Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joskus erehtyneet luulemaan lapsen vanhempaa isovanhemmaksi?

15.02.2023 |

Onko teille joskus käynyt niin, että jossain paikassa olette luulleet lapsen vanhempaa isovamhemmaksi? Siis että jos olette olleet esim. Vaikka uimahallissa ja siellä on ollut joku 6-kymppinen mies pikkulapsen kanssa, että olette kysyneet mieheltä, että oletko sinä lapsenlapsen kanssa uimassa ja sitten mies on vastannut, että lapsi on hänen 1. Sukupolven lapsi?

Tai onko joskus teille itsellenne käynyt niin , että teitä on luultu lapsen isovanhemmaksi, vaikka olette äiti/isä?

Eräs sairaanhoitaja kertoi, että kun hän oli vastasyntyneiden osastolla töissä, tuli vastasyntynyttä vauvaa katsomaan joku 7-kymppinen mies ja tämä hoitaja oli kysynyt, että oletko sinä hänen ukki, johon mies oli vastannut, että eikun minä olen isä.

Toisaalta, jos joku hankkii iäkkäänä lapsen, niin mun mielestä siinä Ei ole syytä loukkaantua, jos joku luulee hänen olevan ukki/mummi, koska yleensä 45+ iässä ennemmin tullaan mummoksi/vaariksi, kuin että saadaan oma lapsi.

Kommentit (43)

1/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja ?

Vierailija
2/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nykyvanhemmat ovat sen verran iäkkäitä, 40v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta isovanhempaa vanhemmaksi kyllä

Vierailija
4/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta onneksi en sanonut sitä ääneen. Isommat sisarukset olivat huomattavasti iltatähteä vanhempia ja luulin pikkusiskoa jonkun sisaruksensa lapseksi, kun äiti oli ikäisekseen huomattavan harmaa ja mummotyyliin pukeutuva.

Vierailija
5/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta pari kertaa olen luullut isovanhempia vanhemmiksi. Kerran mummo ja vaari olivatkin n. 40 -vuotiaita. Mummo taisi olla 41 v. Heidän nuorin oma iltatähtensäkin oli taapero. Ja lapsenlapsi oli myös mukana. Kerran taas isovanhemmat olivat todella urheilullisia ja sporttisia n. 50-vuotiaita. Nuoremman oloisia kuin vanhemmat.

Vierailija
6/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yhdellä oli tietokoneen taustakuvana pieni lapsi ja meinasin kommentoida, että ihana muksu, varmasti kivaa olla isovanhempi, onneksi lopetin lauseeni siihen ihanaan muksuun, koska lapsi oli tämän naisen oma.

Jotenki oma fiilis on, että ihmiset on nykyään tosi korrekteja eivätkä oleta asioita, jos eivät varmaksi tiedä.

Vierailija
7/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minua että puolisoani on pari kertaa luultu kuopuksemme isovanhemmiksi. Olimme 43v, kun kuopuksemme syntyi. Nämä erehdykset tapahtuivat, kun lapsi oli päiväkoti-ikäinen. Nyt, kun hän on jo 10v, ei näitä erehdyksiä ole enää tullut.

Minusta siinä ei ole mitään hävettävää, että minua luullaan lapseni isovanhemmaksi, onhan monilla lapseni ikäisillä minun ikäisiä tai jopa nuorempia isovanhempia.

Tapahtuuhan sitäkin, että lapsen isovanhempaa luullaan vanhemmaksi tai vanhempaa sisarukseksi tai sisarusta vanhemmaksi.

On minua luultu myös lasteni perhepäivähoitajaksi.

Vierailija
8/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran luulin nuoren naisen miestä hänen isäkseen.

Vierailija
9/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden, joka tuli 40-vuotiaana mummoksi. Oli vielä tosi siro ja pienikokoinen nainen, että muutenkin nuoren näköinen. Veikkaan, että aika moni on luullut häntä äidiksi, kun on liikkunut lapsen lapsen kanssa.

Mun isä ja lasteni pappa on jo yli 60v, mutta ikäisekseen nuoren näköinen (urheilullinen, tuuheat, tummat hiukset, ei siis ole harmaantunut jne.). Välillä, kun liikutaan minä (n. 40v nainen), isäni ja lapseni yhdessä, mulle tulee itelle sellainen olo, että luuleekohan joku isääni mun miehekseni. :D

Tietysti tällaisessa lähipiirissä kasvaneena varmasti itse arvioin niitä 60v isiä ja yli 40v äitejä tietysti pienen lapsen isovanhemmiksi, vaikka voivat toki olla vanhempiakin. Ei ole onneksi käynyt mitään noloja tilanteita, että olisin sanonut väärällä tavalla jotain ääneen.

Vierailija
10/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri puhui vauvasta, joten onnittelin häntä iloisesti ja katsoin mahaansa. Taisin kysyäkin monennella viikolla on.

Oli noloa kun selvisi, että se onkin hänen tyttärensä joka vauvan saa. Tuo työkaveri oli tosiaan juuri silloin lihonut.

11/43 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lisättävää?

12/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
13/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu lapseni isoäidiksi ja se oli ankea hetki, olin 27v tuore äiti, vauvalla ikää silloin 6 vko ja satunnainen rupattelija kyseli, missä lapsen äiti on, kun on mummun matkassa pikkuinen.

Vierailija
14/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen luullut vanhempia isovanhemmiksi ja toisaalta äitiä siskoksi.

Vierailija
15/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkipuistossa pojan tyttäreni kanssa,siihen tuli yksi nainen juttelemaan,luuli minua tytön äidiksi

Olin silloin 42v

Vierailija
16/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 7vuotiaan poikani kanssa lasten vaatekaupassa,minua luultiin isosiskoksi.

Vierailija
17/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yhden miehen tytärtä tämän vaimoksi.

Vierailija
18/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta ekaluokkalainen lapseni luuli kaverinsa äitiä tämän mummoksi.

Vierailija
19/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestä luultiin isoisäksi 5 vuoden ikäiselle lapsellemme. Mies oli tuolloin 40.

Samoihin aikoihin myös minua eräs toinen luuli lapsemme isoäidiksi. Olin 39.

Kaiken huippu, että mua luultiin kaverini miehen äidiksi, vaikka olen nuorempi kuin kaverin mies!!!!

Vierailija
20/43 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, 43, on 10 v vanhempi ystävä, joka on saanut vanhana lapset, siinä missä minä nuorena. Niinpä mun lapseni on maailmalla jo ja hän paimentaa vielä pikkukoululaisia. Porukalla kun ollaan matkoilla niin luullaan kaikenlaista, parhaassa versiossa lapset ovat vaihtuneet ja ystäväni on mummo. Juuei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän