Mieheni on iilimato ja nyt ei suostu lopettamaan suhdetta
Olen kuusi vuotta seurustellut miehen kanssa, yhdessä ollaan asuttu neljä vuotta. Pikkuhiljaa mies vaan lopetti asioista huolehtimisen ja alkoi lokkeilla, nyt viimein havahduin siihen miten kauheassa jamassa meidän suhde on. Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva, on mm. tonkinut puhelintani ilman lupaa. Ystävyyssuhteet on karisseet miehen epäluuloisuuden vuoksi. Sai mm. hepulin koska kävin MIESGYNELLÄ. Valittaa kuinka ei saa tarpeeksi seksiä. Yhdyntä on minulle fysiologisen poikkeavuuden vuoksi kivuliasta. Minä joudun organisoimaan kotona kaikki asiat, suunnittelemaan kotityöt, ostoslistat jne. ja sitten delegoin miehelle osansa jonka tekee jos tekee, yleensä saan patistella.
Mies on myös pikkuhiljaa lopettanut viimeisen kolmen vuoden aikana laskujen maksamisen, ne jäävät minulle. Maksan omasta pussistani vuokran, veden, sähkön ja ostokset. Mies tietää, että maksan ettei jouduta pellolle ja kaikessa rauhassa kasvattaa omaa varallisuuttaan samalla kun minä maksan palkastani kaiken. Sanoo että sitten kun on oma asunto niin osallistuu kuluihin, mutta ei halua kartuttaa vuokranantajan varallisuutta. On muutenkin hyvin saita.
Aina jos olen stressaantunut, hän aloittaa valituksen siitä miten minun stressini vaikuttaa HÄNEEN negatiivisesti. Pyydän jatkuvasti että saisin rahani takaisin (mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia), että hän osallistuisi enemmän. Yritin aikani myös pyytää, että menisimme joskus ulos tai syömään. Ei kiinnostanut. Jotenkin turruin tähän ja katselin tätä vuosia, mutta mitta tuli vihdoin täyteen.
Olin jo aiemmin muutamaan otteeseen sanonut, että jos meno ei muutu niin lähden. Mies aina vetosi siihen, että sitten kun asumme omassa asunnossa niin asiat muuttuu. Viime viikonloppuna kävin vanhempien luona, ja he sanoivat että auttavat muutossa ja saan asua siellä vähän aikaa kun etsin uutta asuntoa. Kerroin miehelle, että minulle riitti ja lusikat lähtevät jakoon. Mies oli ensin shokissa ja nyt yrittää kovasti saada minua jäämään. Ei suostu puhumaan omaisuuden jaosta, ei suostu edes hyväksymään että eroamme. Väsyttää ja turhauttaa, haluaisin tästä riippakivestä vaan eroon
Mitään vinkkejä miten saisin miehen ymmärtämään että ei voi enää pelastaa suhdettamme? Rahani haluaisin myös takaisin, mutta en usko että hän suostuu maksamaan. En tiedä voiko tästä mitään poliisijuttuakaan tehdä koska olen maksanut vapaaehtoisesti. Ärsyttää millainen tossukka olen ollut ja päätynyt tähän tilanteeseen
Kommentit (150)
Kun muutat, ota valokuvia asunnosta joka huoneesta, ja monesta kulmasta ja kuvissa pitää olla päivämäärä. Sitä ei tiedä mitä narsisti saa päähänsä, hajottaa vaikka vielä koko kämpän ja joudut yhteisvastuuseen. Pyydät muuttopäivänäsi vuokranantajan myös tarkastamaan asunnon kunnon ja jonkun kaverin todistajaksi.
Toinen syy ottaa kuvia on se, että saat todisteet tavaroista, jotka asuntoon jätit. Jos narsisti saa päähänsä vaikka väittää, että varastit jotain. Älä vie yhteisistä kuin puolet, tyyliin ota pesukone ja jätä imuri ja telkkari.
Koska ette ole naimisissa, sinulla ei ole elatusvelvollisuutta lain mukaan. Vuokranmaksut varmaan näkyy sinun tililläsi? Ja samalla näkyy, että narsissi taas ei ole maksanut sinulle mitään? Tee kirjallinen vaatimus sähköpostilla maksaa sinulle puolet vuokrista ajalta se- ja se xxx päivään mennessä viivästyskorkoineen ja mukaan vuokrasopimus. Kun teet sen oikein, siitä voi saada ulosottokelpoisen vaateen. Juristi maksaa sata-parisataa ja saattaa olla kannattava käynti verrattuna nykyisiin kuluihisi.
Apuakin voi pyytää sukulaisilta, kavereilta, sossusta asioiden järjestelyyn. Eron pitäisi olla hellpo juttu jos oikeesti haluaa erota niin ero hoituu kyllä parissa tunnissa.
Miksi siltä mieheltä enää mihinkään lupia kyselet? Ota ne kamat mennessäsi mitkä haluat, kuittaantuupa edes jotakin veloista. Irtisanot vuokrasopimuksen jne puolestasi. Äijään hassattujen rahojen perään on turha ruikuttaa, estät vaan kaikkialla ja hankit oman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sinä et suostu lopettamaan tätä suhdetta?
Yritän koko ajan, mutta on vaikea lähteä avosuhteesta kun mies ei edes suostu puhumaan siitä kuka vie telkkarin ja kuka sohvan. Pakko kai lopulta on vain ottaa omat kamat mukaan ja jättää yhteiset miehelle, mutta ärsyttää kyllä että viimeiseen asti mies saa vetää välistä
Ap
Otat niistä yhteisistä ne mitkä haluat. Noin puolet. Jos toinen ei suostu sopimaan niin oma moka. Oikeastaan jos olet maksanut noin paljon enemmän niin voisit ottaa kaiken, sanoen että se on niistä maksamattomista laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän koko ajan, mutta on vaikea lähteä avosuhteesta kun mies ei edes suostu puhumaan siitä kuka vie telkkarin ja kuka sohvan. Pakko kai lopulta on vain ottaa omat kamat mukaan ja jättää yhteiset miehelle, mutta ärsyttää kyllä että viimeiseen asti mies saa vetää välistä
Ap
Taitaa todella olla kuviteltu koko skenaario, mutta tuollaisessa tilanteessa sinä tietenkin viet kaikki haluamasi yhteiset tavarat. Mies on sulle velkaa pajon muutenkin. Jos se jotain siinä vaiheessa haluaa niistä yhteisistä, kun olet niitä kuljettamassa pois, niin halutessasi voi siinä tehdä sitten jotain jakoa. Mutta vie kuitenkin juuri ne jotka eniten haluat ja arvokkaimmat, jotka voit sitten vaikka myydä, että jotain saat takaisin mieheltä. Jos valittaa jaosta, niin kirjoita lasku siitä, mitä on velkaa ja sano että jos maksaa samantien summan sun tilille, niin voidaan jakaa sitten erillä tavalla tavarat..
Minusta tämä ei ole oikea paikka halkoa hiuksia, nuo tyypit ovat vaarallisia ja häikäilemättömiä (häikäilemättömyys on jo todistettu ja sairas mustasukkaisuus myös).
Jos mahdollista, älä ota mitään yhteisistä tavaroista. Älä ainakaan mitään sellaista, joka on miehelle jotenkin tärkeä. Narsisti eksä oli ostanut minulle "joululahjaksi" uuden television ja kotiteatterin. Oikeasti halusi ne itse. Jätin ne hänelle meidän erossamme, jonka jouduin yksin toteuttamaan. Hänelle jätin myös kaikki yhdessä saamamme lahjat. Mitään emme olleet ostaneetkaan yhdessä, koska minä olin joutunut ostamaan kaiken, mistä piti maksaa ostohetkellä.
Tärkeintä on se, että pääset irti ja mahdollisimman vähällä väännöllä hullun kanssa. Oleellista on hoitaa asunnon asiat niin, ettei sinulta peritä vuokria, jotka eivät sinulle kuulu ja että saisit sinulle kuuluvan vuokravakuuden itsellesi, mikäli sellainen on. Irtisanot sähkösopimukset, vakuutukset jne ja jätät eksälle tiedoksi, että ne on irtisanottu ja hänen on hommattava itselleen uudet sopimukset.
Tollanen paskaeksä halusi lunastaa minulta lipastomme eron jälkeen. Olisi pitänyt ottaa maksu ennakkoon, koska ikinähän hän ei sitä minulle maksanut eli onnistui vielä eron jälkeenkin vetämään välistä.
Olen lukenut vastauksia täällä pitkin päivää, kiitos neuvoista ja tuesta. Soitin isälleni, hän ja äiti vuokraavat molemmat pakut ja ajavat tänne ensi viikonloppuna. Otan mukaan omat kamani ja puolet yhteisistä. Sopimukset irtisanon kun olen päässyt täältä pois. Ainoa ongelma on akvaario, joka on paperilla miehen, mutta minä siitä huolehdin ja tiedän kyllä tasan tarkkaan että ne kalat mätänee tuonne laariin jos jätän ne miehelle. Pitäisikö vaan tylysti ottaa ne mukaan ja jos mies alkaa änkyröidä niin tarjoudun ostamaan ne häneltä? Isäni mielestä otan kalat mukaan ja jos mies vaatii, niin annan ne takaisin ja kylmästi vaan teen eläinsuojeluilmoituksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taitaa todella olla kuviteltu koko skenaario, mutta tuollaisessa tilanteessa sinä tietenkin viet kaikki haluamasi yhteiset tavarat. Mies on sulle velkaa pajon muutenkin. Jos se jotain siinä vaiheessa haluaa niistä yhteisistä, kun olet niitä kuljettamassa pois, niin halutessasi voi siinä tehdä sitten jotain jakoa. Mutta vie kuitenkin juuri ne jotka eniten haluat ja arvokkaimmat, jotka voit sitten vaikka myydä, että jotain saat takaisin mieheltä. Jos valittaa jaosta, niin kirjoita lasku siitä, mitä on velkaa ja sano että jos maksaa samantien summan sun tilille, niin voidaan jakaa sitten erillä tavalla tavarat..
