Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan perustoimeentulotukea ja sitten saan 50 000e perinnön, niin auttaako jos jätän 2kk ajalta toimeentulotukea hakematta ja nostan rahat pois käteiseksi?

Vierailija
17.02.2023 |

Ja sitten kun uudestaan haen, niin hehän kysyvät viimeisen 2kk ajalta tiliotteita, eli tuo hieman yli 2kk sitten tehty tulo ja nosto ei näy tiliotteissa, eli saisin taas normaalisti toimeentulotukea?

Kommentit (414)

Vierailija
261/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia ne vanhukset oli fiksuja, jotka säästi isot summat käteistä kotona eri piilojemmapaikkoihin...

Vierailija
262/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi edes teoriassa.

A) et pystyisi nostamaan tuota summaa varmaan edes kolmen kuukauden aikana. Automaatti ei anna nostaa noin paljon ja pankkikaan ei välttämättä anna nostaa noin isoa summaa, vaikka olisit varannut ajan pankkiin nostaaksesi tuollaisen summan.

B) Kela huomioi tuollaisen summan niin että se kattaa sinun elämisen hyvin pitkäksi aikaa, joten epäilen että Kela ei myöntäisi Toimeentulotukea pitkään pitkään aikaa tuollaisen summan jälkeen. Pienempikin perintö tai lahja vaikuttaa aika pitkään tukiin, koska Kela katsoo että rahat riittävät. Eli vaikka hassaisit tuon summan, vaikka kahdessa kuukaudessa, et saa pitkään pitkään aikaan toimneetulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuohon kohta C) Kela saa verotiedot ja tietää jos saat perintöä tai veronpalautusta. Kela huomoi esim veronpalautuksenkin tulona.

Vierailija
264/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä kaikki ainekset ylimääräiseen tarkistukseen kasassa.

T kelan täti, joka noita tekee

Ja ei, ei tule tunnontuskia huijareiden saamisesta oikeuteen vastuuseen

Vierailija
265/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihuijarisyöpäläiset haistakaa pitkä paska. Olette tämän maan pohjasakkaa mikä pitäisi joukkotuhontaa.

Vierailija
266/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihuijari ilmiannettu Kelalle.

Vierailija
267/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TUollaiset toimeentulotuen väärinkäyttäjät pitäisi ampua aamunkoitteessa. Olet yhteiskunnan syöpä joka on juurittava pois.

Mulla on osoite Poste restante vaikka oikeasti asun avoliitossa. Mieheni vaan tienaa liikaa, joten en saisi tt-tukea jos hänen tulonsa laskettaisiin. Tällä tavoin saan. Teen myös jonkin verran pimeitä töitä. Aloitin työnteon teininä 90-luvulla, parhaillaan oli kolme duunia samaan aikaan. Olen maksanut niin prkeleesti veroja tähän maahan (veroprosentti viimeksi 46), että varmasti nostan kaikki tuet mitä irti lähtee.

Nyt on aamu. Tervetuloa ampumaan 😘

tuollainen tukihuijari ei varmasti ole mitään veroja maksanut eläessään. olet iljettävintä mitä Suomesta löytyy.

😂 Ok. Ihan mitä haluat itsellesi uskotella. Taidankin kunniaksesi tilata pari uutta vaatetta internetin ihmeellisestä maailmasta kun tota fyrkkaa kerran tilillä on. Sitten voisi juoda hiukan punaviiniä ja lekotella sängyssä kun kiire ei ole mihinkään. Ihanaa päivää sinulle.

Tyyppi leveilee tt-tuella ja toisen rahoilla 😅 Olet ilmeisen ylpeä itsestäsi, mutta olet vain säälittävä.

Leveilen? Siis kenen toisen rahoilla? Mun mieheni vai? Anteeksi kamalasti, että kerroin tilanteen. Ei mun mies mulle rahaa anna kun en koskaan edes pyydä, mutta saahan sitä tulkita lukemaansa miten tahtoo. Sori nyt, että asunto on siivottu, ruoka valmiina ja koira lenkitetty. Ei ole mikään pakko lähteä tuonne ulos lumipyryyn rämpimään joten katselen sängyllä elokuvaa. Jos se tekee minusta säälittävän, olkoon niin.

Ja ap, voit toimia juuri niin kuin aloituksessa ajattelit. Kela ei verotietoja kyttää.

Siihen ei ole vielä kukaan vastannut, miten joku pitää toimeentulotukea oikeutena, josta on pidettävä kynsin hampain kiinni. Eikö kelan kanssa naimisissa olo rasita, vai onko se ok, samoin kuin työttömänä himmailu. Kuinka noista ei halua irtaantua, vaan mielummin pohtii keinoja kuinka huijata. Selkärangattomalla on vähän erikoiset arvot, eikä itsekunnioitusta himpun vertaa.

Vierailija
268/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollahan elää 2-3v ihan kivasti. Opiskele vaikka joku ammatti samalla, niin saat opintotuen ja asumislisän.

Vierailija
269/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko töistä kuullu?

En ole töistä kuullut mitään. Eivät edes sähköpostiin vastaa. Työnantajat eivät ole minuun yhteyksissä.

Pitäisikö minun mielestäsi mennä töihin kysymään miksei hakemuksiini vastata?

Mene junan alle niin teet palveluksen itsellesi.

En halua, että joku junankuljettaja joutuisi takiani luopumaan työstään, tuskin sinäkään sitä toivot.

Mutta kiitos paljon kannustavasta viestistäsi. 😎👍

Vierailija
270/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on jo 80 v. Se on antanut minulle perintöä käteisellä jo 300 000 euroa tässä vuosien aikana sen takia että joudun maksaa sitten perintöveroa kun ne kuolee niin minulla on rahat siihen. Se antaa vielä noin 300 000 euroa tänä vuonna jotta verot olisi pienemmät. Olen myös saanut siltä jo kesämökin. Se ei jaksa enää sitä hoitaa.

