Mitä ajattelette, jos aikuista ihmistä pyydetään kassalla avaamaan reppu ilman, että on mitään todisteita siitä, että olisi jotain nähty sinne laittavan?
Itselle tuli sellainen olo, eipä tarvitse tuohon kauppaan mennä toista kertaa. Ei se, että ihmisellä on reppu selässä, tee hänestä automaattisesti varasta. Onhan ihmisillä taskut takeissa ja housuissa, ei niitäkään käsketä näytämään kassalla, ellei ole erityistä epäilystä, että olisi jotain niihin laittanut.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilannehan sellainen on, mutta kyllä mä itse avaisin kassini/reppuni ja pyytäisin katsomaan, jos on jotain epäilyn aihetta. Vaatisin sitten siinä kaikkien kuullen pahoittelut kovaan ääneen. Luulen, että noin tilanteesta selviää nopeimmin kuin vaatimalla poliiseja paikalle.
Joo joo, näytin kyllä, mutta en aio mennä enää uudestaan kyseiseen kauppaan. MIelestäni asiatonta ja asiakkaan nöyryyttämistä. Eri asia, jos olisi jokin epäilys. Minun kohdalla ei voinut olla, koska marssin suoraan hyllylle, otin tavaran käteen ja siitä suoraan kassalle maksamaan. Ei ole voinut näyttää siltä, että olisin jossain hyllyjen välissä mättänyt tavaraa reppuun.
ap
Älä myöskään lähde ikinä ulkomaille. Tulli saattaa kans toimia noin, vaikkei ole nähnyt sun pistävän laukkuusi mitään laitonta.
Tämä on varmasti ihan läppä kommentti, mutta pakko ruokkia trollia.
Rajavalvonnassa on erit lait ja säädökset mitä Tulli ja rajavalvojat noudattavat. Sielä todellakin näytetään tavarat mikäli niin haluavat.
Kaupassa ei ihan samat lait päde. Onneksi!
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä ei koskaan tarkistettaisi, niin olisihan se varkaille aika helppoa. Ei siellä hyllyjen välissä ole henkilökuntaa kyyläämässä jokaista aasiakasta. Täysikasvuisen aikuisen pitäisi tämä kyllä ymmärtää.
Monessa paikassa on kyllä etävalvontakamerat.
Monitoreista voi sitten yhtäaikaa seurata kaikkia hyllynvälejä.
Mua lähinnä nauratti. Jouduin avaamaan Liedon lidlissä. En ole koskaan varastanut mitään. Tv. rouva 51v.
Kannattaa vilkaista peiliin omaa habitusta.
Reppu kannattaa pitää selässä, ei kädessä. Vaatii melkoista kiemurtelua saada euron maitopurkki reppuun piiloon.
Uskon kyllä miten tympeää tuo on. Itseltäni ei ole koskaan kysytty, mutta jos kysyttäisiin niin näyttäisin, jotta pääsisi nopeasti tilanteesta pois. Kysyisin kyllä suureen ääneen löytyikö mitään. Kerran ostin Stadiumilta repun. Ennen kassan lyömistä myyjä ronkki repun eri osiot kiusallisen tarkkaan läpi, luuli varmaan että olen itse repun taskuja tutkaillessani laittanut sinne jotain sisään. En liittynyt kanta-asiakkaaksi tai asioinut uudestaan.
Miksi et näyttäis, jos sinulla ei oo mitään salattavaa?
Se on noloa kun muut mulkoilee, että tuossa on varas.
Itse tiedän että en ole mitään varastanut.
Minusta jos mitään ei löydy, niin vartijat tai muu taho joka tarkastuksen tekee saisi pahoitella väärää hälytystä, niin että lähellä olevat kuulevat.
En kyllä vähään aikaan siihen kauppaan menisi, ihan siksi että olisin niin nolona.
Miksi tunsit itsesi varkaaksi?
Minua ei hetkauta, vaikka tarkastettaisiin, sillä olen entinen kassa.
Meidän piti työssämme tehdä näitä tarkastuksia ja voin sanoa, että se ei ollut mieluisimpia työtehtäviä. Jotkut asiakkaat suuttuivat ja haukkuivat meidät työntekijät mitä värikkäimmin sanakääntein. Missään en ole saanut niin paljon huorittelua.
Kassatyöstä on jo vuosia, mutta en koskaan itse ota reppuja tai laukkuja kauppaan, kun menen ostoksille. Ohut kankainen ostoskassi on tyhjänä mukana siihen asti, kunnes pakkaan siihen juuri maksetut ostokset. Ei ole pyydetty koskaan sitä edes ravistelemaan edessä, puhumattakaan että pitäisi näyttää onko siellä mitään. Vaivatonta. Ei tule kenellekään inhottava olo tai paha mieli ja asiointikin sujuu nopeammin.
Sitäpaitsi, suurimmat varkaat ovat tavallisen näköiset ihmiset. Ja yleisimmin he käyttävät kasseja ja reppuja varastetun tavaran kätkemiseen.
Siksi siis niitä tarkistetaan... tai niiden kantajia "kytätään".
Ei rehellisen ihmisen tarvitse nolostella, eikä hävetä, jos kassin avaamista pyydetään. Sen sijaan, jos sellainen on mukana, sen voi avata kassanhoitajan katsottavaksi oma- aloitteisesti. Ei silloin luoda pitkiä katseita perään, eikä kenenkään tarvitse miettiä, olikohan tuolla nyt osa siitä miljoonien vuosittaisesta varkaushävikistä kassissaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä miten tympeää tuo on. Itseltäni ei ole koskaan kysytty, mutta jos kysyttäisiin niin näyttäisin, jotta pääsisi nopeasti tilanteesta pois. Kysyisin kyllä suureen ääneen löytyikö mitään. Kerran ostin Stadiumilta repun. Ennen kassan lyömistä myyjä ronkki repun eri osiot kiusallisen tarkkaan läpi, luuli varmaan että olen itse repun taskuja tutkaillessani laittanut sinne jotain sisään. En liittynyt kanta-asiakkaaksi tai asioinut uudestaan.
No, ne tonkii taskut, laskokset ja lokerot sen takia, koska haluavat ottaa pois mahdollisen hälyttimen, joka sinne on piilotettu.
Niitäkään ei tarvittaisi, jos ihmiset eivät varastelisi. Ennemmin syyttäisin siitä kaivelusta niitä pitkäkyntisyyteen taipuvaisia.
"Yksi mätä omena voi pilata koko korillisen".
Vierailija kirjoitti:
En ajattele yhtään mitään.
Jos moinen pyyntö esitetään, avaan laukkuni ja annan katsoa ja todeta etten mitään ole varastanut vaan poistunut kassan kautta maksaen kaikki ostokseni.
En kehitä siitä mitään elämää suurempaa ongelmaa koska se ei sitä ole.
Enkä ole niin herkkä ja pikkusieluinen että se millään lailla menisi edes tunteisiin.
Juuri näin! Ihmiset kehittelevät itselleen turhaa draamaa arkisista asioista.
Ainakin ennen oli laitonta pyytää avaamaan kassi, jos ei ollut näköhavaintoa varkaudesta.
Ihmettelisin tilannetta, mutta näyttäisin, mitä repussani on.
Näyttämisen jälkeen edellyttäisin, että minulta pyydetään anteeksi.
Olen pari kertaa jossain kaupassa kuullut kuulutuksen, jonka mukaan hälyttimet menivät turhaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Näytin kassit kun piippasi turhaan. Oli kuitit ja muut. Hälytarra oli jäänyt toisesta kaupasta ostamaani tuotteeseen. Vartija ohjeisti, että jokaisen kaupan jälkeen on vietävä tavarat kotiin ja tultava vasta sitten uuteen kauppaan :D
Juu, kuitit pitää olla, jos toisen kaupan ostoksia kantelet mukanasi. Itse olen käynyt myös joko näyttämässä muualta ostetut etukäteen kassalle, tai kysynyt, voinko jättää kassini johonkin kassan läheisyyteen, mikäli kaupassa ei ole säilytyslokeroita. Ei ole vaikeaa sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.
NIin, mutta jos voin valita kaupan, jossa tällaista pelleilyä ei ole, niin ei ole vaikea valita.
En ymmärrä, mitä kauppa tällä hakee, että karkottaa asiakkaat.
Potentiaalisia varkaita yritetään pitää loitolla. Mukana helpompaan kauppaan tietysti vaihtavat kaikki herkkänahkaiset loukkaantujat. Tuskin sinuakaan kukaan syytti varkaaksi? Taitaa perustua omaan luuloon. Jotkut olettavat tietävänsä mitä muut luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse avata reppuasi kuin poliisille, jos pidät oikeuksistasi kiinni niin venttaatte vartijan kanssa takahuoneessa kunnes partio tulee paikalle.
Jos haluat taata ylimääräistä huomiota ja muiden uteliaisuutta itsellesi, niin toimit juuri näin. Muut ihmiset eivät tee itsestään numeroa, vaan hoitavat pienet muodollisuudet mutkattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilannehan sellainen on, mutta kyllä mä itse avaisin kassini/reppuni ja pyytäisin katsomaan, jos on jotain epäilyn aihetta. Vaatisin sitten siinä kaikkien kuullen pahoittelut kovaan ääneen. Luulen, että noin tilanteesta selviää nopeimmin kuin vaatimalla poliiseja paikalle.
Meillä ei pahoiteltu muuta kuin suuttujille. Asiallisesti suhtautuneille sanottiin " kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, näytin kyllä, mutta en aio mennä enää uudestaan kyseiseen kauppaan. MIelestäni asiatonta ja asiakkaan nöyryyttämistä. Eri asia, jos olisi jokin epäilys. Minun kohdalla ei voinut olla, koska marssin suoraan hyllylle, otin tavaran käteen ja siitä suoraan kassalle maksamaan. Ei ole voinut näyttää siltä, että olisin jossain hyllyjen välissä mättänyt tavaraa reppuun.
ap
Mielensäpahoittaja.
En ajattele yhtään mitään.
Jos moinen pyyntö esitetään, avaan laukkuni ja annan katsoa ja todeta etten mitään ole varastanut vaan poistunut kassan kautta maksaen kaikki ostokseni.
En kehitä siitä mitään elämää suurempaa ongelmaa koska se ei sitä ole.
Enkä ole niin herkkä ja pikkusieluinen että se millään lailla menisi edes tunteisiin.