Näin hississä tänään jotain todella outoa
Hissin näytössä luki, Genesis, 8 henkilöä.
Mikä on Genesis? No Raamatun ensimmäinen kirja. 8 henkilöä Nooa mukaan lukien pelastui vedenpaisumuksesta. Hissin näytössä on nuoli ylös, eli Taivaaseen, ja nuoli alas, eli Haadekseen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sä kuulostat lievästi psykoottiselta. Mun ystävällä kun oli psykoosi niin se alkoi keksimään tommosia merkityksiä. Kun radiossa mainittiin jonkun laulajan nimi, ystäväni luuli että se oli salaviesti hänelle.
Mee lähimpään terveyskeskukseen juttelemaan lääkärille, jooko.
Taitaa olla vaan sarjassamme hieman erikoisempia huumorintajuja.
Toivottavasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan 10 000 euroa heti käpälään, käteisellä, jos haluatte tulla katsomaan taloyhtiöni hissiä ja sen tekstiä, jotka väitätte minun valehtelevan. Te maksatte saman summan minulle, jos häviätte. Asun Tampereella, saatte tulla katsomaan. Osoitteen annan en täällä, vaan suojattuna viestinä.
-apKymppitonni. Sikarikkaille ei iso raha, mutta tavan kansalaisille se on. Minä pidän lupaukseni tästä. Te ette uskalla tulla katsomaan, koska tiedätte minun olevan oikeassa. Sopii Aamulehden ja Tamperelaisen toimittajatkin tulla katsomaan. Keitän teille kahvit. Nostan sen 10 tuhatta käteisenä, vatkaa tekin sama summa, jos tulette.
-ap
-apKyllä, varmasti olet oikeassa koska on olemassa Otiksen hissi nimeltä Genesis. Mitä sitten? Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai katsomisen arvoista.
Mutta miksi sen nimi on Genesis? Ja miksi sen kantavuus on 8 henkilöä? Juuri se määrä, mikä pelastui vedenpaisumuksesta ja silloisesta mualimanlopusta. Onko sen hissiyhtiön omistajat edes ihmisiä? Mistä on kyse?
En tiedä miksi on Genesis? Oliskohan se jonkun firman nimi? Täytyy katsoa googlesta mitä siellä sanotaan. Kirjoitan tänne jos asia selviää.
Niin Tampereellako tämä tapahtui?
Ja alkaako ap:n nimi J:llä...
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sä kuulostat lievästi psykoottiselta. Mun ystävällä kun oli psykoosi niin se alkoi keksimään tommosia merkityksiä. Kun radiossa mainittiin jonkun laulajan nimi, ystäväni luuli että se oli salaviesti hänelle.
Mee lähimpään terveyskeskukseen juttelemaan lääkärille, jooko.
Voi sinua pikkuinen, kun et ymmärrä hurttia perjantai-illan huumoria yhtään. Elämäsi on varmaan pelkkää suorittamista, jäkittämistä ja turhassa työssä käymistä ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Älä pilkkaa Jumalaa hassu, ole ystävällinen. Saat parempaa huomiota olemalla muutoin humoristinen.
Miten se on pilkkaamista, jos siihen on kerran ilmestynyt?
Ei muut voi tietää, mitä toinen ns. uskonelämässään on kokenut...
Tutkimattomat ovat tiet jne.
😊👻
Genesiksessä (1. Mooseksen kirja) tapahtuu hurjasti paljon muutakin kuin vedenpaisumus. Miksi oletat noin varmasti, että Genesis-nimi viittaa juuri siihen?
Vierailija kirjoitti:
Niin Tampereellako tämä tapahtui?
Ja alkaako ap:n nimi J:llä...
Tampereella juu. Ei, nimeni ei ala J kirjaimella.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan 10 000 euroa heti käpälään, käteisellä, jos haluatte tulla katsomaan taloyhtiöni hissiä ja sen tekstiä, jotka väitätte minun valehtelevan. Te maksatte saman summan minulle, jos häviätte. Asun Tampereella, saatte tulla katsomaan. Osoitteen annan en täällä, vaan suojattuna viestinä.
-apKymppitonni. Sikarikkaille ei iso raha, mutta tavan kansalaisille se on. Minä pidän lupaukseni tästä. Te ette uskalla tulla katsomaan, koska tiedätte minun olevan oikeassa. Sopii Aamulehden ja Tamperelaisen toimittajatkin tulla katsomaan. Keitän teille kahvit. Nostan sen 10 tuhatta käteisenä, vatkaa tekin sama summa, jos tulette.
-ap
-ap
Onko joku väittänyt, että hississä ei lue niin? En huomannut tässä ketjussa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-apKyllä, varmasti olet oikeassa koska on olemassa Otiksen hissi nimeltä Genesis. Mitä sitten? Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai katsomisen arvoista.
Mutta miksi sen nimi on Genesis? Ja miksi sen kantavuus on 8 henkilöä? Juuri se määrä, mikä pelastui vedenpaisumuksesta ja silloisesta mualimanlopusta. Onko sen hissiyhtiön omistajat edes ihmisiä? Mistä on kyse?
Googlesta tuli tietoa, että on Genesis-hissejä jollain firmalla. Ei siinä sen ihmeempää.
Ensimmäinen Mooseksen kirja, "Synty".
Pitäiskö katsoa ihan sieltä kirjasta, mitä siellä sanotaan?
Jos tuo on vaan vihje, että nyt se kirja kouraan!
Mistä tätä voi kysyä, Kansan radiostako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Googlesta tuli tietoa, että on Genesis-hissejä jollain firmalla. Ei siinä sen ihmeempää.
Genesis on suomeksi kutakuinkin "alku" tai "syntymä".
Toimiiko hissit vedenpaisumuksessa?
Pitää varmaan ottaa uimapuku ja pyyhe mukaan...
Ja niin, uimalakki tietysti sekä Pectus- pastillit!
Vierailija kirjoitti:
Genesiksessä (1. Mooseksen kirja) tapahtuu hurjasti paljon muutakin kuin vedenpaisumus. Miksi oletat noin varmasti, että Genesis-nimi viittaa juuri siihen?
Enkai väittänyt, että hissin Genesis olisi jotenkin Raamatun koko Genesis? Mielestäni en. Vaan ymmärrän, tai kuvittelen ymmärtäväni, että Genesis ja 8 henkilöä ei ole sattumaa. Ei siinä mitään yliluonnollista ole, vaan omistajat ovat lukeneet Raamattua, ja heittäneet varmaan läpällä jutun. Microsoftilla on kanssa mm muinaiseen Egyptiin viittaavia juttuja, Applen logo haukastusta omenasta viittaa Raamatun hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää, jossa latinan sana omenasta on lähes identtinen toisen toisen sanan kanssa ;)
Genesis on suomeksi kutakuinkin "alku" tai "syntymä".[/quote]
Juu, ihan selvä vihje;
Nyt sinne hissiin synnyttämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Genesis on suomeksi kutakuinkin "alku" tai "syntymä".
Fiksu olet. Jokaisen Suomalaisen pitäisi toki nykyään jo tuon verran tietää kieliä. Mutta kiitos tuosta, kun kaikki eivät välttämättä tosiaan vielä tiedä.
-ap
No maailmahan on täynnä logoja ja latinaa yms.
Vierailija kirjoitti:
No maailmahan on täynnä logoja ja latinaa yms.
Logoja? Niin , tarkoittiko Hän? Mikä olikaan nimensä.. ;) Mikä tuo valon maailmaan? Jos sinä osaat kreikkaa ja latinaa, nainen jos olet vieläpä.. Sinua kunnioittaa ehkä voisin.
Tästähän voi tulla uusi turistikohde Tampereelle.
Nyt vaan soitto Pasilaan vai missä se toimipiste nykyään lienee...
Sitten saadaan lukea lehdestä, kuinka talon asukkaat häiriintyvät turistilaumoista ja lopulta hissi museoidaan, että asukkaat saa rauhan.
Logoja? Niin , tarkoittiko Hän? Mikä olikaan nimensä.. ;) Mikä tuo valon maailmaan? Jos sinä osaat kreikkaa ja latinaa, nainen jos olet vieläpä.. Sinua kunnioittaa ehkä voisin.[/quote]
Enpä suuremmalti noita kieliä osaa.
Nainen olen.
Ja puhut sinä, kuin konsanaan Yoda.
Vihreä, söpö olento hän ainakin on.
Menikö tuo oikeinkaan nyt...
Mikä tän jutun pointti on?