Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan perustoimeentulotukea ja sitten saan 50 000e perinnön, niin auttaako jos jätän 2kk ajalta toimeentulotukea hakematta ja nostan rahat pois käteiseksi?

Vierailija
17.02.2023 |

Ja sitten kun uudestaan haen, niin hehän kysyvät viimeisen 2kk ajalta tiliotteita, eli tuo hieman yli 2kk sitten tehty tulo ja nosto ei näy tiliotteissa, eli saisin taas normaalisti toimeentulotukea?

Kommentit (414)

Vierailija
281/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeehan ne rantaruottalaisetkin toimaria vaikka on maat ja mannut perintonä

sama irakinsta tulleet , ne hakee kikki mitä irti saa ja kotimaassa odottaa isot hienot talot ja pankkitilillä on vähän enempi kuin suomalaisella täällä  ailti ne hakee kela eli meidän rahaa

Vierailija
282/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille syy, miksei toimeentulotukea pitäis maksaa kenellekään. Töitä löytyy kaikille halukkaille.

Myös työkyvyttömille? Kerrotko vielä millaista työtä petipotilas voi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ja puolustelijoilla ei selvästikään ole käynyt edes mielessä, että muut käyvät töissä ja rahoittavat sillä elämästään nauttimisen. Suosittelisin heillekin. Ja lisäksi perinnön saaminen ei vaikuta palkkaan mitenkään, win-win. Ei tarvitse salailla keneltäkään mitään. Mistä näitä saatanan idioottiloisia oikein sikiää? Saunan taakse koko porukka. 

Vierailija
284/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos saat toimeentulotukea ja siihen tulee katko, jonka jälkeen taas haet niin ne vaativat tiliotteet koko siltä tauon ajalta.

Tuossa aloituksessahan jo kerrotaan, että olisi sen tauon aikana se 50000€ jo pois sieltä tililtä. 

Vierailija
285/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos saat toimeentulotukea ja siihen tulee katko, jonka jälkeen taas haet niin ne vaativat tiliotteet koko siltä tauon ajalta.

Näin se on. Sain perustoimeentulotukea ja sit yllättäen sukulaiselta jokusen tonnin, jotka laskettiin toimeentulotuessa tuloksi seuraaville viidelle kuukaudelle. Ohje oli, että jos sen jälkeen haen tt-tukea, niin pitää toimittaa tiliotteet niiden viiden kuukauden ajalta.

Kannattaa olla toinen pankkitili mille ohjaa perinnöt ym. lahjoitukset. Kelalla ei vielä ainakaan ole oikeutta tonkia ihmisten pankkitilejä.

.

Olet väärässä

En varmasti ole, ei kelalla ole oikeutta tutkia asiakkaidensa pankkitilejä, ainakaan vielä. Mulla on kolmessa eri pankissa tilit ja kelalle vaan yhden pankin tiliotteet lähetän mitkä olen lähettänyt vusosikymmenet.

Kyllä Kelalla on oikeus tarkistaa tilit, mutta käytännössä ne taitaa tarkistaa vain silloin, kun on syytä epäillä jotain väärinkäytöstä. Eihän niillä aikakaan millään riittäisi kaikkien ihmisten kaikkien tilien jatkuvaan ja säännölliseen seurantaan.

-eri

Vierailija
286/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea nostava saa isot perintörahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava saa lotossa 7 oikein ja lunastaa voittorahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava myy omistamansa osakkeet sadalla tonnilla. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Niin, miksi? Miksi minä en saa toimeentulotukea siksi että käyn töissä ja saan siitä palkkaa? Ihan oikeasti minun pitää käyttää saamani palkka asumis- ja ruokakustannusteni kattamiseksi? Kun se kuitenkin meinaa aina loppua ennen seuraavaa palkkapäivää

Eli perspektiiviä nyt kehiin. Jos ihminen kykenee elättämään itsensä omillaan, ei toimeentulotuelle ole tarvetta. Se on ihan sama mistä ne rahat ovat tulleet.

Eniten ottaa aivoon ne, jotka ovat saaneet niitä satojen tonnien tai jopa miljoonien arvoisia osakkeita omilta sukulaisiltaan mutta kehtaavat silti nostaa toimeentulotukea, kun tieto tästä todellisesta varallisuudesta on onnistuttu piilottamaan Kelalta. Jotkut onnistuvat junailemaan osinkojenkin nostot käteisellä siten ettei siitä jää jälkiä mihinkään, ja näin ulkopuolisenakaan tuota olisi täysin mahdotonta todistaa Kelalle, vaikka olen tällaisista järjestelyistä tietoinen.

Toimeentulotuki nimittäin maksetaan juuri niistä verovaroista, joita me palkansaajat joudumme maksamaan valtiolle ilman että meiltä kysytään asiasta mitään, ja ilman että saisimme itse valita verotettavan summan suuruutta. Veroprosentit voisivat jopa olla nykyistä pienemmät, kun vain kaikki tukien ja etuuksien saajat olisivat rehellisiä eivätkä peittelisi tietoja osakkeistaan, perintörahoistaan tai muista merkittävistä varallisuutta kohentavista tekijöistä.

Ei se kivaa ole, kun toiset tekevät töitä 40 tuntia viikossa elättääkseen itsensä, ja toiset lorvivat eivätkä suostu yhtään osallistumaan yhteiseen hyvään.

7 oikein lotossa on niin iso summa, että sitten ei tarvitsisi enää hakea toimeentulotukea, kun se raha riittää loppuelämäksi.

Mutta 50 tonnia tai 100 tonnia ei riitä.

Mieluummin juhlii vaikka niillä rahoilla vuoden leveästi, ja sitten takaisin toimeentulotuelle, kuin että elää ihan samalla tavalla köyhästi kuin perustoimeentulotuella...Kelan vain vyöryttäessä rahoja vuosiksi tai vuosikymmeneksi. Ei mitään järkeä jos noista rahoista ei pääsisi lainkaan nauttimaan.

ap

Vierailija
287/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko tuen hakuun liittää vuosittaista veropäätöstä? Siinä jäät kiinni.

Ohis

Kyllä kela tuollaiset tarkistaa

En tunne yhtäkään tt-tukea saavaa ihmistä jolta olisi tarkistettu. Koskaan.

Tarkistus tehdään niin ettei siitä erikseen asiakkaalle tiedoteta, suoraan verottajan kanssa?

Kyllä, näemme nämäkin tiedot nykyään suoraan, ei niitä asiakkaalta kysellä.

t. Kelan täti

Vierailija
288/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee toimeentulotuen helpoksi asiaksi.  Sitä pitää anoa ja odotella, pitää toimittaa tiliotteet ja perustelut, ja jos lopulta sattuu saamaan, niin laskuja on pinossa enemmän kuin rahaa tulee tilille.  Yleensä siinä on vielä terveysongelmia, joten vajaakykyisenä elämästä on nauttiminen kaukana.

Vierailija
289/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea nostava saa isot perintörahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava saa lotossa 7 oikein ja lunastaa voittorahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava myy omistamansa osakkeet sadalla tonnilla. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Niin, miksi? Miksi minä en saa toimeentulotukea siksi että käyn töissä ja saan siitä palkkaa? Ihan oikeasti minun pitää käyttää saamani palkka asumis- ja ruokakustannusteni kattamiseksi? Kun se kuitenkin meinaa aina loppua ennen seuraavaa palkkapäivää

Eli perspektiiviä nyt kehiin. Jos ihminen kykenee elättämään itsensä omillaan, ei toimeentulotuelle ole tarvetta. Se on ihan sama mistä ne rahat ovat tulleet.

Eniten ottaa aivoon ne, jotka ovat saaneet niitä satojen tonnien tai jopa miljoonien arvoisia osakkeita omilta sukulaisiltaan mutta kehtaavat silti nostaa toimeentulotukea, kun tieto tästä todellisesta varallisuudesta on onnistuttu piilottamaan Kelalta. Jotkut onnistuvat junailemaan osinkojenkin nostot käteisellä siten ettei siitä jää jälkiä mihinkään, ja näin ulkopuolisenakaan tuota olisi täysin mahdotonta todistaa Kelalle, vaikka olen tällaisista järjestelyistä tietoinen.

Toimeentulotuki nimittäin maksetaan juuri niistä verovaroista, joita me palkansaajat joudumme maksamaan valtiolle ilman että meiltä kysytään asiasta mitään, ja ilman että saisimme itse valita verotettavan summan suuruutta. Veroprosentit voisivat jopa olla nykyistä pienemmät, kun vain kaikki tukien ja etuuksien saajat olisivat rehellisiä eivätkä peittelisi tietoja osakkeistaan, perintörahoistaan tai muista merkittävistä varallisuutta kohentavista tekijöistä.

Ei se kivaa ole, kun toiset tekevät töitä 40 tuntia viikossa elättääkseen itsensä, ja toiset lorvivat eivätkä suostu yhtään osallistumaan yhteiseen hyvään.

7 oikein lotossa on niin iso summa, että sitten ei tarvitsisi enää hakea toimeentulotukea, kun se raha riittää loppuelämäksi.

Mieluummin juhlii vaikka niillä rahoilla vuoden leveästi, ja sitten takaisin toimeentulotuelle, kuin että elää ihan samalla tavalla köyhästi kuin perustoimeentulotuella...Kelan vain vyöryttäessä rahoja vuosiksi tai vuosikymmeneksi. Ei mitään järkeä jos noista rahoista ei pääsisi lainkaan nauttimaan.

ap

Olen samaa mieltä.

Tt'tuella oleville ei suoda mutään hetkellistäkään helpotusta.

Ihmiset myi puhelinosakkwitaqn ja nekin rahat piti käyttää elämiseen.

Koko ttt on huono systeemi. Pitäisi kannustaa keräämään omaisuutta.

Tt-tuen pitäisi olla vain tulosidonnainen.

Vierailija
290/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee toimeentulotuen helpoksi asiaksi.  Sitä pitää anoa ja odotella, pitää toimittaa tiliotteet ja perustelut, ja jos lopulta sattuu saamaan, niin laskuja on pinossa enemmän kuin rahaa tulee tilille.  Yleensä siinä on vielä terveysongelmia, joten vajaakykyisenä elämästä on nauttiminen kaukana.

Varakkaampi perheen omilleen muuttava nuori saattaa saada kaiken tuen vanhemmiltaan, mutta saa ttt, jos ei omista mitään.

Liian helppo juttu heille. Toisaalta pitkäaikaisesti todella köyhille tuo on kamalaa.

Vierailija
291/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta uusi, eri tili.

Vaikka ihan ulkomaille, ohjaa sinne.

Vierailija
292/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen samaa mieltä.

Tt'tuella oleville ei suoda mutään hetkellistäkään helpotusta.

Ihmiset myi puhelinosakkwitaqn ja nekin rahat piti käyttää elämiseen.

Koko ttt on huono systeemi. Pitäisi kannustaa keräämään omaisuutta.

Tt-tuen pitäisi olla vain tulosidonnainen.

Niin se kuule vain on. Ja meillä selkärankaisilla tuo on itsestään selvää että OMIA rahoja käytetään elämiseen, lähteestä riippumatta.

Teillä selkärangattomilla iilimadoilla tämä voi olla vaikeaa käsittää.

Vierailija
293/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki miettiny asiaa kun saanut tässä vuosien(kymmenten) aikana säästettyä rahaa useamman kymppitonnin pienistä tuloista(pääasiassa kelan tuista).. Toimeentulotukea en oo saanu koskaan mutta voi olla että tässä jossain vaiheessa sen hakeminen on edessä. Säästöt ovat eri tilillä mitä käyttötili.. Pystynkö pimittämään ne?

Vierailija
294/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäät kiinni, niin se on Suomessa petos, josta joudut rikosoikeudelliseen vastuuseen. Saat merkinnän rikosrekisteriin ja joudut joka tapauksessa maksamaan tuet takaisin takautuvasti viimeistään vuoden päästä, kun verotiedot perintöverosta julkaistaan. Lisäksi tulet olemaan epäluotettavuutesi takia Kelan syynissä loppuelämäsi, mikä ei ole mukavaa. Ehkä sulle jopa määrätään joku valtion edunvalvoja hoitamaan asioitasi, koska et siihen itse ilmeisimmin kykene.

Epäluotettavilla ihmisillä, kuten vasemmistolaisen politiikan kannattajilla, on heilläkin oikeus perustoimeentuloon.

Vaikka kupongit rasittaisi väärin, silti on viimesijainen oikeus.

Tätä kutsutaan myös vapaamatkustajuudeksi, mitä nyt julkisella sektorilla harjoitetaan ihan jo entuudestaan kohtuuttomasti, sillä yksityinen sektori kustantaa tuon.

Vierailija
295/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Kyllä Kela saa selville jos ei enemmin niin sitten myöhemmin että olet saanut 50 t perinnön ja hakenut/saanut siitä huolimatta toimeentulotukea. Olet harhauttanut viranomaisia ja siitä lähtien suurennuslasin alla sekä syytettynä.

Jos saat perinnon, sinulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

Vierailija
296/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TUollaiset toimeentulotuen väärinkäyttäjät pitäisi ampua aamunkoitteessa. Olet yhteiskunnan syöpä joka on juurittava pois.

Mulla on osoite Poste restante vaikka oikeasti asun avoliitossa. Mieheni vaan tienaa liikaa, joten en saisi tt-tukea jos hänen tulonsa laskettaisiin. Tällä tavoin saan. Teen myös jonkin verran pimeitä töitä. Aloitin työnteon teininä 90-luvulla, parhaillaan oli kolme duunia samaan aikaan. Olen maksanut niin prkeleesti veroja tähän maahan (veroprosentti viimeksi 46), että varmasti nostan kaikki tuet mitä irti lähtee.

Nyt on aamu. Tervetuloa ampumaan 😘

tuollainen tukihuijari ei varmasti ole mitään veroja maksanut eläessään. olet iljettävintä mitä Suomesta löytyy.

😂 Ok. Ihan mitä haluat itsellesi uskotella. Taidankin kunniaksesi tilata pari uutta vaatetta internetin ihmeellisestä maailmasta kun tota fyrkkaa kerran tilillä on. Sitten voisi juoda hiukan punaviiniä ja lekotella sängyssä kun kiire ei ole mihinkään. Ihanaa päivää sinulle.

Tyyppi leveilee tt-tuella ja toisen rahoilla 😅 Olet ilmeisen ylpeä itsestäsi, mutta olet vain säälittävä.

Leveilen? Siis kenen toisen rahoilla? Mun mieheni vai? Anteeksi kamalasti, että kerroin tilanteen. Ei mun mies mulle rahaa anna kun en koskaan edes pyydä, mutta saahan sitä tulkita lukemaansa miten tahtoo. Sori nyt, että asunto on siivottu, ruoka valmiina ja koira lenkitetty. Ei ole mikään pakko lähteä tuonne ulos lumipyryyn rämpimään joten katselen sängyllä elokuvaa. Jos se tekee minusta säälittävän, olkoon niin.

Ja ap, voit toimia juuri niin kuin aloituksessa ajattelit. Kela ei verotietoja kyttää.

En käsitä, miten mies, joka tienaa " liikaa" ylipäätään viitsii olla parisuhteessa sellaisen naisen kanssa, joka on toimeentuella ja epärehellinen. Hyvä b illu, varmaan. Ja mies tietysti yhtä kiero; hyvä pari. Ehkäisystä toivottavasti pidät huolta.

Se "liikaa" voi olla olla ihan minimaalinen palkka. Tt-tuki on talouskohtainen ja puolisoiden tulot lasketaan yhteen. Joku 1100-1200 nettona varmaan voi jo riittää siihen, että puolisolle ei tt-tukea tipu. Toki tapauskohtaista, mutta nehän laskee sen niin, että molemmille tulee vain se tt-tukiminimi.

Vierailija
297/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käv ilmi, että tuttuni saa asumistukea, vaikka hänellä on isot metsätilukset toisaalla, eri puolella Suomea.
Maksetaanko asumistuki tosiaan vain tulojen perusteella?

Toisaalta, nyt ymmärrän, miksei hän ole myynyt metsäänsä, siis hakkauttanut puita, pitkään aikaan. Näkyisikö tämä tulo Kelalle?

Yleiseen asumistukeen vaikuttaa vain tulot.

Omaisuus vaikuttaa eläkkeensaajan asumistukeen. Siitä vähennetään kuitenkin velkojen määrä. Tuloihin lisätään 8 % siitä omaisuuden osasta, joka ylittää omaisuusrajan.

Omaisuusrajat ovat

yksinäiselle henkilölle 18 306 euroa

avio- tai avopuolisoille yhteensä 29 290 euroa.

Eläkkeensaajan asumistuen määrään ei kuitenkaan vaikuta esimerkiksi

omakotitalo, jossa asut

osuus jakamattomassa kuolinpesässä

asunto-osake.

Jos aikuinen opiskelija asuu vanhempiensa kotona, hänen tukihakemuksessaan pitää ilmoittaa vanhemman metsäomaisuus, ja se vaikuttaa laskennallisesti lapsen saamaan tukeen, vaikka metsä seisoisi pystyssä eikä siitä ole tuloja.

Tämä on vähän kummallista, kun pystyssä seisovasta metsästä on lähinnä vain kuluja.

Vierailija
298/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Opettele elämään tulojesi mukaan. Perintö on tuloa, josta maksat veron sen jälkeen se on sun ja Kelaa saa siitä myös tiedon. Elät perinnölläsi, toimeentulotukea et elinkustannuksiin silloin saa.

Vierailija
299/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä välissä otan kantaa ja kerron, että vaikka sinulla olisi 2 miljoonaa tilillä, niin faktahan on se että ne ovat sinun_omia_rahojasi ja jos sinä haluat nostaa ne käteiselle niin sehän on pankin sinulle ne annettava. Eli omat rahasi, jotka ovat pankilla lainassa.

Tämä meininki nykyään on mennyt ihan naurettavuuksiin. Yksityisomaisuus on yksityisomaisuutta. Koko järjestys ja sivistys siihen perustuu, eikä mielivaltaan.

Vierailija
300/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voit mennä töihin niin sitten pääset nauttimaan näistä rahoista. Sinä et nyt tunnu tajuavan että tässä toimeentulotuessa on kyse viimesijaisesta etuudesta joka on tarkoitettu täysin varattomalle. Ei moni muu edes alun alkaenkaan sitä saa samaisesta syystä, kun on varallisuutta. Mutta kun näin se vaan Suomessa menee. Olen sen karvaasti saanut itsekin kokea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi