Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
401/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä kirjoitti:

Mä pesen käytännössä aina jos siltä vähänkkin tuntuu ja olen kotona. Eli saatan aamuisin tai iltaisin pestä kahdesti jos en ole tyytyväinen ekan kerran tulokseen. Ja joskus keskellä päivää jos on juonut vaikka jotain sokerijuomia ja blakkia tuntuu kertyneen. Lankaaminen on mulla ihan pakko yhden takahammasvälin kanssa, kun se paikattiin se muuttui niin ahtaaksi että on pitänyt ostaa jatkuvasti hangaslankaimia jotta saa roinat siitä tiukasta välist ulos, muuten ien tulehtuu. Normaaleihin hammasväleihin mulla tuntuu riittävän sentään harjaus.

Et meitä on moneen junaan ja hampaita erilaisia. Joskus katon jonkun ihmisen hymyä ja mietn et se ei ehkä todellakaan tiedä miten tärkeä asia hammaslankain on :) Jos sattuu harvat hampaat ni sieltähä kaikki putoo itekseen ehkä pois :)

Niin, kuten sanoit hampaita on erilaisia. Mä pesen 2x päivässä, lankaan ja huomion hammasterveyden muutoinkin. Vaan silti hampaani on keltaiset, läikikkäät ja moneen kertaan paikatut. Yksi hammas jopa puuttuu. Ulkonäön perusteella ei uskoisi kuinka hyvin niitä hoidan.

Vierailija
402/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla huolellinen pesu ja lankaus. Jos olen syönyt ikeniä ärsyttäviä tahmaisia ruokia, niin myös Paro dontax suuvesi.

Aamulla en aina pese. Riippuu, onko syönyt happamia aineita. Mutta päivällä jossain vaiheessa pesen hampaat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamulla ja illalla hampaat. Joskus jää illalla pesemättä, jos olen myöhään töissä ja väsyttää niin että kaadun sänkyyn ja nukun samantien. Käytän aina sähköhammasharjaa, tavallisella hammasharjalla hampaisiin jää likainen tunne. Hammasväliharjaa en pysty käyttämään, koska hammasvälit niin ahtaat. Pitkävartista lankainta ja oikein ohuita hammastikkuja käytän päivittäin. Hammaskiveä tulee silti sen verran, että kerran vuoteen pitää käydä hammaslääkärissä poistattamassa.

Vierailija
404/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
405/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kummankin. Hammaslankaa en tarvitse

Vierailija
406/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kolme kertaa päivässä joista yhden sähköharjalla ja lankaan hammasvälit joka päivä. Tämä on rutiiniksi opeteltu tapa ja säästän lääkärikuluissa ihan merkittävästi pienellä viitseliäisyydellä 👍

Vierailija
407/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnassa on fluoridia samoin juomavedessä ja ihan maaperässä luonnostaan. Oikein hyödyllistä luustolle ja hammaskiilteelle.

Myrkylliset pitkäketjuiset fluoriyhdisteet ovat ihan eri asia.

Kuten täällä joku sanoikin niin monessa asiassa kyse on tosiaan myös määrästä eli mikä tahansa liian suurena määränänon myrkkyä ja liian vähäisenä määränä hyödytöntä.

Vierailija
408/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.suuhygienisti

Vierailija
409/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoidan hampaani huolella. Nuorena en jaksanut hoitaa ja kaksi hammasta on nyt vastikään jouduttu poistamaan (toiseen noista aion laittaa implantin).

Kyllä noista hampaan poistoista tulee yleensä viimeistään se kipinä alkaa hoitaa. On ihan kiva, jos saa omat hampaansa pitää suussa.

Vierailija
410/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslankaa aina aamuisin. pesen hampaat, hammaslanka, pesen uudelleen hampaat iltaisin en jaksa hammaslankaa käyttää kuin harvoin. 

Vierailija
411/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Vierailija
412/569 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mää pesen omat hampaat soodatableteilla, en koske eliitin fluoriin koska sehän on myrkkyä!

kertyy elimistön rauhasiin

Vierailija
413/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan aina. Lisäksi käytän hammaslankaa varmaan jotain viisi kertaa päivässä eli aina kun syön.

Vierailija
414/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hammaslankaa enää, vaan hammaslääkärin suosittelemia hammasväliharjoja.

Vierailija
415/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hoidan hampaani huolella. Nuorena en jaksanut hoitaa ja kaksi hammasta on nyt vastikään jouduttu poistamaan (toiseen noista aion laittaa implantin).

Kyllä noista hampaan poistoista tulee yleensä viimeistään se kipinä alkaa hoitaa. On ihan kiva, jos saa omat hampaansa pitää suussa.

Mulla kans iän myötä reikiintyminen on vauhdittunut ja hampaita on jouduttu poistamaan. Kalliiksi tulee, vaikka nuorenakin pesin hampaat säännöllisesti. 

Vierailija
416/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen ja niin pesee myös puolisoni. Hän on todella ahkera hammasväliharjojenkin kanssa, itse lankailen muutaman kerran viikossa. 

Meillä on tosielämässä yksi tuttu, joka juttelee samanlaisia kuin aloittaja. Hän onkin sittemmin ollut oikein pahemman luokan juurihoidoissa - ja hammaskipujen kanssa runsaasti erilaisissa hoidoissa. En tiedä menettikö oikein hampaita siinä rytäkässä. Nyt olen alkanut epäillä hänellä dementiaa, koska jo hyvin pian näiden hoitojen jälkeen alkoi taas nää samat jutut, kuinka ei pese hampaitaan. 

Ihan pakko sanoa, että en yhtään ihmettele, että kyseessä on tällainen aikamiespoika. Peräkammarinpojaksi en viitsi sanoa, kun siihen liittyisi mun mielestä hissukampi luonne. 

Itsellä jäi yksi lupaavasti alkanut tuttavuus sinkkuaikoina, kun huomasin, että mies ei ollut pessyt hampaitaan. Ei sellasta halua suudella, ja herää epäilys mitä kaikkea muutakin on pesemättä ja kotikin varmasti siivoamatta. 

Vierailija
417/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat 2 kertaa päivässä, mutta hammaslankaa tai hammasväliharjaa käytän ihan liian harvoin. Mulla on niin ahtaat hammasvälit, ettei mikään lanka meinaa mahtua, ja putsaukseen menee siksi puolisen tuntia. Ja väkisin kun survoo niin veri lentää, niin ei viitsi.

Vierailija
418/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat, käytän hammaslankainta ja väliharjaa ihan säännöllisesti aamuin ja illoin. Olen niin tottunut tähän rutiiniin, että ilman kaikkia kolmea vaihetta ei suu tunnu puhtaalle. Hammaskiven määrä on myös samalla vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
419/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaus kahdesti päivässä. Välien puhdistus kerran. En tehnyt aiemmin, ja ketuttaa kuin pientä jänistä. Ei sitä kolmikymppisenä huomannu, mutta pian sen jälkeen paljastui kaikenlaista tuhoa. Tullut tosi kalliiksi, eikä nämä silti ole yhtä hyvät.

Vierailija
420/569 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pesen. Teetätin juuri 6 000 euron remontin suuhuni ja haluan pitää hampaistani hyvää huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi