävä vain, että lokerikon lukolliset lokerot eivät toimi, eli niitä ei saa lukittua. Eli ne reput pitäisi toisin sanoen jättää sinne kaupan ulko-oven lähettyville kenen tahansa vietäviksi.

Toisaalta ymmärrän nuo reppujen tarkistamiset, toisaalta taas en. Mutta on se meidän perheessä vaikuttanut sillä tavoin, että pääsääntöisesti ostokset tehdään paikkakunnan kahdessa muussa kaupassa, K-Supermarketissa käyn vain, jos kovasti haluan jonkun tuotteen, mutten sitä muualta saa. Teinille olen ehdottanut samaa.

Vierailija
132/234 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaus on muuten punainen vaate ainakin meidän cittarissa. Itse kuuppaan monesti hituroiden itsepalvelukassalla ja joka kerta tulee "yllättäen" satunnaistarkastus. Kyllä vituttaa. Ja tulee tunne, että minua pidetään epärehellisenä, kun en ole luodinnopea. Olenkin ruvennut asioimaan pienemmissä kaupoissa enemmän ja käyn citymarketissa vain harvakseltaan. Ahdistaa tuo kyttäys. Ei sentään vartijoita ole vielä kutsuttu tsekkaamaan ostoskassejani. Sitä odotellessa.

Vierailija
133/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pyydettiin avaamaan laukku. Oli sitä aikaa, kun lapset oli pieniä, joten laukussa oli kaikenlaista tavaraa. Muutenkin olen sellainen keräilijä, joka harvoin muistaa laukun tyhjentää.

Siinä sitten lapoin kassalle pari vaippaa, kasan kuitteja, kyniä, meikkejä, tyhjiä karkkirasioita ja lisäksi muutakin roinaa.

Jossain vaiheessa kassa sanoi, että nyt riittää, ei tarvitse enää 😂.

Tyhjensin kuitenkin varmuuden vuoksi koko laukun siihen, kun kerta halusi nähdä, mitä perheen äidin isosta olkalaukusta löytyy

Vierailija
134/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.

Sen jälkeen vaatia raha korvaus ,kun varastetua tavaraaei löytynyt. Liike joutu sinä maksaa raha korvaus.Harva asiasta tietääRepua kasia ei todella tarkisteta kuin takahuonessa .

Vierailija
135/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miksi repun käyttäjiä pidetään helpommin varkaina. Miten selässä olevaan reppuun saa laitettua tavaraa? Paljon helpompi olkalaukkuun on sujauttaa jotain.

Vierailija
136/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan odotettua ja siksi en otakaan reppua mukaan kauppaan. Jätän sen joko säilytyslokeroon, jos sellaisia on  tai lukitsen sen kiinni polkupyörääni.

Vierailija
137/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire, niin kannattaa näyttää laukku. Jos ei ole kiire, niin ei näytä vaan menee takahuoneeseen odottamaan poliisipartiota. Hedelmättömän tarkistuksen jälkeen yhteys kaupan esimieheen ja lehdistöön sekä postaa tapahtuneesta mahdollisimman laajalti sosiaaliseen mediaan sekä kauppaa koskeviin arvostelu- ja kommenttisivustoihin.

Vierailija
138/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan odotettua ja siksi en otakaan reppua mukaan kauppaan. Jätän sen joko säilytyslokeroon, jos sellaisia on  tai lukitsen sen kiinni polkupyörääni.

Tätä on kysytty jo aiemmin tässä, mutta kukaan ei ole vastannut. Miten on tarkoitus kuljettaa ostetut tuotteet kassalta lokeroiöle, kun ei ole sitä reppua? Olisi epäekologisinta ikinä ostaa parin kymmenen metrin matkaa varten muovikassi. Ja koreja ei yleensä saa viedä kassojen ohi, niille ei ole palautuspaikkaa siellä ja usein on hälytinkin.

Vierailija
139/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellainen, joka ryhtyy väittelemään kaupan kassalla laukun näyttämisestä. Se aiheuttaisi ihan liikaa huomiota, enkä halua olla huomion kohteena. Ja lisäksi minusta tuntuisi, että jos kieltäydyn näyttämästä, myönnän syyllisyyteni, vaikka mitään en olisi varastanutkaan.

Joten todennäköisesti siis näyttäisin pyydettäessä laukkuni. Miten siihen tilanteeseen suhtautuisin, riippuisi varmasti paljon kassan toiminnasta. Jos hän asiallisesti pyytäisi näyttämään ja sanoisi, ettei epäillä mistään vaan ihan rutiinitarkastus, niin mikäpä siinä. Mutta jos töksäyttäisi jotain tyyliin "avaa laukku", niin saattaisi karvat nousta pystyyn sen verran, etten toiste enää kauppaan tulisi.

Vierailija
140/234 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, taisi aloittaja jäädä näpistyksestä kiinni, vaikka oli etukäteen tarkasti varmistanut, ettei kamera näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi