Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan perustoimeentulotukea ja sitten saan 50 000e perinnön, niin auttaako jos jätän 2kk ajalta toimeentulotukea hakematta ja nostan rahat pois käteiseksi?

Vierailija
17.02.2023 |

Ja sitten kun uudestaan haen, niin hehän kysyvät viimeisen 2kk ajalta tiliotteita, eli tuo hieman yli 2kk sitten tehty tulo ja nosto ei näy tiliotteissa, eli saisin taas normaalisti toimeentulotukea?

Kommentit (414)

Vierailija
301/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko tuen hakuun liittää vuosittaista veropäätöstä? Siinä jäät kiinni.

Ohis

Ei tarvi liittää veroilmoitusta, koska Kela saa verotustiedot suoraan verottajalta. Toimeentulotuen saajan on ilmoitettava omaisuudessaan tapahtuvat muutokset.. Jos nostat toimeentulotukea et ole imoittanut perintöä Kelaan, sitä aletaan selvittämään Kelasta päin viimeisään 2 vuoden kuluttua kun verotus on vahvistunut ja joudut takautuvasti selvittämään perinnön saannin ja todennäköisesti tulee vielä petossyyte kaupan päälle.

Vierailija
302/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Ei kela kovin usein kysele minulta ainakaan tiliotteita kun haen tukea sähkölaskuun. Olen voittanut pitkävedostakin 4000 euroa niin hain tukea enkä lähettänyt tiliotetta eikä sitä kysytty.

Sama täällä. Minä olen voittanut ja voitan ravipeleissä koko ajan pieniä summia jotka on yhteenlaskettuna kk merkittävä. Nostan aina voitot suoraan totoluukulla raviradalla niin Kela ei saa tietää niistä, verkon kautta en pelaa. Tuskin Kela niitä edes seuraa tai tarkistaa enkä ole koskaan kuullut että olisi keneltäkään veikkauksen pelitiliä vaatinut nähtäväksi. Hyvin toimii kun ei 8 vuoden aikana ole kukaan perään huudellut.

Minäkin olen kerran raveissa käynyt ja sain pienen voiton, en muista että ne olisi siinä luukulla edes mun nimeä kysynyt. Näytin vaan, mitä olin veikannut ja nostin rahat. Ei mulla mitään pelitiliä ole.

Jos jotain lahjarahoja saa, niin aina mieluummin käteisenä tai jos jonkun nyt ihan pakko on kortilla lahjoittaa, niin laittaa sen sitten vaikka sun kaverin tai äitin tms tilille, josta sitten automaatilla nostatte rahat sulle. Edellyttää tietysti hyvää kaveria ja äitiä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea nostava saa isot perintörahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava saa lotossa 7 oikein ja lunastaa voittorahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava myy omistamansa osakkeet sadalla tonnilla. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Niin, miksi? Miksi minä en saa toimeentulotukea siksi että käyn töissä ja saan siitä palkkaa? Ihan oikeasti minun pitää käyttää saamani palkka asumis- ja ruokakustannusteni kattamiseksi? Kun se kuitenkin meinaa aina loppua ennen seuraavaa palkkapäivää

Eli perspektiiviä nyt kehiin. Jos ihminen kykenee elättämään itsensä omillaan, ei toimeentulotuelle ole tarvetta. Se on ihan sama mistä ne rahat ovat tulleet.

Eniten ottaa aivoon ne, jotka ovat saaneet niitä satojen tonnien tai jopa miljoonien arvoisia osakkeita omilta sukulaisiltaan mutta kehtaavat silti nostaa toimeentulotukea, kun tieto tästä todellisesta varallisuudesta on onnistuttu piilottamaan Kelalta. Jotkut onnistuvat junailemaan osinkojenkin nostot käteisellä siten ettei siitä jää jälkiä mihinkään, ja näin ulkopuolisenakaan tuota olisi täysin mahdotonta todistaa Kelalle, vaikka olen tällaisista järjestelyistä tietoinen.

Toimeentulotuki nimittäin maksetaan juuri niistä verovaroista, joita me palkansaajat joudumme maksamaan valtiolle ilman että meiltä kysytään asiasta mitään, ja ilman että saisimme itse valita verotettavan summan suuruutta. Veroprosentit voisivat jopa olla nykyistä pienemmät, kun vain kaikki tukien ja etuuksien saajat olisivat rehellisiä eivätkä peittelisi tietoja osakkeistaan, perintörahoistaan tai muista merkittävistä varallisuutta kohentavista tekijöistä.

Ei se kivaa ole, kun toiset tekevät töitä 40 tuntia viikossa elättääkseen itsensä, ja toiset lorvivat eivätkä suostu yhtään osallistumaan yhteiseen hyvään.

7 oikein lotossa on niin iso summa, että sitten ei tarvitsisi enää hakea toimeentulotukea, kun se raha riittää loppuelämäksi.

Mutta 50 tonnia tai 100 tonnia ei riitä.

Mieluummin juhlii vaikka niillä rahoilla vuoden leveästi, ja sitten takaisin toimeentulotuelle, kuin että elää ihan samalla tavalla köyhästi kuin perustoimeentulotuella...Kelan vain vyöryttäessä rahoja vuosiksi tai vuosikymmeneksi. Ei mitään järkeä jos noista rahoista ei pääsisi lainkaan nauttimaan.

ap

Voit mennä töihin niin sitten pääset nauttimaan näistä rahoista. Sinä et nyt tunnu tajuavan että tässä toimeentulotuessa on kyse viimesijaisesta etuudesta joka on tarkoitettu täysin varattomalle. Ei moni muu edes alun alkaenkaan sitä saa samaisesta syystä, kun on varallisuutta. Mutta kun näin se vaan Suomessa menee. Olen sen karvaasti saanut itsekin kokea.

Tätä lakia pitäisi muuttaa. Omaisuutta pitäisi saada olla, kunten työkkäritukea ja asumistukea saadessa saa olla

Vierailija
304/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea nostava saa isot perintörahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava saa lotossa 7 oikein ja lunastaa voittorahat. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Toimeentulotukea nostava myy omistamansa osakkeet sadalla tonnilla. Miksi toimeentulotuesta pitäisi luopua?

Niin, miksi? Miksi minä en saa toimeentulotukea siksi että käyn töissä ja saan siitä palkkaa? Ihan oikeasti minun pitää käyttää saamani palkka asumis- ja ruokakustannusteni kattamiseksi? Kun se kuitenkin meinaa aina loppua ennen seuraavaa palkkapäivää

Eli perspektiiviä nyt kehiin. Jos ihminen kykenee elättämään itsensä omillaan, ei toimeentulotuelle ole tarvetta. Se on ihan sama mistä ne rahat ovat tulleet.

Eniten ottaa aivoon ne, jotka ovat saaneet niitä satojen tonnien tai jopa miljoonien arvoisia osakkeita omilta sukulaisiltaan mutta kehtaavat silti nostaa toimeentulotukea, kun tieto tästä todellisesta varallisuudesta on onnistuttu piilottamaan Kelalta. Jotkut onnistuvat junailemaan osinkojenkin nostot käteisellä siten ettei siitä jää jälkiä mihinkään, ja näin ulkopuolisenakaan tuota olisi täysin mahdotonta todistaa Kelalle, vaikka olen tällaisista järjestelyistä tietoinen.

Toimeentulotuki nimittäin maksetaan juuri niistä verovaroista, joita me palkansaajat joudumme maksamaan valtiolle ilman että meiltä kysytään asiasta mitään, ja ilman että saisimme itse valita verotettavan summan suuruutta. Veroprosentit voisivat jopa olla nykyistä pienemmät, kun vain kaikki tukien ja etuuksien saajat olisivat rehellisiä eivätkä peittelisi tietoja osakkeistaan, perintörahoistaan tai muista merkittävistä varallisuutta kohentavista tekijöistä.

Ei se kivaa ole, kun toiset tekevät töitä 40 tuntia viikossa elättääkseen itsensä, ja toiset lorvivat eivätkä suostu yhtään osallistumaan yhteiseen hyvään.

7 oikein lotossa on niin iso summa, että sitten ei tarvitsisi enää hakea toimeentulotukea, kun se raha riittää loppuelämäksi.

Mieluummin juhlii vaikka niillä rahoilla vuoden leveästi, ja sitten takaisin toimeentulotuelle, kuin että elää ihan samalla tavalla köyhästi kuin perustoimeentulotuella...Kelan vain vyöryttäessä rahoja vuosiksi tai vuosikymmeneksi. Ei mitään järkeä jos noista rahoista ei pääsisi lainkaan nauttimaan.

ap

Voit mennä töihin niin sitten pääset nauttimaan näistä rahoista. Sinä et nyt tunnu tajuavan että tässä toimeentulotuessa on kyse viimesijaisesta etuudesta joka on tarkoitettu täysin varattomalle. Ei moni muu edes alun alkaenkaan sitä saa samaisesta syystä, kun on varallisuutta. Mutta kun näin se vaan Suomessa menee. Olen sen karvaasti saanut itsekin kokea.

Tätä lakia pitäisi muuttaa. Omaisuutta pitäisi saada olla, kunten työkkäritukea ja asumistukea saadessa saa olla

Eikä pitäisi tai no voitaisiin lakkauttaa koko toimeentulotuki niin silloinhan ongelma poistuisi. NOissa ensisijaisissa tuissahan ei omaisuus vaikuta.

Vierailija
305/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos saat toimeentulotukea ja siihen tulee katko, jonka jälkeen taas haet niin ne vaativat tiliotteet koko siltä tauon ajalta.

Näin se on. Sain perustoimeentulotukea ja sit yllättäen sukulaiselta jokusen tonnin, jotka laskettiin toimeentulotuessa tuloksi seuraaville viidelle kuukaudelle. Ohje oli, että jos sen jälkeen haen tt-tukea, niin pitää toimittaa tiliotteet niiden viiden kuukauden ajalta.

Kannattaa olla toinen pankkitili mille ohjaa perinnöt ym. lahjoitukset. Kelalla ei vielä ainakaan ole oikeutta tonkia ihmisten pankkitilejä.

.

Olet väärässä

En varmasti ole, ei kelalla ole oikeutta tutkia asiakkaidensa pankkitilejä, ainakaan vielä. Mulla on kolmessa eri pankissa tilit ja kelalle vaan yhden pankin tiliotteet lähetän mitkä olen lähettänyt vusosikymmenet.

Kyllä kelalla on oikeus kysyä asiakkaidensa pankkitilit vaikka iman lupaa, jos epäilee että on muitakin tilejä eikä ole niistä imoittanut. Ne voi lähettää kyselyn vaikka jokaiseen Suomen Pankkiin, jos tarvii tiedot.

Vierailija
306/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu muuta mieleen kun väärinkäytös ja miten jaksaa/viittii nähdä noin paljon vaivaa... oksettavaa.

Vierailija
307/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikä pitäisi tai no voitaisiin lakkauttaa koko toimeentulotuki niin silloinhan ongelma poistuisi. NOissa ensisijaisissa tuissahan ei omaisuus vaikuta.

Olisihan se reilumpaa lopettaa koko toimeentulotuki. Ei ole reilua että säästänyt kokee säästöjen menetyksen, mutta tuhlannut saa täyden tuen.

Menetelmä kannustaa tuhlaamaan rahat, kun sitä on.

Vierailija
308/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TUollaiset toimeentulotuen väärinkäyttäjät pitäisi ampua aamunkoitteessa. Olet yhteiskunnan syöpä joka on juurittava pois.

Mulla on osoite Poste restante vaikka oikeasti asun avoliitossa. Mieheni vaan tienaa liikaa, joten en saisi tt-tukea jos hänen tulonsa laskettaisiin. Tällä tavoin saan. Teen myös jonkin verran pimeitä töitä. Aloitin työnteon teininä 90-luvulla, parhaillaan oli kolme duunia samaan aikaan. Olen maksanut niin prkeleesti veroja tähän maahan (veroprosentti viimeksi 46), että varmasti nostan kaikki tuet mitä irti lähtee.

Nyt on aamu. Tervetuloa ampumaan 😘

tuollainen tukihuijari ei varmasti ole mitään veroja maksanut eläessään. olet iljettävintä mitä Suomesta löytyy.

Eiköhän kyseessä ole provo tai henkilö, joka ei ole koskaan elämänsä aikana saanut toimeentulotukea. Henkilö selkeästi valehtelee, koska häntä ärsyttää koko toimeentulotuen myöntäminen. Valheita levittämällä yrittää vain nostattaa vihaa köyhiä kohtaan.

Se normaali käytössä oleva tukien maksimointikeino on sellainen, että asutaan eri osoitteissa. Ihan laillinen ratkaisu, mutta tulee kovin kalliiksi yhteiskunnalle. Lisäksi vähentää vuokrattavissa olevia asuntoja. Lisää naapureille aiheutunutta häiriötä, koska toisinaan se sivukämppä toimii kännikämppänä.

Missä kohtaa mua ärsytti tt-tuen myöntäminen? Ja kenelle, itselleni vai muille? Pidä provona jos haluat, se on sun oikeutesi, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi haluaisin "nostattaa vihaa köyhiä kohtaan" kun en itsekään ole varakas. Tai miksi ihmeessä vuokraisin oman asunnon, silloinhan pitäisi hakea vielä asumistukeakin. Pelkästään typerää kun homma toimii oikein mainiosti näinkin.

Vierailija
309/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle pitäis maksaa tt-tukea?

Käytä rahat siihen, että saat tötä (koulu, muutto, ajokortti, katkaisuhoito tms.)

Tai sitten mäkin haluan mun palkan käteisenä ja tt-tuen tilille!!!! Sama juttu!

Vierailija
310/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki pyytää selvityksen käteisen käytöstä. Pankissa kyllä hoksaavat, miksi olet käteistä nostanut ja tekevät sinusta (epätavanomaisesta liiketoimesta) ilmoituksen poliisille. Onnea vaan matkaan!

Vierailija
311/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse asiassa minä en vieläkään tiedä edes yhtä työpaikkaa jonne voi "mennä". En yhden yhtä. Ai niinku että kävelet vaan yritykseen sisään ja sanot "moi mä oon nyt täällä duunissa"...Kyllä tuossa ohjattaisiin äkkiä ulos, ja pääsisi tuon yrityksen hullun kirjoihin.

Kaikkiin säällisiin työpaikkoihin (ei nollasoppari tai puhelinmyyntiä joilla ei elä) on kymmeniä tai satoja hakijoita, joskus jopa yli tuhat.

TYÖPAIKKAAN HAETAAN JA TOIVOTAAN VALITUKSI TULEMISTA, EI "MENNÄ" !!!!!

Vierailija
312/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos saat toimeentulotukea ja siihen tulee katko, jonka jälkeen taas haet niin ne vaativat tiliotteet koko siltä tauon ajalta.

Näin se on. Sain perustoimeentulotukea ja sit yllättäen sukulaiselta jokusen tonnin, jotka laskettiin toimeentulotuessa tuloksi seuraaville viidelle kuukaudelle. Ohje oli, että jos sen jälkeen haen tt-tukea, niin pitää toimittaa tiliotteet niiden viiden kuukauden ajalta.

Kannattaa olla toinen pankkitili mille ohjaa perinnöt ym. lahjoitukset. Kelalla ei vielä ainakaan ole oikeutta tonkia ihmisten pankkitilejä.

.

Ei auta, sillä perinnön saaminen selviää verotiedoista.

En ymmärrä miksi pitäisi saada toimeentulotukea jos sille ei ole tarvetta?

Eikö sillä köyhmillä asemassa olevalla ole edes kerran elämässään oikeus hieman nauttia?

Täysin epäoikeudenmukaista että koko perintö menisi vain korvaamaan perustoimeentulotukea.

"Joo et nyt saa perustoimeentulotukea 90 kuukauteen, käytä niitä perintörahoja 550e/kk sen sijaan"

AIVAN täysin älytöntä olisi

Minkä takia olisi älytöntä? Mene TÖIHIN niin saat pitää perintösi tulojesi lisäksi. Olet jo saanut enemmän ilmaista rahaa muiden työssäkäynnin vuoksi, kuin me saamme todennäköisesti koskaan perintönä.

Vierailija
313/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäksi aikaa toimeentulotuelle juuttunutta kyllä aletaan auttaa pääsemään eteenpäin. Sairaspäivärahalle, kuntoutukseen, eläkkeelle, työttömyyspäivärahalle tai työllistymään.

Mutta tämä nyt on vaan yksi toistuvista ketjuista täällä, joissa ap:t provosoivat kirjoittamaan ennakkoluuloja tukevia mielipiteitä.

Kiitos päivän nauruista. Ai että Kela muka auttaisi yhtään ketään missään luettelemistasi asioista? No ei ikinä. Sossu on ihan yhtä hyödytön. Itse se on itseään autettava tai sitten vaan pysyttelee tt-tuella vaikka vuosikymmeniä. Niitäkin tapauksia on.

Vierailija
314/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes hakisit kun pärjäät nyt muutenkin ?

Ei perintöä ole varmasti tarkoitettu siihen että se vyörytetään toimeentulotuen tilalle useiksi vuosiksi.

Sehän olisi sitten ihan sama kuin ei olisi saanut perintöä lainkaan, vaan ollut koko ajan toimeentulotuella.

Missä on ihmisten ylpeys? Eikö omillaan pärjääminen ole enää kunnia-asia?

T. Köyhä mutta kunnollinen

Vierailija
315/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko tuen hakuun liittää vuosittaista veropäätöstä? Siinä jäät kiinni.

Ohis

Ei tarvi liittää veroilmoitusta, koska Kela saa verotustiedot suoraan verottajalta. Toimeentulotuen saajan on ilmoitettava omaisuudessaan tapahtuvat muutokset.. Jos nostat toimeentulotukea et ole imoittanut perintöä Kelaan, sitä aletaan selvittämään Kelasta päin viimeisään 2 vuoden kuluttua kun verotus on vahvistunut ja joudut takautuvasti selvittämään perinnön saannin ja todennäköisesti tulee vielä petossyyte kaupan päälle.

Ei kela tarkista jälkikäteen,eikä nuo tiedot mene automaattisesti niille.

Toki jos epäilevät jotain, voivat alkaa selvitteleen,muuten ei, ei riittäis työntekijät sellaiseen ikinä.

Vierailija
316/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki ei tule seinästä, vaan naapurisi selkänahasta. Haluatko elää mieluummin perinnöllä, vai naapurisi almuilla?

Varmasti sekä että. Haalii fyrkkaa mistä saa tekemättä töitä?

Vierailija
317/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ei auta, sillä perinnön saaminen selviää verotiedoista.

En ymmärrä miksi pitäisi saada toimeentulotukea jos sille ei ole tarvetta?

Eikö sillä köyhmillä asemassa olevalla ole edes kerran elämässään oikeus hieman nauttia?

Täysin epäoikeudenmukaista että koko perintö menisi vain korvaamaan perustoimeentulotukea.

"Joo et nyt saa perustoimeentulotukea 90 kuukauteen, käytä niitä perintörahoja 550e/kk sen sijaan"

AIVAN täysin älytöntä olisi

Minkä takia olisi älytöntä? Mene TÖIHIN niin saat pitää perintösi tulojesi lisäksi. Olet jo saanut enemmän ilmaista rahaa muiden työssäkäynnin vuoksi, kuin me saamme todennäköisesti koskaan perintönä.

Itse asiassa minä en vieläkään tiedä edes yhtä työpaikkaa jonne voi "mennä". En yhden yhtä. Ai niinku että kävelet vaan yritykseen sisään ja sanot "moi mä oon nyt täällä duunissa"...Kyllä tuossa ohjattaisiin äkkiä ulos, ja pääsisi tuon yrityksen hullun kirjoihin.

Kaikkiin säällisiin työpaikkoihin (ei nollasoppari tai puhelinmyyntiä joilla ei elä) on kymmeniä tai satoja hakijoita, joskus jopa yli tuhat.

TYÖPAIKKAAN HAETAAN JA TOIVOTAAN VALITUKSI TULEMISTA, EI "MENNÄ" !!!!!

Vierailija
318/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuitenkin käräyttää sinut. Kuntavirkailijat pääsevät  Kelan kautta  verotietoihisi. JOudut kiinni   helposti petoksesta.  Osta joku halpa ykisiö kehyskunnasta saat siitä vuokratuloja.  Sitten kannatta  ottaa  vastaan  työtä  jossa on alkuun  pieni   palkka.

Vierailija
319/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti ihmeellisiä ja suorastaan laittomia neuvoja ap:lle. Se kertoo siitä, minkälaista porukkaa tällä palstalla roikkuu.

Jep. Typeriä ja löyhämoraalisia vasemmistolaisia. Hyi.

Vierailija
320/414 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kuitenkin käräyttää sinut. Kuntavirkailijat pääsevät  Kelan kautta  verotietoihisi. JOudut kiinni   helposti petoksesta.  Osta joku halpa ykisiö kehyskunnasta saat siitä vuokratuloja.  Sitten kannatta  ottaa  vastaan  työtä  jossa on alkuun  pieni   palkka.

Millainen idiootti ostaisi tällaiseen aikaan asunnon? 😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä