Näin hississä tänään jotain todella outoa
Hissin näytössä luki, Genesis, 8 henkilöä.
Mikä on Genesis? No Raamatun ensimmäinen kirja. 8 henkilöä Nooa mukaan lukien pelastui vedenpaisumuksesta. Hissin näytössä on nuoli ylös, eli Taivaaseen, ja nuoli alas, eli Haadekseen.
Kommentit (65)
Alunperin raamattu on kirjoitettu millä kielellä? Heprea? Mikä ikinä olikaan käytettiinkö siinä sanaa "genesis" vai onko se käännös?
Vierailija kirjoitti:
Maksan 10 000 euroa heti käpälään, käteisellä, jos haluatte tulla katsomaan taloyhtiöni hissiä ja sen tekstiä, jotka väitätte minun valehtelevan. Te maksatte saman summan minulle, jos häviätte. Asun Tampereella, saatte tulla katsomaan. Osoitteen annan en täällä, vaan suojattuna viestinä.
-ap
Kymppitonni. Sikarikkaille ei iso raha, mutta tavan kansalaisille se on. Minä pidän lupaukseni tästä. Te ette uskalla tulla katsomaan, koska tiedätte minun olevan oikeassa. Sopii Aamulehden ja Tamperelaisen toimittajatkin tulla katsomaan. Keitän teille kahvit. Nostan sen 10 tuhatta käteisenä, vatkaa tekin sama summa, jos tulette.
-ap
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan 10 000 euroa heti käpälään, käteisellä, jos haluatte tulla katsomaan taloyhtiöni hissiä ja sen tekstiä, jotka väitätte minun valehtelevan. Te maksatte saman summan minulle, jos häviätte. Asun Tampereella, saatte tulla katsomaan. Osoitteen annan en täällä, vaan suojattuna viestinä.
-apKymppitonni. Sikarikkaille ei iso raha, mutta tavan kansalaisille se on. Minä pidän lupaukseni tästä. Te ette uskalla tulla katsomaan, koska tiedätte minun olevan oikeassa. Sopii Aamulehden ja Tamperelaisen toimittajatkin tulla katsomaan. Keitän teille kahvit. Nostan sen 10 tuhatta käteisenä, vatkaa tekin sama summa, jos tulette.
-ap
-ap
Kyllä, varmasti olet oikeassa koska on olemassa Otiksen hissi nimeltä Genesis. Mitä sitten? Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai katsomisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ilmestyi Jeesus peflettiin. Ensin mietin, että miksi sinne, mutta sitten mietin, että minne jos ei sinne?
ja silloin tajusin, että jeesushan on tummaihoinen
No mikseipä lähteä täysin vieraan luokse katsomaan, mitä hänen hississään tapahtuu?
Keitätkö kahvia ja onhan myös pullaa tarjolla...
Vierailija kirjoitti:
Alunperin raamattu on kirjoitettu millä kielellä? Heprea? Mikä ikinä olikaan käytettiinkö siinä sanaa "genesis" vai onko se käännös?
Vanhin tunnettu Vanhan Testamentin käännös on Kreikankielinen Septuaginta. Joitain heprea kielisiä tekstejä on siltä ajalta säilynyt, mutta se heprea on lähinnä Babylonin vankeuden aikaista, ja muistuttaa enemmän Arameaa kuin oikeaa hepreaa, joka on lähinnä kreikkaa, joka taas on kehittynyt foinikialaisista kielistä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki humalassa.
Vain ap.
Valitettavasti...
Vierailija kirjoitti:
No mikseipä lähteä täysin vieraan luokse katsomaan, mitä hänen hississään tapahtuu?
Keitätkö kahvia ja onhan myös pullaa tarjolla...
Kahvit keitän, ruokin toki. Pullasta en pidä joten sitä en tarjoa, mutta oliiveja, leipää ja hunajaa tarjoan.
Ja viinirypäleitä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle ilmestyi Jeesus peflettiin. Ensin mietin, että miksi sinne, mutta sitten mietin, että minne jos ei sinne?
