Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
421/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2x päivässä ja lankaan hammaslankaimella, paljon helpompaa kuin irrallisilla narunpätkillä.

Vierailija
422/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tää tapa, ekaksi illalla hammasvälit langalla, sitten huuhtelen suun,että lika lähtee. sitten kielen er harjalla kuin hampaat. sitten hampaat yleis joku tahna ns.lika pois. huuhdon hyvin. sitten se viimeinen,er viikkoina eri funktionaalinen tahna jonka ikäänkuin levitän hampaisiin ja syljen pois,en huuhtele enää. 

tahnat ovat esim tähän viime vaiheeseen, elmex,oral densify kiillesuoja jolla pesn silloinkin jos tiedossa viiniä, sitten oral repair, noita kolmea vuoroviikoin sen yleistahnan lisäksi. ei reikiä, niin aamulla kevyt pesu yleistahnalla, illall tuo pitkä touhu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aamupesu jää välistä. Illalla must. En lankaa ollenkaan.

yöllä bakteereita suussa muodostuu vaikka et söisi aamulla mitään, huuhdo edes suu suihkussa vaikka

Vierailija
424/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaanpesu tiheyteni on noin kaksi kertaa viikossa. Joskus harvemminkin. Hammasharjan lisäksi käytän vain hammastikkuja. Joskus jää jotain syötävää hammasväliin ja vain hammastikulla saa sen pois.

Vierailija
425/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana hiukan vaihdellut. Olen aina pessyt hampaani aamuisin, sillä ajatus siitä, että jättäisin aamulla pesemättä ja lähtisin jonnekin tai jatkaisin päivääni, on niin ällöttävä, että pakko pestä. Lisäksi aamulla on vielä motivaatiota ja jaksamista. Se, että olenko pessyt hampaita illalla, on vaihdellut. Yleensä joo olen pessyt, mutta ei aina ole jaksanut enää nousta pesemään. Ja nyt viime vuosina ollut enemmän sitä, että en ole illalla pessyt kuin olisin pessyt. Kun siitä tulee toistuvaa, niin se on helpompi jättää tekemättä.

Olen teinistä lähtien käyttänyt sähköhammasharjaa, mutta kun muutin pois kotoa aikoinaan, niin käytin puoli vuotta perinteistä harjaa ja kun kävin hammaslääkärissä, niin olivat tulleet ensimmäiset alkavat reiät. Järkytyin, sillä hampaani olivat aina olleet hyvässä kunnossa ja kiillettäni kehuttu. Sain sitten joululahjaksi sähköhammasharjan ja se ollut sen jälkeen käytössä. Veikkaan, että olisin saanu kariesbakteerin vasta aikuisena, ja siksi lapsena ei niin hyvästä hammashoidosta huolimatta hampaani olivat hyvässä kunnossa.

Lankausta olen tehnyt vasta aikuisiällä ja silloin tällöin. Ollut vaikea ottaa sitä tavaksi. Mutta tein uuden vuoden lupauksen nyt tänä vuonna ja olen tähän mennessä joka päivä langannut hampaat. Käytän varrellista lankainta ja hammasväliharjaa riippuen hammasvälistä.

Ja nyt kun aloitin päivittäisen lankauksen ja tuli hirveä pelko, että nyt minulla on reikiä, niin olen koko helmikuun myös pessyt hampaat kaksi kertaa päivässä ja pureskellut purkkaa ehkä kaksi kertaa päivässä päivittäin. Pitää varata aika hammastarkastukseen! Pelottaa, että löytyy reikiä ja joudun ensimmäistä kertaa paikkaukseen. No, suvussani vähän kaikilla on huonot hampaat

Vierailija
426/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin pesen aamuin illoin. Eikä muuten riitä pelkkä hampaiden pesu vaan myös kieli pitää pestä, kaikki ei tajua tätä. Hammasvälit putsaan hammaslankaimella joka ilta koska jos en tee sitä, niin hampaiden välissä on ruokaa joka alkaa haista nopeasti. Mulla on hampaiden välit sellaiset, että niihin jää helposti ruokaa. Liha etenkin. 

