Mieheni on iilimato ja nyt ei suostu lopettamaan suhdetta
Olen kuusi vuotta seurustellut miehen kanssa, yhdessä ollaan asuttu neljä vuotta. Pikkuhiljaa mies vaan lopetti asioista huolehtimisen ja alkoi lokkeilla, nyt viimein havahduin siihen miten kauheassa jamassa meidän suhde on. Mies on mustasukkainen ja kontrolloiva, on mm. tonkinut puhelintani ilman lupaa. Ystävyyssuhteet on karisseet miehen epäluuloisuuden vuoksi. Sai mm. hepulin koska kävin MIESGYNELLÄ. Valittaa kuinka ei saa tarpeeksi seksiä. Yhdyntä on minulle fysiologisen poikkeavuuden vuoksi kivuliasta. Minä joudun organisoimaan kotona kaikki asiat, suunnittelemaan kotityöt, ostoslistat jne. ja sitten delegoin miehelle osansa jonka tekee jos tekee, yleensä saan patistella.
Mies on myös pikkuhiljaa lopettanut viimeisen kolmen vuoden aikana laskujen maksamisen, ne jäävät minulle. Maksan omasta pussistani vuokran, veden, sähkön ja ostokset. Mies tietää, että maksan ettei jouduta pellolle ja kaikessa rauhassa kasvattaa omaa varallisuuttaan samalla kun minä maksan palkastani kaiken. Sanoo että sitten kun on oma asunto niin osallistuu kuluihin, mutta ei halua kartuttaa vuokranantajan varallisuutta. On muutenkin hyvin saita.
Aina jos olen stressaantunut, hän aloittaa valituksen siitä miten minun stressini vaikuttaa HÄNEEN negatiivisesti. Pyydän jatkuvasti että saisin rahani takaisin (mies on minulle elinkustannuksia velkaa kymmeniä tuhansia), että hän osallistuisi enemmän. Yritin aikani myös pyytää, että menisimme joskus ulos tai syömään. Ei kiinnostanut. Jotenkin turruin tähän ja katselin tätä vuosia, mutta mitta tuli vihdoin täyteen.
Olin jo aiemmin muutamaan otteeseen sanonut, että jos meno ei muutu niin lähden. Mies aina vetosi siihen, että sitten kun asumme omassa asunnossa niin asiat muuttuu. Viime viikonloppuna kävin vanhempien luona, ja he sanoivat että auttavat muutossa ja saan asua siellä vähän aikaa kun etsin uutta asuntoa. Kerroin miehelle, että minulle riitti ja lusikat lähtevät jakoon. Mies oli ensin shokissa ja nyt yrittää kovasti saada minua jäämään. Ei suostu puhumaan omaisuuden jaosta, ei suostu edes hyväksymään että eroamme. Väsyttää ja turhauttaa, haluaisin tästä riippakivestä vaan eroon
Mitään vinkkejä miten saisin miehen ymmärtämään että ei voi enää pelastaa suhdettamme? Rahani haluaisin myös takaisin, mutta en usko että hän suostuu maksamaan. En tiedä voiko tästä mitään poliisijuttuakaan tehdä koska olen maksanut vapaaehtoisesti. Ärsyttää millainen tossukka olen ollut ja päätynyt tähän tilanteeseen
Kommentit (150)
Tänään on 15. päivä. Kysy vuokranantajalta, voiko kuun puolessa välissä irtisanoa. Sitten vika vuokra olisi ensi kuun vuokrasta puolet. Pyydä, ettei vuokranantaja puhu puolisolle irtisanomisesta, jos on mahdollista.
Vähän eroa, onko sopimus sinun vai molempien nimissä.
Ehkä lopuista vuokrista voisi uskoa, että kuuluu miehelle, jos ole hoitanut suurimman osan.
Sinulla on kuukausi aikaa muuttaa pois. Pärjäät kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet vanhempiesi kanssa hakemaan kamas pois ja irtisanot vuokrasopimuksen omalta osalta ja muutat pois. Sitten vaan estot kaikkialle ja uutta elämää kehiin. Rahoja et varmaan saa ikinä takasin. Voit toki yrittää, mutta luulen ettei onnistu.
