Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?

Vierailija
16.02.2023 |

Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.

Kommentit (569)

Vierailija
361/569 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko koska mulle iskee muuten heti tulehdus ja alkaa sattua ikeniin. Käytän vain lankaa koska ei mahdu mitkään hammasväliharjat.

Ota pienempiä suupaloja, ja pureskele huolellisesti. Silloin ruoka ei pureudu ikeniin.

Vierailija
362/569 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen 2 kertaa päivässä hampaat ja lankaan iltaisin. En halua kulkea ruokaa hampaiden väleissä. Tämä on minimitason hoitoa hampailleni, jotka ovat ihan kiinni toisissaan.

Mä en koskaan käytä lankaa. On hyvä kiille.

Tikkua joudun joskus käyttämään, kun innostun syömään esim. mangoa paloittelematta sitä ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/569 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa riittää hyvin. Pyyhittekö muuten joka kerta kun käytte vessassa kakkosella? Itse jaksan vaan aamuisin iltaisin en koskaan ja suihkussa käyn jouluna ja juhannuksena.

Ummetukseen auttaa kiiwi.

Vierailija
364/569 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee hampaiden pesemiseen ainakin 10 minuuttia, aivan liian raskasta hommaa tehdä päivittäin.

Kiilteelle ei ole hyväksi noin pitkäkestoinen, säännöllinen kulutus.

Vierailija
365/569 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä helposti unohtaa, että hampaat kuluu (hevosella, jyrsijällä, ihmisellä...) Tietokoneen näppäimistökin kuluu, vaikka siihen osuisi vain sormenpäät, ts. ei tarvitse olla kovinta materiaalia jotta kuluttaa - hammasharjakin kuluttaa hampaita. Hampaiden kuluminen on suurempi riski hampaiden  ja ikenien pilaantumiselle, kuin karies-bakteerin pelkkä läsnäolo.

Vierailija
366/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja syön ruuan jälkeen xylitol-purukumia enkä syö ollenkaan karkkia. Hampaiden putsaaminen on halvempaa kuin paikkaaminen, enkä pidä siitä kun hammaslääkäri poraa.

Vierailija
367/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Paitsi esim. kipeänä tai väsyneenä. Käytän hammaslankainta ja hammasväliharjaa.

Vierailija
368/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen aamu inilloin ja lankailen 3-4 kertaa päivässä.

Vierailija
369/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kolme kertaa päivässä ja illalla myös hammaslanka

Vierailija
370/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat aamuin - illoin. Iltaisin käytän hammaslankaa ja joskus hammasväliharjaa. En purskuta/huuhtele pesun jälkeen suuta vedellä, vaan annan hammastahnan vaahdot jäädä suuhun.

Vierailija
371/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haitta pelkkään hampilääkärin poraan rajoitu, jos laiminlyö hammashoidon.

Jatkuva ientulehdus on tosiasia, jos ei putsaa kaikkea plakkia pois kerran päivässä.

Aamulla riittää pelkkä harjaus ennen aamiasta poistamaan yönaikaisen bakteeripeitteen hampaiden näkyviltä pinnoilta, purskuttelen toki myös että fluoria menee hammasväleihin suojaksi aamiaisen happohyökkäystä vastaan.

Illalla aina lankaimella ja hammasväliharjalla huolellinen putsaus hammasväleille ennen harjausta.

Tämä pitää oikeasti plakin poissa eikä tartte ravata koko ajan hammaskiven poistossa.

Vierailija
372/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisin hammasvälien puhdistaja on apteksita saatavat sellaiset silikoniset käyrät tikut. Eivät ole kertakäyttöisiä.

Lanka voi kuluttaa ientä ja  tehdä sinne ikeneen tilaa bakteereille. Ei ainakaan kovin usein ja liian kovaa pitäisi langata.

Mulle tulee syljen koostumuksen takia paljon hammaskiveä, vaikka hoidankin kunnolla.

Juuri tuli vuosi aikaa edellisestä käynnistä (normaalisti käyn kahdesti) niin toista tuntia meni puhdistaessa kivet pois.

Vierailija
373/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaksi kertaa päivässä harjaus ja iltaisin lankaus.

Pesen myös kahdelta kissaltani hampaat (ulkopinnat) joka ilta.

Vierailija
374/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat aamuin illoin. Mutta se yök tapani. Työpöydän ääressä mulla on sellainen hammaslanka, jossa on kaari. Mä putsaan hampaita, kun jonotan, tai kuuntelen jotain töissö. Olen etänä

Vierailija
375/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani mulla oli avokki, jonka kanssa me kaivettiin toistemme korvia. 

Topsilla. 

Se tekee hyvää kun toinen tekee sen.

Hampaat pesen 4-5 x viikossa.

Hampaanvälit rassaan Post-it -lapuilla.

Töissä.

Vierailija
376/569 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hampaat, kerran kullin.

Vierailija
377/569 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aamuin illoin pesen hampaat, aamulla myös kielen, illalla käytän sellaista lankainta hampaiden välien puhdistamiseen. Hammaslääkärissä ja hammaskiven puhdistuksessa käyn parin vuoden välein ja aina kehuvat hampaiden hyvää kuntoa (olen jo melkin kuusikymppinen nainen), joten turhaa ei hyvä hoitaminen ole.

Vierailija
378/569 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin pesen, ja käytän apteekista ostettua suuvettä. Hammasväliharjalla rassaan välit pari kertaa viikossa.

Vierailija
379/569 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen aamuin illoin ja hammasväliharjaa käytän vähintään kerran päivässä, usein kaksi. Olen allerginen, josta syystä käytän myös antihistamiineja, jotka kuivattavat limakalvoja ja myös astmalääkitys rasittaa hampaitani, kuten myös purentavirhe, joten siitäkin syystä pyrin hoitamaan hampaani mahdollisimman hyvin. Viimeksi hammaslääkäri toivotti takaisin tervetulleeksi kolmen vuoden päästä, kun hampaat oli niin hyvässä kunnossa. Suuvettä en käytä ollenkaan, koska sitä ei hammaslääkäri suosittele.

Vierailija
380/569 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pesen aamuin illoin ja hammasväliharjaa käytän vähintään kerran päivässä, usein kaksi. Olen allerginen, josta syystä käytän myös antihistamiineja, jotka kuivattavat limakalvoja ja myös astmalääkitys rasittaa hampaitani, kuten myös purentavirhe, joten siitäkin syystä pyrin hoitamaan hampaani mahdollisimman hyvin. Viimeksi hammaslääkäri toivotti takaisin tervetulleeksi kolmen vuoden päästä, kun hampaat oli niin hyvässä kunnossa. Suuvettä en käytä ollenkaan, koska sitä ei hammaslääkäri suosittele.

Niin ja suuhygienistillä käyn vuosittain hammaskiven poistossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän