Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (569)
Pesen aina hampaat kaksi kertaa päivässä ja lankaan iltaisin. Olen muutenkin täysin rutiinien orja.
Miten voi olla noin laiska ettei kaksi minuuttia jaksa pestä hampaita aamulla ja illalla?
Vierailija kirjoitti:
Juomaveteen ja hammastahnaan lisätään fluoria, että kansa pysyy tyhmänä ja rauhallisena eikä tee vallankumousta. Lukekaa vaikka kemian kirjastanne ja katsokaa sieltä. Fluori on myrkyllisempää kuin lyijy, mietippä sitä. Minä en alistu eliitille enkä käytä fluoria vaan juon vedet omasta kaivosta ja käytän kookoshammastahnaa!
Juomaveteen ei todellakaan lisätä fluoria Suomessa, joillain alueilla sitä on siinä luonnostaan. Siihen on ihan tieteelliset perusteet, miksi fluorihammastahnaa suositellaan käytettäväksi, ellei fluoria muuten saa jo tarpeeksi esim. siitä juomavedestä, mutta uskokaa te "viisaat" toki mitä haluatte...
Pesen joka aamu ja ilta sekä käytän hammasväliharjaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla hampaiden pesu on yhtä tuskaa ja jää monesti aivan puolitiehen herkän oksennusrefleksin takia. Käytän Lumoralia harjan ja langan sijasta, koska sillä saa oikeasti naukuvan puhtaan tuntuiset hampaat ilman oksennusrefleksiä.
Mikä?
"Lumoral on suomalainen innovaatio suun terveyden ylläpitoon sekä hammassairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn." https://www.vitamiini.org/lumoral-kokemuksia/
Todella hyvä laite ja hengitys ei enää HAISE. Ihan parasta N43.
haiseva suu 🤮🤢🤢
Pesen 2 kertaa päivässä, lankaan ehkä kaksi kertaa viikossa. Joskus harvoin voi toinen pesu jäädä välistä.
Mä tähtään siihen, että pesen kerran päivässä, mutta joskus jää väliin joitakin päiviä. Hammaslankaan en koske.
Kyllä, joka ilta lankaan ja aamuin illoin pesen. Aamulla pesen ennen aamupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Pesen kerran viikossa ja hampaat on ihan fine. Henki voi haista, mutta sekin on ihan fine.
Näin olen elänyt jo vuosia, eikä ole tullut mitään ongelmia, vaikka luulisi.
Varmaan käyt myös hammaslääkärissä suositusten mukaan ja ovat siellä samaa mieltä... :-D Iän myötä ne ongelmat alkavat sitten pahentua, mutta kukin tavallaan.
Hammasvälit putsaan harjalla, lankaa ei hammaslääkäri suositellut. Iltaisin muistan aina pestä hampaat ja putsata hammasvälit, koska purentakiskoa on ällöttävä laittaa likaisten hampaiden päälle, jo ajatuskin on hyiii. Aamuisin pesu joskus unehtuu viikonloppuisin, kun mulla ei oo mitään aamurutiineja, jos ei tartte lähteä minnekään.
Mulla on niin helposti paskiintuvat hampaat, että tuo 2x päivässä ja vähintään 1x lankaus on kyllä ihan minimi :D Silti ollut reikiä useita. Puren myös hampaita huomaamatta yhteen, niin että hampaat ovat itsestään hajoilleet jo teinistä asti.
Ikävä kyllä en pese. Olen ihan liian laiska mutta rehellinen 😔
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla noin laiska ettei kaksi minuuttia jaksa pestä hampaita aamulla ja illalla?
Aamulla se pitäisi ajoittaa syömisen kanssa niin, ettei tule happohyökkäystä.
Aamuisin pesen harvemmin mutta jokaikinen ilta pesen ja lankaan vaikka mikä olisi.
Pesen kaksi kertaa päivässä. Tai no etäpäivinä aamun pesu joskus unohtuu tai saatan pestä vasta iltapäivällä. Mihinkään en kehtaa lähteä (tai no pikaisesti kauppaan joo), ilman että hampaat on pesty. Hyi, tuntuis että kaikki tarttuu hampaisiin ja niiden päällä likakerros. Lankaan mutta liian harvoin, ehkä viikon parin välein.
Pesen kaks kertaa päivässä mutta lankaa en käytä kuin ehkä kerran vuodessa
Oletteko te jotka ette koskaan käytä lankaa kokeilleetkaan sitä lankausta ikinä? Itse aloitin kun kokeilin ja lanka haisi mädäntyneeltä kun takahampaiden välejä lankasi. Edelleen haisee karmealta jos jää vaikka viikko lankausta välistä. Vaikka pesen 2x päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla se pitäisi ajoittaa syömisen kanssa niin, ettei tule happohyökkäystä.
Hampaat pestään ennen syömistä.
Pesen useammin . Langatan ,käytän hammastikkuja , pesen harjalla ja koneella .
Tottakai. Pesu aamuin illoin ja tikutus tai hammaslanka.