Kuule, ihan normaali ero narsistimiehestä, niitä on noin joka 50. mies ja koska heidän suhteensa eivät yleensä kestä kauaa, suhteita ja eroja on näillä tiheään. Jos oikein onnenpotku osuu kohdalle, narsistimies löytää suhteen aikana rahakkaamman ja helpommin hyödynnettävän naisen ja lähtee ihan omatoimisesti ja yllättäen uuteen osoitteeseen loisimaan. Enintään tekstiviestillä ilmoittaa erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ota omat kamasi ja häivy. Lakkaa elättämästä loista. Mitä pidempään annat tuon jatkua, sitä katkerammaksi tulet.
PS: Koska hän ei maksa asumisestaan, voit hyvin ottaa kaikki haluamasi huonekalut, telkkarin sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vastauksia täällä pitkin päivää, kiitos neuvoista ja tuesta. Soitin isälleni, hän ja äiti vuokraavat molemmat pakut ja ajavat tänne ensi viikonloppuna. Otan mukaan omat kamani ja puolet yhteisistä. Sopimukset irtisanon kun olen päässyt täältä pois. Ainoa ongelma on akvaario, joka on paperilla miehen, mutta minä siitä huolehdin ja tiedän kyllä tasan tarkkaan että ne kalat mätänee tuonne laariin jos jätän ne miehelle. Pitäisikö vaan tylysti ottaa ne mukaan ja jos mies alkaa änkyröidä niin tarjoudun ostamaan ne häneltä? Isäni mielestä otan kalat mukaan ja jos mies vaatii, niin annan ne takaisin ja kylmästi vaan teen eläinsuojeluilmoituksen.
Ap
Ota kalat mukaasi, jos kehtaa ruikutella niiden perään niin voithan väläyttää selvitystä veloista, ihan virallista reittiä. Ei eläinten tarvitse tuollaisten paskahousujen vuoksi kärsiä.
Kuvitelkaa jos joku kutsuisi naista täällä iilimadoksi.
Ihan hirvittävä älämölö nousisi.
Miesvihaa?
Et voi ottaa akvaariota, koska se on miehen. Nyt pitää mennä tarkalleen oikeuden mukaan eikä minkään sen mukaan mikä tuntuu oikeudenmukaiselta, koska noista kuoriutuu hirviöitä, jotka jopa haastavat oikeuteen. Jos kalat ovat sinun, voit ottaa ne ja ostaa niille uuden akvaarion.
Jos on pakko saada tavaroita, tee miehelle lista tavaroista, jotka yhteisistä haluat omiksesi. Älä puhu erosta tällä kertaa. Näytä lista miehelle ja kysy onko se hänelle ok, että omaisuus jaetaan niin. Varaudu väkivaltaan, oikeudenkäyntiin, kiusantekoon, häirintään, paskatemppuihin, tavaroiden rikkomiseen jne. Mutta sinuna en veisi sieltä mitään mikä ei ole kiistattomasti sinun tai mies vahvistanut, että sinun on ok ne viedä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa jos joku kutsuisi naista täällä iilimadoksi.
Ihan hirvittävä älämölö nousisi.
Miesvihaa?
Soittaako kullankaivaja tai lompakkoloinen yhtään kelloja?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa ap! Otat akvaarion mukaan ja jätät lapun, jossa ilmoitat vähentäväsi akvaarion hinnan hänen vuokravelastaan xxxxx euroa. Älä jätä mitään viestikanavaa mieheen päin auki, että voi änkyröidä loputtomiin.
Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Mies velkaa kymmeniä tuhansia ja mietit vanhaa televisiota?
Otat kamasi ja häivyt. Ei olisi tarvinnut elättää lokkia. Mutta ota nyt edes opiksesi ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Apua saa kun pyytää. Otat ne tavarat mitä olet itse ostanut ja sen akvaarion. Jätät loput ja sille ei voi mitään jos hiukan tulee tappiota mutta pääset sen yli ja omaan rauhaasi.
Miehesi on siis alkanut käyttäytymään samalla tavalla kuin naiset yleensä käyttäytyy. Tiedät siis tasan tarkkaan miltä miehistä tuntuu olla parisuhteessa nykyajan naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on siis alkanut käyttäytymään samalla tavalla kuin naiset yleensä käyttäytyy. Tiedät siis tasan tarkkaan miltä miehistä tuntuu olla parisuhteessa nykyajan naisen kanssa
Olin kuulevinani vienoa ulinaa peräkammarin suunnalta, mutta ehkä se oli vain tuuli kun vinkui
Aloitus on totaalinen esimerkki lapsellisesta trollista.
Mistä noita sekopäitä tälle palstalle oikein riittää?
Onko kaikilla palstailijoilla joku tietyntasoinen mt-diagnoosi?
Aloitusten ja kommenttien perusteella tämä areena on täynnä hulluja.