Näin luulen minäkin. Pitää varmaan vaan purra hammasta ja ottaa takkiin menetetyt rahat.
Provoksi väittäville en tiedä mitä sanoa, koska ei ole mitään mitä VOIN sanoa vakuuttaakseni ketään. Mutta tämä on minun tilanteeni, ja koitan siitä päästä eroon. Voi uskoa tai olla uskomatta. Miehiä vastaan minulla ei ole mitään, tämä yksi nyt on vain riippakivenä kaulassa. Mietin jo nyt miten ihanaa on taas tapailla uusia ihmisiä ja etsiä kiinnostavaa kumppania joka EI maksata minulla kaikkea.
Ap
Jos tämä tarina on tosi, niin miksi ihmeessä vitkuttelet asiaa miettimällä, menetätkö telkkarin tms. Jos maksat kuitenkin vuokran kokonaan itse, menetät siinä koko ajan enemmän. Ja miehen kanssa ei kuitenkaan ole tulevaisuutta, puhui tämä mitä tahansa.
Pistät vuokrasopimuksen poikki heti. Jos se ei jostain syystä onnistu (on teidän molempien nimissä tms.) niin ota vaikka vuokranantajaan suoraan yhteyttä ja kerro tilanne. Kyllähän ne sitten miehesi sieltä häätää, kun vuokran maksu loppuu.
Iilimadon saa irrotettua työntämällä sen etuimukuppia kevyesti kynnenkärjellä. Ihoon jää muistoksi rauhanmerkkiä muistuttava jälki. Suomalainen verijuotikas eli Hirudo medicinalis on äärimmäisen uhanalainen laji, sitä tavataan alle 20 paikasta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 15. päivä. Kysy vuokranantajalta, voiko kuun puolessa välissä irtisanoa. Sitten vika vuokra olisi ensi kuun vuokrasta puolet. Pyydä, ettei vuokranantaja puhu puolisolle irtisanomisesta, jos on mahdollista.
Ehkä lopuista vuokrista voisi uskoa, että kuuluu miehelle, jos ole hoitanut suurimman osan.
Vika vuokra puolen kuun vuokra, älähän nyt hölmöjä puhu.
Jos sinä kerran olet maksanut ihan kaiken omasta pussistasi, niin tyhjennät kämpän kaikesta irtaimesta miehen vaatteita lukuunottamatta. Kai sinulla on kuitit ja tiliotteet tallella?
Lähde heti, kun vielä voit, äläkä mene enää halpaan. Jos tuo nyt on tottakaan, vaikea uskoa ketään noin hölmöksi, anteeksi vain.
Tuossahan ilmenee väkivaltaa monissa muodoissa; taloudellista väkivaltaa, henkistä väkivaltaa ym. Ei tuossa auta kuin ero.
T: toinen samaa väkivaltaa kokenut
hommaat lakimiehen raha-asiaa hoitamaan. Kysy ensin apua vaikka https://www.minilex.fi/lakipuhelin?gclid=Cj0KCQiAorKfBhC0ARIsAHDzsltRzT…
Ei tuollainen laiskamato tietenkään pakkaa edes omia kamojaan.
Te kuten minä tein exäni kanssa: Kun oli oli töissä otin vaatteeni,kissani, kahvinkeittimen ja läppärin sekä läksin. En alkanut tapella huonekaluista, niitä saa uusia.
Silti ex kehtasi soitella perään ja vinkua että mistä hän nyt tekee kun ei ole ruokaa jääkaapissa eikä puhtaita vaatteita ja kahviakaan ei saa kun vein keittimen!
Rutiseva mieslapsi, ihmettelen suuresti että pystyi edes töissä käymään kun siellä piti tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet vanhempiesi kanssa hakemaan kamas pois ja irtisanot vuokrasopimuksen omalta osalta ja muutat pois. Sitten vaan estot kaikkialle ja uutta elämää kehiin. Rahoja et varmaan saa ikinä takasin. Voit toki yrittää, mutta luulen ettei onnistu.