Vierailija
427/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin teen. Sinäkö et?!

Vierailija
428/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii pestä hampaita jos syö jenkkipurukumia vähintään 3,5 palaa päivässä. Tieteellinen fakta.

Vierailija
429/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin pesen aamuin illoin. Eikä muuten riitä pelkkä hampaiden pesu vaan myös kieli pitää pestä, kaikki ei tajua tätä. Hammasvälit putsaan hammaslankaimella joka ilta koska jos en tee sitä, niin hampaiden välissä on ruokaa joka alkaa haista nopeasti. Mulla on hampaiden välit sellaiset, että niihin jää helposti ruokaa. Liha etenkin. 

Ihan toi eka lause olisi riittänyt vastaukseksi. Muu on ällöttävää liiallista informaatiota.

Vierailija
430/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kerran viikossa ja hampaat on ihan fine. Henki voi haista, mutta sekin on ihan fine.

Näin olen elänyt jo vuosia, eikä ole tullut mitään ongelmia, vaikka luulisi.

Toi on ihan fine!

T.Sonja

Vierailija
431/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaani sähköhammasharjalla ja fluorihammastahnalla aamuin illoin.  Iltaisin käytän hammaslankainta ja hammasväliharjoja.

Vuosia sitten sairastin syvää masennusta enkä jaksanut pitää huolta hampaistani enkä muutenkaan.  Suuhuni kehittyi parodondiitti, hammaskudossairaus.  Olen saanut sairauden etenemisen pysähtymään huolellisella hampaiden ja ienten  puhdistamisella.

Kaiken tämän kokeneena jaksan nyt pitää huolta hampaistani, koska haluan säilyttää omat hampaat, tekareita en suuhuni halua.

Vierailija
432/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2-3 kertaa päivässä ios-hammasharjalla. Käytän joka päivä hammasväliharjaa ja kielenraaputinta. Hankin äskettäin myös Lumoral-laitteen jota käytän pari kertaa viikossa.Varmaan kuulostaa fanaattisella mutta hampaat ja suun hygienia on tärkeää minulle.

Vierailija
433/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen kahdesti ja lankaan tai käytän hammasväliharjaa kerran päivässä. On se hammaslääkärin hoito sen verran kallista, että mieluummin vältän.

Uppis
434/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin seinällä oli juliste:

Kysymys:  Onko pakko harjata kaikki hampaat kahdesti päivässä ja käyttää hammaslankaa?

Vastaus: Ei ole pakko, se koskee ainoastaan niitä hampaita, jotka haluat pitää..

Vierailija
435/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivässä pesen hampaat sähköhammasharjalla, lisäksi iltaisin putsaan hampaiden välit, käytän myös xylitolia. Hammaslääkärissä käyn säännöllisesti tarkastuksessa. Viimeksi lääkäri suositteli, että kannattaa harventaa tarkastukset kahteen vuoteen, koska ne tarkastuskäynnit ovat tähän mennessä olleet täysin turhia. Mitään ei ole löydetty 

Vierailija
436/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tekarit. Laitan ne yöksi lasiin, Correga-tabletti siihen sekaan. A vot puhdasta tulee!

Vierailija
437/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan toi eka lause olisi riittänyt vastaukseksi. Muu on ällöttävää liiallista informaatiota.

Pakottiko joku lukemaan? No ei joten lopeta kitinä.

Vierailija
438/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tekarit. Laitan ne yöksi lasiin, Correga-tabletti siihen sekaan. A vot puhdasta tulee!

Corega, ei Correga.

Vierailija
439/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti joka päivä vähintään kerran päivässä sähköhammasharjalla. Usein illalla sähköhammasharjalla ja aamulla normi harjalla. Hammasvälit lankaimella joka toinen ilta.

Vierailija
440/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pesen ja käytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme