Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
541/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin käyn lainkaimella välit läpi ja harjaan. Jos en aio poistua kotoa lainkaan enkä nähdä ketään ihmistä, saatan skipata aamupuhdistuksen. 

Vierailija
542/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään jättää hampaita harjaamatta aamuin ja illoin! Hammaslankaimia käytän sekä toisinaan ihan ohuita hammasväliharjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuin ja illoin kyllä. Aamuinen pesu voi olla lyhyempi mutta illalla surruutan perusteellisemmin sähköhammasharjalla. Pesun päätteeksi käytän aina poskihammasväleihin silikonista hammasväliharjaa ja ahtaat etualahammasvälit vetäisen sellaisella hammaslankaimella nopeasti. Yhteen takaväliin jää aina jotain joten se pitää tätä rutiinia hyvin yllä. Iltaisin purskuttelen vielä suuvedellä. 

Olen yli 40 ja nuorempana hammashoito ollut retuperällä ja tuli paljon reikiä. Muutama vuosi sitten tehtiin isompi remontti yksityisellä, kun vanhat paikat lohkeilivat, eikä niitä enää noin vain uudestaan paikattukaan. Maksoi hunajaa. mutta joka hammas on edelleen tallella. Samalla teetätin purentakiskon, joka on ollut loistava kapine. Sairastan migreeniä joten leuan ja niskan alueella on ongelmia joka aiheuttaa narskuttelua. 

Säännöllisellä rutiinilla ei ole tullut reikiä moneen vuoteen ja hammaskiveä ei juurikaan kerry putsattavaksi. 

Vierailija
544/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaa edelleen jäämään iltapesu, jos en klo 20 mennessä ole hampaita vielä jynssännyt. Myöhemmin vaan väsyttää jo liikaa ja sitten se jää. Lankainta käytän, kun jaksan ja muistan.

Olen sentään jo parantanut pesemistä siitä, mitä se on ollut. Viimeksi oli sellaista kaivelua ja kropsutusta suussa kun olin hammaskiven poistossa, että aloin parantaa pesemistä.

Vierailija
545/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ja illalla harjaan. Mun hammasväleihin ei mahdu hammaslanka vaan halutessaan pitää käyttää sellaisia mahdollisimman ohuita hammasväliharjoja, koska mulla on ahtaat hammasvälit ja hammaskaarien takana on retentiolangat. Hammaslääkäri on sanonut, et pitäs hammasvälit käydä sillä pikku harjalla joka päivä, mutta käytän ehkä 3 kertaa kuukaudessa. Mulla on joku hammasväli, jota putsatessa aina tulee verta suuhun, joten en tykkää käyttää niitä niin paljon. Sit kun on hammaslääkärikäynti edessä niin satsaan enemmän. Mut 2 kertaa harjaaminen sähköhammasharjalla on itselle pakollinen. En voisi aamulla lähteä minnekään jos en olisi hampaita harjannut. m34v

Vierailija
546/569 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla jää joskus pesemättä, kun miettii, että entäs, jos haluankin vielä myöhemmin syödä jotain. Ja sitten sitä pesua venyttää niin, ettei enää jaksa pestä.

Kannattaa silti pestä ne hampaat illan aikana, vaikka joskus sortuisikin napostelemaan velä pesun jälkeen. Syödäänhän sitä aamupesun jälkeenkin koko päivä. Parempi kumminkin harjata se aiempi plakki pois, vaikka joskus söisikin myös sen iltapesun jälkeen.

Vierailija
547/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä luulisi. Todennäköisesti ikenissäsi muhii tulehdus joka muuttuu ajan myötä sitten taudiksi joka paitsi vie hampaat niin horjuttaa koko terveyttä. Sitä ei välttämättä itse ensin edes huomaa. Paradondiitti on kansantauti josta on hankala päästä eroon. 

Vierailija
548/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin isot hammasvälit, että auton hinausköydellä hinkkaan, puhdasta tulee. Jää kyllä vähän outo maku suuhun.

Vierailija
549/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pesen!

Sähköharjalla aamuisin, käsiharjalla iltaisin.

Hammasväliharjaa käytän joka kerta, mutta lankaa silloin tällöin. Siinä olisi parannettavaa.

Purskuttelen suuvettä 1 - 2 kertaa päivässä syönnin jälkeen tai ennen ulos menoa, varsinkin, jos olen syönyt valkosipulia.

Vierailija
550/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen. 

Vierailija
551/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia hammasvälisuihkusta? Oliskohan hyvä...

Hml sanoi, ettei se ole hyvä. Hammasväliharja ja -hammaslankain on parempi. 

Vierailija
552/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes kokeillut hammaslankaa, ihme keksintö. Väliharjaa käytän ja aamuisin pesen hampaat, iltaisin pesu on unohtunut eli ihan satunnaisesti iltapesu.

Aika harvahammas saa olla että ne kamalat väliharjat mahtuvat hampaiden väliin

TePen tikku kokoa XS (oranssi) taipuu ja menee pieniinkin hammasväleihin.

Vierailija
553/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kolme kertaa päivässä ja pari kertaa viikossa käytän hampaanväliharjaa.Ei voi selittää "ettei jaksa" pestä kun kerran päivässä, laiskuus huipussaan.No ehkä on sitten varaa hypätä hammaslekurissa kun korjaa satoa pesemättömyydestä.

No kyllä hampaat kuluvat  3 kertaa jynssäten

Eivät kulu kun pesee ihan pehmeällä hammasharjalla ja kiillettä hankaamattomalla hammastahnalla. Oxygenol Hellä on sellainen edullinen hammastahna, joka on myös SLS-vapaa eli ei aiheuta aftoja kuten moni muu hammastahna. Hammastahnan fluori vahvistaa hammaskiillettä.

Vierailija
554/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ja aloittajan hammas- ja suuhygieniasta, onneksi ei tarvi sinun kanssasi imutella...yöks,

M46

Vierailija
555/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia hammasvälisuihkusta? Oliskohan hyvä...

Hml sanoi, ettei se ole hyvä. Hammasväliharja ja -hammaslankain on parempi. 

Markkinamiehet ja -naiset on varmasti eri mieltä... nehän ne tuollaisia härpäkkeitä innovoi, ja sitten ne pitäisi saada myytyä lampaille, siis kuluttajille.

Vierailija
556/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella yllättynyt, etteivät kaikki pese kahteen kertaan päivässä. Pesen itse aamuin illoin, joskus useamminkin, esimerkiksi joidenkin epäterveellisten ruokien jäljiltä hampaat tuntuvat likaisilta (sokeri, rasva). Lankaan tarvittaessa, en orjallisesti. Olen 48-vuotias, minulla on suussa yksi paikka sekä yksi implantti, seurauksena epäonnistuneesta paikkauksesta, juurihoidosta, ja jatkuneesta tulehduksesta. 

Vierailija
557/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen. Molemmat. Niin ylä- kuin alahampaankin aina juhannukseksi ja jouluksi. Ja kinkereille, joskus jopa hautajaisiin. Lankaan en mene.

Vierailija
558/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen 2 kertaa päivässä. Joskus jopa 3 kertaa, jos on tärkeä meno ja haluan puhtaat hampaat, käytän iltaisin hammaslankaa ja hammasväliharjaa. Minulla on suussa omat hampaat, ikää 48 v., eikä ole tarvittu implantteja eikä ole vielä poistettu yhtään hammasta.

Vierailija
559/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tulee harjattua kahdesti päivässä. Illalla putsaan hammasvälejä, vihaan sitä niin putsaan vaan ne välit mihin se lanka menee taistelematta. 

Vierailija
560/569 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisiakin salaliittolaisia on ( yllättävän paljon) joilta puuttuu poskihampaita, nuoriakin, miehiä ja naisia.  

Mistäköhän johtuu??

Katsopa tarkemmin, niiden nauraessa sen huomaa. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän