panacod/tramal kovaan kuukautiskipuun
Lääkäri antoi panacodin vaihtoehdoksi tramalin. En ole vielä uskaltanut kokeilla, pelkään vähän tuota snri vaikutusta, että tuleeko esim seksihaittoja. Panacod just ja just teholtaan sellainen, että voisi jopa riittääkin, mutta oksettaa vaan niin kamalasti, että siksi tramalia mietitty.
Kokemuksia?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku fantasia. Ei kukaan lääkäri määrää tollasia lääkkeitä kuukautiskipuihin . Päinvastoin, niitä vaivoja ei kukaan lääkäri, ei edes gynet, ota tosissaan vaan juoksuttavat vuosikausia kokeilemassa pillereitä, kierukoita, jumppaa sun muuta roskaa.
Mullekin määrättiin joskus tramalia kuukautiskipuihin, mutta kipuni ovatkin aivan äärimmäiset olleet aina. Ihme kyllä että koskaan ei ole vaivaa suostuttu tutkimaan perusteellisesti... Reseptejä vaan kirjoitetaan.
Sitä Tramalia silloin kerran kokeilin, mutta en tahdo olla huumepöllyssä ja lisäksi opioidit aiheuttavat kovaa ummetusta, joka taas aiheuttaa lisäkipuja kuukautisten aikana.
En suosittele.
Kuukautiskipuihin kannattaa pyytää Clotamia. Se on tulehduskipulääke, joka auttaa kuukautiskipuihin yleensä niilläkin naisilla, joilla muut tulehduskipulääkkeet ei tarpeeksi toimi.
Valitettavasti tällä hetkellä Clotamin saatavuudessa on ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on joku fantasia. Ei kukaan lääkäri määrää tollasia lääkkeitä kuukautiskipuihin . Päinvastoin, niitä vaivoja ei kukaan lääkäri, ei edes gynet, ota tosissaan vaan juoksuttavat vuosikausia kokeilemassa pillereitä, kierukoita, jumppaa sun muuta roskaa.
Fantasiat on joskus totta. Ei näissä mitään järkeä olekaan, vaan puhdasta tuuria kuka saa ja mitä jos saa.
Itsellä Panacod menkkoihin eikä mennyt kuin pari käyntikertaa. Mutta bentsoja sain 17 vuoden päästä siitä, kun sairastuin ahdistukseen. Tuona aikana olin milloin terapiassa, milloin eläkkeellä ja milloin ties kuinka monennetta kertaa psykoosilääkkeissä ilman psykoosia. Eli aivan se ja sama mitä vastaanotolla sanoo tai millainen on, lopputulos on lääkärin subjektiivinen näkökulma ja hoito/hoitamattomuus on lääkärin henkilökohtainen tapa tehdä työtä.
Tramali liki päivitäiskäytössä. Vähiten huonoja haittavaikutuksia. Meikäläisestä lähti aika isoja paloja pois eli kasvukipuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskipuihin kannattaa pyytää Clotamia. Se on tulehduskipulääke, joka auttaa kuukautiskipuihin yleensä niilläkin naisilla, joilla muut tulehduskipulääkkeet ei tarpeeksi toimi.
Voihan noita Clotameita, Pronaxeja, Etorikoksibeja ja Sirdaludeja kokeilla jos vain reseptin saa ilman vähättelyä.
Itse petyin noihin, kun vaikutus oli ihan tasan sama kuin ibuprofeenilla.
Kettumaisinta näissä on kun menkkoihin on laitettava helkkaristi rahaa jos on yhtään mitään ihmeellisempää.
Toiset saa vain marssia apteekkiin ostamaan parasetamolia ilman minkäänlaista kontrollia. Ja toisten on oltava muiden armoilla ja vielä toisten naisten vähättelyn ja kiusan kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mullekin lekuri mistä saat opioideja kuukautiskipuun 😮
Syötkö siis mielialalääkettä myös? Ainakin mulle toisaalta on sanottu, että ssri vetää tehoja tramalista ja toisaalta on vaarana serotoniinioireyhtymä. Mutta lääkäriksi tietänee.
En syö mielialalääkkeitä. Jos on kovat kivut niin silloin tottakai täytyy lääkitä kovilla lääkkeillä. Ilman panacodia joudun sairaalaan ambulanssilla joka kuukausi. ap
Vierailija kirjoitti:
Sekopää lääkäri jos on noita määränny. Kivut jää ja vintti menee sekaisin. Ota pari kerralla ainakin niin tiedät miltä tuntuu olla pilvessä.
Ei todellakaan ole sekopää. Ei vain ole järkeä, että joudun sairaalaan joka kuukausi ambulanssilla. 6 kpl otan pahimpana päivinä. Ei mene pää sekaisin. ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei toimi panacod kipuun. Pään se sekoittaa, ja tulee ihan miellyttävä humalatila ilman krapulaa jälkikäteen, mutta kipuja se ei edes lievitä. Ensimmäisten kokeilujen jälkeen lopetin käytön.
Tramalista ei ole kokemusta.
Buranalla olen pahimpina hetkinä saanut vuotoa niukemmaksi ja kivun loivennettua niin ettei se hallitse koko elämää.
Buranaa käytän jo 4 kpl 800 mg viikon ajan kuukautisten aikana. Kaikki muutkin Suomen markkinoilla olevat tulehduskipulääkkeet, ml. naprokseeni kokeiltu. Nyt ei ole kyse siis niistä vaan panacod/tramal. ap
Noushi kirjoitti:
Jos oanacodi jo oksettaa niin tramalikin, varsinkin jos on vähän vahvempaa. Itsellä menkkakipu vaihtui viikon oksetukseen kahden päivän syömisellö. Oletko kokeillut naprokseeniä? Kaikkea kamaliin kipuihin kokeilleena voin suositella! Täytyy vain huomata eka pilleri ottaa just ennen ku krampit alkaa. Toivottavasti saat lääkkeet kohdilleen ja apua! <3
Olen kokeillut kaikki Suomen markkinoilla olevat tulehduskipulääkkeet, myös naprokseenin. Ei auta yksin vaan pakko lisätä panacod. Myös oksikodonia on mietitty, kun taju meinaa lähteä kipujen takia. ap
Vierailija kirjoitti:
Ja oliko pcos tai endometrioosi ultralla pois suljettuja?
Endometrioosi ei näy ultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta on kokeiltu kipuihin?
Itselläni on Panacod varuilta ja otan sitä kierron 1-2 ekana päivänä yhden tabletin. Muutoin mennään Voltaren retardin ja Panadolin yhdistelmällä. Aiemmin käytössäni oli Burana 800 mg & Panadol/Panacod, mutta nykyinen lääkitys on toiminut paremmin.
Kaikki Suomen markkinoilla olevat tulehduskipulääkkeet kokeiltu. Buranaa menee viikon ajan 4 krt 800 mg vrk. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia noin kovat kuukautiskivut. Eikö teitä ole lainkaan tutkittu?
Ei tietenkään ole normaalia, mutta mitä se auttaa, jos saa vaikka dg:n endometrioosista? Kivut on silti hoidettava.
Vierailija kirjoitti:
Panacodista tulee järkyttävä ummetus. Tarvitsee rinnalle Movicol (ulostelääke).
Itselle ei tätä ongelmaa ole tullut, kun on pelkkää vesiripulia joka tapauksessa kuukautisten aikana. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään fantasia. Minulla on vuosikaudet ollut panacod käytössä kuukautiskipuun. Mutta on tosiaan mietitty vaihtoehtoja sille, kun perus lääkkeet ei riitä. Ei kuukautiskivut ole sen vähempiarvoisia kipuja kuin muutkaan joten tottakai niitä lääkitään vahvoilla lääkkeillä, jos miedommat ei riitä. Enhän minä voi joka kuukautisten aikana lähteä ambulanssilla sairaalaan. Jos en ota panacodia, niin ambulanssikyyti on varma ja sitten sitä ollaankin fentanyylitipassa pari päivää. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tramal on sellaista että se toimii vasta kun olet viikon käyttänyt. Alussa tulee oksennus.
Tramal on aine jonka maksa muuntaa morfiiniksi. Vaikuttaa hyvin hitaasti ja alussa ei toimi.
Viikon päivittäisen käytön jälkeen alkaa toimia.
Ei muuten muuta. Oksikodoni toimii mutta sitä ei käytännössä reseptillä saa, ellei ole levinnyt syöpä.
Kyllä oksikodonia on määrätty myös vaikeisiin kuukautiskipuihin. Menee tosin kipupolin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt myös Clotamia, tuloksetta. Olen käyttänyt kaikkia Suomen markkinoilla olevia tulehduskipulääkkeitä. Eivät yksin riitä. ap
Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvään lääkekoukkuun pääset parien menkkojen jälkeen. Vielä ku vedät ozempiccia läskeihin niin oot esimerkki suomalaisesta voimaantuneesta naisesta.
Minulla taas on sanottu, että tramaliin ei liity suurempaa riippuvusriskiä kuin panacodiinkaan, enkä ole kymmenessä vuodessa jääänyt panacod koukkuun vaikka käytän sitä joka kuukausi. ap
Menkkakipuihin paras on vahva Burana .
Minä saan Panacodia, mutta vain 20 tbl reseptin kerrallaan. Se riittää noin vuodeksi, kun otan yhden tabletin 1-2 kertaa kierron aikana. Vie kivun, mutta myös väsyttää, joten koitan pärjätä päiväsaikaan muilla lääkkeillä.