Vierailija
271/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollahan elää 2-3v ihan kivasti. Opiskele vaikka joku ammatti samalla, niin saat opintotuen ja asumislisän.

Kivasti? Ei ole kyllä kummoista elämää, jos käytössä on alle 1400€/kk. Edes sitten ei ole, jos käytössä on se muutaman euron yli 2000€, jos tuosta parissa vuodessa jäisi. 

Vierailija
272/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on jo 80 v. Se on antanut minulle perintöä käteisellä jo 300 000 euroa tässä vuosien aikana sen takia että joudun maksaa sitten perintöveroa kun ne kuolee niin minulla on rahat siihen. Se antaa vielä noin 300 000 euroa tänä vuonna jotta verot olisi pienemmät. Olen myös saanut siltä jo kesämökin. Se ei jaksa enää sitä hoitaa.

Sellaisen unen sitten näit. 

Vierailija
273/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos saat toimeentulotukea ja siihen tulee katko, jonka jälkeen taas haet niin ne vaativat tiliotteet koko siltä tauon ajalta.

Näin se on. Sain perustoimeentulotukea ja sit yllättäen sukulaiselta jokusen tonnin, jotka laskettiin toimeentulotuessa tuloksi seuraaville viidelle kuukaudelle. Ohje oli, että jos sen jälkeen haen tt-tukea, niin pitää toimittaa tiliotteet niiden viiden kuukauden ajalta.

Kannattaa olla toinen pankkitili mille ohjaa perinnöt ym. lahjoitukset. Kelalla ei vielä ainakaan ole oikeutta tonkia ihmisten pankkitilejä.

.

Olet väärässä

En varmasti ole, ei kelalla ole oikeutta tutkia asiakkaidensa pankkitilejä, ainakaan vielä. Mulla on kolmessa eri pankissa tilit ja kelalle vaan yhden pankin tiliotteet lähetän mitkä olen lähettänyt vusosikymmenet.

Vierailija
274/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselä nostin melkein 8000 euron edestä palkkatuloja kaksi kuukautta ennen toimeentulotukihakemusta. Siis nostot näkyivät siinä vanhemmassa tiliotteessa, mutta Kela ei huomioinut niitä mitenkään.

Tiedän, 8000 vs 50000, mutta siis periaatteessa sillä 8000 eurollakin pitäisi pystyä elämään ainakin muutaman kuukauden.

Vierailija
275/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä trolli ja lapsellinen aloitus.

Perinnöstä menee perintövero sen koon mukaan.

Verottajalla on tietoasiasta.

Toimeentulon maksaja saa kyllä tietoonsa kaikki

toimeentuloon vaikuttavat tulot, jotka kulkevat jonkun byrokratian kautta.

Paitsi jotain pimeää palkkaa, joka maksetaan suoraan kädestä käteen.

Vierailija
276/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselä nostin melkein 8000 euron edestä palkkatuloja kaksi kuukautta ennen toimeentulotukihakemusta. Siis nostot näkyivät siinä vanhemmassa tiliotteessa, mutta Kela ei huomioinut niitä mitenkään.

Tiedän, 8000 vs 50000, mutta siis periaatteessa sillä 8000 eurollakin pitäisi pystyä elämään ainakin muutaman kuukauden.

Nykyään on käytössä tulorekesteri, just tätä varten, ettei viranomaisten onkia tietoja erikseen tietoja, joka puolelta.

Työnantaja ilmoittaa suoraan tulorekisteriin maksamansa palkat.

Vierailija
277/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää jo!

Vierailija
278/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivasti? Ei ole kyllä kummoista elämää, jos käytössä on alle 1400€/kk. Edes sitten ei ole, jos käytössä on se muutaman euron yli 2000€, jos tuosta parissa vuodessa jäisi. 

Olen eläkeläinen, nainen.

Eläkkeeni on puhtaana käteen, 1248 euroa.

Sillä pärjään. Tietenkin, kun on pakko pärjätä.

Tein työurani matalapalkka alalla.

Hyvä puoli on siinä, että omistan tämän pienen asuntoni.

Jotain 700 euron vuokraa tuosta olis tiukkaa maksaa, vaikka saisikin asuntotukea.

Kannattaa huomata sekin, kun ikääntyy, niin tietyt menot kasvavat, kuten lääkemenot.

Kaikista lääkkeistä ei saa Kela korvausta, kuten kipuvoiteista, perusvoiteista, sairaudesta johtuvista ruokavalioista.

Eikä niistä apuvälineistä, joita seniori joutuu hankkimaan kotiinsa, että kykenee elämään ja asumaan yksin.

Jo paikallinen sanomalehti maksaa paperisena lehtenä minta sataa euroa vuodessa.

Lisäksi joutuu monissa asioissa käyttämään liikkumiseen pakosta taksia.

Vierailija
279/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää antaa perintöä verojen takia. Mun vanhemmat sijoittivat aikaa sitten osakkeeseen jonka antoivat mulle lahjaksi eli maksoin jo minimaalisen lahjaveron ja homma kunnossa. Nää asiat pitäis hoitaa jo silloin kun on elossa eikä niin että sitten perilliset pähkäilee verojen ym. kanssa.

Vierailija
280/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisellä pitäisi saada olla säästössä tonnin puskuri ennen toimeentulotuen hakemista. Mielestäni se olisi aika kohtuullista, enkä näe siinä mitään väärää, eikä minua työssäkäyvänä veronmaksajana haittaa yhtään semmoinen toiminta, mutta 50000 on jo semmoinen summa, että pitäisi omillaan pärjätä ainakin hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä