Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

panacod/tramal kovaan kuukautiskipuun

Vierailija
15.02.2023 |

Lääkäri antoi panacodin vaihtoehdoksi tramalin. En ole vielä uskaltanut kokeilla, pelkään vähän tuota snri vaikutusta, että tuleeko esim seksihaittoja. Panacod just ja just teholtaan sellainen, että voisi jopa riittääkin, mutta oksettaa vaan niin kamalasti, että siksi tramalia mietitty.
Kokemuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Menkkakipuihin paras on vahva Burana .

Kuten olen jo sanonut, käytän 4 tablettia 800 mg per vrk viikon ajan. Ei auta tarpeeksi vaan jos en ota lisäksi panacodia niin joudun ambulanssilla sairaalaan fentanyylitippaan. En halua joka kuukausi mennä ambulanssilla sairaalaan. ap

Vierailija
42/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto hormoonikierukka. Ei oo ollu menkkoja tai kipuja 15 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta. 

Minulla taas on sanottu, että tramaliin ei liity suurempaa riippuvusriskiä kuin panacodiinkaan, enkä ole kymmenessä vuodessa jääänyt panacod koukkuun vaikka käytän sitä joka kuukausi. ap

Kyllä tulee pahat vieroitukset jos käyttää päivittäin.

Vierailija
44/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekopää lääkäri jos on noita määränny. Kivut jää ja vintti menee sekaisin. Ota pari kerralla ainakin niin tiedät miltä tuntuu olla pilvessä.

Ei todellakaan ole sekopää. Ei vain ole järkeä, että joudun sairaalaan joka kuukausi ambulanssilla. 6 kpl otan pahimpana päivinä. Ei mene pää sekaisin. ap

Ambulanssilla?!

Vierailija
45/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kipupotilaiden vähättelyketju tämä oikein on, tuntuu että nimenomaan naiset painavat toisia naisia ja toisten naisten kiputiloja alas? Miksi? Diagnoosina endometrioosi itselläkin, ja kuukautiskivut ovat invalidisoivia. Ja aina olen saanut Tramalia näihin kipuihin, täysin oikeutetusti, elämäni aikana useammalta kuin vain yhdeltä erikoislääkäriltä, eikä yksikään heistä ole ollut mikään "sekopää" kuten joku tuolla ketjun alkupäässä ehdotteli. Huhhuh... 

46/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta 👊

Vierailija
47/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta. 

Minulla taas on sanottu, että tramaliin ei liity suurempaa riippuvusriskiä kuin panacodiinkaan, enkä ole kymmenessä vuodessa jääänyt panacod koukkuun vaikka käytän sitä joka kuukausi. ap

En minulla ole menkat päivittäin. Ne on kerran kuussa. ap

Vierailija
48/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en voi käytää mitään hormonaalisiaa hoitoja. Vie seksihalut ja kuivattaa limakalvot. ap

Vierailija
49/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kipupotilaiden vähättelyketju tämä oikein on, tuntuu että nimenomaan naiset painavat toisia naisia ja toisten naisten kiputiloja alas? Miksi? Diagnoosina endometrioosi itselläkin, ja kuukautiskivut ovat invalidisoivia. Ja aina olen saanut Tramalia näihin kipuihin, täysin oikeutetusti, elämäni aikana useammalta kuin vain yhdeltä erikoislääkäriltä, eikä yksikään heistä ole ollut mikään "sekopää" kuten joku tuolla ketjun alkupäässä ehdotteli. Huhhuh... 

Miten tramal on sinulla toiminut? Onko tullut haittoja? Etenkään seksuaalihaittoja? ap

Vierailija
50/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekopää lääkäri jos on noita määränny. Kivut jää ja vintti menee sekaisin. Ota pari kerralla ainakin niin tiedät miltä tuntuu olla pilvessä.

Ei todellakaan ole sekopää. Ei vain ole järkeä, että joudun sairaalaan joka kuukausi ambulanssilla. 6 kpl otan pahimpana päivinä. Ei mene pää sekaisin. ap

Ambulanssilla?!

Kyllä. Ambulanssilla. Kun ei jalat kanna ja lähtee taju. Kivut ovat todella kovat.  ap

51/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Kuten olen jo sanonut, käytän 4 tablettia 800 mg per vrk viikon ajan. Ei auta tarpeeksi vaan jos en ota lisäksi panacodia niin joudun ambulanssilla sairaalaan fentanyylitippaan. En halua joka kuukausi mennä ambulanssilla sairaalaan. ap

Voi vee sinua. Oon aina kärsinyt karseista menkkakivuista joten ymmärrän sua. Olen huutanut että leikatkaa ne munasarjat pois. Oli yhtä helvettiä. Kauhea pelko kun päivät lähestyi.

Nyt hormonilaastari eikä menkkoja.

52/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voi käytää mitään hormonaalisiaa hoitoja. Vie seksihalut ja kuivattaa limakalvot. ap

Aha seksi on nyt tärkeämpää. Noloa.

Vierailija
53/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha seksi on nyt tärkeämpää. Noloa.

Miten niin noloa? En minä omaa elämänlaatuani pilaa sen takia, että minulla on normaalia kipeämmät menkat. Jos käytän hormoneja niin voin joka päivä huonosti, Nyt voin vain viikon kuussa huonosti. Seksi on tärkeä osa hyvinvointia ja minullakin, kipupotilaalla, on oikeus nauttia omasta seksuaalisuudestani. Ei minun tarvitse aloittaa lääkitystä, joka tuhoaa seksuaalisuuteni, vaikka se kuinka sinua harmittaisi. ap

54/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Tramali liki päivitäiskäytössä. Vähiten huonoja haittavaikutuksia. Meikäläisestä lähti aika isoja paloja pois eli kasvukipuihin. 

Nyt en tajunnut.

Vierailija
55/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut sirdaludia? Jotkut saaneet lihasrelaksantista avun. Kohtuhan siinä kivussa meinaan supistelee.

Nykyään lääkärit ei edes tätä lääkettä kirjoita kun kuulemma siitäkin voi tulla riippuvaiseksi. Tarvitsisin kipeästi ajoittain kovaan selkä- ja lonkkakipuun, sain aikaisemmin sitä 6mg pitkävaikutteista kun nimenomaan pyysin sitä ettei se vaikutus tule heti kerralla vaan pikkuhiljaa. Ja siis iltaisin tietysti otin jos tarvitsin. Välillä pitkiä, kuukaudenkin taukoja. Niin lääkäri päätti että kyseessä on riippuvuutta aiheuttava lääke ja jatkossa otat buranaa ja panadolia.  Ja suoraan sanottuna, en ymmärrä mitä viihdearvoa sirdaludilla voisi olla. 

Vierailija
56/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Voi vee sinua. Oon aina kärsinyt karseista menkkakivuista joten ymmärrän sua. Olen huutanut että leikatkaa ne munasarjat pois. Oli yhtä helvettiä. Kauhea pelko kun päivät lähestyi.

Nyt hormonilaastari eikä menkkoja.

Hyvä kun sait avun!

Vierailija
57/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran ap:lla ei ole ollut ongelmia panacodin kanssa, eikä ole jäänyt koukkuun, niin miksi sun pitää inttää vastaan? Ei kaikki automaattisesti jää johonkin lääkkeeseen koukkuun. Eihän ne edes vaikuta samalla tavalla joka ihmisellä. Yrität nyt vaan tehdä Panacodista jotain mörköä jota kukaan ei uskaltaisi saati saisi käyttää. Ja minä en itse sitä käytä. Mutta varmasti on joillekin hyvä lääke ohjeen mukaan käytettynä. 

Vierailija
58/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramadoli on huono lääke. Se ei auta kipuihin mutta kuupan sillä saa sekaisin.

Täytyy ihmetellä että jotkut näitä em lääkkeitä haluaa syödä. Joku vuosi sitten sain kovaan nivel kipuun ja ei auttanut vaan tuli tokkurainen olo enka saanut unatakaan vaikka väsynyt olin. Panacod ei auttanut nivel kipuun. Oli kamalaa aikaa. Kummallakin kokeilin muutamia ei apua. Sydön löi lähes 100 jatkuvasti vaikka suuhen n lääkitys. Odottamaalla kivut lieveni mutta itse syy jäi. Lääköri kokemus oli huono,Tyly kuvittelija kandi terv keskus maaseudulla.

Kipujen kanssa on vain elettävä! Eikös ehkäisy pillerit auta kk kipuihin.

En oikein usko että niitä Kukaan normaali lääkäri määrää kk kipuihin ja jotain häikkääö tässä on?

Huumehörhön aloitus ilmeisesti. Lopeta käyttö. Vahva pystyy heikot ---

Vierailija
59/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tramadoli on huono lääke. Se ei auta kipuihin mutta kuupan sillä saa sekaisin.

Täytyy ihmetellä että jotkut näitä em lääkkeitä haluaa syödä. Joku vuosi sitten sain kovaan nivel kipuun ja ei auttanut vaan tuli tokkurainen olo enka saanut unatakaan vaikka väsynyt olin. Panacod ei auttanut nivel kipuun. Oli kamalaa aikaa. Kummallakin kokeilin muutamia ei apua. Sydön löi lähes 100 jatkuvasti vaikka suuhen n lääkitys. Odottamaalla kivut lieveni mutta itse syy jäi. Lääköri kokemus oli huono,Tyly kuvittelija kandi terv keskus maaseudulla.
Kipujen kanssa on vain elettävä! Eikös ehkäisy pillerit auta kk kipuihin.
En oikein usko että niitä Kukaan normaali lääkäri määrää kk kipuihin ja jotain häikkääö tässä on?

Huumehörhön aloitus ilmeisesti. Lopeta käyttö. Vahva pystyy heikot ---

Olen saanut useilta lääkereiltä reseptin panacodiin. Kipujen kanssa elettävä? Ilman vahvoja lääkkeitä lähtee jalat alta ja pyörryn kivusta. Siitä sitten sairaalaan fentanyylitippaan sairaalaan. Miksi vähätteleet kuukautiskipuja? Ne on yhtä vakavia kipuja kuin muutkin kovat kivut. Ei se, että ne liittyy naisen biologiaan, tee niistä yhtään vähemmän vakavia. Kun taju lähtee kivun takia, niin ei niiden kanssa vaan voi aloittaa. Kaikille ei hormoihoito sovi, ei minullekaan. Silloin tottakai pitää keskittyä vain tehokkaaseen kivunhoitoon, jotta voi välttyä sairaalareissulta kuukausittain. ap

Vierailija
60/83 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi hoitaa kramppia ja kipua samaan aikaan kuukautislääkkeet. Kuten Litalgin. Jos on pelkkään kipuun, voi auttaa joillekin muttei kaikille.