Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

panacod/tramal kovaan kuukautiskipuun

Vierailija
15.02.2023 |

Lääkäri antoi panacodin vaihtoehdoksi tramalin. En ole vielä uskaltanut kokeilla, pelkään vähän tuota snri vaikutusta, että tuleeko esim seksihaittoja. Panacod just ja just teholtaan sellainen, että voisi jopa riittääkin, mutta oksettaa vaan niin kamalasti, että siksi tramalia mietitty.
Kokemuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi hoitaa kramppia ja kipua samaan aikaan kuukautislääkkeet. Kuten Litalgin. Jos on pelkkään kipuun, voi auttaa joillekin muttei kaikille.

Olen kokeillut tuloksetta myös Litalginin. Kovat oli odotukset sitäkin kohtaa. ap

Vierailija
62/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tramadoli on huono lääke. Se ei auta kipuihin mutta kuupan sillä saa sekaisin.

Täytyy ihmetellä että jotkut näitä em lääkkeitä haluaa syödä. Joku vuosi sitten sain kovaan nivel kipuun ja ei auttanut vaan tuli tokkurainen olo enka saanut unatakaan vaikka väsynyt olin. Panacod ei auttanut nivel kipuun. Oli kamalaa aikaa. Kummallakin kokeilin muutamia ei apua. Sydön löi lähes 100 jatkuvasti vaikka suuhen n lääkitys. Odottamaalla kivut lieveni mutta itse syy jäi. Lääköri kokemus oli huono,Tyly kuvittelija kandi terv keskus maaseudulla.

Kipujen kanssa on vain elettävä! Eikös ehkäisy pillerit auta kk kipuihin.

En oikein usko että niitä Kukaan normaali lääkäri määrää kk kipuihin ja jotain häikkääö tässä on?

Huumehörhön aloitus ilmeisesti. Lopeta käyttö. Vahva pystyy heikot ---

Kuukautisiin voidaan määrät esim myös oksikodonia jos ne ovat tarpeeksi pahat. Ei se kivun lähde vaan sen voimakkuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raasut!

Ikinä en ole kirjoittanut palstalle, mutta nyt on autettava: ketoprofeiinia sisältävä särkylääke auttaa monella kuukautiskipuihin, saa mietona ilman reseptiä.

Vierailija
64/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoprofeenia, esim. Ketorin 25mg

Vierailija
65/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raasut!

Ikinä en ole kirjoittanut palstalle, mutta nyt on autettava: ketoprofeiinia sisältävä särkylääke auttaa monella kuukautiskipuihin, saa mietona ilman reseptiä.

Kokeiltu sekin.... kaikki tulehduskipulääkkeet olen kokeillut, mitä Suomen markkinat myy. Ei riitä yksin vaan pitää lisätä se opioidi, muuten on sairaalayöt luvassa. ap

Vierailija
66/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyllä monia, jotka eivät ole kovia kuukautiskipuja kokeneetkaan....

Vierailija
67/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein 25 mg?! Itse sain teininä kuukautiskipuihini 100 mg reseptin eikä se muistaakseni auttanut.

Vierailija
68/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein 25 mg?! Itse sain teininä kuukautiskipuihini 100 mg reseptin eikä se muistaakseni auttanut.

Mulla testattu naprokseeni, Clotam, litalgin ja Burana.

Ehdottomasti paras ollut sitten kuitenkin ketorin 100mg.

Taustalla endo.

Vierailija
69/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopää lääkäri jos on noita määränny. Kivut jää ja vintti menee sekaisin. Ota pari kerralla ainakin niin tiedät miltä tuntuu olla pilvessä.

Ehkä sellaisella jolla ei ole mitään kokemusta kunnon kipulääkkeestä. Itse olen käyttänyt tramalia hirveään selkäkipuun, leikkausten jälkeiseen kipuun ja ikinä ei ole mennyt vintti sekaisin.

Eikä aina ole auttanut kovaan kipuun lainkaan.

Vierailija
70/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin lekuri mistä saat opioideja kuukautiskipuun 😮

Syötkö siis mielialalääkettä myös? Ainakin mulle toisaalta on sanottu, että ssri vetää tehoja tramalista ja toisaalta on vaarana serotoniinioireyhtymä. Mutta lääkäriksi tietänee.

Mulle määräsi YTHS:n gynekologi Panacodia kuukautiskipuun joskus melkein 15 vuotta sitten. Resepti jäi käyttämättä, koska en tiedostin riskit. Kyseessä gyne, joka tunnettiin asiattomista puheistaan potilaita kohtaan. Taitaa olla siellä töissä edelleen.

Vierailija
71/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vuosikymmenen olen käyttänyt Panacodia diagnoosilla "rintarangan kivut" ja lääkäri kyllä tietää, että niiden lisäksi sitä menee helvetillisiin kuukautiskipuihin. Yllättävää kyllä Panacod auttaa myös kroonisiin yskäkohtauksiin. Mikään muu kokeilemani särkylääke ei toimi mulla mihinkään. Pari päivää kuukaudesta ei ole mitään koukussa oloa.

Vierailija
72/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä koviin kuukaitiskipuihin, 3xburana 800/vrk, Litalgin ja Tramal tarvittaessa. Yleensä Litalgin riittää, välillä myös Tramal, mutta siinä menee puoltoista tuntia ennenkuin alkaa vaikuttaan, eli liian kauan. Ambulanssissa ja päivystyksessä myös oxynorm saatu. Monikaan ei tiedä näköjään mikä on kova kuukautiskipu. Endoepäily on.

Ei mulla oo ikinä Tramali mitenkään päähän mennyt. Kaks kun otan, niin ihan normikunnossa olen silti, en tiedä miten muilla.

Vierailija
73/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaatisin kohdun poiston, en todellakaan eläisi joka kuukausi tuollaisen kivun kanssa.

Vierailija
74/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole päihdelinkki.

Vierailija
75/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta. 

Minulla taas on sanottu, että tramaliin ei liity suurempaa riippuvusriskiä kuin panacodiinkaan, enkä ole kymmenessä vuodessa jääänyt panacod koukkuun vaikka käytän sitä joka kuukausi. ap

Kyllä tulee pahat vieroitukset jos käyttää päivittäin.

En tunne yhtäkään naista, joka vuotaa päivittäin. Sulla ilmeisesti jäänyt biologian tunnit väliin?

Mä pyysin kanssa joskus gyneltä pienen paketin panacodia kuukautiskipuihin, jotka joskus vie päivystykseen kipupiikille. No en saanut 10 kappaleen pakkausta edes.

En vuoda päivittäin eikä muhun koske päivittäin, mutta muutaman kerran vuoteen joudun sinne päivystykseen ja se olisi estettävissä oikealla lääkkeellä.

Ostin sit kadulta. Enkä ole käyttänyt päivittäin jäänyt koukkuun, koska otan vain oikeaan hätään.

Vierailija
76/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tramadoli on huono lääke. Se ei auta kipuihin mutta kuupan sillä saa sekaisin.

Täytyy ihmetellä että jotkut näitä em lääkkeitä haluaa syödä. Joku vuosi sitten sain kovaan nivel kipuun ja ei auttanut vaan tuli tokkurainen olo enka saanut unatakaan vaikka väsynyt olin. Panacod ei auttanut nivel kipuun. Oli kamalaa aikaa. Kummallakin kokeilin muutamia ei apua. Sydön löi lähes 100 jatkuvasti vaikka suuhen n lääkitys. Odottamaalla kivut lieveni mutta itse syy jäi. Lääköri kokemus oli huono,Tyly kuvittelija kandi terv keskus maaseudulla.

Kipujen kanssa on vain elettävä! Eikös ehkäisy pillerit auta kk kipuihin.

En oikein usko että niitä Kukaan normaali lääkäri määrää kk kipuihin ja jotain häikkääö tässä on?

Huumehörhön aloitus ilmeisesti. Lopeta käyttö. Vahva pystyy heikot ---

Olen saanut eri leikkauksien jälkeen oxynormia ja panacodia ja murtumaan tramalia. En mennyt sekaisin enkä jäänyt koukkuun, en saanut tokkuraa kun annoskoko oli sopiva. Oxysta tuli tosin huono olo ja ne jäi syömättä.

Endometrioosiin ja kuukautiskipuihin joudunnyt koittamaan e-pillereitä.

Mulla on kuivat limakalvot ja iho, silti niitä kipuja, on puhjennut migreeni, mä vuotelen ylimäästä,en voi raskautua ja liuta muita kokoaikaisia sivuoireita.

Kuinka tämä on parempi kuin satunnaisesti otettava lääke?

Vierailija
77/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal ihan ok mutta siitä saattaa tulla pahoinvointia riippuen annostuksesta. Panacodia en tähän määräisi.

Vierailija
78/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka.

Vierailija
79/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta. 

Minulla taas on sanottu, että tramaliin ei liity suurempaa riippuvusriskiä kuin panacodiinkaan, enkä ole kymmenessä vuodessa jääänyt panacod koukkuun vaikka käytän sitä joka kuukausi. ap

Kyllä tulee pahat vieroitukset jos käyttää päivittäin.

Vaan naekomani lähtee katukauppaan. Normaali ihminen etsii hyvän asiansa tuntevan yksityisen lääkärin. Kadulta ei koskaan voi tietää saako oikeasti sitä mitä tilaa vai jotain feikki pillereitä missä voi olla mm rotanmyrkkyä.

En tunne yhtäkään naista, joka vuotaa päivittäin. Sulla ilmeisesti jäänyt biologian tunnit väliin?

Mä pyysin kanssa joskus gyneltä pienen paketin panacodia kuukautiskipuihin, jotka joskus vie päivystykseen kipupiikille. No en saanut 10 kappaleen pakkausta edes.

En vuoda päivittäin eikä muhun koske päivittäin, mutta muutaman kerran vuoteen joudun sinne päivystykseen ja se olisi estettävissä oikealla lääkkeellä.

Ostin sit kadulta. Enkä ole käyttänyt päivittäin jäänyt koukkuun, koska otan vain oikeaan hätään.

Vierailija
80/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hirvittävän kovat kivut ap:lla :-/ Jaksamista...

Vaikka se ei ap:lla auttanut, varmuuden vuoksi muille lievemmistä kivuista kärsiville suosittelen minäkin kokeilemaan Litalginia. Ennen endodiagnoosia jouduin käyttämään Panacodia, mutta sitten kun Litalginia kokeiltiin, riittikin se. Ehkäisypillerit onneksi sopivat minulle, joten diagnoosin jälkeen gynen määräyksestä aloin syömään 4 kk putkeen. Lopulta minipillereihin vaihdon jälkeen ei ole kuukautisia ollenkaan, niin ei ole enää kipujakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi