Elinkeinoministeri Mika Lintilä: En itse lähettänyt hallituskumppaneita pilkkaavaa meemiä, mutta tiliäni ei myöskään kaapattu
Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) kertoo, ettei hänen Whatsapp-tiliään ollutkaan kaapattu eduskunnan tietoturvaselvityksen mukaan.
Kaappaus-sanan käyttö oli ehkä liian voimakas ja väärä termi tässä tilanteessa. Tiesin kuitenkin, että en ole lähettänyt tätä viestiä.
Lintilän mukaan selvityksessä kävi ilmi, että tilin rinnakkaiskäyttöä ei kuitenkaan voida sulkea pois.
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Muuan poliitikon tärkeimmistä kyvyistä lienee osata puhua ja kirjoittaa vakuuttavasti ns. muunneltua totuutta?
Ja joidenkin mielestä se on ihan oikeasti Hieno Asia! Kuten Vaasan kepusta.
Kuka on se myyrä keskustan ryhmässä joka vuoti tiedon medialle? Ei ole kovin vaikea arvata kuka se on.
Vierailija kirjoitti:
Aivan aiheesta oli viesti. Erotkoon vaan muut. Bileet on ohitse ja koko maailmalle on esitetty tanssivideot, ja baarissa suhmuroinnit. Mika sentään uskaltaa lähettää hauskoja videoita. Hävetköön sossut, jos osaavat.
No mutta katsos kun hänhän ei nimenomaan ja missään nimessä ollut tämä meemin lähettänyt henkilö. Pitäisihän sun kepuna tämä uskoa.
Esitetäänkö videon kuva myöskin Saksassa, Italiassa, Espanjassa, ameriikassa ja Intiassa televisiossa, niinkuin pm:n tanssivideo. Saisi Lintiläkin vähän nostetta ja superjulkisuutta.
Siis mitä tässä meemissä on ollut?
Tuntuu tosiaan että se Matti Nykänenkin olisi ollut luotettavampi ministeri kuin nämä suojatyöpaikassa vellovat setämiehet. Nyt 2020 luvulla voitaisiin hyvin jo luopua tällaisista kieroista tyypeistä, eiköhän hänen tilalleen saada joku toinen aika nopeasti. Eroa pitäisi vaatia tällaisista valheista.
Teoriani jos lähettäjä EI ollut Lintilä:
Juhli jonkun teollisuuspohatan kanssa kabinetissä ja oltiin siellä niin äijää ja tuhannenpierussa. Tytöteltiin tarjoilijatarta ja heitettiin ällöä puolituhmaa läppää. Luuri jäi jossain vaiheessa pöydälle.
Tarjoilijan kosto.
Miksi ei voi myöntää, että lähetti tuon itse
Vierailija kirjoitti:
Teoriani jos lähettäjä EI ollut Lintilä:
Juhli jonkun teollisuuspohatan kanssa kabinetissä ja oltiin siellä niin äijää ja tuhannenpierussa. Tytöteltiin tarjoilijatarta ja heitettiin ällöä puolituhmaa läppää. Luuri jäi jossain vaiheessa pöydälle.
Tarjoilijan kosto.
Itseasias ei tarvinnu ees unohtua luuri, se työnnettiin tarjoilijalle "HEIKATOHEIAIKAHAUSKAHEIEIKSOOHAUSKA". "En oikein näe, voinko katsoa tarkemmin", napu napu napu, "joo hauska oli".
Vierailija kirjoitti:
Kuka on paskantanut housuihini? Pohtii Lintilä.
Ei havaittu eduskunnan palveluihin tai laitteisiin kohdistuvia tietoturvauhkia Lintilän puhelimesta, joten whatsappia ei ole jaettu muille laitteille. Ainoa meemin lähettäjä voi olla vain Lintilä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen qr-koodin saa? Ja eikö rinnakkaiskäyttö vaadi sen, että ollaan samassa tilassa vai?
Ei vaadi.
Myös minulla on whatsappi puhelimessa että tietokoneessa. Rinnakkaiskäyttö mahdollista muutamassa laitteessa (3 ?). Rinnakkaiskäyttö asetetaan puhelimen qr-koodilla ja sen jälkeen voin ainakin itse käyttää kahta laitetta ongelmitta.
Voi olla niin, että jos on asetettu kahteen tietokoneeseen puhelimen lisäksi, niin kysyy että kätetäänkö tästä tai jotain.
Olen hiukan muuttanut mielipidettä, ja että Lintilän tarina saattaa olla jopa totta.
Joo. Ei tarvitse qr-koodia. Itselläni on Whatsapp puhelimessa ja läppärillä. Jos avaan läppärin, niin voin lähettää whatsapp viestejä, soittaa videopuhelua ym ihan heti. Ei kysele mitään koodeja.
Ei tarvi muuta kuin arvata salasana, niin kenen tahansa Whatsupin saa auki. Sähköpostitunnus on monesti jo etukäteen tiedossa.
Monine edes hoksaa, mihin kaikkeen apeilla on oikeus, jos niitä ei rajoita itse. Niiden kautta voit vaikka kuunnella puhelinta.
Mika Lintilä: Tiliä ei ollut kaapattu Sen voin sanoa, että olen puhunut totta
Nämä kaksi lausetta ei sovi yhteen
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi myöntää, että lähetti tuon itse
Ei voi myöntää kun on jo paska housussa. Kaivaa itseään vaan syvempään kuoppaan.
Ainahan voi mennä torille itkemään ja pyytelemään armoa...🤣
Vierailija kirjoitti:
Kovat on kännit ollu...
Jep. Muisti mennyt.
Lokitietoja ei eduskunnan kallista kalliimpi tietohallinto kyennyt kaivelemaan? Nyt pitää odottaa Lintilän omaa "rikosilmoitusta" siitä. Miksi kukaan konna tekisi itsestään tutkintapyyntöä?
No, se meemi oli joka tapauksessa hyvä. Parempi kuin nykyiset pilapiirrokset, jopa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Lintilä ajoi itsensä niin syvälle suohon, että sieltä on mahdotonta enää kuivin jaloin takaisin selvitä.
Toki kepuli kun on, niin se totuuden puhuminen ei ole vaihtoehto. Tosin tässä tapauksessa se olisi kannattanut. Pikku nuhteilla olisi selvinnyt, mutta nyt on todennäköisesti menossa työpaikkakin.
Katselin tuossa viime vaalien Vaasan piirin tuloksia ja kyllä tosiaan on niin, että melko mahdottomaan tilanteeseen Lintilä itsensä valehtelullaan ajoi. Siellä sai viime vaaleissa kuusi kepulaista 6500-5000 ääntä, joista neljä valittiin. Lintilä sai 6000 ääntä. Nykyisellä kepun kannatuksella ainakin yksi paikka kepulta häviää Vaasan vaalipiirissä, joten enää korkeintaan kolme menee läpi. Ei tarvi lintilän kovin montaa sataa ääntä menettää suhteessa muihin kepulaisiin, kun jo laulukuoro kutsuu.
Nykäsestä olisi ollut varsin hyväksi pääministeriksi. Samat vahvuudet kuin nykyisellä.
Muuan poliitikon tärkeimmistä kyvyistä lienee osata puhua ja kirjoittaa vakuuttavasti ns. muunneltua totuutta?