Näin luulen minäkin. Pitää varmaan vaan purra hammasta ja ottaa takkiin menetetyt rahat.
Provoksi väittäville en tiedä mitä sanoa, koska ei ole mitään mitä VOIN sanoa vakuuttaakseni ketään. Mutta tämä on minun tilanteeni, ja koitan siitä päästä eroon. Voi uskoa tai olla uskomatta. Miehiä vastaan minulla ei ole mitään, tämä yksi nyt on vain riippakivenä kaulassa. Mietin jo nyt miten ihanaa on taas tapailla uusia ihmisiä ja etsiä kiinnostavaa kumppania joka EI maksata minulla kaikkea.
Ap
Jos tämä tarina on tosi, niin miksi ihmeessä vitkuttelet asiaa miettimällä, menetätkö telkkarin tms. Jos maksat kuitenkin vuokran kokonaan itse, menetät siinä koko ajan enemmän. Ja miehen kanssa ei kuitenkaan ole tulevaisuutta, puhui tämä mitä tahansa.
Pistät vuokrasopimuksen poikki heti. Jos se ei jostain syystä onnistu (on teidän molempien nimissä tms.) niin ota vaikka vuokranantajaan suoraan yhteyttä ja kerro tilanne. Kyllähän ne sitten miehesi sieltä häätää, kun vuokran maksu loppuu.
Kai pohjimmiltani vain jotenkin elättelen toivoa, että mies ei ole ihan niin toivoton tapaus kuin miltä vaikuttaa ja pystyy edes eron hoitamaan niin kuin aikuinen. Turha toivo, tiedän, mutta silti haluaisin hoitaa tämän "siististi". Mutta jos ei niin ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä tuhansia elintarvikkeista velkaa : ) Kaikkea sitä ihmiset viitsivät aikansa kuluksi tänne kirjoitella.
Jo pelkästään vuokrista hän on velkaa noin 13 tuhatta. Vuokra on reilu 800 kuussa, ei ole maksanut osaansa kohta kolmeen vuoteen. Siihen päälle sähkölaskut, vesilaskut, ruokaostokset. Ainoa mitä maksoi edes jotenkin säännöllisesti oli auton kulut, mutta hän sitä autoa pääosin käyttää.
Ap
Jos mies on noin paljon velkaa niin voit viedä kaikki yhdessä ostetut tavarat mennessäsi. Mies jää velkaa senkin jälkeen.
Komppaan täysin. Ja jos sinusta tuntuu ettet voi viedä tavaroita koska säälit miestäsi, niin mietipä asia toisin päin: säälisikö hän vastaavassa tilanteessa sinua? Entä olisitko sinä voinut tehdä toiselle noin, että olisit maksattanut vuosikausia kaikki kulut etkä itse osallistunut mihinkään, et kotitöihin etkä taloudellisesti? Jos et, niin tilanne on täysin selvä. Tavarat mukaan ja vanhemmille evakkoon. Takaan, että aika pian alkaa helpottaa. Kokemusta on. Ja ole onnellinen, että sinulla on paikka minne lähteä ja muuttoapuakin luvassa. Itselläni ei aikoinaan ollut, mikä teki tilanteen paljon hankalammaksi taloudellisesti ja muutenkin.
Yhteiseen elämäänne sijoittamia rahojasi et enää tule näkemään, kokemusta on tästäkin. Yleensä saidoilla ihmisillä ei ole omatuntoa talousasioissa. Jos olisi, ei miehesi olisi käyttäytynyt niinkuin käyttäytyi. Mies ei maksa sinulle mitään takaisin myöskään siksi, että ei ymmärrä eikä ainakaan suostu myöntämään tehneensä mitään väärin. Kyllä tämä aikansa harmittaa, mutta siitä päivästä lähtien kun saat itsesi ja tavarasi pois yhteisestä asunnostanne ja irtisanottua vuokrasopimuksen omalta osaltasi, kaikki mitä ansaitset jää sinulle. Mietipä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vuokrasopimusten irtisanomisaika on lähes aina kalenterikuukausi. Jos nyt irtisanoo, on sopimus siis voimassa maaliskuun loppuun (eli täyden kalenterikuukauden = maaliskuu). Kuun puolessa välissä (tai ihan mikä päivä tahansa) voi siis irtisanoa sopimuksen, mutta sopimus on voimassa seuraavan täyden kuun loppuun. En ole koskaan nähnyt vuokrasopimusta jossa irtisanomisaika olisi 30 päivää, niinkuin sinä esimerkissäsi oletat.
Ap. Sen lisäksi että puhut miehestäsi noin. Olet idiootti. Olisi peiliin katsomisen paikka, miettiä oletko itse aivan sitä mitä ajattelet olevasi. Usein et ole. Mies
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sen lisäksi että puhut miehestäsi noin. Olet idiootti. Olisi peiliin katsomisen paikka, miettiä oletko itse aivan sitä mitä ajattelet olevasi. Usein et ole. Mies
Juu tuo viimeinen sana tuli kyllä selväksi sanomattakin
Otat kaiken mukaan mitä irtoaa, se olkoon kuittauksena edes osasta miehen veloista. Ei sun tarvi sen kanssa jutella, lastaat kaiken pakuun kun mies on muualla ja sit kurvaat uuteen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Se loinen älähtää johon kalikka kalahtaa :D tosiaankin ällöttävistä loispaskoista sa puhua ihan miten tykkää. Alkoiko pelottaa että oma elättäjäsi tekee loishäädön? Luuseri :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa vai onko tää joku läppä mitä aina viljellään trollitarkoituksessa? Eihän kukaan aikuinen ihminen käyttäydy noin?
Minulla oli nuorena samanlainen mies. Siksi en pidä tätä trollina.
Ainoat erot olivat nämä:
- Mies lähti mielellään ulos syömään, sillä tiesi että minä maksan jos häntä ei satu kiinnostamaan.
-Mies dissasi ammatillista osaamistasi ja osaamistani muutenkin. "Ei susta oo siihen" oli tyypillinen kommenttia, jos satuin puhumaan uusista opiskeluhaaveista tai toiveistani löytää haastavampaa työtä.
Kun pääsin siitä riipasta eroon, sain elämäni muutenkin parempaan järjestykseen ja pääsin opiskelemaan paljon haastavampia asioita kuin mistä osasin etukäteen edes haaveilla. Se ero oli elämäni paras päätös.
Eron jälkeen mies selitti kaikille kavereilleni, että olin käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseni. Voihan se olla, että hän piti hyväksikäyttöä sitä, että en enää suostunut maksamaan hänen elämäänsä.
AP:lle annan sellaisen neuvon, että lähde ihmeessä, vaikka mies esittäisi kuinka säälittävää. Ei tuommoisessa suhteessa kukaan voi elää.
Itse näin eron jälkeen monta vuotta painajaisia, joissa asuin vielä sen miehen kanssa enkä tiennyt miten pääsisin pois.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että mies haluaa päästä eroon noin kelvottomasta naisesta.
Ero on siis ihan puhtaasti win-win.
Otat ap mitä haluat. Älä ota liian isoja kalusteita. Muista myös sähkölasku. Kenen nimissä on.
Ap, nyt irtisanot vuokrasopimuksen ja tilaat muuttoauton. Jokainen päivä miehen kanssa maksaa sinulle lisää, ikinä ei tule velkojaan sinulle takaisin maksamaan.
Mies kyllä ymmärtää eron tapahtuneen muutaman vuoden sisällä poismuutostasi, vaikkei se, että ilmoitat eroavasi rekisteröidy hänen päähänsä. Muuton jälkeen laitat miehen estoon kaikissa kanavissa, jotta mies ei voi jatkaa henkistä pahoinpitelyään ja rahan vaatimistaan ja sinä saat nauttia eron tuomasta onnesta.
Boooooooring.