Näin nettihelvetissä paahtimen jolla pystyi paahtamaan Jeesuksen leipään, mutta en tilannut. Joudunko kadotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apKymppitonni. Sikarikkaille ei iso raha, mutta tavan kansalaisille se on. Minä pidän lupaukseni tästä. Te ette uskalla tulla katsomaan, koska tiedätte minun olevan oikeassa. Sopii Aamulehden ja Tamperelaisen toimittajatkin tulla katsomaan. Keitän teille kahvit. Nostan sen 10 tuhatta käteisenä, vatkaa tekin sama summa, jos tulette.
-ap
-apKyllä, varmasti olet oikeassa koska on olemassa Otiksen hissi nimeltä Genesis. Mitä sitten? Ei siinä ole mitään ihmeellistä tai katsomisen arvoista.
Mutta miksi sen nimi on Genesis? Ja miksi sen kantavuus on 8 henkilöä? Juuri se määrä, mikä pelastui vedenpaisumuksesta ja silloisesta mualimanlopusta. Onko sen hissiyhtiön omistajat edes ihmisiä? Mistä on kyse?
Meidän hississä lukee (mm., lukee siellä paljon muutakin);
Hississä leikkiminen on vaarallista.
Eli se on vaarallista, muttei kiellettyä.
Oiskohan parempi kieltää kokonaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki humalassa.
Vain ap.
Valitettavasti...
Hekoheko.. Mietin että oletkohan sinä se söpöliini nainen, jonka näin eilen Stockalla, ja joka nuoleskeli huuliaan, kun katselit minua, ja puhuit samalla puhelimeen. Ihana katse sinulla ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kun käytin saunassa peflettiä, siihen ilmestyi sydämen kuva. Sitä ennen en tiennytkään, että olen pohjimmiltani sydämellinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä taas tapahtuu😳🤣😳?????
Älä peljästy. Tämä on vain av palstan ns "pimeä puoli" , sellainen Zwilight Zone.
Näin nettihelvetissä paahtimen jolla pystyi paahtamaan Jeesuksen leipään, mutta en tilannut. Joudunko kadotukseen?[/quote]
Vaikea sanoa.
Luultavammin tuollaisen epäkristillisen koneen keksijä...
Toisaalta, just tässä uskonnossa ei ainakaan ennen ole kielletty kuvien tekemistä ja tuo kuvan syöminenkin?
Ehtoollisellahan kehotetaan jopa ajattelemaan sitä öylättiä Herran ruumiina.
Vaan onko paahdetulle leivälle eri säännöt, hmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muut huomanneet Otiksen hisseissä saman Genesis tekstin ja 8 henkilöä/630 kiloa??
Googlettakkaa Otis ja huomaatte, että niillä on vapaamuurareiden käyttämää symboliikkaa.En oo tuollaista huomannu, mut OTIS-nimesta saa tussilla hienosti OTISUIHIN-sanan.
No ei kyllä saa, jollei lisää kirjaimia. Yllättävän huono tuo juttusi.
Ap. Sä kuulostat lievästi psykoottiselta. Mun ystävällä kun oli psykoosi niin se alkoi keksimään tommosia merkityksiä. Kun radiossa mainittiin jonkun laulajan nimi, ystäväni luuli että se oli salaviesti hänelle.
Mee lähimpään terveyskeskukseen juttelemaan lääkärille, jooko.
Hekoheko.. Mietin että oletkohan sinä se söpöliini nainen, jonka näin eilen Stockalla, ja joka nuoleskeli huuliaan, kun katselit minua, ja puhuit samalla puhelimeen. Ihana katse sinulla ;)
-ap[/quote]
Bing, vain yksi oikein!
Mielelläni olisin Stockallakin ollut, tykkään käydä.
Jouduin tyytymään K- markettiin.
Mikset tule katsomaan ja todistamaan asiaa? Ihmiset haluavat aina todisteita yliluonnollista, ja sitten kun niitä heille annetaan, ei se heitä kiinnostakaan. Voin vain kysyä, haluavatko sekä ateistit että uskovaiset pitää itsepintaisesti oman päänsä, ja sivuuttaa oikean elämän todisteet, jotka saattaisivat muuttaa ajattelutapaa? Uhka kenties sille, mihin on aina uskonut?
-ap
Ei siinä ole mitään yliluonnollista että hissille on annettu nimeksi Genesis ja se kestää kahdeksan ihmisen painon.