Oletteko joskus erehtyneet luulemaan lapsen vanhempaa isovanhemmaksi?
Onko teille joskus käynyt niin, että jossain paikassa olette luulleet lapsen vanhempaa isovamhemmaksi? Siis että jos olette olleet esim. Vaikka uimahallissa ja siellä on ollut joku 6-kymppinen mies pikkulapsen kanssa, että olette kysyneet mieheltä, että oletko sinä lapsenlapsen kanssa uimassa ja sitten mies on vastannut, että lapsi on hänen 1. Sukupolven lapsi?
Tai onko joskus teille itsellenne käynyt niin , että teitä on luultu lapsen isovanhemmaksi, vaikka olette äiti/isä?
Eräs sairaanhoitaja kertoi, että kun hän oli vastasyntyneiden osastolla töissä, tuli vastasyntynyttä vauvaa katsomaan joku 7-kymppinen mies ja tämä hoitaja oli kysynyt, että oletko sinä hänen ukki, johon mies oli vastannut, että eikun minä olen isä.
Toisaalta, jos joku hankkii iäkkäänä lapsen, niin mun mielestä siinä Ei ole syytä loukkaantua, jos joku luulee hänen olevan ukki/mummi, koska yleensä 45+ iässä ennemmin tullaan mummoksi/vaariksi, kuin että saadaan oma lapsi.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 6-kymppisenä poikani taaperoiden kanssa puistossa ja mammat luulivat minua lasten äidiksi.
Kun olin 39 v, tytär oli 6 v, niin meitä luultiin sisaruksiksi
Olet tavannut kohteliaita ihmisiä. Kyllähän jo.60v voi luulla isoäidiksi, mutta jos ei varmasti tiedä, on kohteliaampaa pitää mölyt mahassaan. Nuorin isoäiti Suomessa on 34v tietojen mukaan. Kaikkia oletuksiaan ei oke tarpeen tuoda julki. Äitejä ja isiä on nykyään monen ikäisiä.
Minä tiedän yhden, joka on tullut isoäidiksi 32-vuotiaana, eikä varmasti ole Suomen ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Lasteni luokilla oli veljekset, joita kuskasi kouluun mies, jota luulin isoisäksi. Olin tosi yllättynyt kun kuulin, että mies onkin isä. Vaikka no, voihan mies tulla vielä vanhana isäksi, että ei kai siinä mitään ihmeellistä ole. Harvinaisempaa varmaan on se, että tämä vanha mies oli lastensa yksinhuoltaja.
Mikäs ihme tuo on. On voinut vaikka puoliso menehtyä tms ikävää. Ihminen voi harmaantua yhdessä yössä traagisen tapahtuman jälkeen näin olen kuullut. Ei tarvita enää kenenkään typeriä kommentteja. Pitäisi ottaa mallia amerikkalaisista, heillä on tapana avata keskustelu kehumalla keskustelukumppania, että oletpas nätti tänään tms. Suomalaiset useimmat, ei kaikki, möläyttää erikoisesti asioita suoraan ajattelematta, että onko tuonkin sanominen tarpeellista ja korrektia. Ei ainakaan ilahduta ketään.
En mä sille miehelle mitään kommentoinut. Muiden vanhempien kanssa jutellessa sain tietää tämän.
Ja kyllä, on harvinaista - ja kunnioitettavaa- että mies on yksinhuoltaja. Useimmat miehet eivät haluaisi huolehtia lapsistaan yksin. Äiti ei myöskään ollut kuollut vaan oli mt- ja päihdeongelmainen.
.
No, ilkeilijöitä kyllä riittää... Teki niin tai näin, niin aina löytyy joku ilkeilevä moukka.