Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (569)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei pese?
Pesen hampaat vähintään kaksi kertaa päivässä, välillä useammin ja käytän hammaslankaa ja hammasväliharjoja. Käyn hammaslääkärissä kerrran vuodessa ja hammaskiveä on aina todella vähän. Olen 61 vuotias mies.
Minä. Kaksi kertaa viikossa riittää. Hammaslääkärissä kävin viimeksi toukokuussa 2004. M65
Hyi. Kyllä pesen. Joskus kolmekin kertaa, jos syön päivällä makeaa.
Sähköhammasharjalla,kaksi kertaa päivässä,sekä hammasväliharjalla,että hammaslangalla,kaksikertaa päivässä.Olen 52-vuotias ja minulla on omat hampaat,vahvat ja kauniit.
Lisäys edelliseen,hammaskiveä minulta poistetaan kerran vuodessa,jota on hyvin vähän,reikiä minulla ei ole ollut vuosikymmeniin.
60 kpl hammastikkuja noin 12 euroa. Järjetöntä. 300 coctailtikkua noin 1 eurolla ja ajavat täysin saman asian. Älä myöskään harjaa ikeniäsi piloille ja hammaskiillettäsi pois liian ahkeralla hoidolla ja hankaavilla tahnoilla. Tikutus 2 krt päivässä ja huolellinen harjaus kerran päivässä pitää hampilekurin loitolla 5-7 vuotta.
Pesen aamuin, illoin ja käytän hammastikkua/vuoleskeltua tulitikkua useamnan kerran viikossa,
En syö juuri makeisia, enkä juo säännöllisesti sokerilimsaa.
Hampaani pysyivät kohtuudella kunnossa nelikymppiseksi, nyt 53- vuotiaana olen menettänyt jo useita hampaita.
En myöskään syö juuri koskaan makeaa,en polta tupakkaa olen hampaistani ylpeä.
Oikeasti hampaat pysyy terveenä ja kauniina kun hoitaa oikein. Ja ohjeet on.
Nuo apteekissa myytävät hammastikut on superkalliita ja taipuvat pilalle muutaman käyttökerran jälkeen.
En suostu mitään tekohampaita lonksuttelemaan,siksi hoidan hampaitani ehkä jopa hysteerisesti.Uudet purukalustot nimittäni maksavat useita kymmeniä tuhansia.Miltei 80-vuotiaalla äidilläni on myös vielä omat hampaat.
Jos mieli on nuorekas,en voisi kuvitella että lonkusuttelisin jotain tekohampaita täällä,en koe itseäni mummoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka ilta ja joka aamu ja käytän iltaisin hammaslankainta. Hammasväliharjaa yhteen väliin, implantin ja tavallisen hampaan väliin. Mulla on huonot paikatut hampaat ja viisi hammasta otettu poiskin, siksi implantti. Olen surullinen ja ihmettelen, kun on niin huonot hampaat, vaikka hoidan hampaat aina ihan pedantisti. Mutta jotain hyvää: mulla ei ole ientulehdusta, parodontiittia eikä juurikaan hammaskiveä. Käyn kerran vuodessa hammaslääkärissä ja joka kerta vanhoja paikkoja korjataan. Usein vielä kesken vuotta joudun varaamaa ajan kun milloin mikäkin paikka irtoaa. Käyn yksityisellä. Olen niin kyllästynyt.
Vaihda hammaslääkäriä. Kuulostaa siltä, että paikkaukset tehdään huolimattomasti. Jos paikka irtoaa vuoden sisällä, se menee takuutyönä.
Pesen max. kerran päivässä päivällä. Lankaan vain liharuuan jälkeen. Reikiä nolla. Sähköhammasharja ehdoton, on tehokas.
En pese kahta, vaan ainakin kolme kertaa, päivälläkin, jos on ollut makea jälkiruoka. Tulee hampaisiin raikkaampi tunne. Käytän muovisia hammaslääkäriltä saamiani ohuita muovisia hammastikkuja aina, koska ruokaa menee helposti yhteen tiettyyn rakoon. Ja käyn tarkistuttamassa ja puhdistuttamassa hampaani puolen vuoden välein.
Harjaan hampaani vähintään kaksi kertaa päivässä, käytän hammasväliharjaa joka ilta. Puhdistan myös kieleni aamuin illoin siihen tarkoitetulla välineellä. Hammaslääkärissä käyn puolen vuoden välein perussairauteni vuoksi. Hampaat ovat hyvässä kunnossa.
Pesen vain aamuisin. Hammaslankaa en ole ikinä käyttänyt. Hammaskiveä minulle ei jostain syystä muodostu ja reikiä minulla on elämäni aikana ollut nolla.
Tottakai. Jokainen normaalilla järjellä varustettu tekee niin.
Todellakin pesen 2x päivässä sekä käytän hammaslankaa joka ilta. Tuntuu heti pahalta jos joskus on jäänyt joku ilta lankaamatta. Käytän laajenevaa lankaa. Se pullistuu vähän kostuessaan, joten sillä saa välit tosi hyvin puhtaaksi. Kireäksi vetämällä se litistyy, jolloin sen saa hyvin pois tiukoistakin väleistä. Lidlistä löytyvä oranssin värinen rasia on suosikkini, eikä ole kalliskaan.
Hammasvälit kandee putsata ENNEN hampaiden pesua, koska jos pesun jälkeen suorittaa toimenpiteen, poistuu fluori hammasväleistä.
T. Hammaslääkärin sisko.