Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (569)
Pesen yleensä, ellen ole ilalla niin väsynyt etten jaksa. Tai joskus harvoin aamulla niin kiireinen, mutta silloin kyllä hävettää mennä ihmisten ilmoilla ja nappaan purkan tai pastillin suuhun.
Lankaus on perkeleestä, teen aina muutaman kerran 5 vuoden välein hammaslääkärin torujen jälkeen
Pesen. Vaikka se 2 min. tuntuu joskus pitkältä. En koskaan jätä väliin, ettei siitä tule tapa.
pesen pari kertaa viikossa, aina silloin kuin muistaa, reikiä nolla ja hengitys ei haise
Hammaslankaa ei suositella nykyisin, jos ei ole joku hyvin tiukka hammasväli. Sillä helposti hankaa ikeniään verille.
Sellaisia vähän käyriä silikonisia hammas"tikkuja" suositellaan. Eivät vahingoita ikeniä. Niitä voi käyttää, kunnes pehnevät, kun huuhtoo käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin laiska ettei kaksi minuuttia jaksa pestä hampaita aamulla ja illalla?
Kyllä se helpostu voisikin unohtua ainakin omalta osalta. Toivottavasti tulevaisuudessa olisi joku pilleri tai laite jota käytetään ehkä kerran parissa kuukaudessa joka pitää hampaat täydellisinä ja ilman reikiä yms. Vaikka hampaanpesun jälkeen on raikas olo olen aina vihannut sitä rutiinia itsessään.
Pesen aina iltaisin ja välillä aamuisin, mutta hammaslankaa yritän vältellä vaikka pitäisi käyttää... hammaslääkärissäkin se on yhtä kidutusta, tuntuu kuin joku yrittäisi nyhtää hammasta irti koska ahtaat välit. Tiedän että pitäisi kunnostautua ja käyttää, mutta jotenkin tuntuu liian vaikealle. Se jos jokin tuntuu sille että hammasta ns. vedetään pois päin niin on minulle kamalaa, se on ihan kuin jotain painajaiselokuvaa tms. 😖 ja ei, minulla ei ole ongelmaa muun hygienian suhteen mutta hampaat ovat heikkouteni ja ongelmakohtani 😔
Onko siitä nyt aihetta kiljua jos miehesi jättää käytetyt hammaslangat näkyville Ei nyt tietty mikään kaunis juttu ole Mutta ole iloinen kun sentään lankaa käyttää Vanhoista tavoista on joidenkin vaikeaa irrottautua Meillä mies laittaa sukat yöksi pöydän alle just tietyllä tavalla että on helppo laittaa jalkaan aamulla En siitä mitään sano hymyilyttää vaan kun on niin pikkutarkka kaikessa muussakin Meillä on eri hammastahnatkin kun olen kuulemma niin huolimaton
Tietysti pesen ja käytän myös hammasväliharjaa aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin laiska ettei kaksi minuuttia jaksa pestä hampaita aamulla ja illalla?
Ja sitten nämä samat tyypit vinkuu kun hampaat on paskana ja hammaslääkäriin ei muka ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hampaat pysyy terveenä ja kauniina kun hoitaa oikein. Ja ohjeet on.
Ei ne pysy kauniina jos ne on alun alkaenkin vinot ja kellertävät.
En pese aina kahta kertaa päivässä, mutta useimmiten kyllä. Pesen aina vähintään sen yhden kerran illalla, ja parina kolmena päivänä viikossa myös toisen kerran aamulla taikka aamupäivällä. Hammaslankaa käytän joka kuukausi. Pitäisi sen kanssa parantaa.
Pesen aamulla, kun muuten ällöttää lähteä töihin ja illalla kun muuten ällöttää mennä nukkumaan.
tyttö on tarkka joka aamu ja ilta pesee hampaat ja käyttää aina samalla myös hammaslankaa Itse pesen aamu ilta muu puhdistus jää vähemälle
Vierailija kirjoitti:
2 minuuttia ei kyllä riitä mihinkään jos oikeasti haluaa pestä huolella hampaat. Mutta joo, ei pitäisi olla kynnyskysymys silti.
Vierailija kirjoitti:
mää pesen omat hampaat soodatableteilla, en koske eliitin fluoriin koska sehän on myrkkyä!
Juu ja ufot voi siepata jos et muista pitää sitä foliohattua... LOL.
Kyllä pesen. Hammaslankaa ei kyllä tule käytettyä kuin ehkä kerran viikossa
Pesen. Hammaslankaa käytän satunnaisesti.
Totta kai pesen ainakin 2 kertaa päivässä ja käytän hammaslankainta päivittäin. Se on paljon kätevämpää kuin pelkkä hammaslanka. Suuhygienia on tärkeää, itse en kyllä pussailisi miestä, joka ei pese ja lankaa hampaita päivittäin. (yäk)
Joo pesen, mutta hammaslanka on aikoja sitten vaihtunut hammasväliharjaan.
Miksi käytetty hammaslanka ärsyttää Sinua?
Hyvähän se on, että hammaslankaa käytetään. Lika on pois miehesai hammasväleistä.
Kukaan ei ole kuollut käytettyihin hammaslankoihin, mutta monen kuolemaa on edistänyt huonosti hoidetut hampaat.